Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

pürüzsüs vites değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Kasım 2006
    Motosikleti
    regal raptor e-9
    bana en mükemmel vites atımı nasıl yapılır anlatabilir misiniz.. ben değiştirdiğimde bazen boşa alıyorum veya tekletiyor veya takur tukur sesleri çıkartıyorum ..
    pürüzsüz bir vites değişimi nasıl olur motora ve benim psikolojime zarar vermeden..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    debriyaja bas ,basılı tuttuğunda vitesi at.Vitesi attıktan sonra debriyajı bırak bu arada gaz vermeyeceksin.

  3. #3

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    tak ve tok sesleri fazla getirtmeden zorladan yap bu işi dişli kırdınmı ayrı kalırsın motordan bayada para verirsin :(

  4. #4
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    debriyaj telini yağlamayı deneyebilirsin belki yağsız kalmıştır ;)

  5. #5
    megadeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2007
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    bir motorum bile yohhh
    motorun marka ve modeli nedir eğer yarı otm ise üzerinde biraz daha çalışman lazım onların vites geçişler biraz daha farklı manuel ise vites hassasiyetini yerinde biraz kavrayıp pratik yapman kazasız sürüşler

  6. #6

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    devirde önemli tabi.devrini bulursan vites geçişlerin pürüzsüz olur.

  7. #7

    Üyelik
    01 Kasım 2006
    Motosikleti
    regal raptor e-9
    adım adım hatta saniye saniye nasıl yapıyorsunuz değişimi
    ben şöyle yapıyorum hatam ne ?
    motor gaz verdiğimde eğre zorlanma sesi gibi bişi hissedersem vit değişe bileceğimi anlıyorum debriyaja bastırıyorum ayağımla vites çubuğunu kaldırıyorum debriyajı bırakıyorum yavaşca ..
    ama ii olmuyor eksik bişeyler veya zamanlama hatası yapıyorum galiba
    herkezin bir motoru olsun :rendeer:
    bendeki regal raptor

  8. #8
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    aslına bakarsan bir refleks oluyor. insan motoru taanıdıktan sonra ne ses dinliyor nede seda! tam olarak birşey diyemeyecem belli devirlerde vites istediğinde kendini buna göre ayarlayabilirsin. o vurma sesi muhtemelen debrij tam ayırmadığı için oluyor. önce enjektörle içine yağ dök debriyaj telinin. birde devriyaj manetinin yanında ayar vidası var, muhtemelen gevşek ayarlı debriyaj o vidayı sık biraz

  9. #9
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    debriyajını ayarlattır tam kavramıyo olabilir.. Bide debriyaja bastıgında gaz vermem motora debriyajı kaldırırken hafif bi gaz versen yeter...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  10. #10
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız
    Doğru söze ne denir...

  12. #12

    Üyelik
    01 Kasım 2006
    Motosikleti
    regal raptor e-9
    tahriş olmasın tabi tahriş para demek
    herkezin bir motoru olsun :rendeer:
    bendeki regal raptor

  13. #13
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız
    puhaha diyesim geldi...

  14. #14
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız
    muahahhaa ben bizim motorların vitesini attırırken debriaja bile basmıyom.
    hele cawanın atarken caarrttt diye ses geliyo mz de de boşa geçiyor gazı hep kökünde kullandığımızdan motor bi ağırıyor sonra vitesi geçirmeyi deneyince ondanda cccaaaarrrrt diye sees geliyor .
    AMA SONUÇTA GEÇİYOR.
    MoToCroSS RuLeZZ

  15. #15
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Debriyajın hiç bir önemi yok vites atarken, en önemli şey doğru deviri yakalamaktır. Doğru deviri yakaladığınızda debriyaja basmadan bile rahatca vites atabilirsiniz.

    Bu her motora göre değişir, kendi motorunuzda farklı devirlerde deniyerek bunu bulabilirsiniz.

    Mesela 10 bin devir çeviren bir motorda en rahat vites geçişi 5-6 bin civarındadır.

    Yüksek devirde, yani sert kullanımda vites atmak her zaman ses yapar ve zordur. Çünkü motosiklet debriyajları yapıları gereği tam anlamıyla kavrama yapmazlar. Motosiklet şanzımanları arabalar gibi değildir senkromeç yoktur, yani debriyajı sıktığınızda dişililer hali hazırda dönmeye devam ederler.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım illede debrıyaja basıp vıtes atıcam dıyosan çift debriyaj yapıcaksın.... bızım şirkettekı kamyonun şoföru öle yapıo...nasıl oldgunu sorma bnde bılmıooommm

    debrıyaja ılk basıtıgnda bosa al..bırak debrıyajı sonra tekrar bas ve vıtese tak.ama hızlı bır sekılde yap...bekleyıp yapma.... işte öle bısey yaw...

  17. #17
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Debrİyaj Telİnİn Gergİnlİk Ayarini İyİ Yaptir Belkİ Tam Çekmİyodur O YÜzden Yarim Debrİjajda Vİtes AttiĞin Zaman Sorun Çikartir Öyle Bİ Sorun Yoksa Bİr DĞer Vİtese Atmak İÇİn Debrİyaja Tam AsilmiŞken Vİtese At Ve Debrİyaji Birakirken Tam O Zamanda Ayni Oranda Gaz Ver Sankİ Motor Kendİ Kendİne Vİtes AtiyormuŞ Gİbİ Gelecektİr Ve HİÇ Bİr Sorun YaŞamazsin Bİraz Daha AÇik İstersen Şİmdİ 1. Vİteste Kalktin,devrİnİ Aldi 2 Ye Atmak İÇİn Debrİyaji Çektİn Vİtesİ Attin Atiiktan Sonra Debrİyaji Bİrakirken Ayni Oranda Gaza Bas Bİrİnİ Birakirken Bİrİnİ Çek O Zaman Sorun Olmaz Ben Öyle Yapiyorum Ve HİÇ Bİr Sorun Olmuyor Tabİİ Kİ Vİtesİ Attiktan Sonra Gazada Basabİlİrsİn Ama SonuÇta OtobÜs SÜrmÜyorsun Motosİklette Serİ Olmalisin HİÇ Bİlmİyorsan Honda Tİtanda BaŞlangiÇ Yap O Motorlar Katir Gİbİdİr HerŞeyİne Eyvallah Der Ama Çİnlİ İse Dİkkatlİ Ol BaŞina İŞ Getİrmesİn

  18. #18
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın hiç bir önemi yok vites atarken, en önemli şey doğru deviri yakalamaktır. Doğru deviri yakaladığınızda debriyaja basmadan bile rahatca vites atabilirsiniz.

    Bu her motora göre değişir, kendi motorunuzda farklı devirlerde deniyerek bunu bulabilirsiniz.

    Mesela 10 bin devir çeviren bir motorda en rahat vites geçişi 5-6 bin civarındadır.

    Yüksek devirde, yani sert kullanımda vites atmak her zaman ses yapar ve zordur. Çünkü motosiklet debriyajları yapıları gereği tam anlamıyla kavrama yapmazlar. Motosiklet şanzımanları arabalar gibi değildir senkromeç yoktur, yani debriyajı sıktığınızda dişililer hali hazırda dönmeye devam ederler.
    Halk dilinde kara şanzıman diye adlandırılır.Eskiden kamyon ve otobüsler böyleydi.
    Motorlarımızda kara şanzımandır 2007 RR lar bile Yani kamyoooon.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #19
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Önceden anlamıyodum yazılanları artık anlıyorum Ne güzel, çünkü vitesli kullanmayı öğrendimmmmmmm
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  20. #20

    Üyelik
    28 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    superlight 150
    Alıntı sonix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaja bas ,basılı tuttuğunda vitesi at.Vitesi attıktan sonra debriyajı bırak bu arada gaz vermeyeceksin.
    çok doğru söylemişsin +1

    bir de debriyaj kullanmadan vites geçirmenin bir zararı var mı peki ?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)