Motosikletlerdeki silindir ve zaman ne işe yarıyor??
-
Extreme arkadaş amprik olarak yeterince aydınlatıcı oldun, teşekkürler.
Günümüzde geliştirilen yeni sentetik yağlara da dikkat çekmek lazım. Bu yağlar, içerisindeki kimyasallar ile yanma esnasında oluşan sülfürozları, özellikle Vanadium gibi tuzları nötralize ederek motor ömrünü uzatıyor. aynı zamanda çevre kirliliğini azaltmaya yarıyor. Kısaca yanma ve yanma gazlarının teması olan yüzeyleri koruyor (Piston-segman, egzost valfleri başta)
İyi oldu burası yav, basit, az, öz ama işe yarar bilgiler
Poturdak
Reklamlar
-
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Extreme arkadaş amprik olarak yeterince aydınlatıcı oldun, teşekkürler.
Günümüzde geliştirilen yeni sentetik yağlara da dikkat çekmek lazım. Bu yağlar, içerisindeki kimyasallar ile yanma esnasında oluşan sülfürozları, özellikle Vanadium gibi tuzları nötralize ederek motor ömrünü uzatıyor. aynı zamanda çevre kirliliğini azaltmaya yarıyor. Kısaca yanma ve yanma gazlarının teması olan yüzeyleri koruyor (Piston-segman, egzost valfleri başta)
İyi oldu burası yav, basit, az, öz ama işe yarar bilgiler
aynen katılıyorum... {+100}
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
Güzel bilgiler olmus ancak yinede göz önüne almadıgın 20000devir var motorda yani 2zamanlı motor o yüzden çok cabuk aşınıyor. Tabi scooter larda olan 2zamanlılardan bahsetmiyorm. Yarışma amaçlı olanlardan. (Not:fotograflar bölümünde benim açtıgım tüm baslıklarda 2zamanlı cross umu görebilirsiniz...)
-
hemmen bakacam Extreme kardeş,
Bendenizin 2 ve 4 zamanlı SALINIM PİSTONLU projelerim var, üniversiteden destek aldığımda deneylerini yapacağım işallah. Ancak gerçekten etkilendim, Honda ve yanılmıyorsam Kawasaki çok benzerlerini deniyor! Modellerini yapmışlar, ben %20 civarı tork ve güç artışı hesaplamıştım, onlar %27 diyorlar
destek bulunca yaparız yavv.
Poturdak
-
Muzo abi insallah destek bulursunda şu projen bir işe yarar. Ayrıca konu çok bilgili olmuş. Ben bile aydınlandım...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
Daha 1 seneyi doldurmamış daha 5 ayı var.. Bende zaten kaçırmışım konuyu oFLuAlper'in açtığı konuya link vermişsin hemen bir göz attım..
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
Daha 1 seneyi doldurmamış daha 5 ayı var..
Bende zaten kaçırmışım konuyu oFLuAlper'in açtığı konuya link vermişsin hemen bir göz attım..
Biliyim.. Bilerek verdim zaten 5 ay sonra topic hit olsun diye..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Zaman mış silindirmiş bunlar boş şeyler.... İnsan olsun önemli olan o....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
2 zamanlı yağlı benzinle çalışan 4 zamanlı yağsız benzinle ççalışan 4 zamanlılar süpaplı oluyo anladın 2 zamanlı yağlama ile mekanizmasını hareket ettiriyo
-
kendi bilgilerimle sana basit şekilde yardımcı olayım
1enme
2sıkıştırma
3yanma
4egsoz
motorumuzu çalıştırınca 4 zamanlı motorlar bu işlemi dörtkerede gerçekleştirirler.2 zamanlılar ise 2 kerede bu işlemi gerçekleştirirler
haliyle 2 zamanlılar seri olurlar fakat büyük hacimlerde kullanılamazlar
büyük hacimlilerde her zaman 4 zamanlılar kullanılır
silindir çeşitleri ise
v tipi en iyi performans v tipi silindirlerden üretilir
sıra tipi en düşük performans sağlayan silindir çeşididir.
boksör tipi bmw motorları bu silindir tipini kullanıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)