silindir hacmini büyütme?
Reklamlar
-
vitesli motosiklette silindir hacmini büyütmek mümkün müdür?
bende 150 lik vitesli bir motor var ama bana az geliyor sanki.iki kişi biniyorum genelde.motoru büyütecek param yok ama motor hacmini büyütmek istiyorum.
150 lik bir motora 200 lük bir silindir takacam acaba 200 lük silindir bu motora uygun olur mu?bu arada motor da keeway speed 150 dir.
birde maliyeti ne kadar olur?
çekişi hızı falan değişir mi?nasıl bir değişiklik olur?
Reklamlar
-
olur olur neden olmasın ama sadece sılındır ıle olucak sey degıl ölede olur ama bı verım alamazsın. onun yanında piston karbüratörde degısırse ıste o zaman verım alırsın tabıkı cekısı hızı gucu artar yaw neden artmasın.ılk basta sılındır arastır sen gerekırse senınkının şaplo nunu cıkart bak pıyasaya hangısı ouyor dıye.artı karbüratrör ıcınde MIKUNI önerırım japon malı ok.benım bıldıgım bu. mesela motorun ön zıncır dişlisinide 2 diş fln buyutursen vıtes araların uzar tıtresım azalır ve son hızında artar.vala malıyetı kafadan atmamı ıstersen 200 cıvarıdır.
hadısana sımdıden kolay gelsın bu ısı yaptıında bılgılendır.yaw bırde sneın motor kac basıo ?
-
Dostum aragon merhaba;
Rektefiye işlemleri ile ilgili olarak, Bildiğim kadarıyla 150cc motorlar 125cc motorlarla aynı gövdeye sahipler. Sadece silindir iç çapları farklı. Ancak 200 lüklerin hem hacmi, hemde stroku farklı. 150ccyi rektefiye etme yoluna gidebilirsin, ancak onuda en fazla 170cc yapabiliyorsun. 170cc de bile (teoride) et kalınlığı çok yetersiz kalıyor.
bu işlem için motorun komple alt yapısını değiştirmen gerekki bence değmez. Dostum @gece'nin dediği gibi dişli veya karbüratörle oynama yapsan daha verimli sonuç alırsın. İstersen Silindir üst kapağı 0.15mm taşlatıp avansı 2 diş geriye alarak sonuç alabilirsin. Ancak ben bunu zealsun 125 üstten egzantiriklide denedim. Senin motorun bloktan egzantirikli. Nasıl bir sonuç alınır bilemem.
-
arkadaşlar ben mersindeyim bu işle ilgilenen mersinli biri yok mu burada?
ben cidden değiştirmek isityorum.
krank falan da değişecek sanırım bu iş için.bu arada şaplon ne demek bilmiyorum.
arkadaşım zaten silindir hacmi büyüdüğünde piston da değişmek zorun da doğal olarak.sıkıştırma oranları falan var benim aklıma takılan asıl soru orası.yani 150 lik motora 200 cc lik bir silindir takıldığında sıkıştırma miktarı düşer mi?
-
Kranktan ziyade silindirin saplama yerleri, şanzuman gövdesine uymuyor. Yani, silindiri ana gövdeye takamazsın. Diyelimki taktın (gövdeye yeni saplama yerleri açılırsa olur) Bu sefer krank kurs boyu, yanma odası formu nedenyile alacağın hacim 160-170cc civarında olacaktır. 200'lük gövdenin kurs hacmi daha uzun. dolayısıyla sıkıştırma oranın düşecektir.
Ben 4 aydan fazladır bu işle uğraştım olmadı. Tavsiyem, gerçekten kendini yorma derim. ama Adana'ya gelirsen (Kiremithane E.M.L. makine bölümündeyim. ) Misafirim olarak gel. Aklındaki soruları yanıtlarız.
-
haklısın strok 200 lükte daha büyük.de silindirin saplama yeri ne demek ki?
-
Silindir gövdesi, krank gövdesine 4 adet saplama sayesinde bağlanır. Bu saplamalar uzun olup aynı zamanda silindir kapağınıda tutarlar. Bu saplamaların yerleri 150 ile 200 lüklerde farklıdır.
-
Bu motorlarda nasıl olur bilmem ama bende Honda CR250R var ve bizim motorlarımızın silindirini degistirmeden silindir hacmini degistirebiliyoruz nasıl oldugu konusuna gelince bigbore diye tabir ettigimiz pistonlar var. Normal pistonların üst yüzeyi düzken bigbore larda delikler var böylece alabildigi benzin hacmi ve patlama kuvveti başa bir degisiklik yapmadan artıyor. www.midwestactioncycle.com adresinden bigbore piston siparişi verebilirsin...
-
uygun sılındır ve pıston degısıklıgı hızı mutlaka arttırır karburatör ve dişli degişikleri genelde suratın artmasını saglar ama fazla bısey beklememek gereklı dıye dusunuyorum.
ECEL KAPINI CALDIGINDA ORTALIGI TELASA VERME CUNKU O GELDIGINDE SEN COKTAN GİTMİS OLACAKSIN
-
Gerçekten hiç gerek yok uğraştığına deymez.Az daha performans istiyorsan biraz dişllilerle oynayıp ağırlığı azaltman , kn gibi bir performans filtresi kullanman bir de iyi bir karbıratör ya da açık memeli de olabilir bir de buji kullanman lazım basitce ama bi karbıratör en az 50 filitre 30 civarı dişliler 50 civarı tutsa işcilik falan 450 500 ytl e malolur sonuçta birde motorun değeri düşecek oynanmış diye bence sat 500 üzerine koy başka bişeyler bak
-
hiç boşuna uğraşmayın derim.çünkü çok sağlıklı olmuyor,2-3 bin km sonra arızadan başka yaptığı bişey yok.bizim burada da denediler ve motorun başını yediler.yinede karar senin
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"][/SIZE][/FONT]Hiç düşmemiş motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır!
-
açtığın topic başka bir sitede,de açılmış.artık kim kimden alıntı yapmış bilemiyorum ama 150cc 200cc olmuş pek birşey farketmez.yapılan masraf boşa
-
kingOfTheExtreme adlı üyeden alıntı
Bu motorlarda nasıl olur bilmem ama bende Honda CR250R var ve bizim motorlarımızın silindirini degistirmeden silindir hacmini degistirebiliyoruz nasıl oldugu konusuna gelince bigbore diye tabir ettigimiz pistonlar var. Normal pistonların üst yüzeyi düzken bigbore larda delikler var böylece alabildigi benzin hacmi ve patlama kuvveti başa bir degisiklik yapmadan artıyor.
www.midwestactioncycle.com adresinden bigbore piston siparişi verebilirsin...
''Bigbore'' daha geniş çap anlamına geliyor.Senin anlattığın piston ise daha farklı bir şey.Pistonun çapı farklı olmadıkça üzerindeki farklılıklar silindir hacmini değiştirmez.Senin söylediğinden anladığım kadarıyla pistonun üst kısmında çıkıntı var,subaplara çarpmasın diyede bölümler açılmış.Eğer öyleyse bu sıkıştırma oranının artmasını sağlar sadece,bu şekilde bir miktar güç alabilirsin.
-
hay allah tam gırgır konuymus yhaa sımdı nasıl anlatsam sen nasıl anlarsın bence sen tabelacıya git 500 cc bide i.e yazan sticker yaptır.... bunu motoruna stıcker olarak yapıstır o zaman motorun yokus asgıda yukarı da guzel gıder dermısım... kızmada söyle gırgır samata sana anlatam bıldım kadarıylaa sen silindiri buyutuceksın patlama odası ferahlıcak buyucek havadar bı yer olcak ama sen bu patlama odasının pencerelerınde de eskı kucuk pencerelerını kullanamazsın (subabp ve egzantırklerı yada sadece egzantirik mi demelıyım )neyse buyuteceksın hadı hava gırıs cıkısları halletın karburatörden memelerı degıstırıp (başka meme deil çekilmesin please)sılındıre fazla benzın gondercen hadı bı calıstıralım aaa:=o ne oldu aynı hızz neden atesleme sıstemını unuttuk hay allah neyse benım cakman manyotasını ekelrız onuda hallettık motorun devrını tam arttırdık hız arttı ama motor dıyokıı bana yenı bı şanzuman lazım dıye cıgırıo hadı seyyar bı hurdacı gecıyo onuda tezgahdan kaptık vovvvv alet manyak olduu ee bu cok hızlı eskı fırenler durdurmaz bız buna arkaya bı dısk bı kampana onede ıkı dısk bıde bagaja tekne çapası koyalım kı makınamız dursun tam keyıfle bındık gezelım dıye bı de baktık kı bı motor galerısının camında senın motoruna yaptın masrafa denk ıkıncı el temız racing endro naked tourıng tarzı modeller varr sen dersın kı neden bundan almadık da böyle yaptık..... keske butun paramızı fabrıka cıkısı guzel bı makınaya koysaydık ama olsun derım ben yınede. senın ugrastın motor bı baska olur. egzozundan emek kokar dermısım.... anlıcan ne sılındırle ugrascan nede pistonla orjınal bıncen satarken kolaylık olcak bıde sen buyutme bı yerlerını motorun fabrıkadan bı buyunu alırsan daha ıyı olur sevgılerımle butun motor camiiasını ay lav yuu
İstikbal Göklerdeyse özgürlük kesinlikle iki tekerdedir
-
exad07 önce mesajın tarihine bir bak derim,sonrada saçmalama derim
İyi bir ustaya danış,yanına bolca para al o kadar basit değil,
-
Endurocu01 adlı üyeden alıntı
exad07 önce mesajın tarihine bir bak derim,sonrada saçmalama derim
İyi bir ustaya danış,yanına bolca para al o kadar basit değil,
sana kesinlikle katılıyorum. güzel bi edebiyat parçalamış arkadaş.ayrıca tarihlerden habersiz
-
19 Ağustos 2018, 11:08
#17
lifan 250b gibi bir cift silindir V motorda piston silindir buyultmek mumkun mu? ya da tornada falan silindir buyur mu?
tecrube eden?
-
19 Ağustos 2018, 11:47
#18
kehribar adlı üyeden alıntı
lifan 250b gibi bir cift silindir V motorda piston silindir buyultmek mumkun mu? ya da tornada falan silindir buyur mu?
tecrube eden?
Bana soracak olursanız bu tür şeyler tamamen motorun dengesini bozarak zaman ve nakit kaybına neden olan şeyler.
Yapan var mı? Kralını yapan var ama her yarış sonu motoru açılıyor onlarında. Bu tür ciddi modifiyeler Ahmet Mehmet ustanın yapmasıyla sağlıklı olabilecek şeyler değil. Altında ciddi bir mühendislik ve hesaplama yatması gerekiyor ki motor biraz! daha uzun ömürlü olsun sağından solundan birşey çıkarmasın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)