Alinti/Ceviridir.
orjinal link asagida

http://www.fahrtipps.de/motorrad/grundfahraufgaben.php

malesef swf formatindan Avi ye cevirecek programim demo versiyon dolayisi ile ortada programin kocaman reklami yer aliyor, cok da rahatsiz edici degil ne dersiniz ? :'(

Grundfahraufgaben für die Prüfung
Sinav icin Temel Sürüs Görevleri


Sürücü kurs aracinin ardindan TÜV(Almanya da sinavi yapan yer) e dogru gitmek ve orada bir kac kez 8 cizerek ehliyet alinan zamanlar coktan gecti.
A Sinifi ( sinirlandirilmis veya sinirlandirilmamis) Bir Motosiklet- Sürüs Sinavi günümüzde 60 Dakika sürer ve Icerik olarak 5 temel sürüs görevini barindirir. (8 degisik temel görev vardir.) Burada sizlere Video clipler ile bütün alistirmalari tanitiyoruz.

Iyi Baslarsa, Iyi Gider

Her bir sürüs görevi aslinda dururken baslar , bazi Sinav görevlileri de cok da siki tutmazlar. Bu su demektir sürüse baslamadan önce hersey emniyet altina alinmalidir. O an kimse herhangi bir aracla önünüzden gecmemeli veya sollamamalidir.

Simdi :

Ayna – Sinyal – Omuz üstünden geriye bakis




Komisyon üyesi bir kac metre uzakta ise, Omuz üstünden geriye bakisi (Schulterblick) biraz ABARTILI bir sekilde yapin ki komisyon üyesi de bunu görebilsin. Biz bu sayfa üzerinde Video ile omuz üzerinden geri bakisi bilincli abartili gösterdik, bütün temel sinav görevlerini profesyonelce bize canlandiran Thomas Ihle’ye cok tesekkürler.
Cok önemli olan bir sey de, sinavda alistirma öncesi bir kac saniye konsantre olunmali, Verilen görevi aklindan bir kez daha gecirebilmeli. Sürüs görevine baslamadan önce sakince nefes alinmali, sürüs ögretmeni veya komisyon üyesi ne zaman baslanacagina dair muhtemelen bir el isareti verir. Buna karsin motosikleti kullanan sürücü emniyetten kendisi sorumludur.

Bir de, her yapilmasi gerekli görevin sinav esnasinda tatbik etmeniz gerekmeyebiliyor.
Komisyon üyesi 8 mümkün temel sürüs görevinin en fazla 5 tanesi sizden isteyebilir.daha fazla bilgi edinmek isteyenlere sinav düzeni hakkindaki ek 2 linkini tavsiye edebiliriz.



Panik yok

Eger sinav esnasinda bir görevde aksaklik olursa, sakin olun. Cünkü her görev bir kere daha tekrarlanabilir. Ikinci denemede de önemli bir hata olusursa, durum vahimdir. Cünkü o vakit sinavi basaramamis sayilirsiniz.
tecrübeler gösteriyor ki , yeterli antreman endiseye yer birakmaz, bütün temel sürüs görevleri kolayca yapilabilir.

Temel Sürüs Görevlerinin antremanlarina ne zaman baslanmali? Simdi, adi üstünde, Egitimin temeli hafifletilmis bir sekilde baslar, cünkü makinenin yol tutusu ögrenen kisiye aktarilir.

Sinavdan önce geleneksel ve tavsiye edilebilir olan, bütün almis olunan temel sürüs görevlerine son bir cila atmak, sonucta temel sürüs görevleri sinavin gözbebegidir.


Stop N Go / Dur ve Git

Bir cok kez sürmeye baslanilir ve durulur ( en az 4 defa)
Ayarli, dozajinda gaz, debriyaj ve fren kullanimi, ayaginiz peglerden durus esnasinda motoru desteklemek amacla indirilir ve yola basilir.

Böylece motorun bir tarafa yada diger tarafa dogru bilincli egimi gösterilmeli.2 kez sol ve 2 kez sag tarafa ayak basilir.
Arkadaki trafigin durumu sadece ilk sürmeye baslanirken izlenir. Vites degisimi görevi yapis esnasinda gerekli degildir.






Hata olarak degerlendirme:
—Yanlis vites ile baslamak
— Motoru bogmak
— Ayaklari motosiklet durmadan önce yere basmak
— sadece tek bir tarafa egim vermek.


Adim Hizi Slalom

Aday, birbirine 3,5 m uzaklikta olan 6 adet koniden olusan bir slalom düzleminde,
adim hizi ile (yaklasik 5 km/h) dengesini koruyarak, gaz, fren ve debriyaji dogru kullanarak, duraksamadan gecebilmeli.






Adim hizinda Koni Düzeni:



Hata olarak degerlendirme:
—Adim hizini korumamak
— (Koninin bulundugu) Bir alani atlamak ,alanin disina cikmak
— Koninin birini devirmek
—Ayagin biri ile yere basmak


Uzun Slalom

Aday, birbirine 9 m mesafede olan 5 adet ve son kisimda ise 7m mesafede olan 2 koniden olusan,
uzunlugu yaklasik 80m olan bir slalom düzleminde,
baslangic hizi yaklasik 30km/h ile,yaklasik ayni hizi koruyarak duraksamadan gecebilmeli.
Bu Görev birinci vites ile yapilmaz






Uzun Slalom Koni Düzeni:



Hata olarak degerlendirme:

— Cok düsük hiz
— (koninin bulundugu) Bir alani atlamak
— Koninin birini devirmek
— Sürüs esnasinda yola ayak ile temas etmek

Daireler (Cemberler)


Cembere giris. Bir cok kez daire cizmek ve Cemberi terk etme. Daire cizmek, istege bagli olarak bir yöne yada diger yöne dogru yapilabilir. Trafige acik alanlarda sadece sola dogru dönüs gerceklestirilir. Hiz öyle olmali ki, sürüs esnasinda motor yana egimli olmali.





Hata olarak degerlendirme:

— Cemberin yari capindan disari belirginbir sekilde uzaklasmak
— Cemberin formundan belirgin bir sekilde sapmak
— Ayagin birini yada ikisini birden Peglerden cekmek
— Yanlis vites ile sürmek
— Anlasilmaz, tesbit edilemeyen derecede egimli kullanma.

Frenleme

Aday, Motoru cok fazla sürüs cizgisinden disari cikarmadan, her iki freni de ayni anda kullanarak 50km/h lik hizdan mümkün olan en uygun fren mesafesi ile durdurmali.





Hata olarak degerlendirme:

— cok düsük hiz
—durmada gereken fren mesafesini asmak
— sadece bir freni kullanmak ( Kombine Fren sistemleri icin gecerli degildir, bu sistemde tek bir fren ile her iki frenle full frenleme yapabilme imkani mevcuttur)
— Belirgin bir sekilde sürüs cizgisinin disina cikmak, kaymak.
— Motoru bogmak

Siyrilma (Frenleme Yapmadan)

İsaretlenmis bir yerden yaklasik 50 km/h lik bir hizla, yaklasik 1 ila 1,5m sola dogru saparak ustaca siyrilmak (kivirmaca yapmak) ve bu yapilirken frenleme yapilmayacak, tekrar eski sürüs cizgisine geri dönülecek. Siyrilma islemi isaretli alandan en erken 9m önce baslamali

not:orjinal yazida yok ama bu siyirma islemi yapilirken debriyaj kullanilarak yapilmalidir.





Siyrilma koni düzeni:




Hata olarak degerlendirme:

— Yetersiz baslangic hizi
— Cok erken yada cok gec siyrilma
— Eski sürüs cizgisine tekrar ulasmadan önce frenleme
— Tahmini eski sürüs cizgisine ulasamamak
— Ayagin birini yada ikisini birden Peglerden cekmek
— Ikinci koniyi devirmek


Frenleme -Siyirma


50km/h hizla giderken kisa bir frenleme ve ardindan frenleri serbest birakarak yaklasik 30km/h lik bir hiza inilip, isaretlenmis alanin yaklasik 1 ila 1,5 m solundan siyrilir ve bu esnada fren yapilmadan eski sürüs cizgisine geri dönülür. Siyirma isaretlenmis alandan en erken 7m önce baslamalidir.

not:orjinal yazida yok ama bu siyirma islemi yapilirken debriyaj kullanilarak yapilmalidir.





Frenleme Siyirma'da Koni Düzeni



Hata olarak degerlendirme:


— Cok düsük hizla baslamak
— Cok erken yada cok gec/ yetersiz siyirma
— Koninin etrafinda Motorun baska bir yöne dönmesi
— Siyirma esnasinda frenleri birakmamak
— Sürüs cizgisine ulasmadan önce frenleme
— Tahmini eski sürüs cizgisine tekrar ulasmamak
— Peglerden ayagin birini ya da her ikisini birden cekmek, asagiya indirmek
— Konilerden ikincisini devirmek

Bir Yokusta Sürmeye Baslamak

01.07.2004 tarihinden beri pratik sinavlar icin temel sürüs görevlerinden bu görev artik resmi olarak uygulanmiyor.
Fakat belki gercek hayatta bir kez olsun bir yokusta sürmeye baslamak zorunda kalabilirsiniz,tabii ki bunun nasil yapilacagini bilmelisiniz.

Sürmeye baslamadan önce motoru ayak yada el freni ile frenlemeli, taa ki debriyaj devreden yavasca cikmaya baslayip, motor önde dogru atilana kadar.
Dikkat, el frenini kullandiginizda, hissederek gaz vermek gercekten zordur.




En iyi söyle yapilir:
sol ayak yerde , sag ayak ayak frenine basiyor(=arka tekerlek)
Debriyaj ara noktaya getirilir, bununla kisi alisildiktan daha cok gaz verebilir.
Motor hareket etmeye baslarken, Fren pedali birakilir..

hepsi bu ...