buji yuvası sıyırdı (acil yardım)
Reklamlar
-
22 Haziran 2008, 00:18
#41
arkadaşlar bişeyi merak ettim bujiye göre bitane yüzük ayarladık peki bu yüzük ü nasıl silindir kapağına sıkcaz bence hicte sağlıklı değil fakat butür yalama olan yerlere celik yay sarıyolar cokta sağlam oluyor bildiğim kadarıyla 90 lık hondaların silindir saplamalarının sıkıldığı yerde boyleydi gecici olması icin ise teflon bant sarıp eğer bujinin altında pul varsa onu cıkarıp buji birazdaha sağlam olan pasoya oturur
Reklamlar
-
22 Haziran 2008, 00:25
#42
arslanfb adlı üyeden alıntı
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
buji yerinden sıyırarak çıktı ise, bunu bir faydası olmaz. Zaten mevcut dişler diş yüksekliklerini kaybetmiştir. Aynı klavuzla çekmenin bir faydası olmaz. Genelde bu metot, diş yuvası civatayı sıyırdığı zaman tercih edilir. yuvadaki diş, civatanın dişlerini öğüterek diş derinliğini doldurursa tekrar aynı yuvaya klavuz çekilerek sorun giderilir.
fehmiilker adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bişeyi merak ettim bujiye göre bitane yüzük ayarladık peki bu yüzük ü nasıl silindir kapağına sıkcaz bence hicte sağlıklı değil fakat butür yalama olan yerlere celik yay sarıyolar cokta sağlam oluyor bildiğim kadarıyla 90 lık hondaların silindir saplamalarının sıkıldığı yerde boyleydi gecici olması icin ise teflon bant sarıp eğer bujinin altında pul varsa onu cıkarıp buji birazdaha sağlam olan pasoya oturur
Mevcut yüzüğü hangi ölçüde hazırladınız? eğer yüzüğün iç çapını mevcut bujinize göre ayarladıysanız, dış çapını yuvaya yerleştirmek için yine gövdeyi delmeniz ve diş çekmeniz gerekecek. Yay sarma işi biraz daha etkili bir yol. Hemde ucuz. ancak her buji değiştirmede yeniden yapmak zorunda kalabilirsiniz.
Buji altındaki pulu çıkartmayın. Zira bu durumda buji yanma odasına olması gerekenden daha fazla girecek. Buda pistonun bujiye çarpması ihtimalini güçlendirecek, ateşleme performansınızı bozacaktır.
-
22 Haziran 2008, 00:34
#43
pul cıkartma konusunda haklısınız fakat gecici bir süre icin demiştim bi tamirciye götürene kadar
-
22 Haziran 2008, 00:38
#44
Çin motorlarında herşey sanki uzay geometrisi ile imal edilmiş gibi. Hiçbir parçayı olması gerekenden azıcık fazla sıkamıyor, çapını büyültemiyor yada küçültemiyorsunuz. Bu nedenle pulun kalınlığı kadar bir mesafede bujinin içeri girmesi pistona çarpma riskini artıracaktır.
-
22 Haziran 2008, 02:41
#45
arslanfb adlı üyeden alıntı
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
ben kılavuz takımı alıp bu dediğinizi deniyeceğim olmazsa genişletilip tekrar diş çekilcek denemekte fayda var birde şu helicoil yayı araştıracağım
-
22 Haziran 2008, 20:09
#46
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
-
22 Haziran 2008, 20:13
#47
kon_ak adlı üyeden alıntı
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
bujiyi yerinden çıkarırken nasıl olacak acaba çok kuvvetli bir yapıştırıcı o
-
22 Haziran 2008, 20:13
#48
kon_ak adlı üyeden alıntı
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
arkadaşım o iş yatar o mavı ve kırmızı tuplu madde (404) aşırı sıcaga dayanmaz ve akar en ıyısı gıdecen tornacıya çektırıvercen dış tammadır
-
23 Haziran 2008, 09:12
#49
üstad merak etme anahtar la söke bilirsin ayrıca donduk tan sora sıcağa da dayanır ben yaptım oldu 2 yıl bindim motora ama şunuda söyliyim benim motor 50 cc lik mobiletti büyüklerde ısı farkedermi bilmiyorum
-
23 Haziran 2008, 11:54
#50
Bence tornacıda yüzük çektirmek helicoil yay sisteminden daha iyi olur diye düşünüyorum.
Sonuçta bu yay sisteminden basınç kaybı olabilir ama yüzükte böyle bir sorun olmaz.
Ayrıca motor üst kapağı alüminyumdan yapılırken yüzük daha sert metelden yapılmakta ve ileride olabilcek diş sıyırmalarıda en aza indirilmekte.
Bu tip bir tamirat için motorun komple sökülmeside gerekmez sadece üst kapak sökülmesi yeterlidir. Bujiler üst kapak üzerindedir motor bloğu üzerinde değil.
-
23 Haziran 2008, 12:34
#51
Kullanma kılavuzlarını okumadığınız için bunlar başınıza geliyor. Aslında birçok servisin de bundan pek haberi yok gibi. Aluminyum alaşım motor bloğu bulunan motosikletlerde bujiyi sıkarken dikkat edilmesi gereken basit kural şudur:
Buji yeni ise yuvasına oturtup elle sıkılamayacak dereceye kadar sıkınız. Bundan sonra sadece çeyrek tur (90 derece) anahtar ile çeviriniz. Buji eski (yani öceki) ise sadece 180 derece (yarım tur) anahtar ile çeviriniz. Daha fazla sıkmayınız!...
Üç boyoz bir kola
-
23 Haziran 2008, 22:09
#52
Rigel adlı üyeden alıntı
Kullanma kılavuzlarını okumadığınız için bunlar başınıza geliyor. Aslında birçok servisin de bundan pek haberi yok gibi. Aluminyum alaşım motor bloğu bulunan motosikletlerde bujiyi sıkarken dikkat edilmesi gereken basit kural şudur:
Buji yeni ise yuvasına oturtup elle sıkılamayacak dereceye kadar sıkınız. Bundan sonra sadece çeyrek tur (90 derece) anahtar ile çeviriniz. Buji eski (yani öceki) ise sadece 180 derece (yarım tur) anahtar ile çeviriniz. Daha fazla sıkmayınız!...
Yanlışınız var ,ben kullanma kılavuzunu çok iyi bir şekilde okudum iki yıldırda herzaman kılavuza başvururum. Genelleme yapmanız hiç hoş olmamış.
buji değişimlerini kendim yapıyorum fakat sizin sandığınız şekilde güç denemesi yapmıyorum elimle sıkıştırıp anahtarla çeyrek yada yarım tur sıkıyorum bu olay benim motorumda birden bire gerçekleşti ve buji yerinden fırladı. Malzemenin kalitesi.basıncın artması, motorun sıcaklığı gibi etkenler( 50 km 100km/sa hızda yolculuk yaptım.) yüzünden oldu. yoksa buji değişiminden 3000 km sonra bu olay gerçekleşmez daha buji yerine sıkılırken olurdu.
-
23 Haziran 2008, 23:54
#53
Bujinin yerinden fırlamasına şaşırmayın derim. Zira kullanılan malzeme kalitesi gerçekten çok kötü ve toleransları çok az. Mevcut olan Zealsun motorumun tüm vidalarını 2. kez sıkamadığım için hepsini yeniden bir büyük boy olanları ile açmak zorunda kaldım.
Bahsi geçen 404'ü bugün blok civataları için denedim. Fena sonuç vermedi ama bujide nasıl bir sonuç verir bilemiyorum. Bujie yeniden diş çekecekseniz, tavsiyem motoru sente ayarına getirin. Bu durumda piston mümkünse en üst konumda ve her iki sübabta kapalı olsun. Breyz (matkap) ile mecburen delik delmek zorundasınız. Zira bir boy büyük dişi mevcut delik çapı ile delemezsiniz. Deliği matkap ile deldikten sonra elektrik süpürgesi ile deliğin içindeki talaşı temizleyin. Aynı işlemi klavuz çekerkende tekrarlayın. Sonra bujiyi takın. Motorun egsozunu motora bağlantılı olduğu yerden (manifolddan) sökün. egsoz sübabının açılmasını sağlayacak kadar motoru elinizle çevirin. Motorun egsoz çıkışından tekrar elektrik süpürgesi ile içeride var olan talaşı emmeye çalışın. Bu şayet içeride talaş kaldı ise, en azından egsoz manifoldunda kalmasını sağlar.
-
26 Haziran 2008, 17:32
#54
öncelikle motor kapağını götürdüğünüz tornacıda bu resimdeki buji yuvasını tamir etmek için setten bulunması lazım benimde başıma bu sorun gelmişti böyle bir set ile yapmışlardı ilk kez orada görmüştüm bu seti kendiniz alıp bu işlerde beceriniz varsa yaparım diyorsanız size bir link veriyorum o firmadan temin edebilirsiniz sanırım..
http://www.wurth.com.tr/?q=buji&sayf...er&sonuc=liste
-
21 Ağustos 2009, 10:14
#55
Merhaba Arkadaşlar;
Würth İstanbul satış temsilcisiyim.Würth ürünlerinden sipariş verecek arkadaşlar, vserceoglu@hotmail.com mail adresimden veya 542 301 36 46 nolu telefonumdan bana ulaşabilirler.
Syg
-
21 Ağustos 2009, 11:07
#56
killing_machine adlı üyeden alıntı
japon karbonat karışımı
kesin işine yarar.bujiyi yerine takıp karbonat dökecen ve karbonatı japonla ıslatacan sonra üstüne bidaha aynısı.
usta ne yaptın ? yapışırsa piston ne olacak=?
bi kere sonuc olarak silindir kapağının değişeceği kesin gibi ama brrr dediği gibi teflon ya da keten sarabilirsin.Belki senin kapak değil de buji yalamadır.Başka bi tane ile deneyebilirsin.Ama sanırım kapağı değiştircekler...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)