buji yuvası sıyırdı (acil yardım)
Reklamlar
-
valalha onu bılemem..bende yarın bakıcam aynı sey ıcın.....eger yoksa tanıdım tornacı var...ona yakın bı yuzuk bulurum....ona göturup düzelttırırım....sende sağol dostum....kolay gelsın.....
egerkı senden önce yaparsam nasıl oldugunu buraya yazarım.....
Reklamlar
-
ok ben bu başlıktan takip edeceğim konuyu bende yarın bir bakayım bakalım bulabilecekmiyim.
sana şimdiden kolay gelsin.
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
-
Dostum feritsolak;
Öncelikle geçmiş olsun. Motor çalışırken bujinin yerinden fırlaması oldukça düşük nir ihtimal. Zira daha önceden sen bujiyi söküp takarken yalama yaptıysan bu motorunda büyük güç düşmesi ve yanık benzin kokusu şeklinde belli ederdi. Eğer buji normal sıkılı konumdayken yerinden fırladıysa, maalesef alüminyum döküm olan gövdede hiç diş bırakmamıştır. Arkadaşların dediğine ek olarak, buji yuvasına büyük boy bujilerin ölçüzünde klavuz saldır (tornacılar bilir) 2 dakikalık bir iş. Daha sonra büyük bir buji takarak sorunu halledersin. Ancak bu iş riskli. Diş açılırken oluşan talaşlar silindir içerisine kaçacaktır. Bu metal tozları kartere segmanlardan dolayı geçemez ve kısa sürede büyük hasara yol açar. Bu işlem sonunda güçlü bir elektrik süpürgesi ile silindirin içerisindeki muhtemel metal tozlarını temizlemeye çalış. Bu yer olmadığından pek mümkün değil gibi, ancak imkansız değil.
Bunları yapmadan önce servise sor. Motoru ne kadar zorlarsan zorla bujiyi yerinden çıkartamazsın. Buji döküm sorunlarından veya daha önce gevşek bırakılmasından bu hale gelebilir. Senin arızan kesinlikle üretim hatası.
Buji çevresinde ısı yaklaşık 600-800 dereceye ulaşır. Buda orada yapıştırıcı bulunursa yanmasına veya kuruyarak sızdırmazlığını yitirmesine neden olur. Bana sorarsan yapıştırıcı veya keçe kullanma. Bunlar silindir içerisine kaçarlarsa büyük hatalara yol açabilir.
-
arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
-
sana tavsiyem böyle şeylerle uğraşma sanayide bir tornacıya git onlarda buji yatağı yalama olan yere ellerinede kısa ve uzun paso buji için hazır buji yüzükleri var hem içinde hem dışında diş açılmış vaziyette ,önce yalama olan yere diş açıyorlar sonra o yüzüğe bir yapıştıtıcı gibi bişey sürüp bir aparatla buji yatağına sıkıyorlar yani sen bujiyi sökmen gerektiğinde yüzük yerinden çıkmıyor ve sanırım havada aldırmıyor kolay gelsin..
-
abıcım ben sordumda cıvatacılara öyle bısey yokmus....tornacıda yaptır dedıler....
ya benım baska sölemedım bısey var...gs500 ün bujı yerı önceden yalam olmus..yüzük yaptırmıslar....bizde yüzügü kaybettık....tekrar yaptırcam...
abıcım o yayla falan ugrasma...tornacıda yaptır....
ben bugun bujı yerıne gırecek vıdayı buldum..hatta kalın kalın yüzüklerde buldum...tam aradım sey yanı....tornacvıdada yüzük aramam gerek yok....önce vıdayı verecem dışı bu vıda kadar olacak içide bujının gırecegı sekıl olcak dıyecegım ve yarım saatte yüzük hazır...... okadra yaniiii
-
feritsolak adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir yöntem buldum
helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
En doğrusu budur. Teşekkürler feritsolak.
Pompacılar, makina revizyoncuları, oto tamircileri, ... yeri yalama olan civataları bu şekilde tamir etmektedirler ve kesinlikle problemsiz, daha sağlam bir çözümdür.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
bunları bilmem iyi oldu. İleride karsılasırsak düşünemeyiz artık. Teşekkürler.. Kolay gelsin sizlerede...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
ya slindir kapagı degişecek ya da bir numara büyük buji takacaksın burda ögle ediyorlar bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor
-
efsane88 adlı üyeden alıntı
bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor
olurmu öyle şey?? bujiler standart değilmi 14*1,25 diş sadece uzun paso kısa paso meselesi var.renolarınki uzun bazı motorlarında tabiki ama çoğununki kısa paso.
-
feritsolak adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir yöntem buldum
helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
kesinlikle en doğru şeçim ayrıca rektifiyecilerde bulabilirsin takımı almana gerek yok 10 yada 15 ytl ye malolacaktır kolay gelsin
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
-
21 Haziran 2008, 21:13
#32
konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?
-
21 Haziran 2008, 21:27
#33
umutpoy adlı üyeden alıntı
konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?
Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm
-
21 Haziran 2008, 21:31
#34
savaskayan adlı üyeden alıntı
Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm
teşekkür ederim bu işlem için motorun indirilmesi gerekli sanırım?
-
21 Haziran 2008, 21:38
#35
yapacakları yönteme bağlı.
dediğim gibi aracın üzerinde bile yapabiliyorlar motor indirmene gerek olmayabilir.
en son gördüğümde eski bir Reno 12 üzerinde yaptılar sonra bujiyi takıp marşa bastılar.
-
21 Haziran 2008, 21:41
#36
inşallah öyledir teşekkür ederim pazartesi günü tornacı rektifiyeci arıyacağım onlardan gelen cevaba göre hareket edeciğim
-
21 Haziran 2008, 23:00
#37
Geçmiş olsun arkadaşım. Bahsi geçen sorun bende gövde saplamalarını takarken geldi. PAzartesi günü bende ana gövdeye diş açacağım.
Diş açma işlemi çok zor değil. Ama motorunuzu sökmeden işin açıkcası biraz zor bir işlem. Zira eski bojiniz küçük buji idi. Yeni açacağınız buji için önce matkapla delik delinmesi gerekir. Sonrasında klavuz sanılacak. Her halükarda motorun içerisine çapak kaçacaktır. Sağlıklısı motorunuzu demonte ederek diş açmaktır.
-
21 Haziran 2008, 23:54
#38
teknikhoca teşekkür ederim. diş açılması kolay bir işlemde ah o motoru sökmek olmasa
-
21 Haziran 2008, 23:59
#39
İşin zor valla sana kolay gelsin.
-
22 Haziran 2008, 00:08
#40
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)