motosiklet ustaları.....namı diğer her devrin adamları
Reklamlar
-
Başlıktan da anlaşılacağı üzere çok sinirliyim. Tam bir haftadır özelliklerini öğrenmeye çalıştığım, geçmişini, kazasını belasını eksiğini artısını öğrendiğim ve sahibiyle pazarlığını yapıp daha görmeden satın almaya karar verdiğim motoru (marka ve model söylemiyorum) teslim almak için dün gece trene bindim ve 9 saatlik yorucu bir yolculuktan sonra Ankara'dan İstanbul'a geldim. Daha gelmeden internetten güvenilir olduğunu değerlendirdiğim bir usta bulmuştum. Söz konusu bu ustanın ismi birçok forumda geçiyor. Olumlu ve olumsuz yorumlar vardı ama bana işinin ehli gibi gelmişti ve alacağım motorun aslına bakarsanız adet yerini bulsun misali sağına soluna baktıracağım için (çok güveniyordum satıcıya) çok fazla önemsemedim. Uzun lafın kısası, sabah İstanbul'a heyecan içinde indim. Usta'nın verdiği adrese doğru yola çıktım. Sabırsızlıkla alacağım motoru bekledim. Sonunda arkadaş geldi. Ne yalan söyleyeyim motor ilk bakışta "ben senin için yaratılmışım" demedi ama ben ustanın diyeceklerini beklemeye başladım. USTA ! motorun etrafında 2-3 saniyelik bir tur attı. Sonra marşa bastı. Motoru tam tamına 6-7 saniye dinledi. Motoru susturdu ve bana dönüp "gayet güzel temiz bir motor" deyip içeri girdi. Ben şaşkınlıkla "Motoru şöyle bir 200-300 metre kullanmayacak mısınız ?" demeye kalmadan "oooooo çok iyi motor" falan dedi ve olayı kapattı. Ben naçizane motoru alıp sürmeye başladım. 30-40 km. süratle gidonu bıraktığımda motor sağa yıkıldı zor yakaladım. Ön frene bastım. Fren mandalı elimde lıkır lıkır oynadı. 10-20 km ile sert ön fren yaptım. Gidondan garip garip sesler geldi. Geri döndüm. Motordan yağ akmıştı. Ustaya sordum. yok bişey terleme dedi. Motorun boyası dedim. Eeeeee sende 97 model motordan çok şey istiyosun dedi. Neyse çok uzattım. 80 tane şeyinden kıllanmama rağmen parasını daha sonra vereceğime güvenerek Ankara'ya doğru gaz açtım. Daha Gebze civarından geri dönmeye karar verdim ama dur dedim kendi kendime "sen daha 10.000 km.lik motorcusun. Ne anlarsın ?" diyerek devam ettim. Ankara'ya geldim Ustama gittim. Sonuçlar:
1. Motor kesinlikle kazalı. Devamlı sağa yatmaya eğilimi var. 140 km. üzerindeki süratlerde kararsızlık.
2. Ön karenaj, far ve ön cam tamamen değişmiş.
3. Motor full boyalı.
4. Ön disk eğri (350 YTL)
5. Yağ kaçağının sebebi motorun altındaki KÜÇÜK ! bir çatlak. İtina ile kaynak gerekiyor. MOTOR ÇATLAK YAHUUUUU.
6. Gidon bilyaları değişecek.
Bir daha asla kendimi küçümsemeyeceğim. Motoru teslim alırken farkettiğim bütün arızalar kendi ustam tarafından da teşhis edildi.
ALINAN DERSLER :
1. Kendine güven.
2. Ustanı iyi seç.
3. İstanbul'da dikkatli ol.
4. İstanbul'dan motor alırken ustanla beraber gel.
5. Motoru bana satan arkadaşın ustası ve benim İstanbul'da motoru gösterdiğim usta ,(dikkat ederseniz isimlerini hala vermiyorum. Polemik yaratmak istemiyorum) inanın bana hepinizin muhtemelen bakımlarını yaptırdığı, motorunu emanet ettiği, güvendiği, sevdiği, saydığı, beraber çay veya bira içtiği insanlar. Bu ustalar sizi gerçekten seviyor ve işte tam bu yüzden hasarlı ve problemli motorlarınızı siz hiç para ve zaman kaybetmeyin diye henüz tanışmadıkları, çay veya bira içmedikleri insanlara sağlam diyerek satmaya yardım ediyorlar. (Bu insan ben oluyorum).
SONUÇ :
1. Allahtan motorun parasını vermemiştim. En kısa zamanda iade ediyorum.
2. Artık çok dikkatli oluyorum.
3. Herkes kötü kardeşim.
4. Bi tek ben iiyim.
5. Çift silindirli motor alıyorum.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Reklamlar
-
geçmiş olsun arkadaşım parasını vermemen büyük şans. yoksa iadesi biraz zor olurdu... ucuz kurtulmuşsun.
bu arada senin gibi başkalarınında canı yanmaması açısından şu ustanın ismini versen diyorum
-
10.000 km motor tecrübem var ve ilk mesajımda dediğim gibi hakikaten motorda garip şeyler olduğunu sezmiştim. Aslına bakarsanız hata bende. "Yok kardeşim. Ben motora ısınamadım. Beğenmedim" deyip bırakmak lazımdı ama bir hafta süren cep telefonu görüşmelerinden sonra bana çok etik gelmedi böyle birşey yapmak. Herşeye rağmen ben parasını verip almayı düşünüyordum ama kendi ustamın motora 300-500 m. binip geldiğindeki yüz halini hatırlamak bile istemiyorum. Lütfen konuda ismi geçen ustaların ismini sormayın. Muhtemelen gerçekten motorlarınızın bakımlarını güzelce yapıyorlar . Ama bence alış-satış ekspertizleri tamamen hikaye. Ama Ankara'da kendi ustamın ismini gururla veriyorum. Aydın. Şaşmaz'da. Elinden hiçbir BMW kaçamaz arkadaşlar
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
ankara da motor mu kalmadı. gene de geçmiş olsun.
iyi motor istersen ankara/incek te soner hocaya sor.
-
has_adam adlı üyeden alıntı
ankara da motor mu kalmadı. gene de geçmiş olsun.
iyi motor istersen ankara/incek te soner hocaya sor.
İlk motorum bana satan arkadaşın dediğine göre Soner Hoca'nın Honda NX4 Falcon'u idi. Neden sattım, naptım, nettim belli değil. Sattığım Edirne'deki sayın arkadaşımız bu satırları okuyorsa eğer :
Noluuuuurrrrrr motorumuuuuu geri verrrrrrrrrrrrrrrr...
Ankara'da Transalp, KLE-500 satan varsa beklerim. Tek silindir teklif etmeyin. Ellerim hala titriyo valla
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
gercekten ustanın adını verseydin ii olurdu
bu arada parayı vermedigine sevindim
-
Yapmamız gerekenler:
1. Motorunuzun "Service Manual" veya "Repair Manual" ini mutlaka edinin.
2. Motorunuzun yağını, yağ filtresini, hava filtresini, bujisini, aküsünü değiştirmeyi öğrenin.
3. Lastiğinizin ideal hava basıncını öğrenin. Usta çırağına "bas oğlum şu kadar PSI" dediği zaman boş boş bakmayın. "Hayır şu kadar bas, kitao öle diyoooo" diyerek ustayı korkutun.
4. Eliniz yatkınsa bakımları biraz daha derinleştirin. Mesela ben bu hafta sentil çakısı aldım. Aldığım motorun sübap ayarlarını yapmayı planlıyorum. (İyi bir el becerisi, uygun alet takımı ve akademik bilgi ile motorunuzun sekman, piston, krank, vb. değişimi bile yapılabilir)
5. Motorunuzla ilgili forumlara girip devamlı okuyun. Unutmayın ustalarınız dünyanın en zeki insanları değil. Ama sizden çok daha fazla motosiklet problemi ile karşılaştıkları için haliyle tecrübe kallavi. Onlara danışmaktan korkmayın.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
shi_bumi,
ısrarla satıcının ve ustanın ! isimlerini vermemişsiniz.
bu durumda,
bu kişiler,
sorumsuzluklarına ve ahlaksızlıklarına devam edecek,
düştüğünüz, bizleri de üzen bu olumsuzluğu,
daha pek çok motor meraklısı yaşayacak demektir.
Benzer olayı yaşayacak arkadaşlara şimdiden geçmiş olsun diyorum.
tegin.
-
dostum geçmiş olsun.kendine iyy bak
-
İstanbul'daki birçok arkadaşım "kim abi bu ustalar ?" diyerek sıkıştırıyorlar.
Arkadaşlar motorun orijinal ustası "güya bütün bakımlarını yapan, ve telefon edip 'Usta, nedir motorun durumu ?' şeklindeki soruma 'hocam çok nefis bir motor alıyorsun, ben kefilim' şeklinde cevap veren arkadaş : Olkan Usta
İstanbul'a gelip tavsiyeler ve internet araştırmaları üzerine motoru gösterip 6-7 saniye içinde (benim tüm tecrübesizliğime rağmen benimle dalga geçtiğine inandığım) 'dostum çok iyi bir motor alıyorsun" yorumunu veren usta : Melih
E kardeşim madem o kadar kıllandın madem niye aldın motoru diyenlere :
1. aldığım arkadaş bence çok güvenilir idi.
2. Aldığım arkadaşın ustası çok güvenilir idi.
3. Benim gösterdiğim usta (güya) çok güvenilir idi.
Bu arada küçük bir ayrıntı:
Benim alacağım motoru gördükten 1-2 dakika sonra Melih Usta'ya sorduğum "Hocam nedir bu yağ kaçağı ?" soruma cevap "Yağın geri dönüş borusundaki kelepçenin gevşekliği" idi. Ben kısıtlı mekanikel bilgime rağmen ukalalık yapmadım ve Ankara'ya kadar sürdüm motoru. Burada Borusan'dan ayrılmış, hakikaten önce insan sonra usta dostuma problemi anlattığımda "eğer İstanbul'daki ustanın dediği doğruysa motor inecek" dedi. Sonra baktık öyle bir durum yok ama motorda kaynak yapılması gereken bir ÇATLAK var.
Bu yazıyı aslında neden yazıyorum ?
Bir çok şehirde bir çok motosiklet ustası, hayatında eline anahtar almamış, fren diski-balatası değiştirmemiş, hava filtresini veya yağ filtresini veya bujileri veya yağını değiştirmemiş müşterilerle muhattap oluyorlar. Arabamızın sübap ayarı için 300-400 Ytl veriyoruz ama motorumuzun sübap ayarı için 50-100 YTL yi çok görüyoruz. Gelin motorlarımızın temel bakımlarını kendimiz yapalım. Ben istekli arkadaşlara yardımcı olmaya hazırım. Amacım tamirci veya servis arkadaşların ekmeğini engellemek değil ama temel bazı bakımları yapmak...
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
Arkadaşlar motorlar hakkında konuşulanlar doğru motorunuzun çalışma sistemini,servis manuellerini öğrenin motorunuzu tanıyın ama garantili motorlar için birazdaha dikkatli davranın yoksa garanti dışı kalabilir :-)
cbr 125 R
Gezdim Gördüm Yayınladımhttp://akira-berk.blogspot.com/
http://site.mynet.com/cbr_125/cbr/index.htm
-
shi_bumi gecmis olsun hocam ama keske briaz bizi haberdar etseydindin gelmeden once alternatif bulabilirdik sana .
neyse zarr etmedin en azindan
imzam yok parmak bassam olurmu
-
dostum geçmiş olsun üzüldüm ama parayı vermediğine sevindim. zararın biraz fazla titreşim ve yol masrafın sadece sanırım. olsun zararın neresinden dönülse kardır. bakım konusunda az çok bişeyler bilmek gerekiyor. eğer benim gibi çinli kullanıyorsanız biraz daha fazla bilmek gerekiyo. çünkü bizde işe yarar servis de yok varsa bile ben görmedim. ben şu ana kadar zincir germe yağ değiştirme buji temizleme değiştirme akü şarz etme zincir yağlama tüm grenajı soyup toplamayı öğrendim.
flaşörü ve sis lambasının tesisatını kendim çektiğim için elektrik tesisatını da çözdüm aslında bir kere görsem sübap ayarlarını da ben yapabilirm diye düşünüyorum. elimizn anahtar tutması şart.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
en azindan parani geri alacaksin buna sevindim.
artik ankara-istanbul arasi sana kar kalir
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
kabuto adlı üyeden alıntı
shi_bumi gecmis olsun hocam ama keske briaz bizi haberdar etseydindin gelmeden once alternatif bulabilirdik sana .
neyse zarr etmedin en azindan
Dostum özellikle bu konuda başlık açtım. İstanbul'da bana yardımcı olabilecek, bir usta tavsiye edebilecek bir var mı diye sordum ama maalesef kimse cevap vermedi çağrıma
Neyse hayırlısı diyelim. En azından hayatımdaki F650 olayını sona erdirdim. Kesinlikle almıyorum. Dünyanın en temiz F650 si bile olsa. F650 sahibi arkadaşlar alınmasın polemik başlamasın
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
shi_bumi,
çift silindir motora karar vermişsiniz...
olabiliyorsa tek karburatörlü olsun.
-
-
Bak burayı okumamıştım...
-
merhabalar;
yıllar geçmiş ama maslak kaçmazer motor ve güngören natural motora kesinlikle gitmeyin..
olaki yanlışlıkla gittiniz kazığın ve hayal kırıklığının boyutu için metre isteyin..
saygılar
-
komedi gibi olay yaşamışsın kardeş
allahtan geç olmadan dönmüşsün.
sana hemen bir transalp alalım.
(xt660r alalım dicem ama,gene ellerin
titremeye başlayacak.)
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)