Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
20. sayfa BirinciBirinci ... 10181920212230 ... SonuncuSonuncu

MT-ATÖLYE İşi olmayan giremez!!!!

    REKLAM ALANI
  1. #381
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hey çırak tezgahı silmemişsin,tavada ki talaşı dökmemişsin,orta yatak kayıp,puntanın ucu kopuk,hele bir araba da sıkışsın katerle kafana beyaz kalem kakacam haberin ola.
    abi bide tamircilerde bi ısınma şekli vardır...yanık yağdan soba yapılır demi...çırağa mutlaka kötü davranılır...ayı gelmiş kendisi çırağıda ayı gitsin ister...ama onun eyiliği içindir...ayılık böle ustadan çırağa geçer...yav niye ezersin yavrıyı...adamlığı öğret insanlığı öğret ustalığı öğret...kaba davranında dahamı iyi öğreniyor veya kaytarmıyormu veya korkuylam olcak bu işler...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #382
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bide tamircilerde bi ısınma şekli vardır...yanık yağdan soba yapılır demi...çırağa mutlaka kötü davranılır...ayı gelmiş kendisi çırağıda ayı gitsin ister...ama onun eyiliği içindir...ayılık böle ustadan çırağa geçer...yav niye ezersin yavrıyı...adamlığı öğret insanlığı öğret ustalığı öğret...kaba davranında dahamı iyi öğreniyor veya kaytarmıyormu veya korkuylam olcak bu işler...
    Eeee bizde hep öyle gorkuynan olur işler.
    Yaradandan,aneyden,babeyden,ügretmenden,ustad an,çavıştan,gomtandan,agadan,padrundan,mıhtar emmiden,gaymıkamdan,gorucudan,cendermeden,memırdan ,hökümetten heeeepsiciginden gorkulur....
    Gorkucan,uslu olceeen,itaatkar,mütedeyin olceeen.
    Hatta göprünün ortasındaki araba hoş davreniceeen.

    Not Mesajı: Sayın yönetim işte böyle arada çay molalarında bizim atölyede biraz laflamalar olur,mesai saatleri dışında
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #383
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eeee bizde hep öyle gorkuynan olur işler.
    Yaradandan,aneyden,babeyden,ügretmenden,ustadan,ça vıştan,gomtandan,agadan,padrundan,mıhtar emmiden,gaymıkamdan,gorucudan,cendermeden,memırdan ,hökümetten heeeepsiciginden gorkulur....
    Gorkucan,uslu olceeen,itaatkar,mütedeyin olceeen.
    Hatta göprünün ortasındaki araba hoş davreniceeen.


    Abeyy dayakla ilim irfan meslek sahabı olunsaydı şimcik eşşekler Prof olmazmıydı...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  4. #384
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abeyy dayakla ilim irfan meslek sahabı olunsaydı şimcik eşşekler Prof olmazmıydı...
    Orasını bilemiyeceğim,belkide oluyordur....
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #385
    drtimsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    KSK
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA 2013

    Motosikletim çalışmıyor yardım Lütfen !!!

    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ...

    Bir sorum olucak yardımcı olursanız çok sevinirim .... Motosikletim yaklaşık 5 gün önce rüzgardan devrildi . ( Tamamen benim salaklığım , üzerinde branda vardı ve o branda rüzgarla işbirliği yapıp 155 kg lık motoru devirdi .) Sonuç olarak sağ gidon ve fren magneti kırıldı. Ve motosikleti kaldırmaya indiğimde bir miktar benzinin yere aktığını farkettim .

    Her neyse motosikleti en yakın servis 120 km uzakta olduğu için kendim yapmaya karar verdim ve parçaları sipariş ettim.Parçalar dün geldi (200 YTL ) bu gün kolları sıvadım ve daha önce hiç yapmadığım bir işe giriştim.Teknik okul mezunu olmanın verdiği avantajla gayetgezel bir şekilde kırılanları hiç zorlanmadan söküp yenilerini taktım ...

    Şimdi gelelim asıl mevzuya ; Motosikletimi o günden beri hiç çalıştırmayı denememiştim . (Zaten sağ gidon kırık olduğu için gaz vermek çok zor olacaktı. ) Olayın olduğundan beri 5 gün geçmiş ve öncesinde de yaklaşık 3-5 gün kadar çalışmamıştı . Yani toplam 8-10 gündür çalışmıyordu motor . Motosikletimi tamir ettikten sonra Besmele çekip kontağı açtım tüm göstergeler çalışıyordu . (içim rahatlamıştı am çok sürmedi . ) ve ardından marşa bastım . Beklediğim gibi ilk basışta çalışmadı . Bir daha denedim biraz çalışacakmış gibi oldu ama çalışmadı . Ve ardından akü bayılasaya kadar belki 20 kez denedim . Ama hiç bir çalışma alameti olmadı . En son akü bayılınca biraz da etraftakilerin gazına gelerek ne kadar yanlış olduğunu bilsem de motosikleti vurdurarak çalıştırmayı denedim . ( Umarım çok kötü birşey yapmamışımdır .) Zaten yokuş aşağı mesafe az olduğu için ve yeterince hızlanamadığım için bunda da sonuç alamadım . ( sadece 2 kere denedim .)

    Şimdi Üstadların değerli bilgilerini rica ediyorum acaba sorun ne olabilir ; Size gerekli olan bilgileri aşağıda maddeledim , ilave birşey gerekliyse sorabilirsiniz ;

    1> Motosikletim 2 silindir 4 zamanlı 250 cc sport touring bir makina

    2> Motosikletim düştükten sonra ben farkedesiye kadar yaklaşık yarım saat yan kaldı ve çok hafif yeni yeni yağmur çilseliyordu

    3> Depoda benzin var

    4> Motosikleti çalıştırmayı denerken her olasılığı kullandım (Jikleli , Jiklesiz yarım gaz , tam gaz , hiç gaz vermeden tüm kombinasyonları denedim . )

    5> Görünen başka hiçbir anormallik yok , zaten sadece gidon ve fren magneti yere çarpmış başka kısımlar değmemiş.Haa bir de sinyal kırık tabii ama kabloları birbirine temas etmiyecek şekilde muhafaza ettim ve zaten sinyal de açık değil.

    ve 6> Motosikletim 2006 model ve garanti kapsamında ancak dediğim gibi en yakın güvenebileceğim servis 120 km uzakta.Açıkçası bir sürü para verip motosikletimi oraya römorkla götürtmek istemiyorum.Çünkü çok basit bir arıza yada bilgi eksikliğimden kaynaklandığını tahmin ediyorum.Römorkla götürülürken oluşabilecek riskler daha fazla gibime geliyor.(Bir keresinde o hatayı yapmıştım çünkü garanti bozulmasın diye ve götürdüğüme değmemişti çok basit bir arızaydı ve adamlar işçilik olarak benden 150 ytl istemişlerdi ve değişen hiç bir parça olmamıştı . ) Son ihtimal olarak bulunduğum yerde güvendiğim bir motosiklet ustası bulup ona yaptırtacağım.

    Aklıma gelen ve sizin sorup öğrenmek isteyebileceğiniz şeylerin tümünü yazdım.Motor yan yattığı için bogulabileceğini tahmin ediyordum ama en fazla 3-5 kerede çalışır diye ümüt etmiştim . Ama çalışmadı ...

    Arkadaşlar moralim çok bozuk değerli görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum , şimdiden hepinize teşekkürler ....

  6. #386
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı drtimsah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ...

    Bir sorum olucak yardımcı olursanız çok sevinirim .... Motosikletim yaklaşık 5 gün önce rüzgardan devrildi . ( Tamamen benim salaklığım , üzerinde branda vardı ve o branda rüzgarla işbirliği yapıp 155 kg lık motoru devirdi .) Sonuç olarak sağ gidon ve fren magneti kırıldı. Ve motosikleti kaldırmaya indiğimde bir miktar benzinin yere aktığını farkettim .

    Her neyse motosikleti en yakın servis 120 km uzakta olduğu için kendim yapmaya karar verdim ve parçaları sipariş ettim.Parçalar dün geldi (200 YTL ) bu gün kolları sıvadım ve daha önce hiç yapmadığım bir işe giriştim.Teknik okul mezunu olmanın verdiği avantajla gayetgezel bir şekilde kırılanları hiç zorlanmadan söküp yenilerini taktım ...

    Şimdi gelelim asıl mevzuya ; Motosikletimi o günden beri hiç çalıştırmayı denememiştim . (Zaten sağ gidon kırık olduğu için gaz vermek çok zor olacaktı. ) Olayın olduğundan beri 5 gün geçmiş ve öncesinde de yaklaşık 3-5 gün kadar çalışmamıştı . Yani toplam 8-10 gündür çalışmıyordu motor . Motosikletimi tamir ettikten sonra Besmele çekip kontağı açtım tüm göstergeler çalışıyordu . (içim rahatlamıştı am çok sürmedi . ) ve ardından marşa bastım . Beklediğim gibi ilk basışta çalışmadı . Bir daha denedim biraz çalışacakmış gibi oldu ama çalışmadı . Ve ardından akü bayılasaya kadar belki 20 kez denedim . Ama hiç bir çalışma alameti olmadı . En son akü bayılınca biraz da etraftakilerin gazına gelerek ne kadar yanlış olduğunu bilsem de motosikleti vurdurarak çalıştırmayı denedim . ( Umarım çok kötü birşey yapmamışımdır .) Zaten yokuş aşağı mesafe az olduğu için ve yeterince hızlanamadığım için bunda da sonuç alamadım . ( sadece 2 kere denedim .)

    Şimdi Üstadların değerli bilgilerini rica ediyorum acaba sorun ne olabilir ; Size gerekli olan bilgileri aşağıda maddeledim , ilave birşey gerekliyse sorabilirsiniz ;

    1> Motosikletim 2 silindir 4 zamanlı 250 cc sport touring bir makina

    2> Motosikletim düştükten sonra ben farkedesiye kadar yaklaşık yarım saat yan kaldı ve çok hafif yeni yeni yağmur çilseliyordu

    3> Depoda benzin var

    4> Motosikleti çalıştırmayı denerken her olasılığı kullandım (Jikleli , Jiklesiz yarım gaz , tam gaz , hiç gaz vermeden tüm kombinasyonları denedim . )

    5> Görünen başka hiçbir anormallik yok , zaten sadece gidon ve fren magneti yere çarpmış başka kısımlar değmemiş.Haa bir de sinyal kırık tabii ama kabloları birbirine temas etmiyecek şekilde muhafaza ettim ve zaten sinyal de açık değil.

    ve 6> Motosikletim 2006 model ve garanti kapsamında ancak dediğim gibi en yakın güvenebileceğim servis 120 km uzakta.Açıkçası bir sürü para verip motosikletimi oraya römorkla götürtmek istemiyorum.Çünkü çok basit bir arıza yada bilgi eksikliğimden kaynaklandığını tahmin ediyorum.Römorkla götürülürken oluşabilecek riskler daha fazla gibime geliyor.(Bir keresinde o hatayı yapmıştım çünkü garanti bozulmasın diye ve götürdüğüme değmemişti çok basit bir arızaydı ve adamlar işçilik olarak benden 150 ytl istemişlerdi ve değişen hiç bir parça olmamıştı . ) Son ihtimal olarak bulunduğum yerde güvendiğim bir motosiklet ustası bulup ona yaptırtacağım.

    Aklıma gelen ve sizin sorup öğrenmek isteyebileceğiniz şeylerin tümünü yazdım.Motor yan yattığı için bogulabileceğini tahmin ediyordum ama en fazla 3-5 kerede çalışır diye ümüt etmiştim . Ama çalışmadı ...

    Arkadaşlar moralim çok bozuk değerli görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum , şimdiden hepinize teşekkürler ....


    o kadar yazmışsın okudum üzüldüm bilirim...için gidiyodur..motorum sıfırken bende aynı şekilde 2 kere düşürdüm...şükür branda vardıda ucuz atllattım...cbf 150 ydi benimki ve siyah....şimdi aynı yerde ve brandasız bırakıyorum...açık havada...yazında motorunun modelini yazmamışsın...şimdi ne desek boş olucak diyecektim...ama geçmiş mesajlarına baktım...HYO gt 250 r mış...şimdi hocam motorun yeni ve garanti kapsamındayse (yapmış bile olsan) mutlaka servise bi göster...umarım çevrende motor ustaları vardır ama ben hep servislere güvenirim...çünkü motorunla maksimum hızlara çıktığında gaz telinin takılmasından tutda kopmasına kadar herşey başına gelebilir...


    gidon çok hassas hocam...bence en önemli bölge...120 km belk ama bi pikapa atıp bence götürmelisin...hem çalışmıyormuş...galiba mecburen gideceksin...


    çok geçmiş olsun...bişiy daha var...makinanın üzerine ne kadar titrersen titre hep en kötü şey başa geliyor...umursamazsan bişey olmuyor...buda benim teorim...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #387
    drtimsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    KSK
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA 2013
    Aynen öyle hocam , kesinlikle haklısın ... Sakınılan göz misali ...

    Ben zaten bunları taktım tamamdır diyip kullanmaya devam etmeyi düşünmedim ... Bunları getirtip kendim monte etmemin nedeni motosiklet mobil hale gelebilsin diyeydi ... Yoksa tabii ki ilk iş motosikleti servise götürüp ustalarıma kontrol ettirmek olacak ....

    Yeter ki çalışsın ....

  8. #388
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    arkadaşım bujileri bi söküp temizlesen ve akünü şarz ettirip tekrar dene bence çalışır.
    motosikletin yarım saat kadar yatık durmuş diyosun bu zamanda pistonlardan kesin az da olsa yağı girmiştir ve o yüzden çalışmaz bujiler yağlanmıştır sen onları bi çıkar ve temizle çalıştır ve hiç motosikletini taşıma gerei olmadan servise git ve orda son kontroller yapılsın.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  9. #389
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    selam
    civataların-vidaların paslanmaları sorun olur hep. bu sorunu bunları paslanmaz civata ve vidalarla değiştirirseniz çözebilirsiniz.
    gevşeyen civatalardan kurtulmak için ise civata yapıştırıcı sıvılar var bunları kllanabilirsiniz. yapışan civatanın gerektiğinde açılması sorun olmaz.

  10. #390
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Ahanda benden size bir sır.

    Hiç bir tamirci uygulamaz hatta bilmez.

    Rulman,yatak,burç,pim vs malzemeyi sökerken içteki parçayı(burç,rulman,mil vs)sporcuların travma için kullandıkları soğutucu spreyle soğutup daha kolay çıkmasını sağlayabilirsiniz.

    Takarken içe giren parçayı soğutup %1-2 küçültmeniz,dış parçayı 140-150 derecelere ısıtmanız ise %3-5 büyüme sağlayacak dolayısıyla montaj esnasında yatak ve muyluları bozma riskiniz azalacaktır.

    Sağlıcakla kalınız.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #391
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    ahanda bendende bir sır
    civata yeri bozulmuş mekanik aksamınızı yay ataşman denilen özel yayla tamir edebilirisniz. bu işe helicoil çekme denir
    bu iş için deliği helicoil matkap ucu ile delip helicoil kılavuzu ile diş çekip, helikoil kolu içine yerleştirilen yayı deliğin içine geçirilir ve civata deliğimiz hazır.

  12. #392
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı skahvecioglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motor tamircisinin bile bulamadığı sorunumu size soruyım... Speedfgiht 2 scooter'ım var motor kalkışta iyi, 40-60 km arası inanılmaz bir titreme ve ses yapıyor sonra yine sesi kesiliyor. (60 kmden sonra) niye yapar unu kafayı yiyeceğim.
    Sadece kayışında problem... Kayışı taktıklarında varyatör kasnağıyla aynı hizada kayış takarlar...Orjinaline yakın diye...Aşınması zor olur daha uzun gider bahanesiyle...
    Kayışını sök.... Sanayide kayış satan yerlerde üst et kalınlığı 2 milim daha ince olanını al..Ama orjinalinin boyutuyla aynı olsun..... Ve mümkünse kendin tak.... Vibrasyonun azaldığını kendi gözlerinle göreceksin...... Üstelik hızlanma farkedilir bir şekilde artacaktır....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #393
    tanselcanan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2006
    benim de lokal bir katkım olsun suzuki 1400 ile ilgili tum sorunlarınızı cevaplayabilirim(artık)

  14. #394
    tanselcanan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2006
    ahanda bende bir oneri
    yag degiştirmeyi ogren.ogrenemediysen tamirciye yagını al da git
    tamamen işlem bitene kadar başında dur (fazla konuşma)

  15. #395
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahanda benden size bir sır.

    Hiç bir tamirci uygulamaz hatta bilmez.

    Rulman,yatak,burç,pim vs malzemeyi sökerken içteki parçayı(burç,rulman,mil vs)sporcuların travma için kullandıkları soğutucu spreyle soğutup daha kolay çıkmasını sağlayabilirsiniz.

    Takarken içe giren parçayı soğutup %1-2 küçültmeniz,dış parçayı 140-150 derecelere ısıtmanız ise %3-5 büyüme sağlayacak dolayısıyla montaj esnasında yatak ve muyluları bozma riskiniz azalacaktır.

    Sağlıcakla kalınız.

    Vayyy vay vay, İhtiyar Bey eskilerden yazmışsınız yav Benzer metodu bizler hep uygulardık. Özellikle dev rulmanları yağ banyosuna sokar pürmüzler ile yağı ısıtır genleşmesini sağlardık. Rulmanı takacağımız şaftı da karbondioksitli yangın söndürücü ile iyice soğuturduk. O zaman bir hamlede Tak diye oturur rulman
    Poturdak

  16. #396
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı drtimsah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ...

    Bir sorum olucak yardımcı olursanız çok sevinirim .... Motosikletim yaklaşık 5 gün önce rüzgardan devrildi . ( Tamamen benim salaklığım , üzerinde branda vardı ve o branda rüzgarla işbirliği yapıp 155 kg lık motoru devirdi .) Sonuç olarak sağ gidon ve fren magneti kırıldı. Ve motosikleti kaldırmaya indiğimde bir miktar benzinin yere aktığını farkettim .

    Her neyse motosikleti en yakın servis 120 km uzakta olduğu için kendim yapmaya karar verdim ve parçaları sipariş ettim.Parçalar dün geldi (200 YTL ) bu gün kolları sıvadım ve daha önce hiç yapmadığım bir işe giriştim.Teknik okul mezunu olmanın verdiği avantajla gayetgezel bir şekilde kırılanları hiç zorlanmadan söküp yenilerini taktım ...

    Şimdi gelelim asıl mevzuya ; Motosikletimi o günden beri hiç çalıştırmayı denememiştim . (Zaten sağ gidon kırık olduğu için gaz vermek çok zor olacaktı. ) Olayın olduğundan beri 5 gün geçmiş ve öncesinde de yaklaşık 3-5 gün kadar çalışmamıştı . Yani toplam 8-10 gündür çalışmıyordu motor . Motosikletimi tamir ettikten sonra Besmele çekip kontağı açtım tüm göstergeler çalışıyordu . (içim rahatlamıştı am çok sürmedi . ) ve ardından marşa bastım . Beklediğim gibi ilk basışta çalışmadı . Bir daha denedim biraz çalışacakmış gibi oldu ama çalışmadı . Ve ardından akü bayılasaya kadar belki 20 kez denedim . Ama hiç bir çalışma alameti olmadı . En son akü bayılınca biraz da etraftakilerin gazına gelerek ne kadar yanlış olduğunu bilsem de motosikleti vurdurarak çalıştırmayı denedim . ( Umarım çok kötü birşey yapmamışımdır .) Zaten yokuş aşağı mesafe az olduğu için ve yeterince hızlanamadığım için bunda da sonuç alamadım . ( sadece 2 kere denedim .)

    Şimdi Üstadların değerli bilgilerini rica ediyorum acaba sorun ne olabilir ; Size gerekli olan bilgileri aşağıda maddeledim , ilave birşey gerekliyse sorabilirsiniz ;

    1> Motosikletim 2 silindir 4 zamanlı 250 cc sport touring bir makina

    2> Motosikletim düştükten sonra ben farkedesiye kadar yaklaşık yarım saat yan kaldı ve çok hafif yeni yeni yağmur çilseliyordu

    3> Depoda benzin var

    4> Motosikleti çalıştırmayı denerken her olasılığı kullandım (Jikleli , Jiklesiz yarım gaz , tam gaz , hiç gaz vermeden tüm kombinasyonları denedim . )

    5> Görünen başka hiçbir anormallik yok , zaten sadece gidon ve fren magneti yere çarpmış başka kısımlar değmemiş.Haa bir de sinyal kırık tabii ama kabloları birbirine temas etmiyecek şekilde muhafaza ettim ve zaten sinyal de açık değil.

    ve 6> Motosikletim 2006 model ve garanti kapsamında ancak dediğim gibi en yakın güvenebileceğim servis 120 km uzakta.Açıkçası bir sürü para verip motosikletimi oraya römorkla götürtmek istemiyorum.Çünkü çok basit bir arıza yada bilgi eksikliğimden kaynaklandığını tahmin ediyorum.Römorkla götürülürken oluşabilecek riskler daha fazla gibime geliyor.(Bir keresinde o hatayı yapmıştım çünkü garanti bozulmasın diye ve götürdüğüme değmemişti çok basit bir arızaydı ve adamlar işçilik olarak benden 150 ytl istemişlerdi ve değişen hiç bir parça olmamıştı . ) Son ihtimal olarak bulunduğum yerde güvendiğim bir motosiklet ustası bulup ona yaptırtacağım.

    Aklıma gelen ve sizin sorup öğrenmek isteyebileceğiniz şeylerin tümünü yazdım.Motor yan yattığı için bogulabileceğini tahmin ediyordum ama en fazla 3-5 kerede çalışır diye ümüt etmiştim . Ama çalışmadı ...

    Arkadaşlar moralim çok bozuk değerli görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum , şimdiden hepinize teşekkürler ....


    Eeee sonra ne oldu çözebildinmi sorunu Mesele neymiş ?

  17. #397
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı axoyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahanda bendende bir sır
    civata yeri bozulmuş mekanik aksamınızı yay ataşman denilen özel yayla tamir edebilirisniz. bu işe helicoil çekme denir
    bu iş için deliği helicoil matkap ucu ile delip helicoil kılavuzu ile diş çekip, helikoil kolu içine yerleştirilen yayı deliğin içine geçirilir ve civata deliğimiz hazır.
    Bunu bizim usta yapıyor işte civata yeri bozulmuş olan yelere yay gibi birşey takıyor. Servet değerinde alatleri var adamın. Mercedesin buji yatağına bile yapmış bu işlevi.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  18. #398

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Motosiklete arabalardaki gibi çakmaklık yapsak, cep telefonunu şarj edebilsek, kampa gittiğimizde ışığı buradan bağlasak süper olmaz mı?
    Resimli olarak yapımını anlatabilecek var mı?

  19. #399
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı tufanbaydemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete arabalardaki gibi çakmaklık yapsak, cep telefonunu şarj edebilsek, kampa gittiğimizde ışığı buradan bağlasak süper olmaz mı?
    Resimli olarak yapımını anlatabilecek var mı?
    rezimli anlatım biraz uzun olucak ama çok ucuz fiyatlara servislerde yaptırabilirsin
    GKN MOTORS

  20. #400
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    Motor yağınızı değiştirme zamanı..!!!

    Belli km aralıklarında değiştirdiğimiz motor yağını normal süresi dolduğunda değilde en az 500 km geçtikten sonra değiştirin..

    Neden ;

    Çünkü motorun içindeki yağ km doldukca incelir ( ayrıca ısındıkca ) ve motorun içindeki dişlilerin içine gider yağ ne kadar incelirse o kadar derine gider ve bu yüzden tam yağlama yapması içinse zamanı biraz geçirmek motorunuza zarar vermez aksine tam yağlama yapmasına faydalı olur...
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......


20. sayfa BirinciBirinci ... 10181920212230 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)