Arkadaşlar egsozdan patlama sesi bendede vardı. Benzincimi değiştirdim problem kalmadı. tecrübelerimi söylüyorum elektrik sistemini sakın kurcalatmayın ve benzin alırken normalden fazla benzin kokusu alıyorsanız ordan bi daha benzin almayın.
Arkadaşlar egsozdan patlama sesi bendede vardı. Benzincimi değiştirdim problem kalmadı. tecrübelerimi söylüyorum elektrik sistemini sakın kurcalatmayın ve benzin alırken normalden fazla benzin kokusu alıyorsanız ordan bi daha benzin almayın.
ZeK
Dostum merhaba.
Motorunun hava+yakıt karışımı uygun değildir yada yanma sağlıklı değildir. 4 zamanlı motorlarda fakir karışımla çalışan motorlarda benzin+hava karışımının ateşlenmesi sonucunda oluşan yanma, iç harareti alma ve egzosdan tahliye edilmesi sürecini gerçekleştirir. 2 zamanlı motorlarda yağlama direkt benzin içerisindeki orana bağlı olarak gerçekleştiğinden uygun olmayan yada fakir karışımlar motorun ısınmasına yol açar. Ayrıca ateşleme sağlıklı değilse de aynı sorunlar olabilir. Ancak öncelikle yakıt oranı kontrol edilmeli, gerekirse biraz zengin karışım sağlanmalıdır.
Egzos patlamaları genelde hava ayarı çok kısık motorların baş sorunudur. Gazdan ayağınızı (pardon elinizi) çektiğinizde gaz kelebeği kapalı konuma gelir. Bu durumda karbüratörde oluşan vakum, aşırı derecede benzin emilmesine neden olur. Bu benzin oranını dengelemek için hava ayar vidası yardımı ile gerekli hava miktarı sağlanır. Eğer bu ayar çok kısıksa, zengin karışım, sente (her iki sübabında açık akldığı anda) zamanında sıcak egzos gazları ile yanmaya başlar. Bu durumda egzos patlaması ile kendini belli eder.
Arkadaşlar motorumun yağını değiştircem. yağ önerir misiniz. marka ve model olsun lütfen. hatta resim olsa bile olur
tavsiye ettiğiniz yağın avantajlarını söylerseniz memnun olurum.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Ustalar selam,
Honda V-Twin Magna sahibiyim (VT250C)
Uzun yolda daha rahat bir surus saglamak icin resimde kirmizi ile isaretledigim yer civarina ayaklik takmak istiyorum. Tabii ayaklar o pozisyonda olunca biraz geri yaslanmak gerekiyor bu durunda gidonu da geri cekmek lazim, ancak resimde yesil ile isaretledigim yukselticiler gidona kaynakli dolayisiyla sanirim gidonu da degistirmeden bu ayari yapmak pek mumkun degil.
Gidon secimi konusunda ozellikle olculeri nasil alinir veya nasil aranir?
Ayaklik ve gidon secimi ve temini konusunda ve genel olarak bu tur degisiklikler yapmak isteyenlere neler onerirsiniz?
Tesekkurler.
Not: Motosikletin boyutlari hakkinda fikir vermek acisindan Honda'nin bu modelini yalniz Japon ic pazarinda sattigini ve Magna 250'nin Kymco Venox 250 modelinin "esin kaynagi" oldugunu belirtmek isterim.
bende burdayım
far ampullerıne bır cozumde benden genelde bu cın malı motosıkletlerde mantar tıp ampul var ısık kalıtesız ve cansız yanıyor
buna ben sole yaptım farın ıcını acıp kabloları soketlerınden ayırın onun yerıne araba farı ıcın olan soket ve kablolardan monte edın bazı farların arkası yuvarlaktır yanı arac farı H4 uymaz onun ıcın ampulun ayaklarını plastıge basacak sekılde kıvırın ampulu yakıp yolla hızalı sekılde ayarlayın daha sonra yanlarını sıcak sılıkonla doldurun ben bole kullanıyorum canavar gıbı ısıtıyor
sıze ampul olarakta osram 55/60w colormatık tavsıye ederım yalnız bıraz fıyatı pahalı bulabılırsınz
paslanan vıdalarınıza w40 kullanabılırsınız
zıncırınızı temızlerken gaz yagıyla bır guzel temızleyıp ozel zıncır yagı ıle yaglayabılırsınız
motorunuza sıs farı taktıysanız uzun sure kullanmayın akuye zarar verırsınız
motorunuzun bazı yerlerıne fosfos kullanabılırsınız bunlar dıger suruculerın sızı gece daha rahat fark etmesını saglayacaktır
dubles lastık kullanan arkadaslar lastık saglamken lastık patlagı onaran spreylerden ıcıne sıkarsanız patladıgı zaman yola devam etme olanagınız olur
@e-rider dostum bende şasiye üdahale etmeden takmalısın ayak peglerini bunun içinde ki zaten gerekli bir techizat olan koruma demirini takıp onun üzerine ekleme yapmanı öneririm. zaten böyle bir açı ile yolculuk edeceksen direksiyonun geometrisi de yetmeyebilir. keeway sl150 forumunda jameika_34 lakaplı bi abimiz var onda istediğin malzemeleri bulabilirsin. misal tüm aparatlarıyla birlikte kawasaki cruiser gidonu demir saplamaları ile beraber 50 lira civarında. bir onunla görüş derim ben.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Arkadaşlar geçen hafta ön rüzgarlığın üzerine koli bantıyla bi kağıt yapıştırmıştım.. İşim bittikten sonra koli bantının rüzgarlığa eriyerek yapıştığını gördüm.. Bugün ancak ilgilenebilme şansım oldu..
Bikaç farklı yöntemle çıkarmayı denedim olmadı.. (Pasta cila , yağlı kontak sprey , alkol vs..) Bant çıkmamak için direnirken sivri zekalı bi arkadaş bana tiner le çıkar dedi.. Hayatında tinerle işi olmamış bende hemen yaptım tabi ki.. Ama tiner plastik zemini zedeledi.. Şimdi bant izlerinden daha büyük bir beyaz yanık izi oluştu rüzgarlıkta..
Peki bu tinerin yaptığı izi giderebilme şansım varmı?
Yoksa üzerini hiç istemeyerekte olsa yapışkan etiketlerle kapatarak kamufle edeceğim..
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
Harika bir Başlık gerçekten daha acemi olduğum pek bişey gelmiyor aklıma ama bende aklıma geldikce yazıcam saygılar
[FONT="Fixedsys"][COLOR="DarkGreen"]Özgürlük, Andrenalin, Keyif, Macera, Paylaşmak The Never End...[/COLOR][/FONT]
::xicon_ev
disk in hidrolik yağını koyarken dikkat edin yağı boyaya damlatırsanız hemen silin eğer yağ kalırsa hidrolik yağı boyayı kaldırır
plastik kökenli cam siperlikten o tiner Yanığını çıkaramazsın Ya değiştireceksin, ya da kamufle.
Arkadaşlar, biri bana sordu ben cevap veremedim, tüm motorlarda farklı elbette ama arkadaş Honda Twister in yağ boşaltma tapasını bulamamış. Servisi yağ değiştirmeye 40YTL alıyor. Kendisi değiştirmek istiyor elbette. Eli anahtar tutar endişelenmeye gerek yok, yalama falan yapmaz yani. Twister in yağ dreyn tapası nerede bilen tarif edebilir mi
Poturdak
@denizcimuzaffer abi yağ tapaları genelde motorun altında 17 numara anahtarla açılan somular oluyor biraz karter bölgesini incelesin genelde motorun sağ yanında olur
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
heryerde bulunur yıllardır elektronikte kullanılan ve hala da kullanımı süren basit parçalar hatta böyle bir devreye gerek kalmadan tek bir entegreylede yapılabilir...
Bu devre birde 2N2055 in max. çıkış gücü 3A dır ve basit olarak hesapladığımızda 35w / 12v = 2,91A demektir(motosikletlerde genelde ampul gücü 35W olduğu düşünülerek) buda transistörün fazla ısınacağını gösterir bunun yerine 2N3773 kullanırsanız transistörünüzü herhangi bir soğutucuya bağlamanıza gerek kalmaz veya daha yüksek güçteki ampulleride çalıştırmanıza yarayacaktır benden bu kadar :D
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
Artık olan olmuş ancak terebentin kullansaydınız böyle bir sorun olmazdı.
Aklınızda bulunsun terebentin diğer çözücülere göre daha soft bir solventtir.
Anlaşılan sizin kullandığınız selulozik tinerdi.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
merhabalar,bu topiği okurken bir an kendimi ''zen ve motosiklet bakım sanatı '' adlı kitabın kahramanlarından biri gibi hissettim...Çok faydalı bilgiler öğrendim..Motoru yıkadıktan sonra hava kompresörü kullanma konusundaki fikirlerinizi almak isterim..ve lüzum varsa marka ve boyut ne ola ki...Saygılar
Geçmiş olsun. Tiner için yapacak birşey yok maalesef Keşke daha önce görseymişim de cevap verseymişim.
Ama yine de size belirteyim
Etiket ve bant gibi şeyleri çözerken mobilya cilası kullanın. Camda da ahşapta da diğer yüzeylerde de kesin sonuç alırsınız. Hem çizilmez hem de rengi atmaz.
Selamlar.
Bir tüyoda benden olsun, yapışkan ihtiva eden bant,,sticker vb.nin artık ve pislikleri için en ucuz ve pratik yöntem; Herhangi bir BİTKİSEL YAĞ ile ilgili bölgeyi ovalayarak silmektir .
Daha bu pazar bir sticker yerini temizledim; Ne iz, ne çizik, tertemiz. Bizzat Kimyager onaylı kesin çözümdür.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
hişş atölye,
Aldığın Takımı Yerine Koy
Hadi uyumayalım yavv
lastiklere nitrojen bastıralım. İyi bişii
Poturdak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)