Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

14 Volt 30 Amper 3 faz REGULATOR-RECTIFIER yapalım .

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    ********elektronik ile haşır neşir motorcular için !*********

    14 volt 30 amper 3 FAZ REGULATOR-RECTIFIER :


    açıklama :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...im-lutfen.html

    Yaklaşık 10 ay ! kadar önce GN250 nin RR (regulator-rectifier) i yandı. -Bu parçaya tamirciler konjektör diyor-
    önce
    fiyatları 10-40 lira arasında değişen Çin malı motorlara ait RR ler taktım.
    hepsi de aşırı ısı nedeni ile yandı !
    sonunda orjinalını getirttim (180 lira !) ... taktım fakat ısındı... hemen çıkardım ( yanmasın diye... o kadar para verdik ! )
    Ve, aşırı kabul ettiğim bu ısınmanın nedenini bulmaya çalıştım... tamda bulduğum söylenemez.

    Aşırı ısı nedeni ; Alternatörün ürettiği akım, RR için fazla geliyor !
    Soru ; herşey orjinal ise, bu akım fazlalığı niye yada RR bu akımı neden karşılayamıyor ?

    Bu soruya cevap bulmak yerine,
    Bu akımı (16amper) karşılayacak bir devre yapmak için kolları sıvadım.

    Bu defa başka bir sıkıntı var ! RR nin iç şeması nedir ? .... aylarca cevap yok !

    Aradığımı suzukinin bir başka modeline ait servis manual inde buldum....gerçi blok şema verilmişti ama
    benim için bu bile bir nimetti !

    Sonunda, blok şema gerekli fikirleri verdi ve devreyi yaptım.
    Ve yapar yapmaz da yayınlıyorum.

    Çin malı motor kullanan arkadaşlarımız için buna gerek yok. Çin RR ler oldukça ucuz. ( 10 - 40 lira )
    ( ben 70 liraya mal ettim !!! 180 liraya göre ucuz... en önemlisi mükemmel çalışıyor ve ısınmıyor )

    Japon vs motoru kullanan arkadaşlar için bu uygun olabilir. ( 100 - 300 lira )

    yada,
    60 watt far yerine 100 watt far takmak isteyipte RR sini yakanlar bu devre ile sıkıntılarını çözebilirler.

    Devre, 70 ila 100 lira arasında bir paraya mal olmaktadır.

    ******************************************
    ******************************************

    Devre, Suzuki GN250 için düşünülmüştür, fakat benzer şarj sistemine sahip
    ( yani dinamosuz ) tüm motosikletler için kullanılabilir.

    Devrede kullandığım 3 faz köprü diod, 50 Amperlik otomobil diod tablasıdır.
    yedek parça satıcılarından 20-30 liraya temin edilebilir.

    3 adet tristor ( SCR ) ise katalog değeri 45 Amper olan
    IXYS firmasının CS45-16 ( 45 amper 1600 volt ) tristorudür,
    endüstriyel elektronik malzeme satıcılarından temin edilebilir.
    ( Adana da oturanlar için Gesan Elektronik ten )
    SCR nin tanesi 10-15 lira

    BDX54C PNP darlington, bu çift op-amp olarak çalışmaktadır.

    LM317, 250 mA sabit akım kaynağı olarak kullanılmıştır.

    Tüm yarıiletkenler, soğutucuya yalıtılarak bağlanmalıdır.

    tegin.










    ilham kaynağı :





    Suzuki SV650 servis manual inden bir başka ilham kaynağı :




    aşağıda suzuki GN250 ye ait altenatör görülmektedir.
    6 gurup sarım vardır, her gurupta da 3 sarım ( 3 faz )
    tel kalınlığı 0,95 mm dir.
    Bu alternatörün kısadevre akımı 16 amper olarak ölçüldü.
    yani alternatör bize en fazla 16 amper akım sağlıyor.




    aşağıda da mıknatıs görülüyor.
    çevre boyunca 6 mıknatıs var.




    ve şonuç,












    aşağıda üç değişik RR (regulator-rectifier) görülmektedir.
    en sağdaki GN250 nin yanan RR si



    GN250 nin yanan RR si


    Aydın. bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thedentist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    antalya /finike
    Motosikleti
    yamaha cygnusX ve honda VFR 800
    bu ne işe yarıyo kardeş?bilimsel terimler çok güzel de sonuç nedir acaba?merak ettim.

  3. #3
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tegin nerelerdeydin ya uzun zamandır sesin çıkmıyodu. Elektronik ateşlemeyle ilgili daha önce açtığın topikte de konu dönüp dolaşıp konjektöre gelmişti zaten. Sinan bu konudaki sorununu halletti ama ben halledemedim orayada bir el atsan diyorum. Bizimkide monofaze 6 volt regulatör rektifier olucak.
    Selamlar.
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...e-devresi.html

  4. #4
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Yucika Dostum,
    aylardan beri benim motor yatıyordu, ancak ayaklandırabildim...hep bununla
    uğraştım.
    Çin malı reg. ler denedim olmadı,
    orjinalini getirttim çok ısındı ! ( nedenini hala çözemedim ! )
    ben de, orjinalinin iki katı güçlüsünü kendim yaptım !

    sinan için sevindim... meseleyi halletmiş,
    senin sorunu da hallederiz merak etme,
    bana , motorundaki şarj düzüneğinin şemasını ver,
    ve resimlerini çek gönder.
    Önce sistem nasıl çalışıyor onu çözmek gerekir.

    Benim motorun sistemini çözmem aylar aldı !

    selamlar, tegin.

  5. #5
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    oooo Tegin sen hayattamıydın ya yine döktürmüşsün yani ama şu bizim işe bir el atmadın yani benim sorunum pek çözülmüş sayılmaz aslında yaptığım devre sorunsuz çalışıyor gibi gözüküyordu şarj yapması felan normaldi buji bozuluncaya kadar söktüğümde simsiyahtı ben karbüratörden olabileceğini sanmıştım karbüratörü felan söktüm temizledim ayarını yaptım ama olmadı ayarının bozuk olsa bile bujinin görünüşü siyah olsa dahi bujinin bozulmasına neden olacağına sanmıyorum sanırım arka arkaya 5-6 tane buji bozdum buna NGKnın iridyum bujisi dahil zaten yanarım yanarımda ona yanarım neyse hem yucikanın sorununu hemde benim sorunu çözecek bir devre için uğraşıyorum şu sıralar herşey younda giderse yucika yada haber vereğim zaten o da haber bekliyor zaten . yeniden hoşgeldin

  6. #6

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    kannuni bobcat 150
    arkadaşlar bu devrenin motora kazandırdığı extra nedir ateşlemeyimi güçlendiriyor yoksa şarjımı & bir scoottere bu yapılabilirmi foruma yeni katıldım yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

  7. #7
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    thedentist , kurtulus_keskin84 ,

    Bu, tamircilerin konjektör dediği gerilim regulatoru (regulator-rectifier -RR- )
    devresidir.
    Dinamosuz motorlarda genelde bu devre ( bu parça ) ile,
    motorun ihtiyaç duyduğu elektrik sağlanır.

    Benim motorumda bu parça yanmıştı.
    ve başka sıkıntılar yaşamıştım....çözümü anlattım...
    yani,
    yukarda anlattığım türden sıkıntılarınız yoksa rahat olun !

    tegin

  8. #8
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    valla elektronık sarj meseleleriyle alakalı bişey sanırım bende anlayamadım...

    Acıklama yapmıssın su anda teşekkürler...

    Benım motorda ara sıra elden calısmıyo Tık die bi yerlerde elektrik kacagı gibi bi sesler geliyo ama bi türlü mars motorunu donduremiyo ama ara sıra yapıo o neden yapar kı acaba ?
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  9. #9
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    myheart,
    sorun gerilim regulatörü ile ilgili değil ama bildiğim kadarı ile cevap vereyim ;

    bunun üç nedeni olabilir ;
    1- marş motoru (marş dinamosu diyorlar) bozuktur.
    marş motorunu gövdeye sabitleyen iki yada üç cıvata var, onları sök ve
    marş motorunu yerinden çıkar.
    kontağı aç ve marş düğmesine bas...motor dönüyormu ?
    önemli : biri marş motorunu sıkıca tutsun.

    2- Marş motoru rolesi arızalıdır.
    marş motorunun, roleye bağlı olan kablosunu sök ve oraya ampul bağla
    ampulun diğer ucu şase.
    kontağı aç ve marş düğmesine bas...ampul yanıyorsa role sağlamdır.

    3- Aküden marş motoruna gelen akım ( yaklaşık 50 - 80 amper ) yetersizdir.
    Akü sorunlu olabilir,
    Marş motorunun şase bağlantısını kontrol et... civatayı iyice sık.

    aklıma gelenler bunlar.

    kolay gelsin.
    tegin.

  10. #10
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    teşekkürler tegin dediklerini deneyecegim... Yeteri kadar acıklayıcı olmussun...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  11. #11
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan selamlar....teşekkür ederim.
    yucika sorunu çözdüğünü söylemişti.
    Bozulan bujilerin nedeni zengin karışım olabilir.
    Buna benzer durumu virago535 de yaşamıştım...sürekli buji bozuyordu.
    İşi bilen bir motor ustası, keskin bir sözle " benzin fazla geliyor, kısın ! "
    demişti. Öyle yaptık ve normale binmişti.
    Diğer neden,
    ateşleme gerimi çok yüksek olabilir...
    elektronik ateşleme devresini kullanıyorsan,
    S2000 in kollektöründeki 220nF lık kondansatörün değerini artır, mesela 330 nF yap.

    tekrar selamlar,
    tegin.

  12. #12
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    Tegin , elektronik konjektör görünüşte sorunsuz çalışıyor motor çalışır çalışmaz şarj lambasını söndürüyor AVO metreyle çıkış akımını felan ölçüyorum herşey yolunda gözüküyor ilk başlarda bende bunun için üzerine pek toz kondurmadım hatayı başka yerde aradım endüksiyon bobinini değiştirdim meksefeyi değiştirdim karbüratörü temizledim ayarladım ama olmadı elektronik ateşlemeyi zaten kullanmıyorum elektro-mekanik konjektörde bozuk onunlada deneyemiyorum geriye tek yaptığım elektronik konjektör kalıyor sanırım sorun onda görüşmek üzere
    Sinan..

  13. #13
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan,
    akü gerilimi,
    rölantide ve 5000 devirde
    kaç volt ?

    6 volt luk akü için 7,5 voltun üzerine çıkmamalı.

    tegin.

  14. #14
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    rölantide 6Voltun altına düşmüyor motosikletin devir saati olmadığı için orta sehpada iken yüksek devirde en fazla 7,8V veriyor ama 7Voltada ayarladım yine sorun aynı devrede trimpot var onun vasıtasıyla ayarlanabiliyor yani

  15. #15

    Üyelik
    27 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    honda cbr 125
    hocam buyuksun..

    ellerine saglik.. heyecan ile bir solukta okudum..

    benim de uzun vadede go-kart yapma projem var ama bakalm hayirlisi.. :]




    Shakulin

  16. #16
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan, bujinin siyahlaşmasını da düşündüğümüzde,
    benzin fazla.
    Buji ıslanıyor ateşleme buji ucunda değilde içinde oluyor bu da bujiyi bazuyor.
    Benim düşüncem bu.
    Hava ayarı denen yerden benzini kıs bir dene.

    Bu arada eline sağlık.
    konjektörü bir proje olarak ayrı bir başlıkta verirsen daha faydalı olur.
    Bende arşivime kaydederim.

  17. #17
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    Tegin , tamam birdaha karbüratöre ayar yaparım aslında ben çok gerekli olmadıkça karbüratörün ayarlarıyla oynamam o yüzden daha çok elektronik konjektörden şüphelenmiştim neyse yaptığım devreyi ben senin açmış olduğun elektronik ateşme konusunda vermiştim yalnız bir farkla üzerindeki yapılması gereken değişikleri yucikaya göstermek maksadıyla ama ayrı bir konu açmaya gerek yok sanırım dinamolu motosiklet kullanan toplasan kaç kişi vardır numune olarak yucika ile ben varım herhalde ben paintte sonradan yeniden çizmiştim onu veriyorum çizim olarak iyi olmayabilir idare et artık

  18. #18

    Üyelik
    12 Mart 2007
    ArkadaŞlar BİŞİ Sorcam Yari Otamatİklerİ Nasil Kullancaz Vİteslere GeÇİŞ Nasil Ben Motor Dİreksİyon Sinavina Gİrcem Ve BİŞİ Bİlmİyorum Bana Yardimci Olursaniz Sevİnrİİm Konuyla İlgİsİ Yok Ama Yenİ OlduĞum İÇİn ...

  19. #19
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan, devrenin dinamoya ( stator uçları ve kömür uçlarına ) bağlantılarını nasıl yaptın ?
    bir şema çizip verebilirmisin.

    ayrıca;
    T4 devresi, sabit akım kaynağı olarak düşünülmüş.
    Fakat bu devre 12 volt luk akü de görev yapar.
    Yani zener diod gerilimi 2V7 (besleme gerilimin yarısı) civarında olmalı.

  20. #20
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    Tegin ,bağlanış şekli bu şekilde. çarpıyla çizdiğim DF ile D+ arasına bağlanmış elektro-mekanik konjektörde kullanılan 4,5ohm değerinde sargı direnç. mz-b.de sitesinde sattıkları elektronik konjektör takıldığında sökülmesi gerektiğini söylüyorlar ben sökmedende söktükten sonrada denedim pek fark etmiyor şarj yapıyor yani.
    zener diyoda gelirsek konjektör bağlı olmadan dinamo 20voltlara kadar elektrik verebiliyor yüksek devirlerde tabi sabit bir gerilim olsa dediğin doğru aslında yalnız şu durumda 6V8 yerine 4V7 takılabilir akünün zayıf zamanlarını da hesaba katmak açısından . devreyi verdikleri yerde 6V yazıyordu 12V içinde ayrı bir devre vardı yanlış hatırlamaıyorsam



1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler