Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

14 Volt 30 Amper 3 faz REGULATOR-RECTIFIER yapalım .

    REKLAM ALANI
  1. #41
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan,
    aşağıda vermiş olduğun devre de
    BD139 un kollektörü, TIP2955 in orta ucuna yani kollektörüne bağlanmış !
    oysa
    şema doğru yani beyz e (base) bağlanacak.
    eğer baskı devre olarak bu resmi kullandıysan devrenin çalışması imkansız.

    diyelimli hatayı düzelttin...yine çalışmaz !
    bu devre, statorun diğer ucu + da olan sistem içindir.
    senin motorda statorun diğer ucu şasede.







    ama
    yine senin verdiğin aşağıdaki devre
    motoruna uygun dur.
    dikkat edersen statora + vermektedir.










    ********************************************
    ********************************************


    yucika,
    son verdiğin devre senin motora uygun değil ! bunda statorun diğer ucunun şase de olması lazım
    bu devre sinan ın motoru için.

    çok ilginç...sinan ve sen sürekli birbirinizin motoru için devre veriyorsunuz !!! ))

    verilen bu devreler de iki şey yapılmış :

    1- elektronik devrenin beslemesi dinamo tarafından yapılıyor...
    bu da bir sürü parazitik gerilim demek.

    2- statorun beslemesi de dinamodan yapılıyor...
    bu da rölantide sıkıntıya neden oluyor.
    rotor, rölantide, şarj için gerekli olan stator akımını veremiyor.

    benim vardığım sonuçlar bunlar.


    elektronik devrenin ve statorun aküden beslendiği bir devre tasarlayıp,
    deneyeceğim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    tegin o mavi şemayı felan bir kenara bırak benim yaptığım devre aşağıdaki gibi sana daha önce vermiştim ,ve şarj yapıyor rölantide şarj lambası sönüyor sadece rölanti düşük olursa şarj lambası tam yanmıyor kızarık şekilde yanıyor

    birde 12V şemadaki 47V zeneri ve 680ohmluk direnci yarıyarıya değerde kullansak sonuç verirmi sence.
    birde aşağıdaki linkte bir slayt gösterisi var bmw teksilindirli dinamolar için içinde yucikanın yukarıda verdiği şemada var bir göz at derim belki bir fikir verir.
    http://www.speedyshare.com/217178896.html

  3. #43
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan,
    defalarca söyledim ! senin sistemde statora + vermen gerekiyor.
    yukardaki devre yanlış. Ve nasıl çalışıyor anlamıyorum !
    Çalışabilmesi için statorun diğer ucunun şase de değil, akünün + sına
    bağlı olması gerekiyor !
    Ama şarj ediyorum diyorsun....
    anlamadım bu işi !

  4. #44
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tegin şemada statorun ucu şaseye bağlı gibi çizilmiş ama altında flemenkçe bir açıklama var sanırım pozitife bağlanacak diye yazıyor. Bu şemanın içinde bulunduğu powerpoint sunusunda bağlantı şeması da verilmiş şemada senin söylediğin gibi statorun bir ucu D+ ya bağlanıyor.

    Bu sitede bir çok şema var linkini aşağıda veriyorum. Hollanda sitesi olduğu için flemenkçe yazılar ama downloads kısmına girersen dosyalara ulaşabilirsin.
    http://www.bmw-mono-club.nl/
    Tegin burda başka bir sitede yine regülatör rectifier devreleri verilmiş buna da bir bak. En azından ingilizce açıklamalı
    http://speedexa7.users.btopenworld.c...s/Page1498.htm

  5. #45
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004

  6. #46

    Üyelik
    24 Nisan 2010

    hello need some information

    Hello,

    I have seen the schematic of the regulator that you made. I need a regulator for BMW f650. The original one was getting very very hot. I decided to build one with car diode bridge and then i found your design which looks very good. Can you tell me please if the realy you built is getting hot or not. Please tell me if you are satisfied with it... if you want, my email address is augustin87r@yahoo.com

    BEst regards,
    Augustin




    Alıntı tegin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ********elektronik ile haşır neşir motorcular için !*********

    14 volt 30 amper 3 FAZ REGULATOR-RECTIFIER :


    açıklama :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...im-lutfen.html

    Yaklaşık 10 ay ! kadar önce GN250 nin RR (regulator-rectifier) i yandı. -Bu parçaya tamirciler konjektör diyor-
    önce
    fiyatları 10-40 lira arasında değişen Çin malı motorlara ait RR ler taktım.
    hepsi de aşırı ısı nedeni ile yandı !
    sonunda orjinalını getirttim (180 lira !) ... taktım fakat ısındı... hemen çıkardım ( yanmasın diye... o kadar para verdik ! )
    Ve, aşırı kabul ettiğim bu ısınmanın nedenini bulmaya çalıştım... tamda bulduğum söylenemez.

    Aşırı ısı nedeni ; Alternatörün ürettiği akım, RR için fazla geliyor !
    Soru ; herşey orjinal ise, bu akım fazlalığı niye yada RR bu akımı neden karşılayamıyor ?

    Bu soruya cevap bulmak yerine,
    Bu akımı (16amper) karşılayacak bir devre yapmak için kolları sıvadım.

    Bu defa başka bir sıkıntı var ! RR nin iç şeması nedir ? .... aylarca cevap yok !

    Aradığımı suzukinin bir başka modeline ait servis manual inde buldum....gerçi blok şema verilmişti ama
    benim için bu bile bir nimetti !

    Sonunda, blok şema gerekli fikirleri verdi ve devreyi yaptım.
    Ve yapar yapmaz da yayınlıyorum.

    Çin malı motor kullanan arkadaşlarımız için buna gerek yok. Çin RR ler oldukça ucuz. ( 10 - 40 lira )
    ( ben 70 liraya mal ettim !!! 180 liraya göre ucuz... en önemlisi mükemmel çalışıyor ve ısınmıyor )

    Japon vs motoru kullanan arkadaşlar için bu uygun olabilir. ( 100 - 300 lira )

    yada,
    60 watt far yerine 100 watt far takmak isteyipte RR sini yakanlar bu devre ile sıkıntılarını çözebilirler.

    Devre, 70 ila 100 lira arasında bir paraya mal olmaktadır.

    ******************************************
    ******************************************

    Devre, Suzuki GN250 için düşünülmüştür, fakat benzer şarj sistemine sahip
    ( yani dinamosuz ) tüm motosikletler için kullanılabilir.

    Devrede kullandığım 3 faz köprü diod, 50 Amperlik otomobil diod tablasıdır.
    yedek parça satıcılarından 20-30 liraya temin edilebilir.

    3 adet tristor ( SCR ) ise katalog değeri 45 Amper olan
    IXYS firmasının CS45-16 ( 45 amper 1600 volt ) tristorudür,
    endüstriyel elektronik malzeme satıcılarından temin edilebilir.
    ( Adana da oturanlar için Gesan Elektronik ten )
    SCR nin tanesi 10-15 lira

    BDX54C PNP darlington, bu çift op-amp olarak çalışmaktadır.

    LM317, 250 mA sabit akım kaynağı olarak kullanılmıştır.

    Tüm yarıiletkenler, soğutucuya yalıtılarak bağlanmalıdır.

    tegin.










    ilham kaynağı :





    Suzuki SV650 servis manual inden bir başka ilham kaynağı :




    aşağıda suzuki GN250 ye ait altenatör görülmektedir.
    6 gurup sarım vardır, her gurupta da 3 sarım ( 3 faz )
    tel kalınlığı 0,95 mm dir.
    Bu alternatörün kısadevre akımı 16 amper olarak ölçüldü.
    yani alternatör bize en fazla 16 amper akım sağlıyor.




    aşağıda da mıknatıs görülüyor.
    çevre boyunca 6 mıknatıs var.




    ve şonuç,












    aşağıda üç değişik RR (regulator-rectifier) görülmektedir.
    en sağdaki GN250 nin yanan RR si



    GN250 nin yanan RR si



  7. #47
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı augustin87r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hello,

    I have seen the schematic of the regulator that you made. I need a regulator for BMW f650. The original one was getting very very hot. I decided to build one with car diode bridge and then i found your design which looks very good. Can you tell me please if the realy you built is getting hot or not. Please tell me if you are satisfied with it... if you want, my email address is augustin87r@yahoo.com

    BEst regards,
    Augustin
    Augustin, as far as I was using this circuit Tegin. Warming was not the problem. Tegin but the engine 250 cc, 650 cc of yours. Suzuki sv650 reference circuit. Therefore you can use.

    I apologize for google translate.

  8. #48

    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Thank you for your answer. I'm sorry i made scuh a long post (i quoted also the pictures). I think i'm going to build one for my BMW f650. My generator delivers 240W. I think the rectifier bridge used by Tegin is from Toros cars a replica of Renault 12. We have Dacia here in Romania.

  9. #49

    Üyelik
    09 Ağustos 2010
    hocam benim çok ihtiyacım var. bendeki hyosung GV650 orijinal konjektörünü çok hızlı tüketiyor ve kanuni getirmediği için de makine 1 aydır yatıyor. ben pratiği olmayan bir elektronik mühendisiyim ve sorunun çözümünün triyak olduğunu hayretle farkediyor ve saygıyla kabul ediyorum. bu kadar alternatör gücünü ancak tristör tolere edebilri ve doğrultabilir. ama dedim ya teori var pratik yok. sen bu devreyi heat sinkleri ile emeğin dahil kaça yaparsın??? bi de R4 yerine potans koysan mesela

  10. #50

    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Alıntı tegin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ********elektronik ile haşır neşir motorcular için !*********

    14 volt 30 amper 3 FAZ REGULATOR-RECTIFIER :


    açıklama :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...im-lutfen.html

    Yaklaşık 10 ay ! kadar önce GN250 nin RR (regulator-rectifier) i yandı. -Bu parçaya tamirciler konjektör diyor-
    önce
    fiyatları 10-40 lira arasında değişen Çin malı motorlara ait RR ler taktım.
    hepsi de aşırı ısı nedeni ile yandı !
    sonunda orjinalını getirttim (180 lira !) ... taktım fakat ısındı... hemen çıkardım ( yanmasın diye... o kadar para verdik ! )
    Ve, aşırı kabul ettiğim bu ısınmanın nedenini bulmaya çalıştım... tamda bulduğum söylenemez.

    Aşırı ısı nedeni ; Alternatörün ürettiği akım, RR için fazla geliyor !
    Soru ; herşey orjinal ise, bu akım fazlalığı niye yada RR bu akımı neden karşılayamıyor ?

    Bu soruya cevap bulmak yerine,
    Bu akımı (16amper) karşılayacak bir devre yapmak için kolları sıvadım.

    Bu defa başka bir sıkıntı var ! RR nin iç şeması nedir ? .... aylarca cevap yok !

    Aradığımı suzukinin bir başka modeline ait servis manual inde buldum....gerçi blok şema verilmişti ama
    benim için bu bile bir nimetti !

    Sonunda, blok şema gerekli fikirleri verdi ve devreyi yaptım.
    Ve yapar yapmaz da yayınlıyorum.

    Çin malı motor kullanan arkadaşlarımız için buna gerek yok. Çin RR ler oldukça ucuz. ( 10 - 40 lira )
    ( ben 70 liraya mal ettim !!! 180 liraya göre ucuz... en önemlisi mükemmel çalışıyor ve ısınmıyor )

    Japon vs motoru kullanan arkadaşlar için bu uygun olabilir. ( 100 - 300 lira )

    yada,
    60 watt far yerine 100 watt far takmak isteyipte RR sini yakanlar bu devre ile sıkıntılarını çözebilirler.

    Devre, 70 ila 100 lira arasında bir paraya mal olmaktadır.

    ******************************************
    ******************************************

    Devre, Suzuki GN250 için düşünülmüştür, fakat benzer şarj sistemine sahip
    ( yani dinamosuz ) tüm motosikletler için kullanılabilir.

    Devrede kullandığım 3 faz köprü diod, 50 Amperlik otomobil diod tablasıdır.
    yedek parça satıcılarından 20-30 liraya temin edilebilir.

    3 adet tristor ( SCR ) ise katalog değeri 45 Amper olan
    IXYS firmasının CS45-16 ( 45 amper 1600 volt ) tristorudür,
    endüstriyel elektronik malzeme satıcılarından temin edilebilir.
    ( Adana da oturanlar için Gesan Elektronik ten )
    SCR nin tanesi 10-15 lira

    BDX54C PNP darlington, bu çift op-amp olarak çalışmaktadır.

    LM317, 250 mA sabit akım kaynağı olarak kullanılmıştır.

    Tüm yarıiletkenler, soğutucuya yalıtılarak bağlanmalıdır.

    tegin.










    ilham kaynağı :





    Suzuki SV650 servis manual inden bir başka ilham kaynağı :




    aşağıda suzuki GN250 ye ait altenatör görülmektedir.
    6 gurup sarım vardır, her gurupta da 3 sarım ( 3 faz )
    tel kalınlığı 0,95 mm dir.
    Bu alternatörün kısadevre akımı 16 amper olarak ölçüldü.
    yani alternatör bize en fazla 16 amper akım sağlıyor.




    aşağıda da mıknatıs görülüyor.
    çevre boyunca 6 mıknatıs var.




    ve şonuç,












    aşağıda üç değişik RR (regulator-rectifier) görülmektedir.
    en sağdaki GN250 nin yanan RR si



    GN250 nin yanan RR si


    tegin üstad slm.

    bende kanuni deer 152 var. konjektörden çıkan elektrik 5-7 V arası değişiyor. sanırım konjektör arızalı. parça bi tek serviste var. 140 tl konjektör + 40 Tl de servis ücreti istiyorlar. bana çok pahalı geldi. bu güne kadar motora dünyanın parasını harcadım. bildiğim kadarıyla sistem şarj dinamosuyla çalışıyor. şarj dinamosundan 3 tane sarı renk kablo konjektöre geliyor. 3 tane de farklı renk kablo konjektörden akü ile konjektör arasındaki bir parçaya gidiyor. bu kablolardan 1 tanesi şase 1 tane + ama diğerini çözemedim. benim motor için bu devreyi kullanabilir miyim. kullanabilirsem hangi kabloyu nereye bağlamam gerekiyor. eğer kullanamazsam benim motor için uygun devre konusunda yardımcı olabilir misin?

    Saygılar.

  11. #51

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Kolay gelsin tri faz alternatif sargılar için sanel marka konjektörü önerebilirim.Çoğu motora montaj ve testini yaptım hiç bi problemlede karşılaşılmadı.Fiyatı 25 lira civarıdır çokta dayanıklıdır şarj lambası montajınada uygundur.

  12. #52
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    yamaha xt600 e nin regülatörü yerine yamaha xv1100 üb regülatörünü takabilir miyim? Zira faz falan aynı.

  13. #53
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha xt600 e nin regülatörü yerine yamaha xv1100 üb regülatörünü takabilir miyim? Zira faz falan aynı.
    Büyük ihtimalle takabilirsin sorun olacağını düşünmüyorum.

  14. #54
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bugün Teknik moto'dan 2 katı daha güçlü olduğunu iddia ettiği bir RR aldım. Yarın gelecek akşama takacağım. Bakalım ne olacak.

  15. #55

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Teknik moto'dan 2 katı daha güçlü olduğunu iddia ettiği bir RR aldım. Yarın gelecek akşama takacağım. Bakalım ne olacak.
    bende benim motorunkini ordan almıştım epey ilgili ve bilgiliydi 2 yıldır çatır çatır kullanıyorum

  16. #56

    Üyelik
    28 Haziran 2012
    Alıntı tegin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ********elektronik ile haşır neşir motorcular için !*********

    14 volt 30 amper 3 FAZ REGULATOR-RECTIFIER :


    açıklama :

    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...im-lutfen.html

    Yaklaşık 10 ay ! kadar önce GN250 nin RR (regulator-rectifier) i yandı. -Bu parçaya tamirciler konjektör diyor-
    önce
    fiyatları 10-40 lira arasında değişen Çin malı motorlara ait RR ler taktım.
    hepsi de aşırı ısı nedeni ile yandı !
    sonunda orjinalını getirttim (180 lira !) ... taktım fakat ısındı... hemen çıkardım ( yanmasın diye... o kadar para verdik ! )
    Ve, aşırı kabul ettiğim bu ısınmanın nedenini bulmaya çalıştım... tamda bulduğum söylenemez.

    Aşırı ısı nedeni ; Alternatörün ürettiği akım, RR için fazla geliyor !
    Soru ; herşey orjinal ise, bu akım fazlalığı niye yada RR bu akımı neden karşılayamıyor ?

    Bu soruya cevap bulmak yerine,
    Bu akımı (16amper) karşılayacak bir devre yapmak için kolları sıvadım.

    Bu defa başka bir sıkıntı var ! RR nin iç şeması nedir ? .... aylarca cevap yok !

    Aradığımı suzukinin bir başka modeline ait servis manual inde buldum....gerçi blok şema verilmişti ama
    benim için bu bile bir nimetti !

    Sonunda, blok şema gerekli fikirleri verdi ve devreyi yaptım.
    Ve yapar yapmaz da yayınlıyorum.

    Çin malı motor kullanan arkadaşlarımız için buna gerek yok. Çin RR ler oldukça ucuz. ( 10 - 40 lira )
    ( ben 70 liraya mal ettim !!! 180 liraya göre ucuz... en önemlisi mükemmel çalışıyor ve ısınmıyor )

    Japon vs motoru kullanan arkadaşlar için bu uygun olabilir. ( 100 - 300 lira )

    yada,
    60 watt far yerine 100 watt far takmak isteyipte RR sini yakanlar bu devre ile sıkıntılarını çözebilirler.

    Devre, 70 ila 100 lira arasında bir paraya mal olmaktadır.

    ******************************************
    ******************************************

    Devre, Suzuki GN250 için düşünülmüştür, fakat benzer şarj sistemine sahip
    ( yani dinamosuz ) tüm motosikletler için kullanılabilir.

    Devrede kullandığım 3 faz köprü diod, 50 Amperlik otomobil diod tablasıdır.
    yedek parça satıcılarından 20-30 liraya temin edilebilir.

    3 adet tristor ( SCR ) ise katalog değeri 45 Amper olan
    IXYS firmasının CS45-16 ( 45 amper 1600 volt ) tristorudür,
    endüstriyel elektronik malzeme satıcılarından temin edilebilir.
    ( Adana da oturanlar için Gesan Elektronik ten )
    SCR nin tanesi 10-15 lira

    BDX54C PNP darlington, bu çift op-amp olarak çalışmaktadır.

    LM317, 250 mA sabit akım kaynağı olarak kullanılmıştır.

    Tüm yarıiletkenler, soğutucuya yalıtılarak bağlanmalıdır.

    tegin.


    http://i73.photobucket.com/albums/i2.../vreg_sema.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2...vreg_baski.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2...reg_baglan.jpg



    ilham kaynağı :

    http://i73.photobucket.com/albums/i2...01/drawing.gif



    Suzuki SV650 servis manual inden bir başka ilham kaynağı :

    http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/SV650.jpg


    aşağıda suzuki GN250 ye ait altenatör görülmektedir.
    6 gurup sarım vardır, her gurupta da 3 sarım ( 3 faz )
    tel kalınlığı 0,95 mm dir.
    Bu alternatörün kısadevre akımı 16 amper olarak ölçüldü.
    yani alternatör bize en fazla 16 amper akım sağlıyor.

    http://i73.photobucket.com/albums/i2...altennator.jpg


    aşağıda da mıknatıs görülüyor.
    çevre boyunca 6 mıknatıs var.

    http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/magnet.jpg


    ve şonuç,

    http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/sonuc1.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2.../gn250reg2.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2.../gn250reg3.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2...1/gn250reg.jpg




    aşağıda üç değişik RR (regulator-rectifier) görülmektedir.
    en sağdaki GN250 nin yanan RR si
    http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/RRler.jpg


    GN250 nin yanan RR si
    http://i73.photobucket.com/albums/i2.../gn250rr_1.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i2.../gn250rr_2.jpg
    Merhaba gerçi konu baya eski ama dikaktimi çekti.

    SCR ler alternatörün faz uçlarını kısadevre ediyor? burda bi yanlışlık yokmu ? tamam şarjı keser ama kısadevre ederek kesiyor aküden yana bir sorun yok fakat alternatörün çıkışı kısadevre olacak ayrıca motorada fazladan yük binecek.
    scr lerin doğu bağlandığından eminmisiniz ?
    iyi çalışmalar.

  17. #57
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    bu konu eski ama sitede benzeri yok netice nasıl oldu işe yarıyormu yapabilen varmı arkadaşlar

  18. #58
    Eray Dinç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    İzmir Buca
    Motosikleti
    Skygo SG 250-4
    Selamlar

    Konuyu canlandırmakta fayda var diye düşünüyorum.

    Bende de Ramzey QM200GY var. Statör ve regülatörü konuda ki Suzuki GN250 ile aynı gibi gördüm. Zaten Ramzey de Suzuki kopyası.

    Ramzeydeki Regülatör 5 kablolu. 3 adet sarı alternatif akım girişi ile Kırmızı ve Siyah (+/-) doğru akım çıkışı var. Regülatörün Kırmızı + çıkışı Akünün + ucuna direkt bağlı.

    Benim sorum özellikle elektronik bilgisi olan arkadaşlara.

    Statörün çıkışındaki 3 sarı kablo boştayken, kablolar arasında motor devrine bağlı olarak, 28 ile 60V arası Alternatif akım görüyorum. Buraya kadar normal. Regülatörü takınca, Regülatör çıkışı + ve - boştayken +/- arası her hangi bir voltaj göremiyorum, bazen 0,5v 1v gibi çok düşük bir voltaj gözüküyor. Regülatörün +/- kablolarını takıp AKÜ'de voltaj ölçünce Motor çalışmadığı anda 13V. Civarı, motor çalıştıktan sonra duruma göre 14,2V / 14,8V arası voltaj ölçüyorum. Bu da regülatörün normal şarj voltajı verdiğini gösteriyor. Zaten herhangi bir şaj etmeme gibi problemim de yok. Aküm canavar gibi.

    Şimdi sorum şu.
    Benim eski bilgilerime göre Motor çalışırken Regülatörün uçları boştayken bile 14-15V civarı bir voltaj ölçmem gerekirken, regülatör çıkışında her hangi bir voltaj olmaması.
    +/- uçları takıp Aküyle bağlantıyı sağlayınca regülatörün çıkış verip aküyü şarj etmesi.

    Bu Ramzeyin ya da Suzukinin Regülatör iç deve şemasını bilen arkadaş varmı acaba. Ya da aküye bağlı değilken regülatörün neden çıkış vermediğini.
    Sanki regülatörün çıkış vermesi için Akünün voltajına ihtiyaç duyması?? (Motor çalışırken kutup başını söktüğüm anda motor istop ediyor. Bu da ölü aküyle motorun çalışmayacağını gösteriyor. Halbuki bazı motorlarda hiç akü yokken bile motoru çalıştırmak mümkün.)

    Eğer bizim regülatörler gerçekten Aküye ihtiyaç duyuyorsa,Akü olmadan da şarj eden bir REGULATOR öneriniz varmı???
    Akünün bir an için bitip bizi yolda bıraktığını varsayalım. Kros motoruyla dağlarda akü bitti diye kaldığınızı düşünün.

    Yükleyebilirsem Ramzeyin şarj devresini de koyacağım.
    Dijital bir ölçü aletim var. Ölçümleri de defalarca yaptım!!!!!

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    Herkeze Sağlıklı, Mutlu, Kazasız günler dilerim.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler