Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

14 Volt 30 Amper 3 faz REGULATOR-RECTIFIER yapalım .

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan, bağlantıda bir terslik var
    statorun bir ucu şasede diğer ucu TIP2955 in kollektöründe
    yani statorun her iki ucu da şase de ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    kannuni bobcat 150
    cevap için teşekkür ederim tegin adsl problamimden dolayı teşekkürü biraz geç oldu çalışmalarında başarılar

  3. #23
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004


    Tegin devrenin orjinal hali bu şekilde ama bu şekilde çalışmadı baskı devre şemasında tip2955 in emiter ayağı boşta onun içindir deme onu şemaya göre DF ye bağladım ama olmadı . sonra aşağıdaki şemayı buldum birbirine benziyordu karşılaştırma yaptım ona göre değişiklik yaptım bu sefer çalıştı yada çalışıyor gözüküyor benimle dalga geçiyor

  4. #24
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    süpersin ya boşşeylerle uğraşmak yerine böyle şeylerle uğraşıyosun ya helal olsun sana!!!
    [COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]

  5. #25
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan, verdiğin şemayı inceleyeceğim....
    senin motor (1964 MZ ),
    kırmızı jawa ile benzer şarj sistemine sahip sanırım.

  6. #26
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    dediğin jawa ların dinamosunu görmedim ama gücü 45W felan diye duymuştum evet benim motosiklet MZ 1964 es serisi dinamosu 6V 60W (kısa süre 90Watt bu ne anlama geliyor bilmiyorum açıkcası )

  7. #27
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tegin benim alternatörün şemasını ve bağlantı şeklini göstern çizimi veriyorum. Monofaze 6 volt 60 watt. Sinan ın kullandığı devre benimkinde çalışmadı burda birisi o devre negatif regüleli senin motor pozitif regüleli dedi.

    yukarıdaki benim dinamonun şeması alamnca ama anlaşılıyo yinede. Aşağıda da bağlantı şeklini gösteren şema var. Sanırım benim elektrikçi dinamoyu bağlarken değişiklik yapmış. Statorun bir ucunu şaseye vermiş. Daha iyi şarj eder diye. mekanik konjektörde sorunsuz çalışıyo ama denediğim elektronik devrelerin hiçbiri çalışmadı. Daha önceki tpikte sinan la bunları konuştuk hep orayada bakarsan baya detaylı yazışmalarımız var.

    Forumda aynı şeyleri tekrar yazmak istemedim. Daha önce açtığın topiğin son sayfalarına bir bakarsan sevinirim.
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...nik+ate%FEleme

  8. #28
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    yucika , verdiğin şemaya bakılırsa senin dinamodada o sargı dirençten var oraya yazmışlar widerstands diye değeride 6,25 ohm benim dinamodakinin değeri 4,5 ohm ama arlarındaki fark senin dinamodaki stator sargısıyla şase arasına oymuşlar benim dinamodada DF ile D+ arasına bağlanmış. birde şöyle bişey var ben bu direnci söktüğüm zaman elektro-mekanik konjektör şarj yapmıyor ama sende yapıyormuş ilginç yani

  9. #29
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Bugün,
    bir arkadaşın JAWA sını inceledim ve bazı resimler çektim.

    bir devre tasarlayıp bu motorda deneyeceğim.
    muhtemelen cumartesi.

    ********************************************
    yucika,
    verdiğin şemayı inceledim...şarj sistemi jawa ya benziyor.
    ********************************************









  10. #30
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    Tegin bir tane şema buldum ama 12V MZ dinamo için yapılmış 6Volta çevirebilirsek sanırım olur.ben devrenin verildiği sitenin linkinide veriyorum http://www.emmzett.de/Literatur/Regler/body_regler.html komple devre ile ilgili yazı var ama almanca devre şemasının hemen altında bir yazı vardı devre ile ilgili ben sağolsun bir arkadaşa çevirisini yaptırdım yazdığı çeviri hiç değiştirmeden burada veriyorum. ne düşünüyorsun bu konuda.

    Bazı devre elemanlarının çevirileri tam doğru olmayabilir. Elektronikçi değilim, makineciyim.

    Mesela "çapa" ya da "taşlama kömürü"


    Regülatör tam olarak seri düzenleyicinin yerini alır. D1 ,t4 vs. elemanları ve 680 ohmluk direnç, T1 t2 ve t3 üzerinden alan etkisinin uyarıcı gerilimini düzenleyen ve böylece dönel çapadan taşlama kömürü vasıtasıyla alınan indirekt kart gerilimini ve ayarlanabilir bir Zener diodu oluştururlar.

    Eşit akımlı makinelerin regülatöreleri,akünün duran ya da yavaş çalışan bir motorda jeneratör üzerinden deşarj olmaması için bir güvenliğe ihtiyaç duyar.
    Mekanik regülatörde bu fonksiyonu geri alım şalteri gerçekleştirir. Elektronik olarak buraya D3 diodunu yerleştiriyoruz, ayrı bir soğutucu üzerine monte dilmesi gereken bir performans diodu. Burada bir schottky diodu kullanılmaz ise, kart gerilimi, voltaj düşüşünü D3 te kompanse etmek için 15 volta ayarlanmalıdır.

  11. #31
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    sinan,
    47 volltluk zeneri anlamadım....4,7 volt olması lazım....fakat her yerde 47 volt
    olarak yazmış!
    ayrıca bu devrenin çıkışı jawa ya uygun değil ( tam tersi )

    JAWA da ve yucika nın motorun da benzer yapıyı gördüm.
    şu şekilde ;
    kömürün bir ucu şase ( D- ) ,
    kömürün diğer ucu ( D+ ) ve stator bir ucu birleşik, ve regulatör deki (61) e bağlı
    yani bir türlü akünün + ucuna gidiyor.
    Statorun diğer ucu ( DF ) ise role tarafından ya şaseye bağlanıyor ya da
    boş bırakılıyor.
    şaseye çekilince tam şarj, boş bırakılınca sıfır şarj ..... zaten motoru çalıştırınca
    bu rolenın kontak ucunu ortada duruyormuş gibi görüyoruz.

    Kafamı karıştıran, verdiğin son şemadaki, D+ ile 51 arasında kalan D3 diodu.
    statordan akım akmaz ise şarj başlamaz. Statorun + bağlantısını bu diod
    engelliyor gözüküyor.

    ilk verdiğin "LiMa Regler 6 Volt" semasında birkaç değişiklik yapıp deneyeceğim.

    ************************************************** ********

    sinan, senin MZ de
    statorun bir ucu şase galiba....son verdiğin şema böyle bir bağlantı için .

  12. #32
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    tegin benim dinamonun orjinal bağlantıları bu şekilde aslında 47V zenerede bende akıl erdiremedim

  13. #33
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    tamam şimdi açıklığa kavuştu.
    statorun bir ucu şarj kontrol ucu yani DF,
    statorun diğer ucu, sen de şase,
    yucika da ve JAWA da ise 6 volta bağlı.

    O dirençler, röle kontakları şelale yapmasın diye...röleleri korumak için.
    elektronik devrede bunlara ihtiyaç yok.

    Öncelikle,
    elimizde test yapabileceğimiz bir efsane yani kırmızı JAWA var.
    Devreyi bu motorda deneyeceğiz.




    not: yukardaki temsili resimdir !

  14. #34
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    olayı sen çözdüysen tamamdır Tegin senden haber bekliyeceğiz ozaman inşallah olur ilgin için çok teşekkürler eksik olma

  15. #35
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tegin Mz ile jawa ve BMW arasındaki fark negatif regüleli yada pozitif regüleli olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? Konya da bir arkadaş Mz için yapılmış devreyi değiştirerek kullanmaya başladı ve sorunusuz çalıştığını söyledi. Orijinal devreyi ve değişiklikleri gösteren devreyi aşağıya koyuyorum bir bak.

    Değişiklikten sonra tabi D+ ile D- ucuda yer değiştiriyor. Burda Mzler negatif reguleli yani şasi pozitif bağlanıyo dediler ama Sinanın verdiği şemalarda pozitif reguleli gözüküyor. Bende olayı tam anlayamadım doğrusu.

  16. #36
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    yucika,
    JAWA ile BMW-R25 in şarj devresi birbirine benziyordu,
    bugün, aşağıda resmini verdiğim deney devresini yaptım.
    şema ... kafadan !
    bugün (cumartesi) bir terslik olmaz ise deneyeceğim.
    tegin.



  17. #37

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter

    böyle bir devre şeması var 6 volt için
    http://www.roadkill.com/~davet/moto/regulator.html
    bu adreste açıklamalı olarak anlatılmış fakat fazla ingilizcem yok
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  18. #38
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    cumartesi (dün) JAWA da regulatörü denedim.
    çalıştı.
    fakat rölantide şarj da sıkıntı var,
    nedenini araştırıyorum...bulunca bilgi vereceğim.

    deney resimleri aşağıda.










  19. #39

    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    WUXI harvey 125
    arkadaslar merak ettim acaba motora araba aküsü koysak yani 12 volt 40 ah bir akü koysak olurmu yani olmassa ne yapmak lazım

  20. #40
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tegin çok basit bir konjektör şeması daha buldum 6 voltluk tek silindir BMW ler için yapılmış. Ben bu devreyi denedim ama sonuç alamadım sadece çok yüksek devirlerde şarj lambası sönmeye başlıyodu. Rölantide ve orta devrilerde lamba sönmüyodu. Bu devrenin en hoşuma giden yanı basit olması. Bundan yedek yapıp yanında taşıyabilirsin bile. Sanırım diğerleri kadar hassas bir devre değil am birde sen bak.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler