mt atolyede anlatırım detaylı olarak seve seve ama biraz müsade foto falan alayım daha net anlaşılsın olurmu
Tamam arkadaşım. Teşekkürler ve selamlar.
Bence mükemmel bir uygulama. Bu fikirden yola çıkarak bende motosikletime ayni göstergenin şarj kontrol göstergesini monte ettim. Bu sayede marş dinamosunda ve aküde oluşan arızaları önceden hissederek yolda başıma gelecek kötü şakalardan kurtuldum. Yalnız Yağ harareti göstergesini bir türlü elde edemedim. Satılan yeri bilen arkadaşlar olursa yardımlarını bekliyorum. Bu göstergelerin mükemmel bir görüntü ile montajları konusunda istiyenlere de yardımcı olabilirim.Teşekkürler..
Yağ radyatörünu nereden temin edip nasıl monte ettiniz bu konuda detay verirseniz bende bunu uygulamaya çalışırım.
Teşekkürler.
Güncelll....
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
peki bu yağ müşürü yerine motosikletin genel ısısını ölçmek için silindir üzerine bağlayarak yine ısı göstergesi alamazmıyız ille yağ içindemi olması lazım
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
@satoyama
Silindirin dış soğutma gövdesinin sıcaklığını ölçmüş olursun ama ne işine yarar ki, hemde yanıltır, yalnızca bağlanan bölümü ölçer veya rüzgara mağruz kalırsa yanlış değer okur...
Ama yağ tüm motorun içinde dolaşan ve genel sıcaklığı en iyi referans verecek malzeme...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Paylaşım için tşk.
Aslında önemli olan silindirin sıcaklığı nedeni hararetin bozduğu parçalar orda ama yüzde yüz başarılı sonuç alamazsın ama 5 aşağı 5 yukarı aynıdır
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:58 ----------
Radyötörü takması kolay.İş makinası servisi yedek parça satan yerlerden petek alın motordanda 2 hortum bağlayarak kullanıma hazır
Notetek hem küçük olsun hemde hortumları doğru orantılı bağlayın!!!
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
yag radyotoru nasıl takılır pekı ?bılgısı olan warmı?
Güzel olmuş..
Acaba şu aylarda en fazla kaç derece sıcaklık gördünüz..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
banada bu müşürden gerekiyor nerden alabilirim hyosung gt250r var. Ama dijital gösterge.
Kimse sana özgürlük veremez. Kimse sana eşitlik veya adalet veya başka birşey veremez. Eğer adamsan, sen alırsın.
http://facebook.com/batuhanuludag
Bu konu ve uygulamayı bir başka yerde de görmüştüm ve merak ettiğim bir şey var. Bu aparatı bende aldım ve uyguladım fakat motorun normal çalışma sıcaklığında karterdeki yağın sıcaklığının ne olması gerektiğini kimse bilmiyor.
Mesela 90 gördük yada sıkıştırınca atıyorum 120 derece oldu..peki tehlikeli sınır ne kime sorduysam cevap alamadım. Bence farklı makinelerin karter yağ sıcaklıkları farklı olabilir. Honda servisinde bile sağlıklı cevap veremediler.
Bir çoğu 90 derece diyor fakat bu hepimizin kafasındaki su soğutmalı motorların su sıcaklık değeridir. Oysa hava soğutmalı motorların silindir kafasının çok daha fazla ısındığı bir gerçek. Hatta belki hava soğutmalı bir motorun karter yağ sıcaklığını ölçmenin çok anlamlı olacağınıda düşünmüyorum.
Yağ soğutmalı yani yağ radyotörü olan bir motor için belki anlamlı olabilir sadece.
Daha ilginç olanı 1150cc BMW R tipi yağ soğutmalı bir makinede bile ben böyle bir sıcaklık göstergesi görmedim. Yani BMW bile bunu takmadıysa demekki çokta elzem bir şey değil yada anlamlı değil.
F650gs de ben gördüm,wunderlich'den alınma ve doğrudan yağ deposunun üst kapağına takılıyordu,
burada da diğer motorlar için var.
http://www.twenga.co.uk/dir-Cars-Mot...ycle-oil-gauge
hatta 1200Gs e de takanlar var
http://www.r1200gs.info/forum/showthread.php?t=224
Uzun yolda 80-90 km hızla gidiyorsan ve motorun randımanlı çalışıyorsa, hafif rampalarda yığılma yapmıyorsa hızlanmak istediğimde çabuk hızlanıyor ve zaten son sürati olan 110-115 km (kendi motorum için limittir) hızlara gelebiliyorsa, motorumun çalışma sıcaklığının normal olduğunu düşünebilirim. Ölçmedim bilmiyorum ama bu yöntemle motorun normal yağ ısısı tespit edilebilir. Zaten motorun şiştiği ve artık mola ver değidi zaman ölçülen ısı değeride kırmızı sınır çizgisi kabul edilebilir. Yağ hararet göstergesi bence faydalı olur, çünkü hava sıcaklığına göre hava soğutmalı motorların sürüş süreleri değişkenlik gösterir. Soğuk havalarda zaten motorunuzun uzun süre çalışmaktan şişeceğini sanmıyorum ama sıcak yaz aylarında hele birde güneydeyseniz motor size mola ver demeden siz kendiniz hararet yükselince mola verebilir ve motorunuzun aşırı ısınmasını engellemiş olursunuz.
Katılıyorum. Dediğim gibi bende aldım ve taktım. 100 dereceyi geçtiğini görmedim. Fakat ileri teknik bilgi anlamına bu sıcaklık değerlerini bilmek nasip olmadı bir türlü.
Yakında GS3 için Honda tesislerine gideceğim ve bu sefer niyetim oradaki Japon mühendislerden bu bilgilere ulaşmak
motorlarda ısı göstergesi olmaması zaten çok garip yolda giderken arabadan alışkanlık sürekli ısı göstergesi arıyorum,, herkesin malumu motorda yıpranma yüksek ısılarda daha fazla oluyor yani özet bu bilgiler çok işe yarar teşekürler
motorlarımız farklı ama kendimden örnek veriyim
mondial 150 zat motoruma taktım bu göstergeden, müşür direk kartere takılıyor. sıcaklık motoru maksimum kullandığımda 140-150 derece civarını gösteriyordu.
sabit 80-85km hızla giderken ise 120-130 derece.
ayrıca bu göstergeyi birçok şekilde denedim. 10-40 yağ ile, 10-50 yağ ile, grenajları söküp motorun hava almasını sağlayarak vsvsvs ama normal 10-40 yağ ve grenajlar takılı iken bu dediğim değerleri verdi. grenaj yoksa daha düşük sıcaklık verebilir.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)