Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yağ Harareti Göstergesi Montajı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı motti60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler olcay, bu iş en çok benim işime yarayacak mct'ye yağ radyatörü taktık ama göstergeyi nasıl takacağımı düşünüyordum sayende onuda öğrendik iyi oldu ellerine sağlık
    motti60 arkadaşım siz de mct'ye nasıl radyatör taktığınızı anlatırsanız memnun olurum. Ben de QM 250 var Ramzeyin. Olursa bende ona düşünüyorum. Selamlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    motti60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    mt atolyede anlatırım detaylı olarak seve seve ama biraz müsade foto falan alayım daha net anlaşılsın olurmu

  3. #23
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Tamam arkadaşım. Teşekkürler ve selamlar.

  4. #24
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Bence mükemmel bir uygulama. Bu fikirden yola çıkarak bende motosikletime ayni göstergenin şarj kontrol göstergesini monte ettim. Bu sayede marş dinamosunda ve aküde oluşan arızaları önceden hissederek yolda başıma gelecek kötü şakalardan kurtuldum. Yalnız Yağ harareti göstergesini bir türlü elde edemedim. Satılan yeri bilen arkadaşlar olursa yardımlarını bekliyorum. Bu göstergelerin mükemmel bir görüntü ile montajları konusunda istiyenlere de yardımcı olabilirim.Teşekkürler..

    Alıntı motti60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler olcay, bu iş en çok benim işime yarayacak mct'ye yağ radyatörü taktık ama göstergeyi nasıl takacağımı düşünüyordum sayende onuda öğrendik iyi oldu ellerine sağlık
    Yağ radyatörünu nereden temin edip nasıl monte ettiniz bu konuda detay verirseniz bende bunu uygulamaya çalışırım.
    Teşekkürler.

  5. #25
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Güncelll....
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  6. #26
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    peki bu yağ müşürü yerine motosikletin genel ısısını ölçmek için silindir üzerine bağlayarak yine ısı göstergesi alamazmıyız ille yağ içindemi olması lazım
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  7. #27
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    @satoyama

    Silindirin dış soğutma gövdesinin sıcaklığını ölçmüş olursun ama ne işine yarar ki, hemde yanıltır, yalnızca bağlanan bölümü ölçer veya rüzgara mağruz kalırsa yanlış değer okur...
    Ama yağ tüm motorun içinde dolaşan ve genel sıcaklığı en iyi referans verecek malzeme...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  8. #28
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @satoyama

    Silindirin dış soğutma gövdesinin sıcaklığını ölçmüş olursun ama ne işine yarar ki, hemde yanıltır, yalnızca bağlanan bölümü ölçer veya rüzgara mağruz kalırsa yanlış değer okur...
    Ama yağ tüm motorun içinde dolaşan ve genel sıcaklığı en iyi referans verecek malzeme...
    eyvallah dayapılacak bişey yok
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  9. #29
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Paylaşım için tşk.

  10. #30
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Aslında önemli olan silindirin sıcaklığı nedeni hararetin bozduğu parçalar orda ama yüzde yüz başarılı sonuç alamazsın ama 5 aşağı 5 yukarı aynıdır

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:58 ----------

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motti60 arkadaşım siz de mct'ye nasıl radyatör taktığınızı anlatırsanız memnun olurum. Ben de QM 250 var Ramzeyin. Olursa bende ona düşünüyorum. Selamlar.
    Radyötörü takması kolay.İş makinası servisi yedek parça satan yerlerden petek alın motordanda 2 hortum bağlayarak kullanıma hazır
    Notetek hem küçük olsun hemde hortumları doğru orantılı bağlayın!!!
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #31
    ozzyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    marmaris+istanbul
    Motosikleti
    kymco grand dink 250
    yag radyotoru nasıl takılır pekı ?bılgısı olan warmı?

  12. #32
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Güzel olmuş..
    Acaba şu aylarda en fazla kaç derece sıcaklık gördünüz..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  13. #33
    Madv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    GT250R

    2

    banada bu müşürden gerekiyor nerden alabilirim hyosung gt250r var. Ama dijital gösterge.
    Kimse sana özgürlük veremez. Kimse sana eşitlik veya adalet veya başka birşey veremez. Eğer adamsan, sen alırsın.
    http://facebook.com/batuhanuludag

  14. #34
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Bu konu ve uygulamayı bir başka yerde de görmüştüm ve merak ettiğim bir şey var. Bu aparatı bende aldım ve uyguladım fakat motorun normal çalışma sıcaklığında karterdeki yağın sıcaklığının ne olması gerektiğini kimse bilmiyor.
    Mesela 90 gördük yada sıkıştırınca atıyorum 120 derece oldu..peki tehlikeli sınır ne kime sorduysam cevap alamadım. Bence farklı makinelerin karter yağ sıcaklıkları farklı olabilir. Honda servisinde bile sağlıklı cevap veremediler.
    Bir çoğu 90 derece diyor fakat bu hepimizin kafasındaki su soğutmalı motorların su sıcaklık değeridir. Oysa hava soğutmalı motorların silindir kafasının çok daha fazla ısındığı bir gerçek. Hatta belki hava soğutmalı bir motorun karter yağ sıcaklığını ölçmenin çok anlamlı olacağınıda düşünmüyorum.
    Yağ soğutmalı yani yağ radyotörü olan bir motor için belki anlamlı olabilir sadece.

    Daha ilginç olanı 1150cc BMW R tipi yağ soğutmalı bir makinede bile ben böyle bir sıcaklık göstergesi görmedim. Yani BMW bile bunu takmadıysa demekki çokta elzem bir şey değil yada anlamlı değil.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı mehmet cihan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu ve uygulamayı bir başka yerde de görmüştüm ve merak ettiğim bir şey var. Bu aparatı bende aldım ve uyguladım fakat motorun normal çalışma sıcaklığında karterdeki yağın sıcaklığının ne olması gerektiğini kimse bilmiyor.
    Mesela 90 gördük yada sıkıştırınca atıyorum 120 derece oldu..peki tehlikeli sınır ne kime sorduysam cevap alamadım. Bence farklı makinelerin karter yağ sıcaklıkları farklı olabilir. Honda servisinde bile sağlıklı cevap veremediler.
    Bir çoğu 90 derece diyor fakat bu hepimizin kafasındaki su soğutmalı motorların su sıcaklık değeridir. Oysa hava soğutmalı motorların silindir kafasının çok daha fazla ısındığı bir gerçek. Hatta belki hava soğutmalı bir motorun karter yağ sıcaklığını ölçmenin çok anlamlı olacağınıda düşünmüyorum.
    Yağ soğutmalı yani yağ radyotörü olan bir motor için belki anlamlı olabilir sadece.

    Daha ilginç olanı 1150cc BMW R tipi yağ soğutmalı bir makinede bile ben böyle bir sıcaklık göstergesi görmedim. Yani BMW bile bunu takmadıysa demekki çokta elzem bir şey değil yada anlamlı değil.
    F650gs de ben gördüm,wunderlich'den alınma ve doğrudan yağ deposunun üst kapağına takılıyordu,
    burada da diğer motorlar için var.
    http://www.twenga.co.uk/dir-Cars-Mot...ycle-oil-gauge

    hatta 1200Gs e de takanlar var
    http://www.r1200gs.info/forum/showthread.php?t=224

  16. #36
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı mehmet cihan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu ve uygulamayı bir başka yerde de görmüştüm ve merak ettiğim bir şey var. Bu aparatı bende aldım ve uyguladım fakat motorun normal çalışma sıcaklığında karterdeki yağın sıcaklığının ne olması gerektiğini kimse bilmiyor.
    Mesela 90 gördük yada sıkıştırınca atıyorum 120 derece oldu..peki tehlikeli sınır ne kime sorduysam cevap alamadım. Bence farklı makinelerin karter yağ sıcaklıkları farklı olabilir. Honda servisinde bile sağlıklı cevap veremediler.
    Bir çoğu 90 derece diyor fakat bu hepimizin kafasındaki su soğutmalı motorların su sıcaklık değeridir. Oysa hava soğutmalı motorların silindir kafasının çok daha fazla ısındığı bir gerçek. Hatta belki hava soğutmalı bir motorun karter yağ sıcaklığını ölçmenin çok anlamlı olacağınıda düşünmüyorum.
    Yağ soğutmalı yani yağ radyotörü olan bir motor için belki anlamlı olabilir sadece.

    Daha ilginç olanı 1150cc BMW R tipi yağ soğutmalı bir makinede bile ben böyle bir sıcaklık göstergesi görmedim. Yani BMW bile bunu takmadıysa demekki çokta elzem bir şey değil yada anlamlı değil.

    Uzun yolda 80-90 km hızla gidiyorsan ve motorun randımanlı çalışıyorsa, hafif rampalarda yığılma yapmıyorsa hızlanmak istediğimde çabuk hızlanıyor ve zaten son sürati olan 110-115 km (kendi motorum için limittir) hızlara gelebiliyorsa, motorumun çalışma sıcaklığının normal olduğunu düşünebilirim. Ölçmedim bilmiyorum ama bu yöntemle motorun normal yağ ısısı tespit edilebilir. Zaten motorun şiştiği ve artık mola ver değidi zaman ölçülen ısı değeride kırmızı sınır çizgisi kabul edilebilir. Yağ hararet göstergesi bence faydalı olur, çünkü hava sıcaklığına göre hava soğutmalı motorların sürüş süreleri değişkenlik gösterir. Soğuk havalarda zaten motorunuzun uzun süre çalışmaktan şişeceğini sanmıyorum ama sıcak yaz aylarında hele birde güneydeyseniz motor size mola ver demeden siz kendiniz hararet yükselince mola verebilir ve motorunuzun aşırı ısınmasını engellemiş olursunuz.

  17. #37
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yolda 80-90 km hızla gidiyorsan ve motorun randımanlı çalışıyorsa, hafif rampalarda yığılma yapmıyorsa hızlanmak istediğimde çabuk hızlanıyor ve zaten son sürati olan 110-115 km (kendi motorum için limittir) hızlara gelebiliyorsa, motorumun çalışma sıcaklığının normal olduğunu düşünebilirim. Ölçmedim bilmiyorum ama bu yöntemle motorun normal yağ ısısı tespit edilebilir. Zaten motorun şiştiği ve artık mola ver değidi zaman ölçülen ısı değeride kırmızı sınır çizgisi kabul edilebilir. Yağ hararet göstergesi bence faydalı olur, çünkü hava sıcaklığına göre hava soğutmalı motorların sürüş süreleri değişkenlik gösterir. Soğuk havalarda zaten motorunuzun uzun süre çalışmaktan şişeceğini sanmıyorum ama sıcak yaz aylarında hele birde güneydeyseniz motor size mola ver demeden siz kendiniz hararet yükselince mola verebilir ve motorunuzun aşırı ısınmasını engellemiş olursunuz.
    Katılıyorum. Dediğim gibi bende aldım ve taktım. 100 dereceyi geçtiğini görmedim. Fakat ileri teknik bilgi anlamına bu sıcaklık değerlerini bilmek nasip olmadı bir türlü.

    Yakında GS3 için Honda tesislerine gideceğim ve bu sefer niyetim oradaki Japon mühendislerden bu bilgilere ulaşmak

  18. #38
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    motorlarda ısı göstergesi olmaması zaten çok garip yolda giderken arabadan alışkanlık sürekli ısı göstergesi arıyorum,, herkesin malumu motorda yıpranma yüksek ısılarda daha fazla oluyor yani özet bu bilgiler çok işe yarar teşekürler

  19. #39
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    motorlarımız farklı ama kendimden örnek veriyim
    mondial 150 zat motoruma taktım bu göstergeden, müşür direk kartere takılıyor. sıcaklık motoru maksimum kullandığımda 140-150 derece civarını gösteriyordu.
    sabit 80-85km hızla giderken ise 120-130 derece.
    ayrıca bu göstergeyi birçok şekilde denedim. 10-40 yağ ile, 10-50 yağ ile, grenajları söküp motorun hava almasını sağlayarak vsvsvs ama normal 10-40 yağ ve grenajlar takılı iken bu dediğim değerleri verdi. grenaj yoksa daha düşük sıcaklık verebilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  20. #40
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorlarımız farklı ama kendimden örnek veriyim
    mondial 150 zat motoruma taktım bu göstergeden, müşür direk kartere takılıyor. sıcaklık motoru maksimum kullandığımda 140-150 derece civarını gösteriyordu.
    sabit 80-85km hızla giderken ise 120-130 derece.
    ayrıca bu göstergeyi birçok şekilde denedim. 10-40 yağ ile, 10-50 yağ ile, grenajları söküp motorun hava almasını sağlayarak vsvsvs ama normal 10-40 yağ ve grenajlar takılı iken bu dediğim değerleri verdi. grenaj yoksa daha düşük sıcaklık verebilir.
    Güzel bir örnek olmuş yazınız. Her makinenin karakteri farklı demektir. Özetle bu cihazı taktığımızda kendi referans değerimizi kendimiz belirleyeceğiz.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)