Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

asya 150 t1 sübap zamanlaması ve ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    PİAGGİO X9 - ASYA 150T1
    arkadaşlar herkeze selam benim bir sorunum var bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

    1-150 cc asya t1 pistona göre sübapların yeri
    2-sübap sentil ayarı kaç olacak

    çok araştırdım fakat pistonun konumuna göre sübapları ayarlayamadım.bir işaret bilen varmı? teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhaba mototiger;

    "Pistona göre sübabların yeri" den kastın nedir? Motoru söktüysen ve egzantirik milinin konumun soruyorsan, bu konuda biraz tecrübe ve katalog bilgisi gerekir. Ancak, sübabların hangisi eksoz, hangibi emme diye soruyorsan, o zaman, motor sana göre önünde, stop lambası sağında, far solunda olduğunu varsayalım. Öndeki sübab emme, arkadaki sübab eksoz sübabıdır.

    Emme ve egzos sübablarını sıkı sentil 0.1mm ayarlamanı tavsiye ederim. Katalog değerleri 0.06-0.08 ama bunu tutturabilmek biraz zor. Bu nedenle sıkı 0.1mm yapman uygun olur (bendeki 125T ben verim aldım)

  3. #3

    Üyelik
    30 Mart 2006
    alıntı:

    çok araştırdım fakat pistonun konumuna göre sübapları ayarlayamadım.bir işaret bilen varmı? teşekkürler

    cevap :



    emme 0.008 ekzos 0.01 (inç)
    resimdeki dişlinin üzerindeki iki zamanlama noktası tam conta düzleminde ve delik tam 90 derece üstte olduğu zaman ayarları yap. bu 150 lik motorlar hondanın GY6 motorlarının kopyasıdır. yabancı kaynakların tavsiyesi; sentil ayarını biraz büyük tutarsan daha iyi performans alırsın.

  4. #4
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    mototiger,
    egsoz tarafındaki egsoz,
    karbüratör tarafındaki emme subabıdır.

    4 zamanlı bir motorda,
    motorun bir işi, volanın 2 turunda ( 720 derece ) tamamlanmaktadır.

    Bujiji sök,
    volanı çevirerek( normal dönüş yönünde), pistonu üst ölü noktaya getir.
    bu işlemi buji deliğinden içeri bakarak yap.

    her 180 derecelik yani yarım turluk işlem sırası ile şu şekilde ;
    1 - emme : piston aşağı inerken ( emme subabı açık egsoz kapalı )
    2 - sıkıştırma : piston yukarı çıkarken ( emme subabı kapanıyor, egsoz zaten kapalı idi )
    3 - yanma : piston aşağı iniyor ( her iki subap ta kapalı )
    4 - atma-egsoz : piston yukarı çıkıyor ( emme kapalı, egsoz subabı açık )

    şimdi,
    dikkat edersen 3. zamanda her iki subapta kapalıdır. Yani subaplar kendi halinde.
    Boşluk ölçümünü bu anda ayarlayabilirsin
    emme subabı : 0,15 mm (+-0,05 mm) yani 0,10 - 0,20 mm arası
    egsoz subabı : 0,25 mm (+-0,05 mm) yani 0,20 - 0,30 mm arası
    not: motor soğuk iken.


    2. zaman bittiğinde de ,
    ve
    4. zaman bittiğinde de piston yukardadır.
    bu durum başlangış noktanı karıştırabilir...dikkat etmen gereken şey,
    piston aşağı inerken emme subabının açıldığı zamanı yakala....işte bu 1. zaman başlangıcıdır.


    Sente ayarına gelince (1.sorun );
    Volanın ( veya mıknatıs ) üzerinde bir işaret ( çentik ) olmalı, benzer bir işaret te gövdede olmalı.
    Bu iki işaret yada çentik aynı hizaya getirilmeli.
    Bu durumda piston muhtemelen en yukardadır ve 1. zaman başlangıcındadır.
    Eğer böyle ise,
    daha önceden eksantirik dişlisini çevirerek 1. zaman başlangıcına getirmiş olman gerekir.

    3. zaman başlangıcı da olabilir ! Bunu aşağıdaki sorulara vereceğin cevap belirler.
    çentikler aynı hizada iken piston nerede ?
    çentikler aynı hizada iken, mıknatıs üzerindeki çıkıntı ateşleme sensörü önünde mi ?
    yada
    sensörün kaç derece gerisinde veya ilerisinde ?

    Bir not :
    Mıknatıs üzerindeki çıkıntı, ateşleme sensörü önünde iken bu kesinlikle 3. zaman başlangıcıdır.

    kolay gelsin.
    tegin.

  5. #5
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    mototiger,
    sorunun ile ilgili bir kaç resim buldum...işine yarayabilir.

    ***link için tuğrul özbek e teşekkürler***
    linkte bol miktarda resimli döküman var.

    http://www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm

    http://www.dansmc.com/valve_timing.htm








  6. #6

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    tegin internet limitsiz bende bu avantajı google ile resim arama sayfasından yararlı olacak linkleri arama için kullanıyorum
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  7. #7

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    benzin 0.5 eksoz 0.10

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı dişci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin 0.5 eksoz 0.10

    eksoz supapı dünyadaki hiçbir motorda 0.10 olmamıştır


    emme supapı yarım milimetre,egzost ise bir mm olacak..


    motoru çevir emme subapı tamamen kapandıktan sonra her iki subapda ayar için hazır demektir..

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sübap ayarında sentile karşıyım
    solmyr bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    hepinize tebrikler özelliklede dişci arkadaşımıza kendisi 8 yıllık hort yapmış bulunmakta

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2015
    Şehir
    SULTANGAZİ İSTANBUL
    Motosikleti
    ASYA 150 T1- 2010
    http://www.dailymotion.com/video/xhogj0_scooter-supap-ayari_auto


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)