Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

SORU: Egzostlar Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Merhaba arkadaşlar. geçenlerde motorumun egzostlarını incelerken iki egzost borusunun susturucuya girmeden önce aralarında bir bağlantı olduğunu farkettim. Çin işidir yine diye düşünmüştüm. daha sonra aynısını Regal Raptor da ve en son kullandığım Yamaha Virago 250 de gördüm. ylnız Viragoda bir odacık gibi birşey vardı. Ancak bazı motorlarda da bu birleşim yok. Şimdi merak ettiğim. bu birleşmenin ne avantajı var. Söksem ne kaybederim? Sanırım bu bağlantıyı sökersem egzostlardan pat pat sesini tam alabilirim. Şimdi bana sökme bırak kalsın dieyenler olacak ama ben buyum merak ediyorum. herşeyi kendim yapmaya çalışıyorum. Bu soruya vereceğiniz cevap kafamdaki bir soru işaretini daha silecektir. Şimdiden teşekkürler.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    heyferhatbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    Bucak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 (2006)
    ben biraz daha kaba ses çıksın die küçük delikler açmayı düşünüyodum. aNcak eksozLar yapılan değşiklerde yakıntın artacanı duydum bende wazcaydım bence bi ses için motorun eksozuyLa oynama derim...
    [CENTER][B]YoLLarda BuLurum Seni...[/B][/CENTER]

  3. #3
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ses istiyorsa kucuk bir halkayı eksoz cıkış deliyini iki parmak ilerisine tuttur ses kalınlaşıyor ve patarküter artıyor ama yakıt yada başka hiç bir şeyi deyışmıyor

  4. #4
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    arkadaşlar sorunun egzostu açmak değil ki zaten nasıl açılacağını biliyorum çift eegzostlu motorlarda neden egzost boruları birleşik bunu merak ediyorum hepsi bu.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Sorunu tam anlıyamadım ama sanırım Katalitik Konvertör den (katalizör) bahsediyorsun.

    Kurşunsuz benzin kullanan araçlarda olur eğer onu soruyorsan, egzos emisyonunu ayarlar. Çevre dostudur, sökme derim ben

  6. #6
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    yok olcay abi o değil onu biliyorum bu düz bir boru iki egzost borusunun arasında susturuculara girmeden önce aynısı regal raptorda da var ayrıca virago da da susturuculardan önce borular bir odacıkta birleşiyor. hadi viragoda odacık var susturucu görevi yapıyor diyelim peki bende niye düz bir boru? anlayamadım.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ben anladim sanirim ne demek istedigini ama resim koyup ceker isen tam aciklayacam
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan


    oraya girmem biraz zor aslında ben de kafanda canlansın diye çizdim.



    tam ayak peginin altında bir yerde.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  9. #9
    tintinopsella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    BMW F650GS DAKAR ve xt125r
    her iki silindirden artık gazın atılma zamanı farklıdır.önce biri basınçla gazı atar sonra diğeri .bazı motorlarda iki atış ayrı ayrı susturucu-konvertörde bazılarında tek çıkıştan dışarı atılır. eğer tek çıkıyorsa ve susturucu-konvertör görece sabit basınca göre dizayn edilirse bu durum olur.

    iki egzostun farklı basınçlarını ve mümkünse ısılarını susturucuya girmeden eşitleme amaçlıdır.. ayırırsan belki bir perf. azalışı (farklı basınçlı çıkış yolları nedeniyle) oluşur. daha önemlisi susturucuna basıncın daha dengeli gelmesini engeller uzun vadede zarar verebilir.

    nasıl patlama bir basınç oluşturuyorsa bu basınç önemli ise yanma odasından atılma kısmı da eş miktarda önemli...

    gazın motordan dışarı çıkışında egsoztun hava direnci, basıncı, ve ısısı önemlidir..
    bu ndenele low restr. egzostlar performansı arttırır. manifold yada egsost modifikasyonu bu nedenle yapılır..(yada bu nedenle çok özel yarış egsotlarına ısıyı korusun diye çok ince seramik kaplama yapılır.)

    eğer her iki egsuostun eşit basınçta olması durumuna göre bir dizayn yapılmışsa bunu bozmak akıl işi olmaz..
    bunu bozarsan motorun çıkış verimini bozarsın saçma olur


    bu arada sözüm meclisten dışarı not : arkadaşlar lütfen şu motorlarımızı aşırı gürültülü aletlere çevirmeyelim..spor motorlara low restriction egzost takıp bütün mahalleyi ayağa kaldırmayalım yada cruiser lerimizi ramazan davulun a çevirmeyelim...hatta şimdi scooter lara soba borusu takma olayı da moda oldu....obua gibi öterek geziyorlar..

    forumlarda her yerde yok motorcu şöyledir böyledir saygılıdır falandır filandır atıp tutup, çevreden yada otomobil kullananlardan vs saygı bekleyip biz çevremize saygısızlık etmeyelim...rahatsızlık vermeyelim..hemde ne pahasına..bir race motorda belki 150 değil 153HP almak için bir chopper da sadece daha havalı ses çıkartmak (?) belki %1-2 güç arttırmak

    itiraf edelim bunları "performans artışı" için değil "sesleri hoşumuza gittiği" için takıyoruz (yoksa sanki hepimiz pisttemiyiz ki %2-3 çok çok önemli olacak bize)

    eh bu "hoşumuza giden" sesi de bütün mahalleye dinletiyoruz...sizce ne kadar hakkımız var buna...??

    dediğim gibi sözüm meclisten dışarı....
    Those who would sacrifice essential liberties for a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
    Ben Franklin

  10. #10
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    iyi dedin ama peki bazı makinaların egzostları default olarak böyle mesela dragstar beni tahrik eden de bu. şimdi bana diyeceksin ki onu al o zaman. ne farkedecek ki yine mahalleyi ayağa kaldırıcam. haa bu arada ben mahalle uyurken motor kullanmıyorum. çoluk çocuk gürültüsünü zor bastırıyorum

    neyse bilgin için teşekkürler arkadaşım. ha bu arada üzerime alınmadım. ama haklısın abartanlar var. ama yinede 79 model bir ford kamyonun yakınına bile uğrayamayız biz.
    ================================================== ======================================

    evet arkadaşlar bunun sebebebini nihayet öğrendim sizi de bilgilendireyim dedim. bu birleşimin amacı ısıyı düşürme ve olası bir agzost tıkanıklığında motorun çalışmasına devem ettirme bence de çok mantıklı geldi.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  11. #11
    taylo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBF 150 Honda
    arbetus sebebi ısıyı düşürmekmidir bilmem ama aşağı yukarı bütün çift silindir motorlarda iki eksozu birbirine bağlayan bir ara bağlantı vardır.eski bmw lerde o ara bağlantıyı iptal ediyorlardı senin düşündüğün patpat sesini almak için ama onlar düşük devirli makinalar sende aynı sesi verme ihtimali zayıf diye düşünüyorum.

  12. #12
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    dediğim gibi bir sebebi de olası bir tıkanmada çakılmamak içinmiş.

    tüm fikir beyan eden arkadaşlara teşekkürler.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    merhaba benımde kafamı kurcalıyordu bu parca katalızor ıle bırlıkte ıptalını dusunuyordu ne oldugunu tahmın edıyordum,basınc,yada ısı yayılımı dıye gecen hafta ıkısını ıptal ettım 1 gunumu aldı,bırbırlerınden bıraz zor ayrıldılar suankı motorun sesı oncekıne nazaran cok farklı,bırde susturucu cıkarırsam nasıl olur acaba.henuz tıkanma olmadı
    bu yazıyı susturuu sokme ıle ılgılı bır konu ararken buldum,daha once gormus olsaydım ıptal etmezdım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler