bu konu hakkında teknik bilgiler her yerde bulunuyor fakat sohc ile dohc arasındaki farka örnek gösterebilecek olan var mı? yani silindir başına 4 subap olmasının motorun performansına ve benzin tüketimine olumlu etkisi olduğu hep söylenir.
fakat bu nasıl bir farktır? mesela 95 ve 98 arasındaki benzinin bizim 125-250lik motorlarımızın ruhunun duymadığı gibi bir farkmıdır? yoksa en ufak motorda bile belli bir fark yaratır mı? bu farkı örnekle gösterebilecek olan var mı?
mesela aynı tip motorlardan, yamaha virago 250 4 subaplı, hyosung gv250 8 subaplıdır. bu diğer özellikleri aynı olan motorlardan birini seçmek için yeterli bir artı olabilir mi? yoksa hyosungun malını japon emsallerinden daha iyi göstermek için eklediği; cbr125'in 6 vitesli olması gibi göstermelik bir artı mıdır? çünkü iyi bir motor üreticisi olduğuna inandığımız yamaha; son model dragstarlarında bile 2 subap kullanmış. fakat onun dışındaki tüm modeller için de 4 subap kullanmış(tabi bu diğer modeller hep su soğutmalı) neden? neden? işte size bir sayfa dolusu soru...