Motorlar da Titreşimin Sebebi ??
Reklamlar
-
Motosikletimdeki titreşim sonunu azaltmış biri olarak yazıyorum. Piyasadaki yeni Çin motosikletlerinin genelde sorunu aynıdır. Titreşim motor kullanma zevkini bir anda siler atar. Çinli motorların bu sorunuda yüksek devirlerde başlar. Motosiklet yüksek devirlere geldiği zaman titreşim çoğalmaya başlar. Örneğin 5000 devirde iken titreşim başlar 10000 devirlere geldiğinizde titreşim inanılmaz derecede artar. Ben bu sorunumu ön dişlimi iki diş büyüterek çözdüm. Eskisine göre farkı titreşim yok oldu diyebileceğim şekilde düştü motorun ilk ataklığı kalmadı, fakat daha yüksek hızlara çıkmaya başladı.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
Reklamlar
-
sym ler bildiğim kadarıyla seramik piston kullanıyor ve ömür boyu garanti veriyorlar seramik pistonda herhalde bir genleşme sözkonusu olmaz bununda sarsıntıyla bir alakası olurmu ??
[I]MERCURY 175[/I] ( Tuzlu su Canavarı )
-
Arkadaşlar merhaba;
Aslında ön dişilinin büyütülmesi, motor titreşimini azaltmaz. Sadece sizin titreşimden rahatsız olduğunuz sabit hızlarda motor devrinin düşmesini, ve yukarıda dostum @salton'unda dediği gibi daha düşük devirlerde titreşimsiz motor kullanmanızı sağlar.
titreşimin asıl sorunu motorun direkt kasaya bağlı olmasıdır. Motor özellikle tek silindirmi olması nedeniyle (birçok motor) her patlama sonunda oluşan titreşimi absorme edebilecek ikinci veya dördüncü patlamanın olmyayışıdır. bunu önlemek için mutlaka motor kasa bağlantısının yumuşak malzemelerden düzenlenmesi gereklidir. ama en ekonomik çözüm, dişli büyükme yoluyla motorun ortalama hızlarda motor devrinin düşmesinin sağlanmasıdır.
Seramik piston kullandıklarını tahmin etmiyorum. Mercedes seramik sübab ve pistonları daha yeni araçlarında kullanmaya başladı. Ayrıca, oldukça pahalı ve özel alaşımlarla desteklenmesi gereken bir ürün. Bu nedenle tahmin etmiyorum. Ancak kullanıyorlarsa bile, titreşimi engellemez. Zira piston silindir içerisinde ısıyla beraber şişerek, silindir çap ve strokunun istenilen ölçülere gelmesi sağlanmaktadır. zira, segmanlarda bu ısıdan doğrudan etkilenir. bu nedenle pistonlar ısıyla beraber şişer ve silindir içerisindeki gerçek ölçüye gelirler. SYM nin kasa bağlantı özelliklerinin yada balans sisteminin titreşimi engellediğini düşünüyorum
-
Motordaki titreşimim kaynağı direk olarak patlamalar değildir. Pistonun yukarı aşağı harekti sırasında yaptığı dur-kalk'lar, ortaya yukarı aşağı sürekli yön değiştiren ivmelerin çıkmasına sebep olurlar. Bu da motor üzerinde yön değiştiren atalet kuvvetleri yaratır (pistona indirgenmiş kütle x ivme). Bu kuvvetler bir şekilde dengelenmezse belirli devirlerde titreşime sebep olur (aslında sürekli titrer ama belirli devirlerde hissedilir). Motoru normal şekilde değil de kranka bağlayacağınız bir kol ile çevirirseniz yine titrer. Yani patlamalar asıl neden değildir.
Selamlar
-
teknikhoca rezolans değil rezonans titreşim
-
evet benım motorum dada aynı sorun var hız yaptık ca tıtreme artıyor nedenını bılıyormusun sen
:) yardımcıolursan sevınırım arkadaşim cevap beklıyorum senden
-
Bu titreşimi engelleme için dişli büyütme olayını daha açık biçimde açıklayacak bir arkadaşımız yokmu?
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
Güzel Paylaşim Teşekkürler Benimde Motorda Titreşimden Kaynaklanan Pilastik Kisminda Bi Ses Var Başimi şişiriyo
-
@Serkan_34_61 dostum selamlar.
Motorunu 1. ve 2. viteslerde yüksek devirlere çıkart. Bu durumda titreşim hep aynı motor devirlerinde ortaya çıkıyorsa, sorun motordan veya motorun kasaya bağlı olduğu yerlerden kaynaklanır. Ancak motordaki titreşim, hangi viteste olursa olsun, mesela 60km'den sonra başlıyorsa, şase lastik, süspansiyon kontrollerinin yapılması, lastik çapının doğru profilde olması gerekir.
@abal dostum selamlar.
Plastik aksam beni çileden çıkartınca, bende piyasadan iç çapı 4mm olan şeffaf hortum aldım. Bu hortumlarıkesip, plastik aksamın arkasına mesela deponun altına, grenajların kasaya bağlandığı yerlere destek yaptım. İşe yarıyor.
-
Kardeşimin kanuni windy'sindeki titreşimi racer200 silindir pistonu takarak kısmen çözdük. Bir de krankı söküp balansa verdik, şimdi gayet güzel oldu. Hem gücü arttı hemde titreşim minumuma düştü.
-
teknikhocanın dediği gibi önceki kullanmış olduğum motorda plastik aksamdan çok şikayetçiydim hortum yerine şamrel yani iç lastik kullanarak sorunlu yerlere sıkıştırıp destek yaptım faydasınıda gördüm.Bazı 2 silindirli motorların çalışma prensipleri farklı olduğu için titresim kaçınılmaz olabilir mesela pistonların her ikisininde aynı anda hareket etmesi gibi yani aşağı yukarı hareketinin ikisindede aynı olması sice bu olabilirmi
-
Dostum @Megadent;
Motor üreticilerinin hayali aslında oldum olası tek sayılı silindire sahip motor üretmektir. 3-5 gibi rakamları birçok nadide modelde görebilirsin. Ancak aslına bakarsan, silindir sayısının artması, oluşan patlamalarda birbirini dengeleyen güçlerin ortaya çıkmasını ve titreşimin azalmasını sağlamaktadır. Temel olarak balans oluşumunu dengelemek için iki silindirinde aynı anda inip çıkmayıp, birisi inerken diğerinin yukarı çıkması gerekir. Ancak bu durumda, her iki silindirde birbiri ardında ateşleme yaparlar ve geriye kalan iki zamanda ateşleme yapılmadığı için güç alımında etkinlik sağlanamaz. Ancak iki silindirli motoru, dört silindirli bir motorun 1 ve 3. silindirleri gibi çalıştırısan, pistonlar farklı zamanları gerçekleştirerek aynı anda aşağı iner aynı anda yukarı çıkarlar. Ama sadece 1 boş zamanda ateşleme yapılmayıp 1 ateşleme bir boş zaman salınımı ile etkin bir güç kazanırlar. Buda titreşimin olması için neden olur tabi. Firmaların tercihidir (ah birde resim ekleyebilsem. İnan tek beceremediğim şey. buradan harfiyen yapılması gerekenleri yapıyorum ama nafile)
-
Elciklerin yanlarındaki demir parçalar
GorkeM adlı üyeden alıntı
Elciklerin yanlarındaki demir parçalar... (dış taraftalar) Bunlara ağırlık da deniyor.
Bunlar gidona gelen titreşimi emmek üzere tasarlanmıştır. Elcikleri tuttuğunuzda titreşim hissetmemenizin nedeni bu topuzlardır.
Şimdi anladımmmmmmmmm, vatandaşın bir tanesi resmen Matkap mandren'ini takmışdı bu parçanın yerine, bende garip garip bakmıştım...
ilginç, hiç bilmediğim ve duymadığım bir konuydu. Teşekkürler.
Motosikletimdeki titreşim sonunu azaltmış biri olarak yazıyorum. Piyasadaki yeni Çin motosikletlerinin genelde sorunu aynıdır. Titreşim motor kullanma zevkini bir anda siler atar. Çinli motorların bu sorunuda yüksek devirlerde başlar. Motosiklet yüksek devirlere geldiği zaman titreşim çoğalmaya başlar. Örneğin 5000 devirde iken titreşim başlar 10000 devirlere geldiğinizde titreşim inanılmaz derecede artar. Ben bu sorunumu ön dişlimi iki diş büyüterek çözdüm. Eskisine göre farkı titreşim yok oldu diyebileceğim şekilde düştü motorun ilk ataklığı kalmadı, fakat daha yüksek hızlara çıkmaya başladı.
Bu titreşimi engelleme için dişli büyütme olayını daha açık biçimde açıklayacak bir arkadaşımız yokmu?
Aynı işlemi bende uyguladım. aynen gerçekleşiyor, mantığı çok basit: ön dişliyi 1 veya 2 diş büyüttüğünüzde; Arka tekere iletmiş olduğunuz tur sayısı da artmış oluyor, böylece güçte çok az bir düşüş, devirdeki artış nedeniyle de hız kazanıyorsunuz. tabiki bu son hızdaki artışı düz ve yokuş aşağı sürüşte fark edebilirsiniz.
Vibrasyonla alakası ise: Daha önce 80Km/h'ı elde etmek için çıkmak zorunda kaldığınız Motor devri (RPM)'ne, dişli sayısındaki artışdan kaynaklanan tekerlek devir sayısındaki artış nedeniyle çıkmak zorunda kalmıyorsunuz.
Motor devir sayısının düşük kullanılması da vibrasyon sebeblerinin azalması demek anlamına geliyor, hepsi bu.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
20 Haziran 2007, 15:06
#34
arkadaşlar bende 150 lik kros var ve 5000 devirden sonra titreşim artıyor. ön dişliyi değiştirmeyi düşündüm ama motorun gücü 200 lük lere göre zayıf olduğundan karar veremedim. motoru genelde şehiriçin de kullanıyorum.
-
21 Haziran 2007, 16:03
#35
Bide benim sorum olacak:
150cc'lik bir scooter'im var.Kalkışlarda titreşim değilde zangır zangır sarsılma var.Belli bir devri geçince düzeliyor.Yada daha az olduğu için bana düzelmiş gibi geliyor.Sebebi nedir? Nasıl çözebilirim?
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
21 Haziran 2007, 16:23
#36
Herkese teşekkür ederim, güzel bilgiler vermişsiniz.
-
29 Haziran 2007, 23:10
#37
hocam ellerine sağlık yazı cok güzel...
-
29 Haziran 2007, 23:18
#38
Teknikhoca mübarek insansın. Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim. Ellerine sağlık...
-
Gerçekten hepsi işe yarayacak bilgiler
teknikhoca çok sağolasın ellerine sağlık
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
aslında araştırlması ve bir çözüm getirilmesi gereken bir konu.bide yamaha ybr lerde bu titreşim neden daha az
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)