teknik konuda yardım lütfen
Reklamlar
-
25 Haziran 2005, 23:20
#1
Arkadaşlar herkezlere iyi akşamlar.bilgilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum.Ben ikinci el bir motor alacağım fakat bu motor 3-3.5 sene hiç binilmeden olduğu yerde yatmış aküsü boşalmış.Benim öğrenmek istediğim sizlerden acaba motoru yatmaktan ötürü problem çıkarabilirmi.Biraz teknik bir konu fakat yardımlarınızı beklerim
Reklamlar
-
25 Haziran 2005, 23:31
#2
Süper Moderatör (BBRR)
alicim düşünme bile yatan alet cok sorun çıkartır silindir yatağında karıncalanma olur çalışan aletin yatağı devamlı yağ gördüğü için bu olmaz karıncalanma yatağa yayıldı ise motor bloğu değişimi bile gerekebilirki bir motorda çıkabilecek en büyük masraftır
-
25 Haziran 2005, 23:34
#3
Valla alacağım motor yamaha virago ydu üzüldüm bak şimdi.Bunun problem teşkil edip etmediğini nasıl anlarız servise getirsekte baktırsak bakım ücreti diye kol gibi masraf yazarlar.Bu aleti kaçırmakta istemiyorum
-
25 Haziran 2005, 23:41
#4
Süper Moderatör (BBRR)
bunu anlamak için motor blokunun tamamen sökülüp takılması lazım ekzantrik mili rulmanlar falan ne kadar tutar bu işlem öğren motorun parasına ekle birde problem çıkma ihtimalini düşün akıllıca bir iş olmadığını sende ğöreceksin
-
25 Haziran 2005, 23:43
#5
Şunu bir servise gönderelim bakalım ne diyecekler sana yar olur derlerse bir düşüneyim
-
25 Haziran 2005, 23:55
#6
Süper Moderatör (BBRR)
ali işallah bir sorunu yoktur dediğin gibi iyi bir alet hayırlısı ne ise o olsun
-
motor cok guzel ama dedikleri gibi yatan motor bitiyo kendigilinden. bence şimdi alma bulursun baska bi tane. sezo sonunda hem satanlar cogalır hem fiyatlar duser
-
Re: teknik konuda yardım lütfen
ali g adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkezlere iyi akşamlar.bilgilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum.Ben ikinci el bir motor alacağım fakat bu motor 3-3.5 sene hiç binilmeden olduğu yerde yatmış aküsü boşalmış.Benim öğrenmek istediğim sizlerden acaba motoru yatmaktan ötürü problem çıkarabilirmi.Biraz teknik bir konu fakat yardımlarınızı beklerim
UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER:
Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.
Eğer kaldıysa deponuzun içindeki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle depoyu çalkalayın.
Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu maddeleri uygulanmışsa temizlemek için yıkayın.
Hava filtresi girişini ve drenajı ve egsoz kapatılmış olabilir kontrol edin
Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "on" yani "açık" konuma çevirin.
Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
Kış parkı 3 aydan daha uzun sürdüyse,( ki seninki bayağı sürmüş) motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. (Zaten bunun için kışa girerken ucuz bir motor yağı koyup öyle kapatıp bırakmalıyız motoru)
Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.
Yetkili bir serviste tüm ayarları kontrol ettirin.
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
-
bence motoru çalıştırmak riskdir. uzun süre beklediği için hareketli parçalardaki yağ filmi tamamen süzülecektir. içerdeki yağ zamanla yağ buharı oluşturup gene yağlanmassı gereken yerlerde ki en onemlileri yataklar ve crank dır bu bölgelerde karıncalanma,pitingler meydana gelir.dolayısıyla motoru çalıştırdığında eğer pitingle,karıncalanmalar fazla miktarda ise o kadar süre yatan motorda fazla olur ilk startta yataklarda zedelenmeler olacak yatklar saracaktır. yapman gereken servise gitmen ve moturun içini kontrol ettirmen aksi halde ilk ve son startın olabilir.
hayırlısı olsun
-
13 Temmuz 2005, 10:45
#10
Süper Moderatör
Yani eğer motorumuza kışın binmeyeceksek (ki bu hayinlik olur ) üşenmeyip hergün yada iki günde bir motoru tam olarak ısıtana kadar çalıştırmak lazım. Tabi bunun için motorun müsait bir yerde saklanması lazım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
13 Temmuz 2005, 18:43
#11
arkadaşlar bide benim bir usta var normalde araba tamircisi ama çok iyidir işinde eğer diyo uzun süre çalıştırmayacaksan motoru (araba için söyledi) bırakmadan önce yağını değiştir ve yeni yağı koymadan önce 3L mazot koy 2 3 dkrolantide çalıştır dedi sonra yağ tapasını açmazot iyice süzülene kadar bekle sonra yeni yağı koy dedi
bizim arabada denedim (99 kartal) motor yağı normalde 3000 de dğiştirlmesi gerekir yazıyo kitabında biz 5000 de değiştiriyoduk araba 7000 km yaptı yağı hala ilk koyduğumuz renkteydi hiç kararmamıştı tabi özelliğini kaybedeceğini düşünüp değiştirmiştim yağı ama motorda aynı tepkiyi gösterirmi bilemem
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
-
14 Temmuz 2005, 02:23
#12
cuk_o, senin 99 model kartalın sanırım L.P.G li o yüzden yağ rengini kaybetmemiştir..
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
-
14 Temmuz 2005, 14:09
#13
shadow-vt,
ama önceden kaybediyordu böyle olunca hiç bişey olmadı bide motordaki tüm pislikleri atıyomuş böyle yapınca yani eski yağdan eser kalmıyo ama normalde ısıdan kararır benim bildiğim yağ ama kararmadı ondan sonra her yağ değişminde aynı şeklide yaptım şimdi motorda tık yok sadece egzos patlak onun sesi var ama denemek lazım bu mazot olayını faydası olacağını düşünüyorum
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler