Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şarz sorunum var yardım edin lütfen.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    22somer22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Arkadaşlar şu an kullandığım 350 Jawa motorumda Şarz etmeme sorunu var. Akü dolu iken çok iyi çalışıyor. Fakat kabloyu kutup başından çektiğim an kontak kapamış gibi kesiyor , hemen yine değdirince çalışmaya devam ediyor.
    motor çalışmadan önce korna falan ötüyor fakat çalışınca ötmüyor hatta düğmeye basınca motor stop edicekmiş gibi oluyor.
    Sorun nerdedir acaba kömürlerdemi,kollektörde mi,konjektörde mi, yastıklarda mı bi türlü anlayamadım.
    Tecrübesi bilgisi olan arkadaş varsa bana yardım etsin lütfen. Akü biticek diye uzun yola çıkamıyorum.
    Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı 22somer22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şu an kullandığım 350 Jawa motorumda Şarz etmeme sorunu var. Akü dolu iken çok iyi çalışıyor. Fakat kabloyu kutup başından çektiğim an kontak kapamış gibi kesiyor , hemen yine değdirince çalışmaya devam ediyor.
    motor çalışmadan önce korna falan ötüyor fakat çalışınca ötmüyor hatta düğmeye basınca motor stop edicekmiş gibi oluyor.
    Sorun nerdedir acaba kömürlerdemi,kollektörde mi,konjektörde mi, yastıklarda mı bi türlü anlayamadım.
    Tecrübesi bilgisi olan arkadaş varsa bana yardım etsin lütfen. Akü biticek diye uzun yola çıkamıyorum.
    Motorun dan aküyü ayırırsan stop etmesi normal..Çalışma sistemi o...
    Kornan bozulmuş...Artık kısa devre yapıyor...Çalışmadan çalması çalışınca yüksek amperden çalışmaması bunu gösterir...

    Şarz lamban yanıyorsa ilk olarak sigortalara bak...Ondan sonra kısa devre olmadığına emin ol...Aometre yardımıyla dinamonun neresinde arıza var bulabilirsin....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    22somer22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    İyide benim bildiğim Motor aküsüzde kendi kendini idare edecek elektiriği üretmektedir. Yani bende CZ vardı aküsüz iterek çalışıyordu ve öyle çok rahat gidiyordu. Belki şese yapmış olabilir bundan emin değilim bakmam lazım.
    Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhaba 22somer22

    Umarım yardımcı olabilirim. Normalda motosiklet veya arabalar, çalışır durumda ihtiyaç duydukları gerilimi aküden sağlarlar. Ancak şarj dinamosu ise akünün motor çalışırken eksilen gerilimini tamamlaması için gereken gerilimi sağlar. Bu normal ihticası olan ateşleme+aydınlatma için gereken gerilimdir. Akünün artı kutbunda ikinci bir kablo görürsün. bu kablo şarj sisteminin besleme kablosudur. Diğeri ise zaten şaseden tamamlanır. Bu nedenle, motorlar çalışır vaziyette iken aküleri çıkarılsa dahi motor çalışmaya devam edecektir.

    Şarj dinamon bozuksa, akünde dolmuyordur. Bu arıza ne zamandır mevcut? eğer kısa bir süredir varsa, çok kısa bir süre sonunda akünde bitecek.

    Ancak bence sorun biryerlerde şase var. Kontrol etmek için şarjdan çıkan tüm kabloları kontrol etmelisin. Yanlız elektrik sisteminde yaşayacağın bir problem üzücü bir olaya neden olabliri. Bence öncelikle kablo kontrolü yaptıktan sonra bir servise motoru göster.

    Ancak akün şarj oluyorsa, muhtemelen aşarj dinamonun şasesinde bir temassızlık vardır. Çünkü aküyü dolduruyor, ateşlemeyi kesiyorsa, muhtemelen sarjın şasesi temassızlık yapıyordur.

    Sarjı kontrol etmek için, motorun çalışırken şarj dinamosu çıkışından iki tane paralel kablo çıkart ve herhangi bir korna veya 12 volt lambanın uclarına değdir. Çalışıyorsa, kablo kopması veya temassızlıkta aramalısın.

    Sonucu bekliyorum

  5. #5
    22somer22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler.
    Daha motora bakamadım ama dediğiniz gibi kabloların şase yapma problemi olabilir.
    Ayrıca motor hiç aküyü doldurmuyor.Ben aküyü makinayla doldurup motora takıyorum. Yani aküde bir problem yok.1saat falan idare ediyor, daha sonra motor tek pistona düşüyor yani bir taraf ateşleme yapıyor.
    Bide resim var buradaki hangi kablolardan motorun jarj edip etmediğini ölçebilirim.
    http://strony.aster.pl/semaj/jawa/tuning/dsc00984a.jpg
    Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar

  6. #6

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Senin Motorun şarj Kömürü Bitmiş Olabilir.
    Konjektörün Yanmış Olabilir.
    Konjektörün Fişlerini Motor çalışırken Birbirine Değdir şarj Yapıyorsa Könjektörü Değişirsin.

  7. #7
    ByPRoMiL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    MondiaL 150 Zat + honda 150 cbf
    Başıma Bir hafta önce geLen bir oLay.. Akünün Şarzı doLmuyordu Motorcuya gittim Benzin pompası Dedi degiştirdim Konjoktur Dedi Sonra baktık konjoktur sagLam cıktı Konjokturun BagLantı kabLosu KopmuŞ onu monte etti Gene oLMadı en Son Karbüratörü açtı Karbüratör pisLik doLuydu temizLedi Hem motorumun aküsü Şarz etti Hemde eL marşıyLa çaLıştırıyorum Su anKi Tek derdim aşırı Benzin yakması oda pazartesiye insaLLah Senin Sorununda bunLardan biri oLabiLir.. SaygıLar..

  8. #8

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    Alıntı 22somer22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şu an kullandığım 350 Jawa motorumda Şarz etmeme sorunu var. Akü dolu iken çok iyi çalışıyor. Fakat kabloyu kutup başından çektiğim an kontak kapamış gibi kesiyor , hemen yine değdirince çalışmaya devam ediyor.
    motor çalışmadan önce korna falan ötüyor fakat çalışınca ötmüyor hatta düğmeye basınca motor stop edicekmiş gibi oluyor.
    Sorun nerdedir acaba kömürlerdemi,kollektörde mi,konjektörde mi, yastıklarda mı bi türlü anlayamadım.
    Tecrübesi bilgisi olan arkadaş varsa bana yardım etsin lütfen. Akü biticek diye uzun yola çıkamıyorum.
    dostum kabloyu akü den sökünce zaten motor durur. akün yeni mi bitmiş olabilir belkide akün sarj tutmuyordur veya az tutuyordur mesela aynı probleme benzer bi olay yasadım motorsiklette hiç bişi yok marsım basıyor ışıklarım yanıyor kornam calıo ama gel gelelim fan calıstıgı zamandan itibaren 10 dakika içinde motoru stop edersem akü bitio ve basmaz oluodu nese senin akü yeni mi değilse yeni bir akü kullan öyle dene
    ::tutkuy::


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)