Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön Disk Balatası Problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Arkadaşlar motorum Keeway Arn150 gecen hafta 2000 bakımına goturdum motorumu motorum 2150km redeydi beyse bakımı yapıldı ön disk balatası bitmiş fiyatı 10ytl o degişti..

    Sonra aldım motoru baktım ön firenler ötüyor.. Neyse yeni balata diye sesin gecmesini bekledim ama nerde.. 150km yaptım ustune ama ciyqak ciyak otuyor hala..

    Örnek verim vatandaş karsıya gecicek yol veriyorum adam yolu ortalamış ben cok az fren yapıyorum sesi duyunca geri kacıyor adam Benden cok etraftaki insanlar rahatsız oluyor ses den o derece yani..

    Neyse aradım servisi dedim böyle böyle...Bana o sesin nedeni yağışlı havalar balataların kırlenmesi diskin ısınıp soguması dedi.. Gelin temizliyelim dediler..
    Gittim balatamı sokup zınparaladı usta dıskıde hafıfden zınparaladı ses gitti ama yine otecek bu dedi ve aradan 2 gun sonra başladı yine..

    Benim anlamadıgım orjinal balatalarımı ben karda yarmurda çamurda 2150km re kulandım hıc ses duymadım.. Bana anlatılan sebepler yaşadıklarıma kıyasla anlamsız geliyor..

    Sıcak soguk pislik flan filan otme yapmasını saglıyabılır ama bu cıyak cıyak bı otme ve hıc duzelmıyor...

    Motor servisi olan bir arkadaş ile konustum msn den, sebebi sana raf ömrü dolmuş olan yani bayat balata takmişlar dedi.. Belli sure bekleme zamanı oldugunu bu sure ıcınde kulanılmayan balataların sertleştiğini söyledi ötme sesininde bundan kaynaklandıgını soyledi..Bencede mantıklı..

    Şimdi başka bi servise gittim balatalarımı değişmek istedigimi yanlız sebebinin bitmesi deyil ses yapması oldugunu anlattım..
    Ama onlarda garanti veremiyor biz orjinal balatasını takarız ama ses olur olmaz bilemeyiz diyorlar

    Ben bu ses den nasıl kurtulcam arkadaşlar oyle her 2 gunde bir balata sok zınparala tak iş deyil yani..Bana yardım lütfen daral geldi vallahi o ses den ses cıkmasın dıye ön freni kulanmak istemiyorum ama arka balata da tek basına yetersiz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Arn kullanan bi arkadaşıma msn de yazdım,belki bi fikri vardır
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  3. #3

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Teşekkur ederim...

    Şöyle bir yardımda olabilir arkadaşlar mesela...

    Sanırım Kanuni Hussar ların ön balatalar Arn ye uyuyor..Husarı veya Arn si olupta istanbulda yakın zamanda ön balata değişip sorunsuz kulanan varsa servisi yazması yeterli

  4. #4
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    aynı sorun benim KaTırımda da var ıslatınca geçiyo basit bi çözüm ama belki işe yarar

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Asbestli balatalar yasaklanmış olmasına karşın hala satılıyor piyasada...Balatalarınızı lastik özlü seçmenizi hem doğayı koruma hemde ötme problemi açısından tavsiye ediyorum...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    silves - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    SKYGO 200
    arkadaşım balataların sertlihinden meydana geliyor diskteki izlerin balataile aynı olunca biraz az ötme yapar bence hiç zımparalama ön frenini bolca kullan ama illede deyiştirmekistiyorsan kurşun tunç bakır alaşımlı balatalar var bulabilirsen onlardan al sorunun çözülür hiç birşey bulamadın gidip bir balata çakanlar var onlara yumşak bir balata yapıştırtıcan.

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhaba;

    eğer ötme sesi tiz ve çok yoğun değilse, balatanın sert veya yanlış basmasından (tam basmamasından) kaynaklanıyordur. Frenleme esnasında frene hafif hafif basmaya başladığında ses ortaya çıkıyor, daha sert basmanda azalıyor veya yok oluyorsa ses balatanın sert veya tam basmamasından kaynaklanır. Servis balatan 2150 de bittiğini söylüyorsa, ya balatan sıkıyor, yada diskte eğiklik vardır. Bende asya 125T scooter var 8300 kmde frenleri orjinal
    Diğer bir ihtimal de, eğer frenleme esnasında sinir bozucu bir ciyaklama ile birlikte frene basma kuvvetine göre daha tiz bir sese dönüşüyorsa, üzgünüm balatan ve kaliperin gevşek takılmış. Kaliperlerde yer alan lastikler, maalesef çok kaliteli olmuyor. Servis acemice kaliper lastiklerini (kaliperin dışında olan siyah nispeten körüklü (modele göre değişir)) takmışsa kaliperler boşlukla beraber ses yapabilir.

    Çözüm servise götür.

    Saygılarımla

  8. #8
    amonghtus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Yaa ben bu servisleri anlamıorum arkadaşlar... çıldırmamak mümkün değil!!! Yaa diske zımpara sürülür mü hiç..? akıl var mantık var o diskler binbir türlü testlerden sonra dümdüz hale getirilio elin adamı da zımpara sürüo çapak vardır die...Dostum sen sen ol sakın diske el sürdürme...Balata konusunda da arkadaşların söylediklerine bende katılıorum söylenen alternatifleri deneyebilirsin...

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Zımparayı üzerindeki lastik kalıntıları nı temizlemek için sürerler...Diski düzeltmek için sürdüklerini sanmıyorum....

    Orda çapak ne arasın ki?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Zınpara işleminde zaten ince zınpara kulanıldı ve diski de cok nazık zınparaladı usta 2 parmagı ıle dıske tutu dıyer elıyle lastıgı cevirdi 2 tur..Yani disk onu hısetmemiştirbile

    Ses olayını şöyle anlatim. 0-50KM hızları arasında normal fren kulanımında dayimi ötüyordu, sert basılırsa ötme cok kısa suruyordu sonrası sessıszlık ve ani durus ile bitiyordu ama bu sekılde bir fren kulanımı sadece ani olaylarda lazım oldugu için kulanışsız.. 50km ve ustu hızlarda nasıl kulanırsanız kulanın ses cıkmıyordu takı 50 nin altına ınene kadar..

    Bu başlıgı açtığım gun aynı zamanda motomax ada bir email attım sağ olsunlar ertesi gun sorunun üçretsiz giderilmesi için beni ayazağ daki merkeze çagırdılar, bu sabah gittim ve balatamı ücretsiz değitirdiler ve eskisi gibi sesis

    Çıkan balataya baktı usta kaliteli balata takmışlar dedi metal alaşımlı daha uzun km gider bunlar dedi, daha uzun gitmesi güzelde o ses le gitmesin abi 2000/3000km rede bitsin ama sesis bitsin bence..

    Yardımcı olmaya çalısan arkadaşlara ve motomax a teşekkür ediyorum.

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asbestli balatalar yasaklanmış olmasına karşın hala satılıyor piyasada...Balatalarınızı lastik özlü seçmenizi hem doğayı koruma hemde ötme problemi açısından tavsiye ediyorum...
    Böyle bir secim hakı sunsalar dediğin doruda serviste orjnal balata var oda sers metal alışımlı işte..

    Bana balatayı servis dışında satın alabileceğim biyer yazabilirsen balatam ıle gıderım servıse.. Zaten simdiden bir sonraki balata değişiminde ne yapcam onu dusunuyorum.

    Balatalar kendı aralarında neye göre ayrılıyrolar ? model veya bir boyut belirleyici rakkamsal bi deyer varmı ? Benim balataalrım 2cm kare lik tipteler bunun motor dilinde neye tekabul etiğini yazabilirsen ben baska yerlere sorucam lastik alısımlı alabilmek icin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler