Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön Far İçin Röle Bağlantısı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    paylaşım için teşekkürler.çok güzel olmuş

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    everlasting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    BALIKESİR
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    arkadaslar ben bu işi nasıl hallettım bastan anlatayım size.bende asya 150 t1 var. herkes gibi bende farlardan şikayteçi olduğum için narva 55/60w H4 ampuller ile değiştirdim.arkadasın dediği gibi akunun artı ucundan 1,5 yda 2mm lik kablo ile araya sigorta takarak motorun on kısmına direk hat cekiyoruz. far düğmesinin yanmaması için araya far rölesi olarak tabir edilen (bu role ustunde hem uzun için hemde kısa için bağlantı yeri vardır) roleyı bağlıyoruz.şimdi tek sorun aku ve sarj sorunu benım orjinal akuyu 12v14ah lik aku ile değiştirmiştim ama gece uzun yol yaptığım zaman akuyu tam sarj edemıyor ve sabahları sıkıntı cekiyorum. su an için ikinci bir aku daha bağlamayı düşünüyorum ya da eski ampulleri geri takacağım.

  3. #23
    northern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Rks Titanic 150 S
    iki şekil arasında fark var birisinde fara roleden 30 dan çıkan kablo gidiyor 2. şekilde ise 87 den çıkan gidiyor hangisi doğru acaba
    annem beni öldürecek

  4. #24
    everlasting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    BALIKESİR
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    normalde akuden gelen elektrik 30 nolu uca bağlanır 87 cıkış olur. ama sonucta role cekınce 30 ve 87 nolu ucları birleştirdiği için pratikte pek farketmeyecektir. benım tavsiyem normal far rolesı alın hem kısa için hem uzun için ayrı ayrı almanıza gerek kalmaz ve kablo kirliliği pek olmaz ayrıca daha uzun omurlu oluyorlar.

  5. #25

    Üyelik
    04 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    bu işlemi maslak oto sanayide yaptırabileceğim bir yer varmı arkadaşlar ben yapamayı bilmiyorumda.
    >>>>ochelik<<<<

  6. #26
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı everlasting adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde akuden gelen elektrik 30 nolu uca bağlanır 87 cıkış olur. ama sonucta role cekınce 30 ve 87 nolu ucları birleştirdiği için pratikte pek farketmeyecektir. benım tavsiyem normal far rolesı alın hem kısa için hem uzun için ayrı ayrı almanıza gerek kalmaz ve kablo kirliliği pek olmaz ayrıca daha uzun omurlu oluyorlar.
    Normal far rölesi boyut olarak büyük olur, teknik olarak 2 rölenin bir kutuya koyulmuş halidir. Röleyi koyacak/bağlayacak yeri müsait olanlar far rölesi alabilir ama yer sorunu olanlar 2 adet mini röle ile bağlantı yapıp yer darlığı sorunuda çekmezler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #27

    Üyelik
    04 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    arkadaşlar bu röle'yi uyguladık diyelim.

    genelde 55 w ampül kullanna arkadaşlar akünün hemen bitmesinden şikayetçiler, bu röleyi uyguladıktan sonra akü sorunu ortadan kalkıyormu..
    >>>>ochelik<<<<

  8. #28
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı ochelik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu röle'yi uyguladık diyelim.

    genelde 55 w ampül kullanna arkadaşlar akünün hemen bitmesinden şikayetçiler, bu röleyi uyguladıktan sonra akü sorunu ortadan kalkıyormu..
    Röle , araç kablolarını anahtarını kısacası elektrik tesisatını yüksek akımdan koruyan bir nevi anahtardır.

    Kullanacağınız elektrikli aletin (ampül , korna vs.) çekeceği akım ve akü kapasitesi ile ilgili artı yada eksi bir rolü yoktur.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #29

    Üyelik
    04 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Röle , araç kablolarını anahtarını kısacası elektrik tesisatını yüksek akımdan koruyan bir nevi anahtardır.

    Kullanacağınız elektrikli aletin (ampül , korna vs.) çekeceği akım ve akü kapasitesi ile ilgili artı yada eksi bir rolü yoktur.
    Öncelikle yardımlarınız için teşekkürler Eyong;

    Peki bu akünün hemen bitmesine karşın ala bileceğim bir önlem varmdıır.

    Motorumda herşey standart şuan tek yapmayı düşündüğüm 2 adet 55w H4 osram ampül.
    >>>>ochelik<<<<

  10. #30
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hayır hiç birşey yapamazsın.

    Mantık basittir;

    Aracın ürettiği elektrik = akü = harcanan elektrik

    Akü aracıdır, sen aracının üretebildiğinden daha fazla elektrik harcamak istersen şarj sistemi iflas eder.

    Aküyü büyütmende bir işe yaramaz, aracının şarj kapasitesi belli, şarj edemedikten sonra kamyon aküsü taksanda fark etmez.

    Yapman gereken şu, aracın orjinalinde harcadığı elektriği hesaplayıp toplamda yapılan modifiye ile bu hesabın dışına çıkmamalısın.

    Bazı elemanları pasifize edip başka elemanlar takmak gibi.

    Ütü yaparken elektrik sobasını prizden çekmek gibi yani
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #31

    Üyelik
    04 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır hiç birşey yapamazsın.

    Mantık basittir;

    Aracın ürettiği elektrik = akü = harcanan elektrik

    Akü aracıdır, sen aracının üretebildiğinden daha fazla elektrik harcamak istersen şarj sistemi iflas eder.

    Aküyü büyütmende bir işe yaramaz, aracının şarj kapasitesi belli, şarj edemedikten sonra kamyon aküsü taksanda fark etmez.

    Yapman gereken şu, aracın orjinalinde harcadığı elektriği hesaplayıp toplamda yapılan modifiye ile bu hesabın dışına çıkmamalısın.

    Bazı elemanları pasifize edip başka elemanlar takmak gibi.

    Ütü yaparken elektrik sobasını prizden çekmek gibi yani


    Ozamn yapmam gerek öndeki sinyallesi söküp H4 takmak olucak sanırım
    Yardımlarınızan dolayı çok teşkkürler
    >>>>ochelik<<<<

  12. #32
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    benim motorda 2 park, ön far ve arka stop 4 adet ampül var sinyaller hariç.
    25w olanı 35, 5w olan parklarıda 21w yaptım şuan toplam 21+21+35+arka stop mevcut geçen arıza çıkardı aküyü değiştirdim şimdilik iyi.
    orjinali 25+5+5+arka stop idi.
    uzay kafayı yuvarlağa çevirtiyorum bugün 35w yerine 55w takmayı düşünüyorum.
    parklar iptal olacak yuvarlak far yapınca

  13. #33

    Üyelik
    28 Ocak 2009

    zayif aku

    merhaba bende cbr 150 var far ampulunu degıstırdım fakat ondan sonra akum cok cabuk bıtmeye basladı rolenın akunun bıtmesın engellermı veya ıkı aku takılırmı (nasil) takılırsa dinamo ikisinide sarj edermi lutfen yardım edın tedekurler

  14. #34

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Motosikleti
    mondial 151rs

    Röle şeması


  15. #35
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Role bağlamak sadece farları açma kapatma düğmesine yük binmemesi içindir. Motosiklet ampülleri 12 volt 35 vat olarak işlem görür. Sizlerin araba ampülünu takması daha afazla akım tüketimine neden olacağı için (55 vat) o an için fazla ve net ışık verecektir. Fakat kısa vadede akünuz su kaynatacak ve deşarj olacaktır. Bir müddet sonra marş basmama ve yeni akü. Bu işlemin ısrarla bu şekilde devam etmesi durumunda konjektör veya en ağırı statör arızaları ortaya çıkacaktır. Arkadaşlar motosikleti üreten fabrika ne uygulamış ise o araç için en idealı odur. Kimsenin bu tür sıkıntıları yaşamaması dileklerimle.

  16. #36
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    zamanında benim scooterin statörünü yiyen şey 2X60-65 osram ampullermiş desene
    112ciyiz

  17. #37

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Ustam ben bişey sorayım iki adet 55w ampül var benim röle beş çıkışlı yani birindede röleyi kapadığında devreye alan bi çıkış var yani far yanmaya başlıyo ben bi röleye iki ayrı far bağlasam çok yük binermi


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler