2. videoyu onceden izlemiştim çok kotu gerçekten madem ki boyle bir cozum var herkes bilgilensin faydalansın...
2. videoyu onceden izlemiştim çok kotu gerçekten madem ki boyle bir cozum var herkes bilgilensin faydalansın...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Çok faydalı bilgiler saol
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
topicte soru soran, cevaplayan ve yorum yapan tüm arkadaşlara tşk. önemli bir konuydu ve sayenizde amacına ulaşıyor.
boy
evet mehmet abi o topigi ilk açtıgın zaman okumuştum ve diger sitelerdede HESD hakkındaki yazılarada baktım. ingilizce olmadıgı için tam olarak teknik bilgiye sahip olmasamda çalışma prensibini ögrendim.Arkadaşım daha önce göndermiş olduğum linkte HESD hakkında çok detaylı bilgi var. İngilizce biliyorsan, adamlar devre şemalarını bile koymuşlar. Linki tekrar yolluyorum. İngilizce bilmiyorsan özetle olay şu şekilde çalışıyor. HESD, ECU (Electronic Controller Unit) tarafından kontrol ediliyor. Bu yüzden tek başına bir işe yaramıyor. Motosiklet hareketsiz konumdayken, aniden hızlandığı durumda HESD içerisindeki hidrolik sıvının yaptığı basınç ile ECU gidonu ne kadar sertleştireceğini otomatik olarak hesaplıyor. Yani sertlik sabit değil, o anki ivmelenmeye ve sürate göre sertlik değişken. Diğer gidon amortisörlerinde bu özellik yok, manuel olarak ayarlanabilen kademeli sertlik ayarı var. Hızınıza göre hareket halindeyken elinizle ayarlamanız veya belli bir ayarda bırakmanız gerekiyor. Oysa Honda'da motor düşük hızlarda gidon pamuk gibiyken aniden hızlandığınızda kaskatı olduğunu hissediyorsunuz
merak ettigim konu HESD nin başka motorlara uygulanabilgi miydi? şemaya bakıldıgında sanırım bu pek mümkün degil.
Tankslapper yüzünden hayatını kaybeden arkadaşlar. (bunlar sadece bir kişinin bildigi. eminim gerçek sayı daha korkutucu boyuttadır.)
alıntı:http://www.motordelisi.com/ftopict-1...nkslapper.html
yıl 2003 kış
yer istanbul sefaköy
kaza: suzuki srad 750
1 ölü nedeni sapıtma (murat allahtan rahmet eylesin)
yıl 2004 yazı yer saros
yer çanakkale yolu
kaza: yamaha r-1
2 ölü nedeni direksiyon (mutlu-eylem allah rahmet eylesin)
yıl 1995 kış
yer keşan istanbul yolu
kaza: suzuki gsxr 1100
2 ölü yunanlı olduklarını biliyorum (tekerden sonra sapıtma)
yukarıdaki kazalar gibi daha kafamda çok örnek var, gördüğüm ve yaşadığım kadarıyla
ÇÖZÜM:direksiyon amartisörü, yoksa bu kaçınılmaz bir olaydır mutlaka başınıza gelebilir,
ÖNERİ:direksiyon amartisörü yoksa sürüş tekniği olarak ben şöyle yapıyorum race motorlarda normalden daha fazla agırlığımı öne veriyorum depoyla akraba çıkacağız . çünkü arka teker sapıtırsa kontrol elinizde GAZ
FAKAT ÖN TEKER DAĞILIRSA VAY HALİNİZE TOPLAMAK ÇOK ZORDUR
ve Tankslapper olayını atlatan racing motosiklet kullanıcının ne oldugunu anlamadıgı gösteren bir yazı:
alıntı:http://www.motordelisi.com/ftopict-2...nkslapper.html
arkadaşlar hala şoktayım.Hızım 240 iken birden direksiyon sağa ve sola dönmeye başladı.Bi türlü kontrol altına alamadım yaklasık 100 metre o şekilde gittim.Ön fren boşalmış gibiydi.Tam hatırlıyamıyorum.Sorunun neden oldugunu anlıyamadım.Servise götürdüm tekerleğin havasının fazla oldugunu söylediler.Motorumun markası 600f. Acaba o süraatte eğilmediğim içinmi çünkü dik pozisyonda o hızı yaptım.
Elinize sağlık çok bilgilendirici oldmuş. Fakat bir sorum olacak. Bu sistem sadece race tipi motorlarda mı kullanılır ?yada ön kaldıran ve hızlı(sistemin sadece ön kaldırmakla ilgili olmadığını biliyorum) her makinaya lazım mı?
Aydınlık azaldıkça karanlık artar.
Kaskımızı takalım arkadaşlar.
@qwerter
Ben racing dışında takan görmedim. Tankslapper olayı performanslı makinalarda oluşan bir durum.Elinize sağlık çok bilgilendirici oldmuş. Fakat bir sorum olacak. Bu sistem sadece race tipi motorlarda mı kullanılır ?yada ön kaldıran ve hızlı(sistemin sadece ön kaldırmakla ilgili olmadığını biliyorum) her makinaya lazım mı?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
özellikle eklediğin videolar ne işe yaradığını açıklamış, paylaşman çok güzel eline sağlık gerçi bizim için ne kadar 600 cc race hayal isede bilmek güzel..
güzel omuş be yav
'' o '' '' bu '' '' şu '':pr:
çok güzelpaylaşım tebrikler.gerçekten bilgilendirici bir konu olmuş....konuyu güncel tutalım...
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
süper faydalı bir topik,tesekkurler..
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
topici tamamen okudum ve kafamdaki soru işaretleri gitti, gerçekten tam bilinmesi gereken bir konu...güncelleyelim
[B]Atam Cumhuriyeti Sen kurdun, Onu biz koruyacağız!!! [/B]
bizim scooter ileride race olursa mutlaka taktıracağım bir aksesuar.bilgi için teşekürler
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
hiç gereği yok bence.. okadar önemli bişeyde değil madem teker yapıcaksın trafik kurallarının dışına çıkacaksın.. 2 tekerede indirmesini bil.. bu tür cihazlarla milletimizi tek tekere özendirmeyelim..
Çok yararlı bir yazı olmuş,en azından 2.el Racing tip motor ilanlarında gördüğüm direksiyon amortisörünün ne işe yaradığını,önemini anlamış oldum verdiğin bilgilerle...
arkadaşım olay sadece tekere kalkmakla olmuyor.
ilk yazımda bunlarıda söylemiştim sanırım okumadın. tek teker olayında ise patriote'nin dedigi gibi istem dışıda tekere gelebilir. ve yine dedigi gibi öyle bir durumda ne yapmayı düşünüyorsun.motosiklette tek tekerden inerken direksiyonun yola düz bir şekilde bırakılmaması, Yol yüzeyinin durumu,gevşek tekerlek veya gidon milleri, motosıklete tam uymayan rüzgarlık kullanımı,lastiklerde yeterli hava bulunmaması,ayarsız gidon başı milleri.,
bence dua et belki işe yarar. ama dua edecek kadar vaktin olur mu onu bilemem
Topiği baştan sona okudum.Faydalı bilgiler bi hortlatem dedim
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Bu türde bildiğim en deli (ve komik ) kaza.http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0
Isle of man Tourist Trophy'de olan bir olay.Adam yaşıyor
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
REZONANS..... Bir tür titreşim... Hem de bir kez başladıktan sonra sönümlenemeyen, her tür ivmelenmede (frenelere asılsanız dahi) şiddeti artarak büyüyen bir rezonanstır. Çok yüksek hızlarda yakalanmanız halinde, kurtarma şansınız neredeyse hiç yok gibidir! Motosiklet sizi kesinlikle sırtından atacaktır!
Yalnız, bu olay durup dururken gerçekleşmez. Rezonansın başlangıcı için iki önemli etken gereklidir. Bu etkenlerden biri motosikletin kendisindeki kusurlar. Diğeri ise tabi ki yoldur. Şimdi iki etkenin oluşumu ve bir araya gelmesi halini açıklamaya çalışayım:
Motosikletinizin ön düzeneğini oluşturan amörtisörlerden birinin diğeri ile uyumsuz çalışıyor olması hali; Amörtisörlerden birinin ya da ikisinin birden patlak, bağlantıları bozuk, gevşek, aşınmış olması ve ön mil saplamasının gevşemiş bulunması durumlarında... Yolda ilerleyen ön lastiğinizin ivmelenme yönüne ters açı yaratacak şekilde bir güçle karşılaşması (yolda bir kesik, yarık, çakıl ya da herhangi bir küçücük nesne de olabilir) halinde rezonans başlayabilir.
Rezonans başlangıcını hemen hissedip saliseler içinde bu gücü dizginleyebilirseniz; Direksiyonu sıkıca kavrayıp, salınımın ilerlemesini engelleyebilirseniz titreşimi sönümlendirebilirsiniz. Aksi taktirde hızla güç kazanacak ve sizin başa çıkamayacağınız bir kuvvete dönüşecektir.
Beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan, tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz! Ancak, şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Motosikletinizin ön düzeneğinde herhangi bir problem yoksa, böyle bir olayla karşılaşma olasılığınız yok denecek kadar düşüktür!
Bu olay, yolda hiç bir kusur yokken de gerçekleşebilir. Mesela, yine motosikletinizin ön düzeneğinde hatalar olduğunu var sayalım! Tam gaz gidiyorsunuz... Bakım ve kontrolünü düzenli olarak yaptırmadığınız için kuru ve yağsız çalışmakta olan ön jant göbek mili rulmanlarından biri aniden bozularak sıkışabilir... Bu bile bir rezonansın başlangıcına sebep olabilir!
Sonuç olarak: Motosikletinizin sağlamlığından emin değilseniz, asla yüksek hızlara çıkmayınız!
Servisler, ne yazık ki siz şikayetinizi belirtmedikçe birçok şeye bakmazlar. Garanti süresini yada belli bir kilometreyi dolduran eski motosikletler her zaman risklidir (özellikle sürat için). Eski bir motosiklet alıyorsanız, biraz işi biliyor olmanız ve onu her yönüyle gözden geçirip, tam anlamıyla kontrol ve bakımdan geçirmeniz şarttır. Hareketli tüm aksamların kusursuz olduğundan emin olmak gerekir!
Hele hele uzun süre (yıllarca) yatmış motosikletlerle sürat çok tehlikelidir! O kadar ki, ön fren diskinde oluşacak paslanmalarda, frene dokunmak dahi bir rezonans sebebi olabilir.
Hava basıncı düşük olan ön lastik rezonansı tetikler!
alıntıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)