Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Tankslapper(tank tokatlıyan)nedir? (ÖNEMLİİ herkes okumalı)

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Şu an için Bianchi Dakar
    Arkadaşlar bu topic diğerlerine nazaran oldukça bilgi değeri olduğundan ve yarış motorlorıyla ilgili olduğundan sormadan edemedim: Kawasaki 250 Ninja (2008) gibi veya Hyosung GT250 R gibi 250 cc lik motorlarda böyle bi uygulama gerekli mi?Aldığımda Yaptırayım mı?500Avro vereyim mi?Şimdiden sağolun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    06 Mart 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 R
    abi çok sağol benim başıma gelmişti arkadaş arabayla önüme kırdı istemiyerek ben ön frene asıldım sonra gidon salanmaya başladı kolumu bir demir parçası gibi sertleştirdim zor atlatım resmen s çizdim ya tabi kolara bir sarsıldı ama 95 kg sarsamadı tabi :D paylaşım için tşk
    [COLOR="White"][B][I][U]ADIM[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]FURKAN[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]LAKABIM [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="Black"][I][U][U][B]BlaCk_DoG_rR[/B][/U][/U][/I][/COLOR] [COLOR="White"][B][I][U]GENELİKLE[/U][/I][/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B][I][U]ALMAN [/U][/I][/B][/COLOR][COLOR="White"][B][I][U][COLOR="White"]DERLER[/COLOR][/U][/I][/B][/COLOR]

  3. #63
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Çok önemli bir konu, gerçi benim motur henüz tek tekere kalkamıyor ama
    Eski model motorlarda, gidona bağlı, bildiğimiz Amortisörlerin yerine geçeceğe benziyor. Teşekkürler iyi Bayramlar
    Poturdak

  4. #64
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Ben kaçırmışım. İlk defa bir hortlak hoşuma gitti Ayrıca boy örnek şemasını koymuş onuda incelemenizi tavsiye ederim...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  5. #65
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    REZONANS..... Bir tür titreşim... Hem de bir kez başladıktan sonra sönümlenemeyen, her tür ivmelenmede (frenelere asılsanız dahi) şiddeti artarak büyüyen bir rezonanstır. Çok yüksek hızlarda yakalanmanız halinde, kurtarma şansınız neredeyse hiç yok gibidir! Motosiklet sizi kesinlikle sırtından atacaktır!

    Yalnız, bu olay durup dururken gerçekleşmez. Rezonansın başlangıcı için iki önemli etken gereklidir. Bu etkenlerden biri motosikletin kendisindeki kusurlar. Diğeri ise tabi ki yoldur. Şimdi iki etkenin oluşumu ve bir araya gelmesi halini açıklamaya çalışayım:

    Motosikletinizin ön düzeneğini oluşturan amörtisörlerden birinin diğeri ile uyumsuz çalışıyor olması hali; Amörtisörlerden birinin ya da ikisinin birden patlak, bağlantıları bozuk, gevşek, aşınmış olması ve ön mil saplamasının gevşemiş bulunması durumlarında... Yolda ilerleyen ön lastiğinizin ivmelenme yönüne ters açı yaratacak şekilde bir güçle karşılaşması (yolda bir kesik, yarık, çakıl ya da herhangi bir küçücük nesne de olabilir) halinde rezonans başlayabilir.

    Rezonans başlangıcını hemen hissedip saliseler içinde bu gücü dizginleyebilirseniz; Direksiyonu sıkıca kavrayıp, salınımın ilerlemesini engelleyebilirseniz titreşimi sönümlendirebilirsiniz. Aksi taktirde hızla güç kazanacak ve sizin başa çıkamayacağınız bir kuvvete dönüşecektir.

    Beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan, tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz! Ancak, şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Motosikletinizin ön düzeneğinde herhangi bir problem yoksa, böyle bir olayla karşılaşma olasılığınız yok denecek kadar düşüktür!

    Bu olay, yolda hiç bir kusur yokken de gerçekleşebilir. Mesela, yine motosikletinizin ön düzeneğinde hatalar olduğunu var sayalım! Tam gaz gidiyorsunuz... Bakım ve kontrolünü düzenli olarak yaptırmadığınız için kuru ve yağsız çalışmakta olan ön jant göbek mili rulmanlarından biri aniden bozularak sıkışabilir... Bu bile bir rezonansın başlangıcına sebep olabilir!

    Sonuç olarak: Motosikletinizin sağlamlığından emin değilseniz, asla yüksek hızlara çıkmayınız!
    Servisler, ne yazık ki siz şikayetinizi belirtmedikçe birçok şeye bakmazlar. Garanti süresini yada belli bir kilometreyi dolduran eski motosikletler her zaman risklidir (özellikle sürat için). Eski bir motosiklet alıyorsanız, biraz işi biliyor olmanız ve onu her yönüyle gözden geçirip, tam anlamıyla kontrol ve bakımdan geçirmeniz şarttır. Hareketli tüm aksamların kusursuz olduğundan emin olmak gerekir!

    Hele hele uzun süre (yıllarca) yatmış motosikletlerle sürat çok tehlikelidir! O kadar ki, ön fren diskinde oluşacak paslanmalarda, frene dokunmak dahi bir rezonans sebebi olabilir.
    Hava basıncı düşük olan ön lastik rezonansı tetikler!
    alıntıdır.
    Olayı güzel açıklamışsın. Paylaşım için tşk.

  6. #66
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Yardır git adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu topic diğerlerine nazaran oldukça bilgi değeri olduğundan ve yarış motorlorıyla ilgili olduğundan sormadan edemedim: Kawasaki 250 Ninja (2008) gibi veya Hyosung GT250 R gibi 250 cc lik motorlarda böyle bi uygulama gerekli mi?Aldığımda Yaptırayım mı?500Avro vereyim mi?Şimdiden sağolun
    +1 gerekli mi
    facebook.com/kaskafa

  7. #67
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    En kolayı tek teker olayını abartmayıp kazaları önlemek bence .
    Profesyoneller bile kaza yapıyorsa , Hiç gerek yok bu harekete ...
    gokberk6426 bunu beğendi.

  8. #68
    lord61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    Trabzonda Bir Yerde
    Motosikleti
    HONDA Transalp
    doğru diyorsunda mengu kardeş gönül ferman dinlemiyor malesef ama paranında gözü körolsun oda yok bakalım bu ikilemin sonu ne olur

  9. #69
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Alıntı ShowDown adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1 gerekli mi
    Gerekli değil, performanslı makineler için demiş boy daha önce.250'lik makine hemen tekere gelmez zaten benim bildiğim.

  10. #70
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    tek tekere kalkmayın kimsede sizi tokatlamasın, en iyi çözüm bu
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  11. #71
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Pilotaj mı desem?
    Direksiyon amortisörü mü desem?
    Traş bıçağı mı desem?
    Bilemedim.
    Ama üçüncü sıradaki motora dikkat edin.


  12. #72
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    patriote ben tahmin yapayım.
    virajı diğerlerine göre daha dar bir açı ekseninde aldığı ve çıkışta tümsek olduğu için bu duruma düşüyor, ama iyi toparlıyor.
    tabi hepsi süratli gitmesinden kaynaklı, sürat felakettir

  13. #73
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    son tur kala hepsi asılıyo gaza .. içerden süper bir atack yapıyor ve 5 6 cm havalanıyor buraya kadar herşey normal. ama havada o direksiyon amortisörü neden işe yaramadıysa havada bi bollaşıyor tabi malum sonuç yere değer degmez tank slapper olayı,,, ama süper bir denge ve tekrar devam (((: .

    benim merak ettiğim .. yarışı kim birinci bitirdi... ve tümsek olmasaydı dıştan yapılan atack başarılı olabilirmiydi ((((:
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  14. #74
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Video da dikkat ederseniz, kawasaki de kafa kaldırıyor ama stabil bir şekilde ön teker tekrar yere iniyor.

    Atak dıştan olamıyor, çünkü sonrasında tekrar sol viraj var.
    Yani başına iş gelen arkadaşımızın bulunduğu pozisyonda avantajı yok.

    Yarışı kimin kazandığını bilmiyorum.

    Direksiyon amortisörlerinde çeşit çok.
    Yani bu meret, aldım taktım, artık başıma bir şey gelmez şeklinde düşünmeye sevk etmemeli.
    Doğru amortisörü ve doğru ayarı bulmanız gerekiyor.

    Honda'nın geliştirdiği sisteme niçin şapka çıkardığımızı da bu vesileyle açıklamış olalım.
    Honda'nın sisteminde sizin bir ayar yapmanız gerekmiyor.
    O anki, hızınız, yolun durumu gibi etkenlere göre sistem kendini ayarlıyor.

    Ama manuel bir sistemi sonradan motosikletinize taktığınızda, çok dikkatli olmanız gerekiyor.

    Önceki motorumda vardı.
    Park ettiğim yerde çocuklar herhalde oynamışlar.
    Az daha ölüyordum.
    Eğer manuel bir sistem kullanıyorsanız, motosikletinize binmeden önce mutlaka ayarları kontrol edin.

  15. #75

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    guzel paylaşım ama onun malıyetı de motorla aynıdır kesın
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::

  16. #76
    imacosfx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Minsk
    Çok güzel bir konu, teşekkürler Elint usta.. Videolar da çok güzel elinize emeğinize sağlık.. Ben de merak ediyordum ve şu an olayı anlamış durumdayım.. Saygılar..

  17. #77
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    güzel bi paylaşım teşekkürler.Bu arada 3. sıradaki adam iyi yırtıyor nemelazım
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  18. #78
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı o_yagmur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    guzel paylaşım ama onun malıyetı de motorla aynıdır kesın
    Kestirip atmışsın ha.

    O kadar pahalı bir alet değil.

    En azından canından değerli değil.

  19. #79

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    faydalı bır bılgı paylasım ıcın saol.

  20. #80
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    o zımbırtı tekteker çekmeyi bıraktıktan sonra ön teker yere indiği anda direksiyon çırpmasını önlüyo genellikle racinlere takıyolar..


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler