Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Tankslapper(tank tokatlıyan)nedir? (ÖNEMLİİ herkes okumalı)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Adam gibi gitmek varken normal yollarda, böyle artistlikleri de deneyecek biri değilim ama yine de teşekkürler paylaşım için.

    Belki buna özenen birkaç kişiyi vaz geçirmiş oldun.
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direksiyon amortisörü 600cc ve üzeri tüm yarış motosikletlerinde olması gereken bir aksesuardır ancak çok az motorda standart olarak geliyor. Artık yavaş yavaş bu parçanın çok önemli bir aksesuar olduğu anlaşılarak yarış motorlarına konmaya başlandı. 2004 yılından itibaren 1000RR ile standart olarak gelen HESD, artık 2007 600RR üzerinde de standart donanım olarak gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi HESD'nin elektronik olmasını eleştirse de, hidrolik olan amortisörlerin daha iyi olduğunu söylese de 2007 Suzuki GSX-R1000 ile gelen elektronik amortisörden sonra herhalde artık kimsenin söyleyeceği laf kalmamıştır. HESD teknolojisi zaten dünyanın en iyi MotoGP motoru olan Honda RC211V'de test edilip kullanılmaya başlanmıştır.

    HESD hakkında detaylı bilgiye Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey... adlı açmış olduğum başlıktan erişebilirsiniz.

    8 senedir racing makina kullanan biri olarak faydasını gördün mü diye sorarsanız, elbette çok faydasını gördüm, birkaç kez hayatımı bile kurtardığı oldu. İki kişi 270 km/h ile giderken tek elinizi gidondan çekebilmenize bile olanak sağlıyor. Direksiyon amortisörü ister hidrolik olsun, ister elektronik yarış makinası kullanıyorsanız mutlaka takmanız gereken bir parçadır. Hatta şunu söyleyeyim, yarış motoru alanlar özenip ilk olarak egsozu değiştirirler ancak egsoz gürültü dışında çok şey sağlamaz ama amortisör hayatınızı bile kurtarır.

    Direksiyon amortisörü sadece tek tekerden inerken yanlış bir hareketi önlemekle kalmıyor. Burada yanlış anlama olmasın. Yarış motorları çok hızlı şekilde akselere eden makinalar olduğundan çok hızlı kalkışlarda da gidonu sabit tutmanızı sağlar, hızlı kalkışlarda direksiyonun aynen videoda olduğu gibi sağa sola hareket ettiği durumlar olur. Onun dışında yoldaki bozuklulkların neden olduğu dengesizlikleri ortadan yok eder ve özellikle viraja girdiğinizde ön tekerleğin en hassas olduğu durumlarda yol bozukluklarından en az şekilde etkilenmenizi sağlar.
    boy yine çok güzel bir açıklama yapmışsın. verdiğin bilgileri umarım diğer arkadaşlar iyi değerlendirir. sitedeki yazdığın yazıları toplasak güzel bir arşiv olur.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  3. #23
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    hesp denilen sistem yalnış bilmiyorsam eğer (bilen arkadaslar düzeltsin). motosikletin hızı arttıkça direksiyonu sertleştiriyor gidonu yani böylece yüksek hızlarda gidon taş gibi sertleşiyor ve yoldaki bozukluklardan etkilenmiyor. bu nasıl oluyor derseniz gidona bağlı minik bir hidrolik piston var onun sayesinde.

  4. #24
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Yanlız hala bir yanlış anlaşılma var.boy yazmış olmasına rağmen bu parçanın bir hava aksesuarı değilde yarış motorlarında kullanılması gereken bir parça (aksesuar değil) olduğu çok açık.Bu konuyu ss forumunada ekleyip oradada tarışalım bence.boy bahsettiğim fiyatlar doğrumu acaba?Fiyatlar konusunda belki seninde bir fikrin vardır.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  5. #25
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlız hala bir yanlış anlaşılma var.boy yazmış olmasına rağmen bu parçanın bir hava aksesuarı değilde yarış motorlarında kullanılması gereken bir parça (aksesuar değil) olduğu çok açık.Bu konuyu ss forumunada ekleyip oradada tarışalım bence.boy bahsettiğim fiyatlar doğrumu acaba?Fiyatlar konusunda belki seninde bir fikrin vardır.

    bu konuyu orayada taşıyabiliriz. ben zaten yakında bu konuyu orda açacaktım ama arkadaş benden once davrandı. benım bildiğim kadarıyla öhlins direksiyon amortisörleri 460 euro. ama elektironık değil . bildiğim kadarıylada elektironık satılmıyor sadece motorla birlikte standart geliyor.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  6. #26
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    bazı arkadaşların direksiyon amatörtisötleri artislik yapan kişilere yakıştırması bu konu hakkındaki bilgisinide açıkça orataya koyuyor. bu amörtisör arkadaşlarında dedigi gibi sadece tek tekerde iken işe yaramıyor. normal seyirhalinde giderkende zeminde bizi bekiyen süprizlere karşıda koruyo. yani artislik yapanlarla özel üretilmiş bir parça degil.

    bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )

  7. #27
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Eline sağlık şeker
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  8. #28

    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    Italy - ponte dei sospiri
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    paylaşım için teşekkürler eline saglık
    [B]All this pain is an illusion[/B]

  9. #29
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    önemli degil arkadaşlar. herzaman topige beklerim

  10. #30
    freshpide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    K. Almanya
    Motosikleti
    Yamaha R1
    ELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]
    Too much Too soon means you get hurt.

  11. #31
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )
    Direksiyon amortisörü başka modellere uygulanabiliyor ama hepsine değil.
    Fakat Honda'da ki direksiyon amortisörü elektronik sistem. Yani tek başına çalışmıyor. Komple bir sistem. Bu nedenle manuel olanla yetinmek zorundasın.
    Yine de teknoloji hergün ilerliyor. Belki yeni bir şey yapılmış olabilir.
    Fakat yapıldıysa da sanıyorum amortisörlerin de değişmesi gerekir.

  12. #32
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @edy
    boy yine çok güzel bir açıklama yapmışsın. verdiğin bilgileri umarım diğer arkadaşlar iyi değerlendirir. sitedeki yazdığın yazıları toplasak güzel bir arşiv olur.
    Teşekkürler. Bu dediğini ben de düşündüm. Buluştuğumuzda bahsettiğim zaman ayırma ve emek verme konusunda dediklerimi hatırlıyor musun? Gerçekten zaman içerisinde bu foruma çok emek verdim. Güzel ve bilgilendirici yazıları toparlamak güzel olurdu.

    @ELINT
    bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )
    1000RR da standar olan ve artık 600RR da da standart olarak gelecek HESD ne yazık ki sonradan başka motorlara takılabilen bir sistem değil. Sonradan takılan hidrolik amortisörlerin çalışma mantığı çok basit ve manuel olarak sertleştiriliyor. HESD motorun hızlanmasına göre, gittiği sürate göre ve yoldaki bozukluklara göre çok kısa sürede otomatik olarak devreye giriyor ve bunun için de bu hesaplamaları yapan elektronik bir sistem var. Sadece hızlı giderken değil, motorun ani hızlanmalarda da bu sistem devreye girerek yol tutuşunu ve güveni maksimum düzeye getiriyor.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #33
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    HESD hakkındaki açıklamalarınız için sagolun. tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
    freshpide
    ELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]
    dogru yol mu yanlış yol mu orası tartışılır

  14. #34
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ELINT
    tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
    Arkadaşım daha önce göndermiş olduğum linkte HESD hakkında çok detaylı bilgi var. İngilizce biliyorsan, adamlar devre şemalarını bile koymuşlar. Linki tekrar yolluyorum. İngilizce bilmiyorsan özetle olay şu şekilde çalışıyor. HESD, ECU (Electronic Controller Unit) tarafından kontrol ediliyor. Bu yüzden tek başına bir işe yaramıyor. Motosiklet hareketsiz konumdayken, aniden hızlandığı durumda HESD içerisindeki hidrolik sıvının yaptığı basınç ile ECU gidonu ne kadar sertleştireceğini otomatik olarak hesaplıyor. Yani sertlik sabit değil, o anki ivmelenmeye ve sürate göre sertlik değişken. Diğer gidon amortisörlerinde bu özellik yok, manuel olarak ayarlanabilen kademeli sertlik ayarı var. Hızınıza göre hareket halindeyken elinizle ayarlamanız veya belli bir ayarda bırakmanız gerekiyor. Oysa Honda'da motor düşük hızlarda gidon pamuk gibiyken aniden hızlandığınızda kaskatı olduğunu hissediyorsunuz.


    HESD Hakkında Detaylı Bilgi


    Valf Açık Konumu



    Valf Kapalı Konumu

    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  15. #35

    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    movistar
    güzel topic olmuş herkesin eline sağlık...
    budur

  16. #36
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Mehmet Abiye verdiği bilgiler için teşekkür ederim

    Ben sonradan takılan HESD'in pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum, nasıl bir HESD orası da tartışılır

    Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..

    a: Neden honda alıyorsun
    b: En iyi motosiklet üreticisi abi, yarışlarda hep birinci oluyor
    a: HESD varmış hondada ne işe yarıyor duydun mu ?
    b: Sistem işte abi mutlaka yararı vardır

    Bilinçsiz kullananları sanırım hepimiz tanımışızdır hatta ben bir topikte gördüm adam race alması için ısrar ediyor

    a: Abi hiç motor kullanmadım ama race almak istiyorum hangisini alayım
    b: 600'lükten başla bir sene içinde 1000'lik alırsın
    b: Bende 600 ile başladım 7 ay sonra binlik aldım
    a: Sağol abi bende aynı şeyi düşünüyordum



    Bilgiler insanları bilinçlendirmek içindir. Herkes herşeyi bilecek diye kural yok bu tecrübe işidir. Tekrar teşekkürler bilinçsiz kullanıma hayır
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  17. #37
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Biliyorum o topic'i cayman =)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  18. #38

    Üyelik
    28 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara ve motorumun gidebilecegi her yer
    Motosikleti
    2001 HONDA CR250R
    Paylasımın çok güzel. Sagol bende hep merak ediyordum ne işe yaradıgını.
    Motocross 4ever

  19. #39
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @the_cayman
    Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..
    Bilinçli Honda kullanıcısı yerine bilinçli motor kullanıcısı desek daha doğru olur. Altınızdaki motorun ona en iyi ne şekilde hakim olacağınızı öğrenmeniz açısından öncelikle teknik özelliklerini çok iyi bilmelisiniz. Tankslapper'ın ne olduğunu öğrendikten sonra da bunu önlemek için adamlar ne gibi teknolojiler üretmiş görüyorsunuz. Fiziksel bir probleme teknolojik bir çözüm yani.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  20. #40
    yarışçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    honda-cg+mz+cbr125+R1
    PAYLAŞIM İÇİN TŞK.ÖZELLİKLE YARIŞLARIN VAZGEÇİLMEZİDİR,VİRAJ ÇIKIŞLARINDA ÖN TEKER YERDEN KESİLDİĞİ İÇİN KAFA SALLAR VE ÇOK İŞE YARAR İŞTE BU ALET O ZAMAN.

    YAZILANLARIN HEPSİNİ OKUMADIM EĞER YAZDIYSANIZ PARDON YARIŞ ESNASINDA VEYA MOTORUNUZU ZORLAMAK İÇİN ÇIKIYORSANIZ SERT Bİ ŞEKİLDE BIRAKILMALIDIR ŞEHİR İÇİ KULLANIM İÇİNDE YUMUŞAĞA ELLE AYARLAYABİLİRSİNİZ HER ZAMAN FAYDASI VARDIR


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler