Adam gibi gitmek varken normal yollarda, böyle artistlikleri de deneyecek biri değilim ama yine de teşekkürler paylaşım için.
Belki buna özenen birkaç kişiyi vaz geçirmiş oldun.
Adam gibi gitmek varken normal yollarda, böyle artistlikleri de deneyecek biri değilim ama yine de teşekkürler paylaşım için.
Belki buna özenen birkaç kişiyi vaz geçirmiş oldun.
Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;
Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.
hesp denilen sistem yalnış bilmiyorsam eğer (bilen arkadaslar düzeltsin). motosikletin hızı arttıkça direksiyonu sertleştiriyor gidonu yani böylece yüksek hızlarda gidon taş gibi sertleşiyor ve yoldaki bozukluklardan etkilenmiyor. bu nasıl oluyor derseniz gidona bağlı minik bir hidrolik piston var onun sayesinde.
Yanlız hala bir yanlış anlaşılma var.boy yazmış olmasına rağmen bu parçanın bir hava aksesuarı değilde yarış motorlarında kullanılması gereken bir parça (aksesuar değil) olduğu çok açık.Bu konuyu ss forumunada ekleyip oradada tarışalım bence.boy bahsettiğim fiyatlar doğrumu acaba?Fiyatlar konusunda belki seninde bir fikrin vardır.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
bu konuyu orayada taşıyabiliriz. ben zaten yakında bu konuyu orda açacaktım ama arkadaş benden once davrandı. benım bildiğim kadarıyla öhlins direksiyon amortisörleri 460 euro. ama elektironık değil . bildiğim kadarıylada elektironık satılmıyor sadece motorla birlikte standart geliyor.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
bazı arkadaşların direksiyon amatörtisötleri artislik yapan kişilere yakıştırması bu konu hakkındaki bilgisinide açıkça orataya koyuyor. bu amörtisör arkadaşlarında dedigi gibi sadece tek tekerde iken işe yaramıyor. normal seyirhalinde giderkende zeminde bizi bekiyen süprizlere karşıda koruyo. yani artislik yapanlarla özel üretilmiş bir parça degil.
bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )
Eline sağlık şeker
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
paylaşım için teşekkürler eline saglık
[B]All this pain is an illusion[/B]
önemli degil arkadaşlar. herzaman topige beklerim
ELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]
Too much Too soon means you get hurt.
Direksiyon amortisörü başka modellere uygulanabiliyor ama hepsine değil.
Fakat Honda'da ki direksiyon amortisörü elektronik sistem. Yani tek başına çalışmıyor. Komple bir sistem. Bu nedenle manuel olanla yetinmek zorundasın.
Yine de teknoloji hergün ilerliyor. Belki yeni bir şey yapılmış olabilir.
Fakat yapıldıysa da sanıyorum amortisörlerin de değişmesi gerekir.
@edy
Teşekkürler. Bu dediğini ben de düşündüm. Buluştuğumuzda bahsettiğim zaman ayırma ve emek verme konusunda dediklerimi hatırlıyor musun? Gerçekten zaman içerisinde bu foruma çok emek verdim. Güzel ve bilgilendirici yazıları toparlamak güzel olurdu.boy yine çok güzel bir açıklama yapmışsın. verdiğin bilgileri umarım diğer arkadaşlar iyi değerlendirir. sitedeki yazdığın yazıları toplasak güzel bir arşiv olur.
@ELINT
1000RR da standar olan ve artık 600RR da da standart olarak gelecek HESD ne yazık ki sonradan başka motorlara takılabilen bir sistem değil. Sonradan takılan hidrolik amortisörlerin çalışma mantığı çok basit ve manuel olarak sertleştiriliyor. HESD motorun hızlanmasına göre, gittiği sürate göre ve yoldaki bozukluklara göre çok kısa sürede otomatik olarak devreye giriyor ve bunun için de bu hesaplamaları yapan elektronik bir sistem var. Sadece hızlı giderken değil, motorun ani hızlanmalarda da bu sistem devreye girerek yol tutuşunu ve güveni maksimum düzeye getiriyor.bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
HESD hakkındaki açıklamalarınız için sagolun. tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
freshpide
dogru yol mu yanlış yol mu orası tartışılırELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]
@ELINT
Arkadaşım daha önce göndermiş olduğum linkte HESD hakkında çok detaylı bilgi var. İngilizce biliyorsan, adamlar devre şemalarını bile koymuşlar. Linki tekrar yolluyorum. İngilizce bilmiyorsan özetle olay şu şekilde çalışıyor. HESD, ECU (Electronic Controller Unit) tarafından kontrol ediliyor. Bu yüzden tek başına bir işe yaramıyor. Motosiklet hareketsiz konumdayken, aniden hızlandığı durumda HESD içerisindeki hidrolik sıvının yaptığı basınç ile ECU gidonu ne kadar sertleştireceğini otomatik olarak hesaplıyor. Yani sertlik sabit değil, o anki ivmelenmeye ve sürate göre sertlik değişken. Diğer gidon amortisörlerinde bu özellik yok, manuel olarak ayarlanabilen kademeli sertlik ayarı var. Hızınıza göre hareket halindeyken elinizle ayarlamanız veya belli bir ayarda bırakmanız gerekiyor. Oysa Honda'da motor düşük hızlarda gidon pamuk gibiyken aniden hızlandığınızda kaskatı olduğunu hissediyorsunuz.tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
HESD Hakkında Detaylı Bilgi
Valf Açık Konumu
Valf Kapalı Konumu
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
güzel topic olmuş herkesin eline sağlık...
budur
Mehmet Abiye verdiği bilgiler için teşekkür ederim
Ben sonradan takılan HESD'in pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum, nasıl bir HESD orası da tartışılır
Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..
a: Neden honda alıyorsun
b: En iyi motosiklet üreticisi abi, yarışlarda hep birinci oluyor
a: HESD varmış hondada ne işe yarıyor duydun mu ?
b: Sistem işte abi mutlaka yararı vardır
Bilinçsiz kullananları sanırım hepimiz tanımışızdır hatta ben bir topikte gördüm adam race alması için ısrar ediyor
a: Abi hiç motor kullanmadım ama race almak istiyorum hangisini alayım
b: 600'lükten başla bir sene içinde 1000'lik alırsın
b: Bende 600 ile başladım 7 ay sonra binlik aldım
a: Sağol abi bende aynı şeyi düşünüyordum
Bilgiler insanları bilinçlendirmek içindir. Herkes herşeyi bilecek diye kural yok bu tecrübe işidir. Tekrar teşekkürler bilinçsiz kullanıma hayır
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
Biliyorum o topic'i cayman =)
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Paylasımın çok güzel. Sagol bende hep merak ediyordum ne işe yaradıgını.
Motocross 4ever
@the_cayman
Bilinçli Honda kullanıcısı yerine bilinçli motor kullanıcısı desek daha doğru olur. Altınızdaki motorun ona en iyi ne şekilde hakim olacağınızı öğrenmeniz açısından öncelikle teknik özelliklerini çok iyi bilmelisiniz. Tankslapper'ın ne olduğunu öğrendikten sonra da bunu önlemek için adamlar ne gibi teknolojiler üretmiş görüyorsunuz. Fiziksel bir probleme teknolojik bir çözüm yani.Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
PAYLAŞIM İÇİN TŞK.ÖZELLİKLE YARIŞLARIN VAZGEÇİLMEZİDİR,VİRAJ ÇIKIŞLARINDA ÖN TEKER YERDEN KESİLDİĞİ İÇİN KAFA SALLAR VE ÇOK İŞE YARAR İŞTE BU ALET O ZAMAN.
YAZILANLARIN HEPSİNİ OKUMADIM EĞER YAZDIYSANIZ PARDON YARIŞ ESNASINDA VEYA MOTORUNUZU ZORLAMAK İÇİN ÇIKIYORSANIZ SERT Bİ ŞEKİLDE BIRAKILMALIDIR ŞEHİR İÇİ KULLANIM İÇİNDE YUMUŞAĞA ELLE AYARLAYABİLİRSİNİZ HER ZAMAN FAYDASI VARDIR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)