Cbf 250 ön Dişli Büyültme...
Reklamlar
-
Herkese merhaba.Tüm CBF 250 kullanıcıları olmasa da en azından bir kısmının vites oranlarının kısalığından şikayetçi olduğuna eminim.
Ben de bu sorundan muzdarip olduğum için bu gün 13 olan ön dişliyi tornacıda 14'e çevirttim ve vites oranları oldukça uzadı.(14 dişliyi 7 YTL'ye aldım,tornacıyada 15 YTL verdim.)CBF 250 zaten kendi çapında güçlü bir motor sayılır ve hızlanmasında en ufak bir problem olmadı.İvmelenmesi de eskisi kadar güzel.Daha önce 8000 devirde yaklaşık 120 sürate filan çıkarken şimdi aynı sürate yaklaşık 6500-7000 devir arasında çıkıyor.Tüm CBF 250 kullanıcılarına şiddetle tavsiye edilir...
Reklamlar
-
Ben şahsen orjinal parçaların değiştirilmesinden yana değilim.İleride sorunlar çıkarabilir veya yakıt tüketimini artırabilir.Yinede zevkler ve renkler tartışılmaz.
-
Valla orjinalliğine bi şey olduğunu zannetmiyorum.Daha önce YBR 125'te orjinal 14 dişli vardı ve yakıt olarak 5 kuruşu hayatta geçmez diyorlardı ama biraz sert binince 9-10 kuruşu götürüyordu Km'de kerata.Sonrasında ön dişlisini 15 yapınca yakıt orta-sert kullanımda 6-7 kuruşa kadar düşmüştü.Ben ona güvenerek CBF'nin ön dişlisini büyülttüm.Daha bugün yaptırdığım için yakıt konusunda bi şey demem de yanlış olur..Zaten bunu yaparken ne olur ne olmaz diye 95 YTL'yi bastırıp orjinal dişlisini kenara koymayıda ihmal etmedim.(Ne pahalıymış bu CBF'nin parçasıda ama YBR'yi mumla aradım dişliye parayı sayarken.YBR'n mi var?Ön dişli mi lazım?Git parçacıya bastır 7 YTL'yi al bi düzine dişli koleksiyon yap.Pazarlığın güçlüyse 5 YTL'ye kadar yolu var. )
-
VALLA denemek lazım benım cinliyede yapmayı düşünüyorum on ve arka dişliyle oynamayı...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
garacava adlı üyeden alıntı
Valla orjinalliğine bi şey olduğunu zannetmiyorum.Daha önce YBR 125'te orjinal 14 dişli vardı ve yakıt olarak 5 kuruşu hayatta geçmez diyorlardı ama biraz sert binince 9-10 kuruşu götürüyordu Km'de kerata.Sonrasında ön dişlisini 15 yapınca yakıt orta-sert kullanımda 6-7 kuruşa kadar düşmüştü.Ben ona güvenerek CBF'nin ön dişlisini büyültüm.Daha bugün yaptırdığım için yakıt konusunda bi şey demem de yanlış olur..Zaten bunu yaparken ne olur ne olmaz diye 95 YTL'yi bastırıp orjinal dişlisini kenara koymayıda ihmal etmedim.(Ne pahalıymış bu CBF'nin parçasıda ama YBR'yi mumla aradım dişliye parayı sayarken.YBR'n mi var?Ön dişli mi lazım?Git parçacıya bastır 7 YTL'yi al bi düzine dişli koleksiyon yap.Pazarlığın güçlüyse 5 YTL'ye kadar yolu var.
)
HONDA hayat onda derler aaammaaaaa,
Yamahanın arkasında da KOÇ GİBİ KOÇ var.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
valla geçen bir arkadaş yan ayaklıktayken motoru yatırmış ön fren kolu tabiii hemen eğilmiş bodrum honda ya götürdü 40 lira istediler bizde kolu ocakta ısıtıp düzelttik sonra benzinle silip siyah sprey boyayla boyadık yeni oldu
ertesi gün 1000 bakımına gitmiş bodrum hondadaki arkadaş sormuş yenisini nerden aldın diye bide buy davranışlara sinirleniyom yapılabilecek bir şeyt varsa olmuyo deyip geçiştiriyolar yenisini tak al 40 lira demirin kilosu kaç para beeeeeeeeeeeeeee
-
galfordb adlı üyeden alıntı
valla geçen bir arkadaş yan ayaklıktayken motoru yatırmış ön fren kolu tabiii hemen eğilmiş bodrum honda ya götürdü 40 lira istediler bizde kolu ocakta ısıtıp düzelttik sonra benzinle silip siyah sprey boyayla boyadık yeni oldu
ertesi gün 1000 bakımına gitmiş bodrum hondadaki arkadaş sormuş yenisini nerden aldın diye bide buy davranışlara sinirleniyom yapılabilecek bir şeyt varsa olmuyo deyip geçiştiriyolar yenisini tak al 40 lira demirin kilosu kaç para beeeeeeeeeeeeeee
Valla ne yalan söyleyeyim dediklerine aynen katılıyorum.Ön dişliyi 3 servise sordum.Biri elimizde yok ama 130 YTL,istersen getirtelim,diğeri 100 YTL oda elimizde yok istersen getirtelim,en son 95 YTL+5 YTL kargo ücretiyle alabildim.Hani şu araba servislerine gideriz de başka yerde yaptırsak yarı fiyatına çıkacak iş için;servistir iyisini onlar yapar diyip parayı kaptırırız ya,Honda'da bunun aynısını motor için yapıyor bence.Motorun ön freni sıkıyor diye servise gidiyorum,adamlar bu normaldir diyor ve beni başından savıyor.Başka motorcuya gidiyorum,fren hidroliği çamur olmuş değiştiriyor usta en ufak bi sorun kalmıyor.
Ama bence korkmamak lazım.Ne ustalar var işini bilen ve sağlam yapan.Daha düne kadar bisiklet,mobilet yapan ve iş yapamamaktan iflas edip dükkanını kapatmış adamı alıyorlar düşük maaşla işe,elemanda bozarak-yaparak öğreniyor işi.Hem serviste yaptırınca başımız göğe mi eriyor sanki?Garantiye giren şeyler belli zaten.Büyük bir arıza olunca parasını tıkır tıkır alıyorlar.Motoru satarken de yazıyoruz bütün bakımları serviste yapılmış diye.Kaç kişi böyle yaptığı için motorunu değerinde satabilmiştir merak ediyorum doğrusu...Sen motoruna adam gibi binmiş ve temiz kullanmışsan zaten alacak adam bunu alırken anlar.Anlamıyorsa da ben napiim?Ben kendi motorumu 1000 Km bakımı yapılmış olarak aldım ve 1950 Km'de şu an.Servise gitmeyi de düşünmüyorum mecbur olmadıkça.3000 Km'de koyarım yağın en kalitelisini işime bakarım.Adam gibi kullanıldığı sürece de CBF250'nin büyük bi sorun çıkaracağını zannetmiyorum.CBF'yi de sağlam motordur,kolay kolay bozulmaz diye almadık mı zaten?
-
arkadaşım motorun maksimum hızı ne kadar değişti,eğer bi sorun cıkartmayacaksa bende yapmayı düşünürüm
-
22 Aralık 2006, 00:22
#10
garacava adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba.Tüm CBF 250 kullanıcıları olmasa da en azından bir kısmının vites oranlarının kısalığından şikayetçi olduğuna eminim.
Ben de bu sorundan muzdarip olduğum için bu gün 13 olan ön dişliyi tornacıda 14'e çevirttim ve vites oranları oldukça uzadı.(14 dişliyi 7 YTL'ye aldım,tornacıyada 15 YTL verdim.)CBF 250 zaten kendi çapında güçlü bir motor sayılır ve hızlanmasında en ufak bir problem olmadı.İvmelenmesi de eskisi kadar güzel.Daha önce 8000 devirde yaklaşık 120 sürate filan çıkarken şimdi aynı sürate yaklaşık 6500-7000 devir arasında çıkıyor.Tüm CBF 250 kullanıcılarına şiddetle tavsiye edilir...
Arakadasım bende twister var. Ben aynı durumdan sikayetciyim. Nerde ve nasıl yaptırabilirim. Yardımcı olabilirmisin. Cbx 250 Twister lar cbf 250 lerden 3 beygir daha güçlü. bir problem olacagını sanmıyorum. Ayrıcada yakıt kesinlikle düşecektir. Yölendirme ve yardım bekliyoruz..
-
22 Aralık 2006, 00:47
#11
L.SAHİN adlı üyeden alıntı
arkadaşım motorun maksimum hızı ne kadar değişti,eğer bi sorun cıkartmayacaksa bende yapmayı düşünürüm
Daha motor yeni olduğu için son hız hakkında bi şey demem yanlış olur.Ama motorun tam anlamıyla açılmış ise mutlaka dene,farkı göreceksin...
mücahid adlı üyeden alıntı
Arakadasım bende twister var. Ben aynı durumdan sikayetciyim. Nerde ve nasıl yaptırabilirim. Yardımcı olabilirmisin. Cbx 250 Twister lar cbf 250 lerden 3 beygir daha güçlü. bir problem olacagını sanmıyorum. Ayrıcada yakıt kesinlikle düşecektir. Yölendirme ve yardım bekliyoruz..
Valla CBF'de problem olmadığına göre Twister'de haydi haydi problem olmaz.Orjinal 14 dişli sordum ama bulamadım.Motor parçası satan yerlerde 14 dişliyi rahatlıkla bulursun.Ama dişliyi almadan önce orjinalini götür ona uyanı al.Çünkü zinciri kalın (rus zinciri mi ne diyolar yanlış hatırlamıyorsam) ve her dişli olmayabiliyor.Dişliyi aldıktan sonra hangi tornacıya götürsen yapar...
-
22 Aralık 2006, 02:01
#12
Değerli motor dostları;
Arka veya ön dişiliyi değiştirme, motorsiklete ek bir getiri veya götürüsü olan bir şey değildir. Bir motor tasarlarınıken, amacına göre aktarma organları belirlenir. Şöyleki, 20HP bir motorunuz var ve amacınız bu motrla kısa vadede yüksek süratlere çıkıp son süratinizi korumak. Bu durumda motor son hızına mümkün olan en yüksek güçte ulaşabilir. Yani çevirebileceği maksimum devir bandında. Bu durmda üreticiler, motorun maksimum gücünü verdiği devir olan (örneğin 10.000) devirde motorun maksimum hızını bulmasını isterler. Maksimum tork değeri ile maksimum güç değeri arasında motor atıl hızdan (motor sabit hızla gidiyorsa, hızlanmak istediği anda sabit hızı atıl hız (duran araç gibi) denir) maksimum hıza ulaşması isteniyorsa, mümkün olan en yüksek devirde olması istenilir. Bu durm motorun kullanım ömrünü de direkt olarak etkiler.
Eğer motorunuz 20 Hp ve siz bu motorla uzun motor ömrü istiyorsanız, motor son hızına cevirebileceği en alt devirde ulaşmasını istersiniz. Yani tork devrinin %50 üzeri (tork devrinden sonra motor maksimum güç devrine kadr tork kaybedip güç kazanır. Bu değerin yarısı referans değer kabul edilir) bir değerde en son hızına ulaşması istenilir. Buda uzun oranlar ile mümkündür.
Mühendisler hem hızı minimum devirde sağlamak, hemde ara hızlanmaları artırmak için en uygun yolun vites sayısını artırmakta olduğunu keşfetmişlerdir.
amacınız uzun yolda sakin bir motor kullanmak ise ve bu durum için motorunuzun dişlisini değiştirmek istiyorsanız, bence motorunuzu yanlış almışsınız demektir. Bazı parçaların değişikmi sonunda bazı eksiklikler ve kazanımlar olacaktır. Mesela, son hızınız yükselirken, kalkışlarda motorunuzu daha fazla zorlamak sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Düşük süratlerde 0-40km gibi, motorunuzun ideal devri olan 3500-6000 devir yerine, titreşimin yoğun olduğu 2500-5000 devir bandını kullanacak, zamanla debriyajınıza, ve krangınıza zarar vereceksiniz. Bence orjinali kalmalı
Umarın sizleri sıkmadım. Saygılarımla
-
22 Aralık 2006, 02:30
#13
teknikhoca adlı üyeden alıntı
amacınız uzun yolda sakin bir motor kullanmak ise ve bu durum için motorunuzun dişlisini değiştirmek istiyorsanız, bence motorunuzu yanlış almışsınız demektir. Bazı parçaların değişikmi sonunda bazı eksiklikler ve kazanımlar olacaktır. Mesela, son hızınız yükselirken, kalkışlarda motorunuzu daha fazla zorlamak sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Düşük süratlerde 0-40km gibi, motorunuzun ideal devri olan 3500-6000 devir yerine, titreşimin yoğun olduğu 2500-5000 devir bandını kullanacak, zamanla debriyajınıza, ve krangınıza zarar vereceksiniz. Bence orjinali kalmalı
Umarın sizleri sıkmadım. Saygılarımla
Orjinal tabiki orjinaldir ve adamlar bu dişliyi bu şekilde yapmışsa vardır bi bildikleri.Ama sana kesinlikle katılmıyorum.Amacım hem şehir içinde,hem de uzun yolda motor kullanmak.Sakin motor alacak olsam YBR 125 alırım işime bakarım.Hızlı motor alacak olsam ER 5 yada CBF 500,ha yanında birazda ses filan olsun,4 silindir olsun dersem Fazer 600 alırım.Ya da 1000 lik bi naked alırım kökten işi hallederim.Ama benim istediğim tamam sakin bi kullanımı olsun ama az çok gitsin de.Işıkta duruyorum,yeşil yanıyor gazlıyorum saniye olmadan 1,vites bitti,ardından saniyeler içinde diğer vitesler...Kramp girecek neredeyse gaz çevirmekten.Motor hızını alıyor 6. viteste ama ben 7. vitesi isterim deyip duruyor.Ee 7. vitesi ekleyecek halimizde olmadığına göre kalıyor ön dişliyi büyütmek.Kalkışta zorlamaya gelince;bence CBF için hiç bir zorlanma yok.O zaman arkaya hiç yolcu bindirmemek hatta binecekse de şu ağırlıktan fazlasına yasak kardeşim demeliyiz.Sürekli yokuşta durup,arkaya römork bağlayıp kalkış yapacakta değiliz.Dümdüz yol.Kaldı ki yokuş veya düz yol bile olsa motoru zorlayacak adamın CBF 250'nin üzerinde işi ne?1000 YTL'ye çok temiz ikinci el çin motoru bulabilirsiniz,üstelik CBF'den çok daha az yakar.Ön dişliyi 13'ten 14'e çıkardıktan sonra vites aralığının uzaması oldukça güzel oldu benim açımdan.Daha önce yapılan sürati şimdi ortalama 1000-1500 devir az çevirerek yapıyor.Dişli 13 olarak kalsaydı da aynı sürati yapardı ama daha fazla devir çevirerek ve dolayısıyla daha fazla benzin yakarak yapardı...(Daha bu motorda ölçmedim ama YBR'de öyle idi.Zaten bu tadı bulduktan sonra çok yaksa da kesinlikle önemi yok.)Şimdi özellikle ilk 3 vitesin oranlaması süper. 4 ve 5. viteste motor tam kıvamını buluyor ve 6. vitesi unutuyorsunuz zaten.Yol düzgünse ve birde 6'ya taktınız mı yemede yanında yat durumu hasıl oluyor ve de çok keyifli oluyor...
-
22 Aralık 2006, 02:37
#14
bu makinelerin hepsi, muhendisler, tasarimcilar vb tarafindan bir amaç uğruna tasarlanip, o amaç doğrultusunda optimize ediliyorlar. eger farkli amaçlariniz yoksa(drag yarislarina katilicam, motoru en kısa sürede ben bitiricem vb vb) orjinal ayarlarda kalmakta yarar olacagi görüşündeyim. tabi bunun istisnalari da çikabilir belki ufak olasiliklarla, o kadar muhendis vb gözden kaçirmiştir ama bu da göz ardi edilebilecek bir ihtimal bence.
teknikhoca zaten başka söze de gerek bırakmayacak şekilde, hafif karişik olsa da güzel bir türkçe ile açiklamiş durumu.
-
22 Aralık 2006, 02:48
#15
mithrelios adlı üyeden alıntı
bu makinelerin hepsi, muhendisler, tasarimcilar vb tarafindan bir amaç uğruna tasarlanip, o amaç doğrultusunda optimize ediliyorlar. eger farkli amaçlariniz yoksa(drag yarislarina katilicam, motoru en kısa sürede ben bitiricem vb vb) orjinal ayarlarda kalmakta yarar olacagi görüşündeyim.
Drag yarışlarında ne işimiz var Allah aşkına?Dediğim gibi orjinal orjinaldir ama vites oranları beni sarmadığı için böyle yaptım ve en ufak bi şikayetim yok.YBR'yi aldığımın ilk haftasında ön dişlisini büyütmüştüm ve satıncaya kadar yaptığım 11000 Km süre içinde en ufak bi sorun olmadı.(Üstelik YBR 10 HP)Kaldı ki motoru bitirmek ön dişliyi büyüterek ve motorun çevirdiği deviri düşürerek olacaksa beklemesin CBF bu günden bana istifasını versin kabulümdür...
-
22 Aralık 2006, 20:06
#16
Bu motoru icat eden mühendisler mutlaka dogru hesap yapmıslardır ve ona göre ayarlamışlardır dişli sayısını ama cbf veya twister kullananlar bu sıkıntıyı iyi bilir. Bence test edilmiş bir uygulama vede yakıt acısından faydalı olacagı kanatindeyim. Motor 6. viteste 115 km hıza geldiğinde bagırmaya baslıyor. Motor zaten fazla derece güçlü eger arkasına römork takmıcasak bir zarar vermez. Bu konuda her iki tarafta kendine göre mazur görülebilir çünkü bakış acısı orjinallik bozulmasın ise bu degişikliği yapmak gereksiz ama diger yandan isteyen deneyebilir bu degişikligi bence.
Ama sorun bunu yapacak kabiliyetli bir tornacı bulmak çünkü eski dişli sökülemeden tıraşlanıp digeri üstüne takılıyormus. İşin yapılış tarzı pek saglıklı degil gibi geldi bana. Acemi birinin elinde masraf iki katına cıkabilir her an.
-
22 Aralık 2006, 20:46
#17
dişli büyütme
dostum bende aynı konudan rahatsızdım bende ybr 125 var motorun gücü yeterli ama 80 km de bağırıyordu arka dişlinin aynısını taktım ön dişli 13 tü 15 yaptım motor şimdi 85 te bağırmadan rahat gidiyo motor sanki 1 vites büyüdü motor 70 km de 5 ci viteste 6 bin devir yapıyordu şimdi ise 85 te 6 bin devir de gidiyo gayet güzel oldu sanada ön dişliyi büyürmeni tavsiye ederim zaten dişli ve zincirler belli aralıklarla degişior motoru yapanlar en zor şartlara göre yapıyorlar sen kullandığın şartlara göre uyarlarsın umarım faydalı olmuştur.
-
22 Aralık 2006, 21:09
#18
Ben "garacava" abiye katılıyorum işte modifiye denilen şey budur.(kısmen).....
Eeeee o zaman aldığımız bir arabayıda öyle yapalım hiç bir parçasını değiştirmeyelim olacak iş değil arkadaşlar....Modifiye dedikleri sadece dış görünüş veya iç dizayn değildir en esaslısı motor modifiyesidir...Benim mobiletim vardı biliyorsunuz 50 liktir ben bunu 70 lik yaptım buda yetmedi aynı "garacava" abininde yaptığı gibi ön dişliyide değiştirmi canavar oldu....Bence modifiye çok önemlidir tabiki uygununu yapmak, aşırıya kaçmamak şartıyla motorun kaldıracağı şekilde ....
saygılar....
insan kadar kendine guvenen bir aciz gormedim!
insan kadar nankorunu bahsettiginiz kedilerde bile gormedim!........ Sagopa Kajmer
-
22 Aralık 2006, 22:39
#19
Değerli arkadaşlar;
Belirli süratlerde yaşnılan gürültünün sebebi, motorunuzun vites oranlarının kısa oluşu değildir, yada motorunuzun kalkışlarda vitesleri çabuk bitirmesi 7. vitesinin eksikliğinden değildir. Araç sistemleri tasarlanırken, motor ömrü, yol şartları (yokuş düz yol, viraj v.s.), yolcu sayısı, kullanım tarzı, yakıt kalitesi (ki ülkelere göre bile değişmektedir. Örneğin ww bazı diesel modelleri türkiyedeki yakıt kalitesinin düşüklüğünden dolayı getirmemiştir.) gibi unsurlar göz önünde bulundurarak tasarlanır.
bugün 50cc bir motor ile Adana'dan istanbula gidebilirsiniz. Yada 600cc bir shadow ile sadece istanbul trafiğinde gezinebilirsiniz. Bu durumda yaşağacağınız problemleri gidermek için tabiki motorlarda modifiye yapabilirsiniz.
Ama fren performansı ve yol tutuşu emniyetli olarak 80km'ye uygun bir motor ile 125km hız yapmak, gerek sürücü gerekse yolcu güvenliğini tehlikeye atar. bu durumda motorun sadece dişlisini yada frenini yada karbüratörü değiştirmek bir nebze performans yada ekonomi sağlar. Ama 5. vites 10.000 devirde 100km süratte motorunuzun gürültüsünden şikayet ediyorsanız, bence motoru 8.000 devirde 80 km de kullanarak daha az gürültülü ve güvenli gidebilirsiniz.
Araç modifiyei ise bambaşka bir konudur. Otomotiv teknolojisi genelde modifikasyon yaparken, kişi beklentilerinin yanısıra, araçlarındaki eksiklikleri gidermeyi hedeflerler. Yani yol tutuşu kendilerini tatmin etmiyorsa, performansı tatmin etmiyorsa, freni tatmin etmiyorsa, görüntüsü tatmin etmiyorsa, değişiklikler yapılabilir.
Sözümün özü (uzattım özür dilerim) kimse modifikasyon yapamaz demiyorum. Modifikasyon yaparken sadece performans değil, güvenlik, ömür gibi unsurlarıda göz önünde bulundurun. son olarak, modifikasyon için harcayacağınız para yerine, mevcut motorunuzu satıp daha iyi bir motor alabilirsiniz.
Sizce dişlinin fabrikalara maliyeti 3 milyon gibi iken, neden motorun dişlisini direkt 13 yerine 16 yapmazlar?
-
22 Aralık 2006, 23:45
#20
@garacava Bence çok iyi bir iş yapmışsın. buna benzer bir uygulamayı Tiger'da yapmıştım ve çok faydasını gördüm.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler