Cbf 250 ön Dişli Büyültme...
Reklamlar
-
22 Aralık 2006, 23:54
#21
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar;
.
Ama fren performansı ve yol tutuşu emniyetli olarak 80km'ye uygun bir motor ile 125km hız yapmak, gerek sürücü gerekse yolcu güvenliğini tehlikeye atar. bu durumda motorun sadece dişlisini yada frenini yada karbüratörü değiştirmek bir nebze performans yada ekonomi sağlar. Ama 5. vites 10.000 devirde 100km süratte motorunuzun gürültüsünden şikayet ediyorsanız, bence motoru 8.000 devirde 80 km de kullanarak daha az gürültülü ve güvenli gidebilirsiniz.
Motorda tehlike yola çıkmanızla başlıyor ona bakarsak ve 10 Km süratle giderken bile trafikte her zaman mevcut ve motorcuyu takmayan bir takım kendini bilmezlerin tehdidi altındayız.O zaman R1'leri RR'ları GSX'leri vb. rafa kaldırıp Honda Today'e talim etmeliyiz. Emniyetli olarak 80 Km'ye uygun motor CBF 250 ise bunda bi gariplik var sanki.Sanırım YBR 125 ya da ona yakın bi motoru kastediyor olmalısın.
Çok yoğun trafikte istesenizde 80 Km süratle gidemezsiniz zaten.(gitsenizde her an asfaltı kucaklama ihtimaliniz var.)Tamam her zaman 130-140 Km hız yapmaz ama genel olarak hangi CBF 250 kullanıcısı 80 Km süratle yetinir ki?CBF 250 10000 devirde gitse bile gürültüsünden şikayet edilecek bi motor değil benim kanımca.Bu gün dişliyi büyülttükten sonra hafif eğimli yolda 4.vitesle 10000 devirin çok az üzerinde 120'yi gördü.Geriye ne kaldıki zaten?En fazla yapsa 150-155 yapar.Twister olsa belki 160'ı görebilir.
http://www.youtube.com/watch?v=af9ttKzhVfk
Ben bu gün motorla en fazla 145'i görebildim yolun mesafesi nedeniyle.Yani diyeceğim CBF 250 4. vitesle bile 120'yi görecek kadar kendi çapında güçlü motor ama kasmaya ne gerek var?Yapacağını yapsın ama birazda rahat yapsın...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
modifikasyon için harcayacağınız para yerine, mevcut motorunuzu satıp daha iyi bir motor alabilirsiniz.
Modifikasyon için 7 YTL dişli ücreti+15 YTL torna ücreti olmak üzere toplam 22 YTL ücret verdim ve bu fiyata daha iyi bi modifiye var mı bilmiyorum. 22 YTL'ye motorumu satıp daha iyi bi motor alma şansım ise hiç yok gibi...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Sizce dişlinin fabrikalara maliyeti 3 milyon gibi iken, neden motorun dişlisini direkt 13 yerine 16 yapmazlar?
Ah ah ah...! Fabrikalara maliyeti 3 YTL'mi bilmem ama ben 14 dişli olur da uymaz ya da problem çıkarır diye 95 YTL'yi bayıldım orjinaline.14 dişli takılırken dikkat ettim 14 dişliden daha büyük bir dişli çok ama çok zor sığar oraya ve sığsa bile zincirin gevşeme durumu ya da buna benzer bi sorun olsa motor kısmına zarar verebilir ve motoru çok aşırı yorabilir...
Reklamlar
-
23 Aralık 2006, 16:05
#22
Bu gün bu dişli meselesini arastırdım. Frezeci 14 diş dişliyi 50 ytl ye yapacağını söyledi. Mevcut dişli numune olarak kullanılacak ve 14 diş olan yeni bir dişlinin freze işini yapacak. Ayrıca orjinal dişiliyide bozmamış olacağız ve daha sonra kullanabileceğiz. Tamircide 15 ytl ye değiştirecek. toplam 65 tyl ve eski orjinal dişilide bana kalacak. Olumsuz bir durumda geriye dönüş olabilecek.
-
26 Aralık 2006, 19:16
#23
Merhaba Garacava;
Mesajını bugün okuyabildim. Yorumun için teşekkür ederim. Umasım seni sıkmadan cevap veririm.
Modifikasyon aslında fabrikadan aldığın bir elbiseyi üzerine uydurmak için örneğin paçalarını kısaltmak, belini kısaltmak gibidir. Üzerine uymayan bazı detayları düzelterek istediğin elbiseyi oluşturmak gibidir. Otomotiv veya motor sektörün, farklı istek ve koşulları değerlendirerek üretim yapmaktadırlar. Mesela, otomotiv sektöründe en bilindik modifiye chip tunning, performans egzosu, lastik çap değeri ve hava filtresi değişimidir. Basit bir yazılım ile motorunuza +%10 güç kazandırabiliyorsunuz. Yada son dönem diesel (turbo olanlarda) +%30 güç alabiliyorsunuz. Performans eksozu veya hava filtreleri en az %10 güç sağlar ve bütün bunlar çok cüzi miktarlar olarak maliyetlendrilir.
bütün bunların yanı sıra, motor teknolojileri sizi asla 1. alıcı olarak düşünmez. Yani motoru alan son kişi siz olarak değerlendirirler (değerlendirmek zorundadırlar) Böylece sizde kaldığı sürece maksimum vaadedilen ömrü karşılaması istenir. Karşılaşacağınız her türlü olumsuzluklar (hava basıncı, yağmur, kötü asvalt, kötü kullanım şartları, acemilik, agresiflik, sakin kullanım, yakıt kalitesi v.s.) düşünülerek tasarım ve üretim yaparlar. Yani basit bir yazılımla %10 güç kazanan motor motor ömründen %10 azalma, Yakıt tüketiminde %5 artma, frenleme gücünde %5 azalma gibi sonuçlar doğurur.
Yazımda bahsettiğim km ve devir aralıkları tamamen örnekti. Bahsetmek istediğim sadece amaca uygun motor veya amacı dışında motoru gereksiz zorlamalardan bahsetmekti. Şimdi bir örnek; citroen saxo VTX 118 HP güç üretir ve motor 5. vites 1000 devirde 29km/h sürat yapar. Aracın son hızı 205km dir. bu durumda araç son hızına yaklaşık 6850 devirde ulaşacaktır. Citroex saxo 1.4i 75HP dir ve 5. vites 1000 devirde 34km yapar. Son hızı 170km dir.
Saxo VTx 180-200km süratlerde hafif eyimlerde de süratini koruyabilecek yapıda bir dişili yapısına sahiptir. Oysa saxo 1.4i sadece 100-130 otoban hızlarında daha sakin sürüşler için geliştirilmiştir. Söylemek istediğim CBF250 tam bir uzun yol ve naket motorudur. Motor dişilisini değiştirmek onun bazı özelliklerini kısıtlar. Ayrıca bu motordan şikayet ediyorsanız (sesinden) başka bir motor tercih edilmesi daha doğrudur dedim.
Modifiye işlemi gerçekten pahalıdır. 22 YTL ile dişli değiştirerek CBF yerine daha az seri bir motora sahip oluyorsun. CBF nin özellikllerini tam olarak kullanamama yeterince pahalı bir uygulama değil mi?
13 dişli ile 16 dişli tamamen örnek bir değerdi. yoksa 13 dişlinin yerine 16 dişli zaten hem yere uygun değil, hemde motor son devirde istenilen değere ulaşamaz.
Saygılarımla
-
27 Aralık 2006, 10:39
#24
Bencede herkes kendi motoru üzerinde uygun gördüğü modifikasyonları deneyebilir. Türkiyede biz bu olayların yabancısıyız belki ama yurtdışında durum çok farklı. Bu resmen ayrı bir sanayi haline gelmiş. Gerekli parçalar kitler halinde satılıyor. Bizde emek daha ucuz birçok şeyi yaptırmak yurtdışından hazır getirtmekten daha ucuza gelebilir. 13 dişliyi14 yapmanında motoru mahvedeceğini düşünmüyorum. Standart motorlarla yarış motorları arasındaki farklar bunlar zaten. Bundan 50 yıl önce benim moturumda da bu tip uygulamalar yapılmış. Diferansiyel dişlisinin bir küçüğü hala piyasada bulunabiliyor. Pistonun ve krank milininde farklı modelleri var. Demekki bunlar yapılabilecek şeyler. Elalem motosiklete NOS takıyor bizde dişliyi bir büyütsek patlarmı diye hala tartışıyoruz.
-
27 Aralık 2006, 22:14
#25
Herkes kendi motoru üzerinde tabiki değişiklik yapabilir. Avrupada bu bir sanattır. Avrupada ayrı bir sektör, motor güçlerini maksimuma çıkarma çabasındadırlar. türkiye'de de bu iş çok ciddi seviyede uygulanıyor.
Ancak modifikasyon, daha öncede belirttim sadece motora iki dişli değiştirmek değildir. Modifikasyon, bazı artıların yanında birçok eksilere sahip oldukça pahalı bir uygulamadır. Zaten dişli değişimi gibi küçük bir konu bu denli geniş kapsamda yer bulacak konu da değildir. Ayrıca modifikasyon yapmayın demiyorum. Yapılmamalıdır diyorum. CBF dişli değiştirerek ne hızlanır nede güçlenir. Aslında basit bir ses sorununu giderir. Ama söylemek istediğim, eğer sesinden şikayet ediyorsanız, teknolojinin artık kişisel beğenileri ön planda sunacak araçlar yaptığı bu günde, dişli değiştir, kayış değiştir, yerine alırken beklentilerinizi maksimum karşılayacak şekilde motor seçilmesinin daha doğru olduğudur. Çünkü sesi veya yokuşta daha hızlı gidiyor diye motorun dişlisini değiştirerek motorun ara hızlanmalarını veya düşük hızlarda titreşimli çalışmasına razı olmak ne derece doğrudur ki?
-
28 Aralık 2006, 07:34
#26
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Modifikasyon aslında fabrikadan aldığın bir elbiseyi üzerine uydurmak için örneğin paçalarını kısaltmak, belini kısaltmak gibidir. Üzerine uymayan bazı detayları düzelterek istediğin elbiseyi oluşturmak gibidir.
Bu anlatımdan modifikasyon için çıkan anlam güçlü bir motosikletin gücünü azaltmak bence.(arabadan nefret ettiğim için motoru örnek veriyorum)
Modifikasyon motorun gücü ya da torku vb. her neyse yetersiz geldiği için yapılır benim bildiğim kadarıyla ve buna fabrikadan aldığımız elbise üzerimize uymadığı için bi yerlerini kısaltmak değilde, paçaları ya da beli kısa geldiği için ek yapmak şeklinde desek daha uygun düşer kanımca...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
bütün bunların yanı sıra, motor teknolojileri sizi asla 1. alıcı olarak düşünmez. Yani motoru alan son kişi siz olarak değerlendirirler (değerlendirmek zorundadırlar) Böylece sizde kaldığı sürece maksimum vaadedilen ömrü karşılaması istenir. Karşılaşacağınız her türlü olumsuzluklar (hava basıncı, yağmur, kötü asvalt, kötü kullanım şartları, acemilik, agresiflik, sakin kullanım, yakıt kalitesi v.s.) düşünülerek tasarım ve üretim yaparlar. Yani basit bir yazılımla %10 güç kazanan motor motor ömründen %10 azalma, Yakıt tüketiminde %5 artma, frenleme gücünde %5 azalma gibi sonuçlar doğurur.
Buna zaten bi itirazım yok.Olamaz da...Benim itirazım gaz vermekten kramp giren koluma ve CBF'de ki kısa vites aralarına...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Şimdi bir örnek; citroen saxo VTX 118 HP güç üretir ve motor 5. vites 1000 devirde 29km/h sürat yapar. Aracın son hızı 205km dir. bu durumda araç son hızına yaklaşık 6850 devirde ulaşacaktır. Citroex saxo 1.4i 75HP dir ve 5. vites 1000 devirde 34km yapar. Son hızı 170km dir.
Saxo VTx 180-200km süratlerde hafif eyimlerde de süratini koruyabilecek yapıda bir dişili yapısına sahiptir. Oysa saxo 1.4i sadece 100-130 otoban hızlarında daha sakin sürüşler için geliştirilmiştir.
Bu örneklerden çok bi şey anlamasam da yukarda dediğim gibi arabalarla pek aram olmadığı için ve hatta nefret ettiğim için herhalde doğru bi noktaya işaret ediyordur...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Söylemek istediğim CBF250 tam bir uzun yol ve naket motorudur. Motor dişilisini değiştirmek onun bazı özelliklerini kısıtlar.
Bu tabir çok doğru.Evet CBF 250 uzun yol motoru ve tam 'naked'.Aslında sadece 'naked' demek yeterli,çünkü 'naked' hem uzun yolu hem de şehir içi kullanımı kapsıyor.(ekşi sözlüğe göre 'naked':genelde racing tipi motorsikletlerinin motor kısmının kapatılmaması(giydirilmemesi, çıplak kalması) nedeni ile ''naked'' yani çıplak olarak isimlendirilen motor tarzı...
olarak ve;
onden bakilinca chopper gibi duran, yandan ve arkadan ise racing motosikleti gibi gorunen kirma bir motosiklet tipi. racing motosikletlerine oranla daha dik oturma pozisyonu var zannediyorum. genelde ufak hacimli olurlar**.
(bkz: honda twister)
(bkz: honda cb 900f hornet)
şeklinde tanımlanıyor
(Burada uzun yol olarak kastedilen ağırlıkla asfalt, otoban türü yollar olmalı,enduro motorların kullandığı dağ-bayır vb. yol değil) Bu uzun yolda ön dişlisini büyültmenin CBF 250'nin kendi çapındaki gücü dolayısıyla hiç bir özelliğini kısıtlayacağını düşünmüyorum şahsen...
Şehir içi kullanımda ise bırakın kısıtlamayı bir çok artısı olacağından eminim.(En azından saniyelerle biten vites aralarına ve gaz çevirmekten kramp giren koluma bi nebze çare olur)
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Ayrıca bu motordan şikayet ediyorsanız (sesinden) başka bir motor tercih edilmesi daha doğrudur dedim.
Bu motordan kısa vites aralığı dışında en ufak bi şikayetim yoktu.Ön dişliyi de bir numara büyütünce ne kendisinden ne de sesinden hiç bir şikayetim kalmadı zaten.Aynı ayar,model ve fiyatta;Honda,Yamaha,Suzuki ve Kawasaki'nin(250 cc,2006 model,1950 Km ve 6000 YTL) CBF 250'den daha iyi bi nakedi varsa söyleyin bende bileyim.CBF'nin vites aralığı kısa diye ya da sesinden rahatsız olduğum için başka bi motor tercih edecek olsam ER5,CBF500,GS500 türü ya da bi üstü motor tercih etmem gerekir ki iş tamamen değişir o zaman...
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Modifiye işlemi gerçekten pahalıdır. 22 YTL ile dişli değiştirerek CBF yerine daha az seri bir motora sahip oluyorsun. CBF nin özellikllerini tam olarak kullanamama yeterince pahalı bir uygulama değil mi
Daha az seri bi motor yorumu deneyip test etmeden bence yanlış bir yorum.Benim motorumun seriliğinde hissedilecek derecede en ufak bi düşüş olmadı.
CBF 250'nin özelliklerini tam olarak kullanamamak yeterince pahalı bir uygulama derken ne kastettiğini ise anlayamadım.Bunu derken kastettiğin;o parayı verip bu motor alınmaz,çünkü aynı fiyata çok daha iyi motorlar alınabilir mi,250'lik bi motorla en fazla 140-150,bilemedin yokuş aşağı zorlasan 160 yapılır buna değmez mi,şehir içinde kullanım için uygun değil mi,uygunsa pahalı mı,aynı özellikte daha ekonomik bi motor alabilirdin ama mundar etmişsin paranı ya da verdiğin para 250'lik bi Honda için değmez yazık olmuş,ya da başka bir şey mi?
Ben konuyu açarken modifikasyon diye bir kelime kullanmadım zaten.Sadece kısa vites aralığından şikatet ettim ve çözüm olarak dişli büyültme yoluna gittim ve sorunumu çözdüm.
garacava adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba.Tüm CBF 250 kullanıcıları olmasa da en azından bir kısmının vites oranlarının kısalığından şikayetçi olduğuna eminim.
Ben de bu sorundan muzdarip olduğum için bu gün 13 olan ön dişliyi tornacıda 14'e çevirttim ve vites oranları oldukça uzadı.(14 dişliyi 7 YTL'ye aldım,tornacıyada 15 YTL verdim.)CBF 250 zaten kendi çapında güçlü bir motor sayılır ve hızlanmasında en ufak bir problem olmadı.İvmelenmesi de eskisi kadar güzel.Daha önce 8000 devirde yaklaşık 120 sürate filan çıkarken şimdi aynı sürate yaklaşık 6500-7000 devir arasında çıkıyor.Tüm CBF 250 kullanıcılarına şiddetle tavsiye edilir...
Dişli büyültmeyi modifikasyondan saymam ise dişli büyültmek yerine başka bir motor almalı yorumunuza verdiğim cevap üzerine gelişti.
teknikhoca adlı üyeden alıntı
modifikasyon için harcayacağınız para yerine, mevcut motorunuzu satıp daha iyi bir motor alabilirsiniz.
garacava adlı üyeden alıntı
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Avrupada ayrı bir sektör, motor güçlerini maksimuma çıkarma çabasındadırlar. türkiye'de de bu iş çok ciddi seviyede uygulanıyor.
CBF dişli değiştirerek ne hızlanır nede güçlenir. Aslında basit bir ses sorununu giderir. Ama söylemek istediğim, eğer sesinden şikayet ediyorsanız, teknolojinin artık kişisel beğenileri ön planda sunacak araçlar yaptığı bu günde, dişli değiştir, kayış değiştir, yerine alırken beklentilerinizi maksimum karşılayacak şekilde motor seçilmesinin daha doğru olduğudur. Çünkü sesi veya yokuşta daha hızlı gidiyor diye motorun dişlisini değiştirerek motorun ara hızlanmalarını veya düşük hızlarda titreşimli çalışmasına razı olmak ne derece doğrudur ki?
Motorumun gücünü maksimuma çıkarmak gibi bi derdim olmadı ki.Aksine bu güçteki bir motorun daha büyük bir dişliyi(sadece 1 fazla) rahatlıkla kaldırabileceğini düşündüğüm ve şikayetçi olduğum ve kısa vites aralıklarına çare olacağını düşündüğüm için ön dişliyi büyültme yoluna gittim.
Hem ses sorunu olarak dişlinin sadece basit bir ses sorunu giderdiği de yanlış bir yorum bence.Dişliyi 13'ten 14'e çıkarmakla var olan sesini mi körelttik ya da olmayan sesine ses mi kattık?Sadece kısa vites aralığına bi nebze çare olduk kendi çapımızda.
Teknoloji benim kişisel beğenimi ön planda sunacak Hornet 900, Fazer 1000 vb. makinalar da yapıyor ama 'duygusal olarak' imkanım elvermediği için bu sunuyu şimdilik alamıyorum malesef...
-
29 Aralık 2006, 00:52
#27
Değerli arkadaşım;
Aslında bu dişli değiştirmek motoru öldürür gibi bir yorumu çağrıştırmayı hedeflememiştim. Herhangi bir aracı tamamen orjinal kullanmanın taraftarı olmama karşın, su anda sahip olduğum 2 motorunda modifiyeli olduğunu belirtmekten de kendimi alamıyorum. Ama burada savunmaya çalıştığım şey sadece birkaç parçayı kendi imkanlarımızla değiştirmenin araçlara herhangi bir şey kazandırmadığı ve bu değişikliklerin araçlarda bazı kısıtlamalara gittiğini savunmaktı. Benim 125 GY kros motorum var. Sahip olduğum 125T asya scooter ile otobanda bir lastik parçasına çarparak ölümden döndükten sonra özellikle Adana'nın bol çukurlu yollarında rahat hareket edebilmem için av veya dağ sporları ile hiç alakam olmamakla beraber kros bir motor aldım. Sadece şehir içinde sürüyorum. Kimi zaman Adana organize sanayi bölgesi veya mersine kadar gidiyorum. onun dışında hep şehir için. Bu motoru ilk aldığımda kısa olan dişli yapısı nedeniyle, 50 km'de başlayan gürültüden epey şikayet etmiştim. Hatta motor 70'km den sonra inanılmaz motor gürültüsü yapıyordu. Bende genelde 70-80km üzerinde sürmeyi sevmem. Şehir içinde hemen vitesleri bitiyordu. Bende genelde şehir içi ve uzun yollarda sürdüğüm motorun hemen ön dişlisini 14 den 16 ya büyülttüm. Uzun yolda çok rahatladı. Öyleki, 3. vitesle 90km ye kadar basabiliyordum.
Ama fark ettim ki, yokuşlarda 5. viteste hızlanamıyor, hatta hızını koruyamıyordu. Kalkışlarda çok daha fazla debriyaj kullanmaya başlamıştım. Yavaş hızlarda yarım debriyajı kullanmak zorunda kalmaya başladım. şimdi 5000 km'de ve debriyaj sorunu yaşıyorum. Motoru tamamen demonte ettim. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra motoru güçlendirmek istiyorum. Ben motor için 5 lira bile dişli parası vermedim. Çünkü dişliyi kendim yaptım. Ama şu anda motorumun gerçek özelliklerini kullanamıyorum.
Aslında daha da yanlışı kros alıp onu otobanda daha az gürültülü ve titreşimli yapmaktan sa normal bir yol motoru (honda titan veya yamaya YBR) almayarak yaptım.
Söylemek istediğim bu. Sadece çukurlardan rahat geçmek için bir kros almak bana çok pahalıya mal oldu. Ben sadece motorunun mühendisler tarafından belirtilmiş oranlarına sahip dişlisini değiştirme, motorunda ileride arızalara yol açarsın demek istedim.
Hepsi bu
Genelde otomobillerden örnek vermemin sebebi, uzunca yıllardır (hala) motor parçaları üretimi, tasarımı yapıyorum. Ayrıca kart yazılımları ile ve LPG-CNG dönüşümleri yaptım.
Onun için kusuruma bakma. Motorlarda yeniyim. Birçok markayı yeni tanıyorum.
-
29 Aralık 2006, 01:27
#28
Bu dişli meselesini genellemek bence yanlış sonuçların cıkmasına neden oluyor.
Örneğin Teknik hocanın bahsettiği 125 c lik cross ta cok ta olumlu bir sonuç alınamamış. Bence 14 ten 16 ya fark biraz fazla olmuş 125 cc için. Ama garacavanın cbf 250 sinde anlaşılan farkı bile hissetmek zor. Bence cbf 250 veya cbx 250 de bu işlemi yapmak yani sadece 1 dişlini fazla olması kayıptan ziyade kazanca dönüşecek gibi duruyor. Bence her motor için olacak diye bi şey yok. En saglıklı sonuç garcavanın denemiş ve olumlu görüş bildirmesi sonucudur bunun yanı sıra teknik hocanın 125 lik crosunda bu verimli olmamıştır. Makul sınırları zorlamamak lazım bence.
Bayramdan sonra bende yapacağım bu 14 dişli meselesini. Yorumlarımı paylaşırım burada.
-
29 Aralık 2006, 01:56
#29
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşım;
Aslında bu dişli değiştirmek motoru öldürür gibi bir yorumu çağrıştırmayı hedeflememiştim. Herhangi bir aracı tamamen orjinal kullanmanın taraftarı olmama karşın, su anda sahip olduğum 2 motorunda modifiyeli olduğunu belirtmekten de kendimi alamıyorum. Ama burada savunmaya çalıştığım şey sadece birkaç parçayı kendi imkanlarımızla değiştirmenin araçlara herhangi bir şey kazandırmadığı ve bu değişikliklerin araçlarda bazı kısıtlamalara gittiğini savunmaktı. Benim 125 GY kros motorum var. Sahip olduğum 125T asya scooter ile otobanda bir lastik parçasına çarparak ölümden döndükten sonra özellikle Adana'nın bol çukurlu yollarında rahat hareket edebilmem için av veya dağ sporları ile hiç alakam olmamakla beraber kros bir motor aldım. Sadece şehir içinde sürüyorum. Kimi zaman Adana organize sanayi bölgesi veya mersine kadar gidiyorum. onun dışında hep şehir için. Bu motoru ilk aldığımda kısa olan dişli yapısı nedeniyle, 50 km'de başlayan gürültüden epey şikayet etmiştim. Hatta motor 70'km den sonra inanılmaz motor gürültüsü yapıyordu. Bende genelde 70-80km üzerinde sürmeyi sevmem. Şehir içinde hemen vitesleri bitiyordu. Bende genelde şehir içi ve uzun yollarda sürdüğüm motorun hemen ön dişlisini 14 den 16 ya büyülttüm. Uzun yolda çok rahatladı. Öyleki, 3. vitesle 90km ye kadar basabiliyordum.
Ama fark ettim ki, yokuşlarda 5. viteste hızlanamıyor, hatta hızını koruyamıyordu. Kalkışlarda çok daha fazla debriyaj kullanmaya başlamıştım. Yavaş hızlarda yarım debriyajı kullanmak zorunda kalmaya başladım. şimdi 5000 km'de ve debriyaj sorunu yaşıyorum. Motoru tamamen demonte ettim. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra motoru güçlendirmek istiyorum. Ben motor için 5 lira bile dişli parası vermedim. Çünkü dişliyi kendim yaptım. Ama şu anda motorumun gerçek özelliklerini kullanamıyorum.
Aslında daha da yanlışı kros alıp onu otobanda daha az gürültülü ve titreşimli yapmaktan sa normal bir yol motoru (honda titan veya yamaya YBR) almayarak yaptım.
Söylemek istediğim bu. Sadece çukurlardan rahat geçmek için bir kros almak bana çok pahalıya mal oldu. Ben sadece motorunun mühendisler tarafından belirtilmiş oranlarına sahip dişlisini değiştirme, motorunda ileride arızalara yol açarsın demek istedim.
Yav baştan desene bendeki motor 125 GY diye.Sen 10 beygir bile gücü olmayan motorun ön dişlisini hem de 2 diş birden büyütürsen 5. viteste yürümez tabi...
ZEALSUN 125 GY:
MOTOR TİPİ TEK SİLİNDİR /4 ZAMANLI
SİLİNDİR HACMİ (ML) 124.1 ML
SOĞUTMA SİSTEMİ HAVA SOĞUTMALI
ÇALISTIRMA ELEKTRİK/PEDAL
ATEŞLEME C.D.I
MAX.GÜÇ(KW/R/MIN) 8.3 KW
MAX.TORK (N.M/R/MIN) 8.6 NM
100 KM'DE YAKIT TUKETİMİ (LT) 2.1 LT
BOYUTLAR (U*G*Y) (MM) 2180*810*1180
MİN. YERDEN YUKSEKLİK (MM) 250 MM
DİNGİL MESAFESİ (MM) 1360 MM
ÖN SUSPANSİYON HİDROLİK ON MASA
ARKA SUSPANSİYON HİDROLİK AMORTİSOR
YAKIT DEPOSU KAPASİTESİ(L) 11 LT
NET AĞIRLIK(KG) 112 KG
MAX YÜK KAPASİTESİ (KG) 150 KG
FREN TİPİ (ÖN/ARKA) DİSK/KAMPANA
ÖN ARKA LASTİK 2.75-21/4.10-18
JANT TİPİ TEL JANT
Ama aynı şeyi(ben sadece 1 dişli büyülttüğüm için yarısını da diyebiliriz) 20 beygirin üzerinde güce sahip CBF'ye yaparsan bu çok bi sorun teşkil etmez.(bence hiç bi sorun oluşturmaz,aksine iyi olur)
HONDA CBF 250:
Motor: Hava soğutmalı 4-zamanlı 4 sübaplı DOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc): 249
Silindir çapı & strok (mm):73x59.5
Sıkıştırma oranı: 9.3 : 1
Yakıt sistemi:32 mm´lik VE-L tip karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak):22 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak):22 / 6000
Ateşleme:Elektronik avanslı dijital transistörlü
Çalıştırma:Elektrikli
Şanzıman:6 vites
Güç Aktarımı:O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm):2035x745x1050
Tekerlekler arası mesafe (mm):1370
Sele yüksekliği (mm):780
Yerden açıklık (mm):175
Yakıt kapasitesi (litre):16 (2,5lt rezerv dahil)
Tekerlekler Ön/Arka:U-profilli 5 kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 100 / 80 17M/C 52 S
Arka 130 / 70 17M/C 62 S
Süspansiyon Ön :37mm´lik teleskobik çatal, 130mm esneme aralıklı
Arka :Monoshock, 100mm esneme aralıklı
Frenler Ön: Çift piston kaliperli 276x4mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka:130 mm´lik kampana
Ağırlık: 138,5 kg
Bir motorun ön dişlisini çok aşırı büyültmedikten sonra ve çok istisna bi durum olmadıkça,durum ve şartlar her ne olursa olsun aklı başında ve az çok motor tecrübesi olan bi sürücünün debriyaj problemi yaşamasını oldum olası anlayamamışımdır.Debriyaj sorunu benim kanımca tecrübesizlikten ve buna bağlı olarak motoru zorlamaktan kaynaklanan bi sorun.(özelliklerde kalkışlarda ve ve yoğun şehir içi trafiğinde)
Sen otoban için kros alıp yanlış yapmış olabilirsin ama ben kullanım amacıma ve bütçeme en uygun motoru aldığımı düşünüyorum.Haa noldu?Vites araları beni sarmadı,büyülttüm ön dişliyi süper oldu.'Duygusal olarak' iyi olduğumda ise bir üst motorlara (ER 5,CBF 500 vb.) geçmek için bir dakika bile beklemeyeceğim...
-
29 Aralık 2006, 10:40
#30
arkadaşlar bir dişli konusunda bu kadar çok bilgileneceğimi zannetmiyordum.okurken zevk aldım....güzel paylaşım
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
-
29 Aralık 2006, 11:55
#31
Konuyu çok güzel tartışmışsınız bi çok kişi bu konu hakkında fikir edinmek istiyor, işte bu ortamı bu yüzden seviyorum, bi çok doğru veya yanlışı anlama imkanımız oluyor.
Bende ramzey 200 GY var, yaklaşık 1 ay önce bende 15 olan ön dişliyi 17 yaptım. Kullanım amacı ile motorun özelliklerini birleştirmek için yaptım bu değişikliği. Istanbul içinde çoğunlukla e-5'de kullanıyorum motorumu, çok fazla trafiğe girdiğim söylenemez, 90-100 gibi hızlarda gittiğimden, motoru çok devirle aşırı yoruyordum, ve tabii ki motor şase saplamalarını değiştirmeme rağmen yinede vibrasyonum mevcuttu. Fakat dişli değişiminden sonra devir düştü, vibrasyon kalmadı bu hzılarda, bence motor ne kadar çok vibrsayona uğrarsa, o kadar çabuk dökülür. Debriyaj konusunda haklısınız ancak, kısa vites aralıklarınında ani duruşlarda yüksek viteste kalma gibi bir dezavantajı var, motoru eskiden 2'de çok kaldırdığımı hatırlarım bu da debriyaja zarar veriyordur eminim.
Bana göre
+'ları
- Vibrasyonu azaltmıştık makinadaki motor şase bağlantılarını değiştirerek, dişliden sonra vibrasyon hiç kalmadı.(inanması güç ama doğru)
- 1-2-3 vitesleri daha efektif kullanabiliyorum, şehiriçi trafikte çok fazla vites değiştirmek zorunda kalıyordum eskiden, 70 gibi bi hızda motor 5 istiyordu, şu an 3'te 100'e kadar çıkabiliyorum, motorun ivmesi arttı az vites değiştiğinden. Ok gibi fırlıyor.
- Yakıt tüketimi tespiti yapacak kadar mesafe gidemedim ama tahminim düşecek çünkü sürekli 100 km gibi bi süratte gidiyorum eskiden devir saati 9000'de iken şimdi aynı süratte 7500 civarında, makine çok daha rahat.
-'leri
- Son sürat aynı kaldı veya belki az düştü, 4'ten 5' e geçişte motor ivmelenmiyor sadece devir düşüyor akıcılık kazanıyor motor ama sürati artmıyor, tahminim rüzgarında etkisi var bu konuda ama son hız artmadı diyebilirim.
- Yokuşlarda çekiş düştü, makinanın torku düştü bariz, bu da yokuş çıkarken düşük vitese alıp gitmek anlamına geliyor, yani arazi kullanımında sarfiyat artacaktır şehir içi kullanımda düşerken.
Genel değerlendirmem benim gibi bi kullanıcı için dişli değişimi aşırı faydalı, ama sürekli arazi yapan birisi için çok fazla gerekli bi durum değil, motorun daha uzun ömürlü olucağını söylüyor usta, sebebi mantıklı, vibrasyon ve yüksek devire gelmiyor bu çinliler, sen dişli değiştirerek her ikisindende kendini sıyırdın dedi. Bu arada dişliyi yapan o değil, yani ona ekonomik bi katkısı yok ona. Benden bu kadar görüşmek üzere.
-
29 Aralık 2006, 23:03
#32
kastore adlı üyeden alıntı
- Son sürat aynı kaldı veya belki az düştü, 4'ten 5' e geçişte motor ivmelenmiyor sadece devir düşüyor akıcılık kazanıyor motor ama sürati artmıyor, tahminim rüzgarında etkisi var bu konuda ama son hız artmadı diyebilirim.
Mantıklı bi açıklama gibi gözüküyor...CBF'de ben uzun yolda yol durumu müsaitse genelde 6.viteste 8000-8500 devir arası gidiyordum daha önce.(13 dişli ile)
Dişliyi 14 yaptıktan sonra ise bu deviri 5.vitesle gitmeye ve ardından 6. vitese takıp 6.vites olmasa bile kesinlikle hissedilmeyecek bir durumda hala kullanılmamış bir vitesin olduğunu bilmek ve sonunda 6'ya takıp motorun devirini 6500-7000 devire düşürüp sürüşün keyfine varmak çok güzel oluyor.(Tekrar tüm CBF 250 kullanıcılarına bu dişli olayını şiddetle tavsiye ediyorum.)
CBF 5. vitese kadar tüm viteslerde atik.Sadece 6.viteste atiklikten ziyade motorun devrini düşürüp akıcılık ve rahatlatma söz konusu.Onun için 6.vitesi daha çok 'motoru rahatlatma vitesi' olarak nitelemek yerinde olur kanımca.
CBF'de dişliyi büyültünce çok aşırı bi hızlanma söz konusu olmadı aslında.Daha çok motorda bi rahatlama söz konusu oldu.(Zaten bu işlemi yaparken amacım hızdan ziyade kısa vites aralığklarına bi çözüm bulmak ve motoru rahatlatmaktı.)Ama rüzgar yoksa ve de yol da biraz eğim varsa hızda bi miktar artma olacağı da aşikar,bunu da belirtmekte fayda var...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler