Motosikletimizin sesini toklaştırmak için ne yapmalıyız ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
1.5 gündür refreshliyorum Şu konuda ilim irfan sahibi bir insan arıyorum. İlginize alakanıza teşekkür ederim
-
bu konu hakkinda bende baya bi arastirdim sorusturdum, konu hakkinda cok profesyonel olmasamda bazi fikirlerim var: ozellikle ufak cc li motorlar icin seste bi toklasma istiyosan oncelikle cok beklentin olmamali. bu tarz motorlar icinde bir cok modifikasyon olsada sonucta sesi yoktan var edemiyosun sadece olani biraz daha kalinlastiriosun o da performans egzos sistemleri ile mumkun oluyo ve motorun o an sahip oldugu ses tonundan 3-5 desibel daha kalinini aliosun cok deil. ama rolantideki ses normaline nazaran cok daha guzel oluyo. bu nedenle derimki hic hava filtresiyle fln oynamadan guzel bi egzos sistemi yaptirirsan ufak da olsa sesten bi tatmin alirsin. su ana kadar yaptigim arastirmalarda da en kaliteli ses veren egzos sistemleri olarak arrow ve yoshimurayi gordum onlari bi arastirirsan fena olmaz saniyorum...
-
Ben arka susturucuyu kesip toyota corolla nın orta susturucusunu taktırdım.İnsanlar elli metreden ne gelio diye kafayı çevirip bakmaya başladılar.Helikopter benzeri bi ses çıkmaya başladı TVS m den ama güzel ben deneme amaçlı yaptırmıştım öylece bıraktım çünkü çok tatlı ses çıkıyo.
-
Ben motora akarapovic taktırdım, hiç bu kadar memnun kalıcağımı tahmin etmemiştim. Sesin toklaşmasını istiyorsan bu alanda isim yapmış firmalara yönelmeni tavsiye ederim.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
Peki bu egzozlar yurt dışı yapımı olmak zorundamı yani orjinal mı olmalı ? Sonuçta 200 CC motora takıcam. Ama demek istedigim 200 CC motora orjınal kalıte markamı takılır degil. Sadece ses çıksın gerisi hiç mühim degil demek istiyorum Motorun şekli şemali hızı vs vs hiç önemli degil ben o çıkan sese hastayım ancak 600 CC henüz alamam
-
Ben egsozu taktırmadan önce çok araştırma yaptım, akrapovic te falan 125 cc lik motrlar için bile egsoz var, cross motorlar için. Ama o kadar paraya duyucağın ses değer mi bilemiyorum. 600 cc de fazlasıyla hakketiğini gördüm ama 200 cc için bişey diyemem. Motor 200 cc olduğu için egsozun fiyatının çok tuzlu olması gerekmiyor, zaten seste aman aman bir fark olucağını sanmıyorum.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
Sorularım;
1-Performans egzozda susturucuyu kesmek dogrumudur ? Orjinal egzozda susturucu kesmek yeterli midir ?
2-Hava filtresi daimi olarak cıkarılıp kullanılabilir mi ?
3-Manifolt çıkışındaki conta nedir ve ne işe yarar ?
4-Egzoz'da delik açmak ne işe yarar ?
1- Perrformans eksozda neden kesiceksinki...Zaten o performans adı üstünde...Sadece orjinal eksoz da kesersen çok ses çıkar ama motorun rahat gaz çıkışı yaptığı için performansı artacaktır...Ama sen farkedemessin çok az hissedebilirsin...
2- ASLA!!!!!!
Çünkü hava filtresi emiş yaparken tozlu ve hafif iri tozlu havayı süzmesi için konulmuştur...Eğer sökersen toz toprak direkt yanma odasına gider ve silindir içinde çizilmeler yapıcaktır....Çizilmeler de sıkıştırma işleminin gücünü azaltacağından verimin düşmesine ve motorun ömrünün çabuk tükenmesine sebep olacaktır....
3 - Manifolt çıkışındaki conta patlamadan sonra gaz kaçağı olmadan eksozdan çıkış yapması için konulur..Eğer olmassa hem ses artar hem de conta ve çevresinde kirlenmelere yol açar....
4 - Eksozda delik açmak , zamanla eksozların içi kurum bağlar....Çıkış zorlanır...Çıkışı zor olan motor rahat çalışmaz....Eksozların içinin temizlenmesi bayağı zahmetli bir iş olduğundan en kestirme yol olarak delik açmak olur...
Çoğu servis karşı çıkar...Eksozun değişmesi onların parça satmaları demek olduğundan onay vermezler...Ama geçici çözüm olarak uygulanabilir...
Bazı kişiler yeni motorların eksozlarını delerek performanslarını artırdığını iddia etsede aslında motorlarının ömürlerinden çaldıklarının farkında değillerdir....Çünkü benzinin yanma odasına girip patlamayla eksozdan atılması kombine bir işlemdir...Aradaki elemanlardan birinin ayarı değiştiğinde motorun senkronizasyonu bozulacaktır...Eğer delik açılacaksa hava filtresinden hava ayarına, emiş boğazına kadar ayarlarının hepsi birden yapılmalıdır...
Şöyle örnek vereyim...Biraz acaip bir örnek ama...
İnsan düşünün...İshal olmuş...Hİç bişey durmuyor..Çıkış rahat...Ama yemek yemiyor..bişey içemiyor...Yesede az yiyor...Sonunda insanın sağlığı aşırı şekilde bozulur hatta ölümlere bile yol açar...(Bu eksozu delenlere örnek)...
Bir insan daha düşünün....O da kabız...Ama habire yemek yiyor ve bişeyler içiyor...Sonunda ya patlayacak ya da istifra edecektir...(Bu da hava filtresini söküp benzin ayarlarını açanlara örnek)...
Anlatmak istediğim bir işlem yapıldığı zaman herşeyiyle tam yapılmalı...Gerçekten faydalı olabilmesi için.....
Umarım sorularının cevaplarını verebilmişimdir.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
bi çivi çakacan egzosa olcak bitecek ya esasında bende Hyosung GT250R için bi arayış içine girdim ma markalı yapım egzoslar 2 silindir için üretilmemiş oyüzden anlamsız oluyo takmak sanayide iyi bir usta tarafından yapılırsa çok çok güzel sesler alınabiliyo ama 600 lükle alakası yok onu unutmamak lazım 500 lüklede alakası yok hatta bu sonucu bile bile alabileceğin max. sesi bilerek bu işe girmek sonucunda seni üzmez
[COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]
-
21 Aralık 2006, 16:22
#10
Çok hoş cevaplar verilmiş. İlginize alakanıza teşekkür ederim. Birşeyler çıkardım. Demek performans hava filtresi + egzoz çok daha saglıklı ve mantıklı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler