Bore x Stroke (mm) 72.5x55.7
Displacement (ml) 230
Compression ratio 9.5:1
Bore x Stroke (mm) 67x55.7
Displacement (ml) 196.4
Compression ratio 9.0:1
Hacim= pr2h/1000 = cm3
H=height
r= yarıçap
p=3.142
zongshen de motor blokları tamamen farklı...
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
abi versek 125cc , 200cc ye çıkarsanız olmuyormu illa 200ccleri 125cc yapıcaz diye uğraşıyorsunuz
ayrıca ufak hacimli kroslarda kaç km den sonra titreşim başlıyor?
Ben Hyosung Karion (RT125) düşünüyordum.Fakat ondada 80km/s den sonra titreşim başlıyormuş motoru kullanan biri söyledi.Kros olarak titreşimi az hangi model var? yamaha hondada olabilir gerçi burda çinlileri tartışıyorduk ama
lezzet gider,mesuliyet kalır...
Hocam bende Zealsun zs200gy-a alıcam. aslında 125 miymiş
Doğan görünümlü şahin
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
arkadaşlar şimdi bu motorlar 150cc den 50cc daha ekleyerek bunu cylinder ayrildigi yer vardir bilirsiniz orasini daha uzun yapar krank milinide 200cc lik takar ozaman olur ama randımanlı olurmu bilinmez şimdi diyelim çinli ya masraftan kaçıp onun için yapılabilir yapılmıs demiyorum zannetmiyorum! bizde mitsubishi carisma 1800 GDI var TRİGER kayısı kopardı otobanda durana kadar süboplar pistona vurarak hasar verdi vs. araba 4.viteste rahat aldigi bayiri şimdi 3.viteste alıyor sonuçta temsa ya biz yapariz falan adamlar zaten ölçülmüş mikronluk şeyi adamalar bize onu taşlayarak hallederiz biz dedi vs yani performans ı baya etkiler bu olay
Arkadaşlar 125 cc den 200 cc e motoru çıkarmak biraz zordur, Krank piston bilmemne derken motorun stabilitesi hepten yok olur ve verim vermez. Şimdi gelelim başlığa bu operasyon fabrika tarafından yapılırsa makbuldür ki yapılabilir, piston yolu uzatılır krank değişir olur ama fabrikada sıkı testten geçer. Bu olay arabalardada yapılır Örneğin yeni daihatsu terios yarisin 1.3 litrelik motorunun karank ve piston yolu değiştirilerek 1.5 e yükseltmiştir. Veya hyundai accent 1.3 - 1.5 olayıda aynıdır ve böylece parça depolamadada tasaruf elde ederler.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
piston her iki cc de de aynı noktaya çıkıyordur kapak değişerek cc hacmini çoğaltıyorlardır.Yani 125cc 150 cc 200 cc motor kapağı değiştirilerek yapılabilir.Çok doğaldır bu niye panik yapıyorsunuzki.Normal arabalarda da buna modifiye deniliyor motor sıfır olunca neden kandırılasınızki.Silindir kapaından talaş kaldırılarak hacim büyütülür adamlarda öyle yapmışlar aynı motor değişik kapak takarak cc hacmini büyütmüşler
Buda doğru bir yaklaşım piston kol ve kranktan yapılabilir.her aracın motoru aynıdır BG güçleri cc leri bu yollarla yükseltilir.
O ustayı çok iyi tanıdığımdan yazayım dedim....
Aynen öyleymiş...Ama nedenine gelince çabuk ısınması çabuk soğuması gibi nedenler denmiş...Hatta bir markayı da 125 cc den 200 cc yapmıştık beraber...
Aralarında çok büyük güç farkı olmadığı için dediklerin anlamsız kalıyor...Sadece silindir çapının büyümesi diğer aksamların da değişmesini gerektirmez....
Bizzat denediğim için söylüyorum...Sadece silindir çapı büyüyor ve pistonlar değişiyor...Gayet te verimli oluyor...Sebebine gelince sistem 125 likler için tasarlandığı için....
Benin titan şu anda türkiye de tek...Kendim uyguladım çünkü...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
tek bildiğim skyteam in diğer 200cc lerden yavaş olduğu. zealsun un 200cc krosuyla arasında çok fark var mesela.
ben bu 125cc olayını karbüratörü diye duymuştum. yani 125cc motorlara uygun karbüratör varmış. benzin yetiştiremediği için daha yavaş diye biliyorum
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
benzin yetiştiremeyen motor olmaz kı arkadasım madem benzin yetiştiremiyo o zaman motor stop eder zor calısır... hızla alakası olmaz diye tahmin ediyorum...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
olsun be kardeşim ha 200cc ha 125cc
bu çinlilerin hepsi aynı değilmi.
uğraşmayın böyle fani şeylerle.
sanki 600 cc ile 1000 cc farkından bahsediyosunuz.
verin gazı gitsin
heheheheh
yok yok player 1 arkadaş oyle deme o arasında ki farkı hissetmek ve onu basarmak büyük marifet...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Daha öncede yazmıştım bu sefer kopyalıyorum
Dostum ben Zongshen 125'lerin bitanesini 200'e çevirmek için 3 günümü harcadım oldu ama değmedi maliyeti fazlalaştı.Ne karteri ne silindiri ne silindir kapğı birbirini tutmuyo.Karteri tornada genişlettik sonra 200'lük silindirin etekleri kartere zarzor geçti bu seferde sibopların çalışmasını sağlayan alt ekzantirik dişlisinin milinde sorun yaşadık ama nihayet 200 lüğe çevirdim.Müşterinin canı yandı istediğim parayı duyunca gözleri yuvasından çıkacaktı nerdeyse.Ve güç artışı beklediği gibi olmadı çünkü arada 74.4 cm3 farketti.750 ile 1000 cc olsa amenna.Yani değmez
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
arkadaşlar bu konu sündükçe sünüyor yeter artık boşverin verin gazi gitsin
bakın arkadaslar ben motor tamircisiyim asagı yukarı 8 senedir bu işle mesgulum oncelikle ihtiyarın dediklerini yabsanızda yapmazanızda bir sey olmaz motorun kac cc oldugu silindir ustunde yazar 1 cc eksik yazar msela 150 ise 149 cc yazar vs bu motorun
buyultme olayıda soyle acıklıyım egerki silindirin basma noktaları yaglama kanalları uyuyor ise 125lik motoru 200 yada 150 yapabilirsiniz ben cross hastasıyımdır bende su anda 600 honda var cross-offroad herkesin sozune inanmayın motrunuzada her ben yaparım dieyene ellettirmeyin yoksa basınıza iş alırsınız buda bi kardes tavsiyesi eger dukkanıma gelmek isteyen olursa dukkanım ist avcılar cihangir mahallesi ormanlı caddesi fırat sokak no 10 altın motor
Bu husus benimde dikkatimi sürekli çekiyor bende kanuni enduro 200 var.çinli crosslara bakınca benim blogtan 200 cc lerin ufak olduğunu görüyorum.yani 150 veya 125 bloğu gibi.ama silindirleri 200 cc.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)