Merhaba arkadaşlar.Uzun süreden beri aklıma takılan bir soru var.Bu 3 silindirli motorların çalışma prensibi daha doğrusu ateşleme sırası nasıldır? Bilgisi olan arkadaşların paylaşmaları dileğiyle...
Merhaba arkadaşlar.Uzun süreden beri aklıma takılan bir soru var.Bu 3 silindirli motorların çalışma prensibi daha doğrusu ateşleme sırası nasıldır? Bilgisi olan arkadaşların paylaşmaları dileğiyle...
sanırım 1-3-2
peki burada 1 ile 2'de ateşleme eşzamanlı olursa bir dengesizlik olmaz mı? Takıldığım nokta burası
120 derecelik açıyla yerleşmiş 3 silindirden oluşuyor. En az titreşimli motorlardır, öyle ki 4 silindirden daha az titreşim verir. Bildiğim kadarıyla silindirler aynı anda basıyor (emin değilim, olmaya da bilir).
Triumph'larda kullanılan bir sistem. Ayrıca Triumph Tiger çok güzel
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Değerli bilgilerini paylaştığın için teşekkürler Prometheus.
Dayanamadım
Ayrıca 3 silindirin sesi de çok farklıdır (melodiktir ). Yüzlerce metre öteden ayırt edebilirsiniz
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Senin kaplan kedi olmuş, Ne öyle alaşım jantlar, street lastikler
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=25683
3 silindir dedin mi Triumph speed triple derim
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Sanırım o fotoda lastikleri tam göremedin
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Ben eski Tiger'dan bahsediyorum
Yani bugünkü anlamda Tiger dediğinde insanların aklındaki şekliyle. Yeni Tiger'da değişen tek şek lastikler değil çünkü.
Örneğin;
->Motor 955cc'den 1050cc'ye büyütülmüs
->Bu boyut degisikliginin hemen hepsi stroke degisikligi ile yapilmis yani düsük ve orta devirde tork yükselmis.
->Boru sase yerine alüminyum perimetrik sase (Capo ve V-Strom misali) kullanilmis.
->Kaliperler Japon motorlarinda görmeye alisik oldugumuz Nissin marka.
->Ön çatal artik ters.
->Ön jant standart büyük endurolarda kullanilan 19" yerine artik 17", yani arka jant ile ayni.
Misal şu:
Of of of işte sevdiğim Tiger:
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)