Arka Amartisör Nasıl Olmalı?
Reklamlar
-
Arkadaşlar Arka Amarsitörün daha hassas olması mı gerekir yoksa sert olsa daha mı iyi olur... Bilgili arkadaşlar varsa ve bilgilendirirlerse sevinirim...
Benimki en gevşek ayardaydı orjinali.. Cukurlara girdigimde sert bi şekilde benı hoplatacak sekilde yapıyodu.. Ama su anda sıkıstırdım ve hareket halindeyken daha sakın ve rahat oldugu dikkatimi cekti...
Normal durur pozisyonda iken gevseme az kafat hareket halindeyken daha iyi sanırım
Sizlerinde görüşlerini bekliyorum...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Reklamlar
-
Gerek otomobillerde gerekse motorsikletlerde sert süspansiyon konforu olumsuz etkilerken yol tutuşu gerek frenlemede gerekse virajlarda iyileştirir.
-
sert ama eski haline gore bana daha hassas ve rahatsızlık verici gelmedi o yuzden bendemi sorun var anlayamadım
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
Sert amortisör iyidir ancak bozuk yol koşullarında kullanıma bağlı olarak tutunma ve konfor konusunda sorunlar yaşatır. Ancak genede orta üstü sert bir ayar her yola güzel gidiyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
myheart sen dene, eger bi problem cikmazsa bende kaldiririm
İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....
-
valla ben de denedim işte bence eskisinden daha rahat oldu... Soyle koltugu yaslanınca esneme payı az oluyo ama hareket halşindeyken daha iyi oluyo
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
çok yumuşak süspansiyon zorlu arazi koşularında dengeyi sağlamada insanı zorlar.buna mukabil zok sert olan süspansiyornda belde bazı arızalara yol açabilir.en iyisi ikisinin ortası ayarda durması daha makul ve mantıklıdır.
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
Herşeyin ortası karardır. Kendi ağırlığınıza göre ayarlamanız gerekir.
Çok yumuşak olanıda, sert olanıda sıkıntı verir. Virajlarda sert amortisor zıplar düşürebilir, yumuşak olanda çok fazla yaylanacağı için dengeyi bozar.
-
cok teşekkürler arkadaşlar...
Aradıgım bilgiyi buldum sizler sayesinde merak eden bir cok arkadaşda vardır elbet...Onlarada yardımcı olmusuzdur...
Bu konuyu burada sınırlı bırakmayalım... Görüşlerinizi bekliyorum hepinizin...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
05 Aralık 2006, 15:53
#10
yumuşak amortisör ile tekerlek rahatça aşağı yukarı hareket edebileceğinden bozuk zeminde daha iyi yol tutuşu demektir...
sert amortisör bozuk zeminde hoplayacağından yolu tutmaz ve bu kötüdür...
engebeli olmayan zeminde yumuşak amortisör:
virajda gömülerek-açılarak yol tutuşu azaltır (100-150 km/s ile viraj alırken)
sert amortisör virajda yol tutuşu daha iyidir.
düzde sert amortisör en ufak sarsıntıyı hissettirir, çukurlarda canımızı okur.
düzde yumuşak amortisör yalana yaylana gider şarkı çığırırız mutluluktan, çukurlada pek üzmez bizi.
Hele ön tekerlek 21" ise oohhh değmeyin keyfimize...
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
-
05 Aralık 2006, 19:19
#11
cook dogru soyluyonuz.ikisinin ortasi en iyisi.bunu daha once motorcularla tartismistik.vardigimiz sonuc buydu...
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
05 Aralık 2006, 20:24
#12
valla ben de ortalara aldım bakalım şimdilik bi sorun yok... hatta eskisinden daha iyi...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
08 Aralık 2006, 17:41
#13
amortisörünü önce kontol et koltuğa aban birden kalk yavaş yukarı çıkıyorsa iyi eğer birden yukarı atıyorsa amortisörün iç kısmı patlak işlem görmüyor sadece helezonun baskısı seni hoplatıyor demektir,çin malı amortisörler genelde crosslar çabuk patlıyor önce amortisörü kontrol yada test edelim sonra ayar yapalım derim
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
09 Aralık 2006, 10:16
#14
@MoToR gİDİYİM Hemen bi bakayım arkadaşım teşekkürler...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
10 Aralık 2006, 12:04
#15
Ben amortisörleri kullanım amacına göre ayarlıyorum üstadım.Şehir içinde en yumuşak 2. ayarı tercih ediyorum.Haftasonu şehir dışı gezilerde ise (özellikle artçım olacaksa) en sert 2. ayarı tercih ediyorum.Maksimum sert ve maksimum yumuşak ayarlardan kaçınılması gerektiği konusunda kullanım kitaçığında uyarı var.
Yine de motosikletin kendi karakteristiği vardır ve bunu en iyi kullanıcısı bilir.İki üç kasisten geçtikten sonra uygun amortisör ayarını bulabiliyoruz.(Tabi ülkemiz yollarında aynı ayarla 3-5 KM gitmek bile mümkün değil.O da ayrı bir nokta)
Ozan Aydın / Tilki, yediği tavuğun tadını asla unutmaz. / tilkinindilinden.com
-
10 Aralık 2006, 13:41
#16
kullanım amacımıza ve gideceğimiz yere göre yapmak en güzeli bence
ama sürekli uğraşmak da zor o yüzden en güzeli optimum bi sertlik seçmek orta karar
-
10 Aralık 2006, 14:33
#17
YA ASLINDA MOTORA GÖRE DEĞİŞİR BİR ENDURO YADA CROSSA yumuşak amortisör fazla iyi gelmez benim kanaatimce çünkü ne idiği belirsiz yollardan gider nerden gideceği belli olmaz bi bakarsın asfalt cam gibi bi bakrsın çamur çaylak vs onun için en iyi medium yada hard amortisör ayarı olmalıdır scooterda yumuşak bence iyi çünkü asfalttan çıkmayan bir araç olduğu için en konforlu yolculuk yumuşak olmasındadır benim fikrim bu sizce nasıl olur onuda size bırakıyorum
-
10 Aralık 2006, 15:19
#18
asfalt yolda sert amortisor daha iyi yol tutuşu sağlar.. çok sert yapmassanız da belirli bir konfor-yol tutuşu ortalamasını elde edebilirsiniz..
toprak yolda ise yumuşak amortisor yolla olan teması en yüksek düzeyde tutmanızı sağlar ve zıplamanızı azaltarak hoplaya zıplaya dengesiz bir şekilde gitmenizi engeller..
tabii ki her iki durumda da, en sert ve en yumuşak kısımlara gitmemeniz lazım, ayar yaparken, belirli bir seviyeyi geçmemekte fayda var..
-
10 Aralık 2006, 19:20
#19
biraz sıktım ama su an için cok rahat biraz daha sertleştirmem gerekiyo olabilir sıkıp bir daha deneyeceğim.. Sonucu yine burada belirtirim...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
15 Aralık 2006, 09:44
#20
akşam biraz daha sıktım daha güzel oldu su an için amartısorler... yol tutus ve rahatlık acısından... Ama hala yarısına kadar sıkamamısım onuda gordum akşam
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler