Debriyaj Teli Bakım, Yağlama, Değişimi
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Merhaba motorcu dostlarım, bu yazımda debriyaj telimizi nasıl yağlayacağımızı ve koptuysa yada kopmak üzereyse nasıl değiştireceğimizi anlatacağım.
Şu bir gerçektir ki debriyajımız ne kadar rahat ve yumuşak ise bize bu oranda rahat ve konforlu bir şürüş sağlar. Debriyaj sertliğinin en büyük etkeni üreticinin kullandığı malzeme olsada debriyaj telimizin düzenli olarak yağlanması ile hem süpriz kopmaların önüne geçmiş oluruz hemde trafikde isyan eden sol el parmaklarımıza bir nebze rahatlatma sağlarız.
Yağlama için bize lazım olan şey eczanelerden kolayca temin edebileceğimiz bir adet şırıngadır (enjektör).
Telimizi yağlamak için şırıngamıza çekeceğimiz yağın kalınlığı çok önemlidir, çünkü 90 numara dişli yağı gibi bir yağı iğne ucuyla basmak kalın olduğu için çok zor olacaktır. İnceliğinden ve rahat basıldığından dolayı tamircilerin kullandığı hidrolik yağı ise akıcılığı yüzünden tercih etmemeliyiz, bizim için en ideali herhangi özellikde bir motor yağıdır.
Debriyaj telimizi sökmek için debriyaj kolu tarafından müdaheleye başlayalım, önce kontra somunu ve tel girişini örten lastik korumayı geriye doğru sıyırıyoruz.
Kontra somunu açıp debriyaj ayar vidasını sonuna kadar (kola kadar) gevşetiyoruz, son sınırda veyahut sınıra yakın iken kontra somunu ve debriyaj ayar vidasının üzerlerindeki kesik kısımlar kolun kesik kısmı ile aynı hizada olmalıdır. Bu sayede debriyaj kolunu sökdüğümüzde tel ve kolu kütüklükden ayırabiliriz.
Debriyaj kolunu tutan bir adet somunlu vida vardır, kolun altındaki somunu sökdükden sonra vidayı çıkarmak için kaba kuvvet uygulamayın. Eğer çıkmıyorsa vidayı saatin tersi istikametine çevirmeye (sökmeye) devam edin, büyük ihtimalle somunun haricinde kolada vidalıdır.
Kolu sökdükden sonra teli koldan çok rahat bir şekilde ayırabilirsiniz, bu noktada iyi bir gözlemleme ile telde bir hasar olup olmadığına bakmalıyız. Dikkat etmemiz gereken tek yer tel ile kurşunun birleştiği noktadır, eğer bu birleşme noktasın ince tellerin ayrıldığını veya yakın zamanda ayrılmaya başlayacağını sezerseniz telinizi değiştirmeniz gereklidir. Eğer herhangi bir hata gözükmüyorsa yağlama işlemine geçebilirsiniz.
İçine gerekli olan yağı çektiğimiz şırıngamızın iğnesini iç telin yanından dış telin iç kısmına doğru dikkatli bir şekilde sokuyoruz.
İğneyi dış telin içine soktukdan sonra yağlamaya başlayabilirsiniz.
Şırıngaya yavaş yavaş (güç uygulayarak) sabırla basmalısınız yağın akması için, yağ iğneye göre biraz kalın olacağı için zor akacaktır. 5-10 saniyelik beklemeler ile yağı yavaş yavaş enjekte etmelisiniz, telin içinden aşağı doru süzülmekde zorlanan yağ dışarı da taşabilir dikkat edin.
Eğer teli ilk söktüğünüzde kontrol yaparken telin değişmesi kanaatinme vardıysanız, telinizi tamamen sökmelisiniz.
Önce şanzımandan çıkan debriyaj mandalı pimini tutan parçayı sökmeliyiz.
Sonra dış teli tutan bölgedeki somunu , büyük ihtimalle lastik bir körük altındadır.
Telin karşı tarafına geçip önce kontra somununu gevşetmeli, sonrada tel ayar vidasını gevşeterek iç ve dış teli komple çıkarmalısınız. Yenisini temin ettiğiniz komple debriyaj telini (İÇ-DIŞ) bu işlemlerin tersini uygulayarak yerine monte edebilirsiniz.
Dikkat etmeniz gereken bir nokta ise debriyaj telinin koldan şanzımana kadar olan güzergahıdır, yenisini takmaya başlamadan eskisini yerinden çıkarmayınki bu nerden geçiyordu diye düşünmeyin. Montajınız bittikden sonra gidonu sağa sola hareket ettirerek telin kasılmadığını ve rahat çalıştığını kontrol edin.
Kazasız ve arızasız günler dileğiyle...
Olcay AVŞAR
Not: Resimlere isim basmak zorunda kaldığım için sizlerden özür dilerim. İşlerine gelen yerlerden alıntı yaparak yanlış yere konmuş virgülü dahi kopyalayan fakat yazarın ismini silen Alıntı Çetelerini eshefle kınıyorum.
Reklamlar
-
Ellerine sağlık Olcay'cım.Merak etme bunu alıntı yapamazlar,
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Süper Moderatör
Merak etme bunu alıntı yapamazlar
Alıntı yapılsın tabii ki, amacımız sadece burdakilere birşeyler vermek değil ki. Ne kdar çok motorcuya ulaşır ve ne kadar çok faydalı olursam ne mutlu bana, ama en azından adımızı yazıp onore etsinler bizi di mi
-
Olcay kardeşim sizin bu fotolardan,hyosung gt 250 ile suzuki gs 500 ün manet vb parçalarının aynı olduğunu görüyorum,bir parça temin edebileceğim yer daha çıktı
Enjektör alırken gri renk iğneli enjektör alırsanız daha iyi olur,yeşil en incesidir.
Ben de senelerdir makina bakım servis işlemlerimde bu yöntemi kullanırım.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Süper Moderatör
Enjektör alırken gri renk iğneli enjektör alırsanız daha iyi olur,yeşil en incesidir
Bak bunu bilmyordum ihtiyar bilgi için teşekkürler. Ama her eczanede yok sanırım o dediğin, hepsi standartdı ben aldığımda.
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
nerdeyse bütün konularına abone olucam olcay Kardeş Allahrazı osun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler