Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hassas benzin göstergesi yapalım mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Fikir benden gerisi sizden,zaten bilinen bir şeydir,tanker ve depolarda uygulanır.
    Şeffaf bir hortum ve hidrolik&pnomatik malzeme satıcılarından uygun çapta T satın alabilirsiniz,hortumu da hortumcu süleymandan satın alabilirsiniz.
    Hortumun ucunun fazlasına bir parça süngeri çok sıkı olmamak ve hava akışına fazla engel olmamak koşuluyla tıkayabilirsiniz.
    Yada varsa karbüratörden depoya geri dönüş hortumu veya havalandırma çıkışı ucunu bağlayabilirsiniz.

    Sistem bileşik kaplar ilkesine göre çalışmaktadır.
    benzin musluğundan çıkıp karbüratöre giden hortum bir noktasından kesilir,araya T adaptör takılır T nin boşta kalan ucuna şeffaf hortum bağlanır.
    Hortumun boşta kalan ucu deponun en üst seviyesinden daha yukarı bir noktaya kadar uzatılır ki benzin taşıp dökülmesin.Buharlaşma ve devrilme halinde riski azaltma için hortumun ucunu tıkadıktan sonra bir iğneyle hava deliği açılabilir.
    Sistemin maliyeti 1-2 ytl yi geçmez.
    Kullanım esnasında şeffaf hortumda göreceğimiz benzin depo ile aynı seviyede olacağından,hortumun üzerine depo tamamen boş iken bir çizgi çekilir birde doldurunca çizgi çekilir,hortuma bakınca benzin seviyesini net olarak görürüz.
    Nasıl basit değilmi?




    fz6_fazer ve kırosacemisi bunu beğendiler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Hani açıklama ?

    Düzenleme: Açıklama eklendi sağol

    Not: Aramızda kalsın hala karmaşık
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    eline saglık yanlız bu resim çok anlaşılır olmuş birazdaha karmaşıgı yokmuydu

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline saglık yanlız bu resim çok anlaşılır olmuş birazdaha karmaşıgı yokmuydu
    Kusura bakmayın gözümden uyku akıyor,kafamda güzel hani (35 lik bitti)daha düzgününü çizince değiştireyim.veya yardımcı olacak arkadaşlar şimdiden teşekkür ederim.
    Aklıma gelmişken unutmadan çizeyim ve başlığı açıp paylaşayım istedim sonra unutuyorum.

    Malum yaşımız sizin gibi genç değil.
    fz6_fazer bunu beğendi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    eroldayı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Turgutlu/Ama Malatyalı
    Motosikleti
    Yoktur
    paylaşımın için saol
    SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    abi şimdi problem şurada...tamam hassasiyet olsun ama sıvı zaten sabit değil hareket halinde ise bu hassas ölçer kafayı sıyırmazmı...Yani hangi mekanizma bu sürekli hareket eden sıvıyı ölçme mekanik veya dijitaline sahip olabilir sence...

    Hyosungcular için olabilir...tabi benzin hesaplarını kafa hesabıyla yapıyorlar...Dün şu kadar gittim bugün bu kadar deyip depoyu hiç boş bırakmıyorlar vesileyle depo hep full oluyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi şimdi problem şurada...tamam hassasiyet olsun ama sıvı zaten sabit değil hareket halinde ise bu hassas ölçer kafayı sıyırmazmı...Yani hangi mekanizma bu sürekli hareket eden sıvıyı ölçme mekanik veya dijitaline sahip olabilir sence...

    Hyosungcular için olabilir...tabi benzin hesaplarını kafa hesabıyla yapıyorlar...Dün şu kadar gittim bugün bu kadar deyip depoyu hiç boş bırakmıyorlar vesileyle depo hep full oluyor...
    Hortumun tepesini tıkadıktan sonra çok ince bir delik açmamızdaki amaç aynen eski kaset teyplerin yumuşak açılan kapakları gibi hortumdaki benzin seviyesinin çok yavaş değişmesini sağlamaktır.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Yaratıcı Türk insanı.Emeğine sağlık. Saygılar...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  9. #9
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Tebrikler... Göstergesi olmayanlar kullanabilir belki , ama ben cbr'a hortum takmama taraftarıyım Daha çok ince ayar için depoyu açıp içine bakıyorum
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Şu inşaatçıların seviye aldıkları yöntemin aynısı...Ama musluğun çıkışından alırsan seviye düzgün çıkmaz...Musluklarda basınç azaltıcı sistem var depodan gelen benzini kısarak karbüratöre veriyor...O basınç karbüratöre direkt binse idi motorlar boğulur çalışmazlardı...

    Musluğu söktüğünüzde demek istediğim anlaşılır...Hortumdaki benzinle depodakinin aynı seviyede olacağını sanmıyorum...

    Musluktan önce t atılırsa en doğru gösterge derim ben...İddiaya bile girerim..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu inşaatçıların seviye aldıkları yöntemin aynısı...Ama musluğun çıkışından alırsan seviye düzgün çıkmaz...Musluklarda basınç azaltıcı sistem var depodan gelen benzini kısarak karbüratöre veriyor...O basınç karbüratöre direkt binse idi motorlar boğulur çalışmazlardı...

    Musluğu söktüğünüzde demek istediğim anlaşılır...Hortumdaki benzinle depodakinin aynı seviyede olacağını sanmıyorum...

    Musluktan önce t atılırsa en doğru gösterge derim ben...İddiaya bile girerim..

    Basınç değişmez debi değişir.musluğun tek görevi benzini açıp kapamaktır.
    Bazı özel musluklar benzin pompası görevi de görürler ve yapıları farklıdır.

    Motor boğulmaz,çünkü karbüratörde,şamandıranın olduğu haznede benzin daima aynı seviyede kalır.Şamandıranın bağlı olduğu iğne ihtiyaca göre benzin geçmesine müseade eder.Yani yakıt regülasyonu yapar.
    Şamandıranın rahat çalışması,seviye ayarı ve iğnenin sağlam olması karbüratörün performansını belirler.

    Benzin pompalı tipler de iğne kapandığında baypas hortumu ile yakıt fazlası depoya geri döner.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  12. #12
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Eline sağlık Orhan abim.Ama bir eksik var orada
    Cin Ali çizmemişsin
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  13. #13
    bacardi_turk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F 650 GS
    Benim motorun benzin ışığı yandığında kilometre sayacını sıfırlıyorum, ışıktan sonra gidebileceğim maximum son 50 kilometreyi o şekilde buluyorum.

  14. #14
    esmercan59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    Tekirdağ
    arkadaşlar ben bişi anlayamadım depoyumu deliyoz da hortumu içine yerleştiriyoruz nasıl oluyor tam açıklayan bi resim yokmu ki

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ihtiyar fikir guselde depoya yeni bir delik acilcalacak sanarim hele Gs500 sahibi olarak bilirsin benzin birden biter hep.O yuzden bunu buldum sanirim daha ekonomik ve mantikli bir bak



    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HARLE...ayphotohosting
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    bu resimdeki motor satılıkmı? konsept motorlardan mı?
    fiyatı kaç paradır beğendim doğrusu
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  17. #17
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı esmercan59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben bişi anlayamadım depoyumu deliyoz da hortumu içine yerleştiriyoruz nasıl oluyor tam açıklayan bi resim yokmu ki
    Yok yahu depoyu delmiyoruz,hortumu kesip T takıyoruz.T nin boş ucun da akvaryum hortumu gibi şeffaf hortum takıyoruz,hortumun ucunu da depodan yukarı bir seviyeye tutturuyoruz.

    Hortumun metresi 50 kuruş pirinç T 1 lira,plastik T 50 kuruş,yani bedava.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  18. #18
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrikler... Göstergesi olmayanlar kullanabilir belki , ama ben cbr'a hortum takmama taraftarıyım Daha çok ince ayar için depoyu açıp içine bakıyorum

    Daha İyi bu fikir.
    Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.

  19. #19
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrikler... Göstergesi olmayanlar kullanabilir belki , ama ben cbr'a hortum takmama taraftarıyım Daha çok ince ayar için depoyu açıp içine bakıyorum
    Sakın giderken kontak anahtarını çıkarıp,depo kapağının kilidini açıp yakıt seviyesini kontrol ettiğinizi söylemeyin.

    Alıntı beto_977 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha İyi bu fikir.
    Eminmisiniz?

    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu resimdeki motor satılıkmı? konsept motorlardan mı?
    fiyatı kaç paradır beğendim doğrusu
    Yooo satılık değil.O konsept bir araç.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    resimden bisey anlamıyosanız okuyun acıcık.ben anladım denemeye deger zaten jawalarda gösterge yok.en ıyı yöntem gözle kontrol.ihtiyar abi motoru biraz daha güzel çizseydinya.pek motor tutkununa benzemiyon o resimle.genede fikir için sağol deneyecem valla


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler