Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

projemde yardım lutfen : ÇİFT DİSK FREN SİSTEMİ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Kasım 2006
    Arkadaslar merhaba. Ben universitedeki taşıt projem için çift disk fren sistemi bulmak zorundayım . Taşıt uretiyoruz hidrojen ile tahrik olacak. Ve tubitak ın duzenledigi yarışmada yarışacak. 4 teker arkadan çekişli 200 kilo civarı bir taşıt. Bizim dusuncemiz her tekere 1 er tane disk fren almak hidrolik olarak. Ondeki 2 ve arkadaki 2 kendi arasında çalışması gerek. Fakat sorunumuz şu:
    - Bisiklet disk frenlerinin uygun olmayacagını , bizim taşıtı durduramayacagını dusunduk vazgeçtik.
    - Motosiklet disk frenlerini uygulayalım dedik ancak onlar hakkında ogrendiklerimize gore çift fren diski bulunmuyor daha dogrusu bildigimiz üst model motosikletlerde kullanılıyor ancak yaygın olmadıgı için 2. elini veya sıfırını bulamayacagımızı dusunuyoruz. Ayrıca bizim yarış hız yarışı olması sebebi ile bu kavasaki gibi motorların onundeki çift fren diski bizim araca çok agırlık verebilir mi acaba diye aklımıza geldi..
    - Birisi şunu soyledi.. alın bir çin motorunun fren diskini bunun hortumunu ikiye ayırın ve çift kalipere gonderin.. boylece çift fren diskiniz olsun dedi.. ancak neyle nasıl ve hangi aletler ile ayırabilecegimizi bilmiyoruz. sizce boyle birşey mumjkun mudur? eger mumjkun ise uygun olur mu hidroligi bozar mı??
    Eger yardımcı olursanız gerçekten çok sevinecegim.. Teşekkurler... msn inize eklerseniz sevinirim. genumm@hotmail.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    O birisi mantıklı söylemiş, çift disk de olsa tek disk de olsa ana fren merkezi bir tanedir. ANa fren merkezinden fren merkezine gelen hidrolik borusunu çatallayarak çift diske verebilirsiniz.

    Tek disk ve çift disk olan motosikletleri incelemenizi öneririm, nasıl olduğunu anlayabilirsiniz.

  3. #3
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Çift disk'in kullanıldığı en ucuz motor benim bildiğim HYOSUNG GT250R. BEnce çatalı ikiye bölmekle risk alırsın sonuçta bahsettiğin araç 200 kg ve yüksek basınç uyguladığın zaman ayırdığın noktalardan hidrolik sızıntısı yaşabilirsin. Çift diske gerek olmaz diye düşünüyorum. Fazla ağır bir taşıt değil. Önlere 1 disk arkaya kampana yapmak bile mantıklı. Çıkma bir disk bulmak o kadarda zor olmasa gerek. Hurdaya çıkış perte ayrılmış motor mezarlıklarında çok sağlam diskler bulabilirsin diye düşünüyorum. Hatta tavsiyem SS makinaların disklerine yoğunlaş. Ve mümkünse Çift piston kaliperli metal balatalı sistem kullanmak çok daha sağlıklı olacaktır.
    Okan ACAR

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Eyong a ilave olarak,disk frende balatalar diske devamlı temas eder.
    Sizin aracınız zannedersem prototip ve yarış için.Hiç bir noktada güç kaybına tahammülünüz yok,onun için balatanın metal tarafının iki başına yay takarak, balataların diske gereksiz temasını önlemenizi öneririm .
    Not : Çok ısıtmadan baş taraflarına ilave parça kaynatabilirsiniz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    okanogur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Supershadow 250 cc
    Selam arkadaşım.

    sana yardımcı olmak adına bir marka önericem çin malı motorlardan.
    zealsun diye bir marka varka var.

    bu motor standart çift disk.
    http://www.polen-tr.com/14.htm

    bo motorun servisine git ve sipariş et muhtemelen çok pahalı değildir ve senin işinde görülmüş olur.

    Kazasız sürüşler dilerim.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    sanırım arkadaş her bir lastik için çift disk çözümünden bahsetmiyor yazılandan anlamış olduğum kadarı ile
    bu araç için bir fren merkezi kullanılabilir. küçük hacimli araçların westinghouse olarak tarif edilen fren gücünü dengeli olarak veren ve pedal baskısını güçlendiren bir sistem ile. bu fren sisteminin uyarlanması çok zor olmasa gerek. yani sonuçta yaklaşık 800 kg olan aracı güvenli olarak durdurabiliyor.
    onun dışında ucuk bir fikir olarak fren baskısı için kullanılacak olan (tahminimce ayak pedalı) pedal sistemindeki manivela kolundan güç alacak şekilde 4 fren merkezine baskı uygulayacak şekilde bir değişiklik olabilir. mondialin zat 150 modelinde kullanılan ön fren için fren merkezinde baskı için bir ayar vidası var frenaj buradan ayarlanabilir. tahminimce bir fren merkezi hortumları dahil (balata ve kapiler hariç) 90 ytl gibi bir rakam olması lazım. sirkecideki motor parçaları satılan yerlerde parçaları inceleyerek bir fikir edilebilir
    kolay gelsin

  7. #7
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Genum,kullanacağınız motor 3 kw ile sınırlı değilmi.Araç çok yüksek hızlara çıkamayacağı için o kadar kuvvetli bir fren sistemine gereksinim olmayacak.Ne tür bir motor ve nasıl bir aktarma kullanacağınızı söylersen daha çok yardımcı olabilirim.

  8. #8

    Üyelik
    22 Kasım 2006
    Alıntı turkishflier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genum,kullanacağınız motor 3 kw ile sınırlı değilmi.Araç çok yüksek hızlara çıkamayacağı için o kadar kuvvetli bir fren sistemine gereksinim olmayacak.Ne tür bir motor ve nasıl bir aktarma kullanacağınızı söylersen daha çok yardımcı olabilirim.

    300w lık 2 motor arkadan 4 tekerli aracı tahrik ederek hareket ettirecek. benzin veya gaz degil.. hidrojen ile elektrik motorundan alacak gucu.. gerçi aynı sistem yani ha hidrogen ha benzin. tek fark elektrik motoru olcak.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    kampana fren sistemi toplam 6 kw gücü dizginelmeye yeterli gibi.
    disk fren gibi karmaşık bir sistem proje için zorlayıcı nokta olabilir. ayarlaması ve motajı daha kolaydır. disk frenler gibi kızaklama yapmaz

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tek merkezle yapabilirsin...Araya metal T atarsın..Zaten hidrolik hortumlarını istediğin boyutta ayarlarsın...Sadece koyacagın hidrolik miktarını azaltırsın veya çoğaltırsın....

    Bence en ucuzuna bak...Ya da çıkma bulmaya çalış...Belki orjinal çift disk mekanizması bulabilirsin..

    Başarılar ve bol şanslar size....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    tek merkezle yapılabilir fakat fren merkezi hidroliği artsa bile piston ile itilecek olan hidrolik aynı kalacağı için fren basıncı düşecektir. kampana uygulaması daha kolay sistem olduğu için. aynı zamanda 200 kg ve 6 KW gibi bir gücü kontrol altına almak için fren pedalına uygulanan baskı ile basit teller ile ayarlaması ve uygulaması daha kolay bir sistem varken neden disk fren kullanılsın ki?
    Kullanmış olduğum aeon 180 de bir tel manivela sistemi ile hem hidrolik fren için fren merkezine hemde öndeki iki kampana fren için gerekli olan gergiyi sağlamak için güç gidiyor. bu sistemi 4 teker için uygulamak çok zor olmasa gerek. fren diski uygulamsı için şasi ve benzeri yerlerde uygun açılı alanlar yapılması lazım aracın proje durumunu tam olarak bilmiyorum fakat kampana fren sistemi şasi üzerinde değişiklik yapılmadan uygulanabilir görünüyor
    bu arada toplam güç 600 w mı 6 000 w (6kw) ona göre fren sistemi seçilebilir.
    ek: bu arada yarışmanın şartlarını nereden elde edebiliriz. ona göre bir fikir bulabiliriz.

  12. #12
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Yanlış hesaplıyor olabilirim.Toplam 600W'lık güç 1hp'ye denk geliyor olabilirmi?200kg.'lık bir ağırlıkla süratinizin -zannımca önler çift,arkalar tek disk- araştırdığınız sisteme gereksinimi olmayabilirmi? İHTİYAR abimizin temas ettiği konuyuda dikkate almanızı öneririm.Disklerin belli sürtünme oranları sebebiyle kampana düşünülebilirmi?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  13. #13
    taylo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBF 150 Honda
    merhabalar 600 watt için neden çift disk düşünüyorsun?en basit çözüm otomobillerin vestinghaus undaki ana merkezi kullanabilirsin büyük çoğunluğu dört ayrı çıkışlıdır her tekerleğe ayrı hat çekersin olur biter.bu sistem anadol kamyonetlerde var ve onu durduruyor sanada yeter herhalde.kolay gelsin

  14. #14

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    neyse buldum dosyayı okuyorum pek teknik rakamlardan anlamasamda okuduğum kadarı ile araç ağırlı 150 - 300 kg arasında olması gerekiyor ve bir ana fren mebcuri tutulmuş yani 4 takerli olan modelde 4 tekeri de kontorl edebilecek.
    http://www.biltek.tubitak.gov.tr/etk...rmulafia06.pdf bu adresten ayrıntılı bilgi bulunabilir

  15. #15

    Üyelik
    22 Kasım 2006
    Alıntı taylo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar 600 watt için neden çift disk düşünüyorsun?en basit çözüm otomobillerin vestinghaus undaki ana merkezi kullanabilirsin büyük çoğunluğu dört ayrı çıkışlıdır her tekerleğe ayrı hat çekersin olur biter.bu sistem anadol kamyonetlerde var ve onu durduruyor sanada yeter herhalde.kolay gelsin

    bizim taşıt bildigimiz go cart ki onlarda da disk fren kullanılıyor genelde. ama go karttan daha kompleks ve taşıta yakın ozelliklere sahip olması bekleniyor. Biz çift diski tek tekere degil ondeki iki tekere toplam çift disk uyarlamak istiyoruz. yani toplam taşıtta 4 disk olcak .. ikisi onde kendi içinde, ikisi arkada kendi içinde çalışması gerekiyor. Fakat biz bu ondeki çift disk ( yani 2 tekerde toplam 2 disk) i tek pedala nasıl baglarız bilmiyoruz. Acaba 2 tane disk alıp bunların ucunu direk olarak pedala mı vermek gerek. veya 2 diski T şeklinde birleştirmek icap edecek. ama bu sorunlar yaratır mı ? hiç bunu deneyen oldu mu ??

  16. #16
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Genum;anlatmak istediğini anlayamadık bir türlü.En son yazdığından ben öndeki iki diskin,arkadaki iki diskten bağımsız çalışması gerektiğini (yani iki ayrı fren pedalı istiyorsun) anlıyorum.Ve sen öndeki iki diski nasıl aynı pedala bağlayacağını soruyorsun.Bu durumda arka fren sistemini de yapmamış oluyorsunuz sanırım.Eğer yaptıysanız aynısını öne uygulayın diyeceğim çünkü.

    Arkayı bir kenara bırakıp öne gelirsek.Pedala direkt olarak fen hortumu bağlamıyoruz;pedalın hareket verdiği fren merkezinden çıkış alıyoruz.Merkezden iki çıkış alıp frenlere ayrı ayrı da gönderebilirsiniz;tek çıkışı sonradan çatallayıp ta ayırabilirsiniz böylece ağırlık be basınç kaybı azalır.Herhangi bir sorun da çıkmaz.Go-cart lardaki fren sistemi farklı zaten,arka iki tekerlek birbiriyle rijit konumda bir milden hareket alıyor ve tek fren diski bu milin üstünde bulunuyor.Fren sistemleri konusunda biraz daha bilgi edinmen,sistemi nasıl kurman gerektiğini anlaman açısından daha yararlı olur bence.Bende aynı hidromobil projesi üstünde çalıştığım için daha ayrıntılı bilgi istemiştim senden.Kolay gelsin.

  17. #17

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    şu şekilde yapılabilir;
    pedala basınca disk frenlerin pistonunu çeker her bir teker için kullanılan disklerin pistonlarına basınç iletilmiş olur. 4 teker için 4 tel ve 4 fren merkezi. fren merkezlerinden basınca dayanıklı T ile ikiye ayrılır ve çift disk için gerekli olan hidrolik basıncı sağlanmış olur. eğer lastik başına tek disk uygulaması yapılacaksa T kullanılmasına gerek yok. pedala bağlı olan tel ve fren pistonuna uygulanacak bir manivela ile gerekli basınç sağlanır.

  18. #18

    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Westinhouse kullanmayacak isen , pedala yaklaşık 50 kg lık bir ağırlık uygulanabileceğini var sayarak, disklere giden hat üzerindeki basıncını hesaplayabilirsin. Herhangi bir hidrolik -pnömatik dükkanına gittiğinde hesapladığın basınca uygun çelik boru ve T bağlantıları bulabilirsin. Bu parçalar yüksek basınçlara dayanabilir (sanırım 500 bardan fazla) Sızdırmazlık elemanı, boru ile T arasında sıkışarak ezilen bir yüzüktür. Sızdırma problemin olmaz.

    Black moon basıncın düşeceğini söylemiş. Kapalı bir sistem olarak düşünülürse, içerde oluşacak olan basınç tamamen pedal kuvvetine bağlıdır. Ancak pedaldan sonra hat sayısını arttırmak sadece frenleme için gereken pedal stroğunu değiştirir. Daha basit ifade edersem, lise yıllarından hatırlarsak bileşik kaplar diye bir konu vardı (basınç x alan = kuvvet) denklemi, kabın ince kesitli tarafından uygulanacak olan düşük bir kuvvetin, geniş kesitli diğer tarafta yüksek bir kuvvet yaratacağını açıklamakta kullanılırdı ki Westinghouse denen cihazın ve hidrolik hatlarında kullanılan intensifyerların çalışma mantığı budur.

    Disk frenlerin sürekli temasta kaldıklarına dair yorumlar kanımca hatalı. Bu durum hem balata ve disk ömrü açısından, hem de yakıt tüketimi açısından oldukça olumsuz bir durum yaratır. Kampana tavsiyelerine katılmıyorum. Kampana fren oldukça iyi frenleme yapar fakat disk sistemine göre daha ağırdır.
    En önemlisi 1kw yaklaşık 1.5 Hp ye denk gelir. Eğer 300w lık motorlardan bahsediyorsak, bu motorun yürütebildiği, yaklaşık 200 kglık bir kütleyi durdurmak için (ki bu tip yarışlarda ani fren ihtiyacı pek olmaz) bsikletlerde kullanılan telli sistemi tavsiye ederim. Tek telden gelen pedal kuvvetini 4 tel ile tekerleklere aktarabilirsin. gerginlik ayarını ise elektro gitarlarda kullanılan köprü ile halletmen mümkün. En hafif ve en ucuz sistem olacaktır senin için.Mümkün olduğunca büyük çaptan frenler isen pedal kuvvetin azalacaktır.

    Kolay gelsin

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Eğer yarış geçen seneki gibi park ormanda yapılacaksa zaten bu araçlarla yarışırken fren kullanmayacağını şimdiden rahatça söyleyebilirim.

    Westinghouse i istesen bile kullanamazsın çünkü bu sistem içten yanmalı motorun emiş manifoltundan destek alır.

    Westinghouse yerine daha basit bir alternatif anadolun fren merkezini almak. Bu merkezin hidrolik rezervuarı kendi üzerinde ve oldukça kompakt bir sistemdir. Ayrıca üzerindeki 2 çıkıştan birisi ön frenler için (t bağlantı ile ikiye ayrılacak) diğeri arka için (Not fren sistemlerinde frene basıldığında önce ön frenler ardından arka frenler tıtmaya başlar) fren diski için mobiletlerin fren diskleri bu aracı rahatlıkla yere çakabilecek güçtedir

    Ama bu sistemde hidrolik sıvısı, pedal takımı, diskler, kaliperler ve kaliper bağlantılarıyla bereber en azından 10 kg ağırlık getirecektir. Neredeyse hiç kullanmayacağın frenler için yüksek bir bedel.

    Sana tavsiyem bisiklet parçacılarına giderek disk frenli dağ bisikletlerinin frenlerinden alman. Bu uygulamayla yaklaşık 2 kiloya fren işini halledebilirsin.

    Ayrıca aynı bisikletlerin göbek amortisörleride işini rahatlıkla görecektir.(eğer amortisör kullanmazsan yol tutuşun dolayısıyla virajdaki hızın düşecektir.)

    Not: Bu yarışı en kompleks sistemi değilde hafif olanı kuran kazanacaktır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  20. #20

    Üyelik
    22 Kasım 2006
    Alıntı turkishflier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genum;anlatmak istediğini anlayamadık bir türlü.En son yazdığından ben öndeki iki diskin,arkadaki iki diskten bağımsız çalışması gerektiğini (yani iki ayrı fren pedalı istiyorsun) anlıyorum.Ve sen öndeki iki diski nasıl aynı pedala bağlayacağını soruyorsun.Bu durumda arka fren sistemini de yapmamış oluyorsunuz sanırım.Eğer yaptıysanız aynısını öne uygulayın diyeceğim çünkü.

    Arkayı bir kenara bırakıp öne gelirsek.Pedala direkt olarak fen hortumu bağlamıyoruz;pedalın hareket verdiği fren merkezinden çıkış alıyoruz.Merkezden iki çıkış alıp frenlere ayrı ayrı da gönderebilirsiniz;tek çıkışı sonradan çatallayıp ta ayırabilirsiniz böylece ağırlık be basınç kaybı azalır.Herhangi bir sorun da çıkmaz.Go-cart lardaki fren sistemi farklı zaten,arka iki tekerlek birbiriyle rijit konumda bir milden hareket alıyor ve tek fren diski bu milin üstünde bulunuyor.Fren sistemleri konusunda biraz daha bilgi edinmen,sistemi nasıl kurman gerektiğini anlaman açısından daha yararlı olur bence.Bende aynı hidromobil projesi üstünde çalıştığım için daha ayrıntılı bilgi istemiştim senden.Kolay gelsin.
    arkadaki frenlerde ondeki gibi olcak . yani ondeki 2 tekerde toplam 2 disk kendi arasında, arkadaki 2 tekerdede toplam 2 disk kendi arasında eş uyumlu çalışcak. ondekiler pedaldan, arkadakiler koldan kuvvet alacak.
    Hıdromobil hakkında dogru durust bilgi vermemiş tubitak. aslında bizim tasarımlar fransadaki shell in duzenledigi yarışa yonelik oldugundan tubitak yarışı pek degerlendirilmeye alınmıyor.. teşekkurler herkese.

    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer yarış geçen seneki gibi park ormanda yapılacaksa zaten bu araçlarla yarışırken fren kullanmayacağını şimdiden rahatça söyleyebilirim.

    Westinghouse i istesen bile kullanamazsın çünkü bu sistem içten yanmalı motorun emiş manifoltundan destek alır.

    Westinghouse yerine daha basit bir alternatif anadolun fren merkezini almak. Bu merkezin hidrolik rezervuarı kendi üzerinde ve oldukça kompakt bir sistemdir. Ayrıca üzerindeki 2 çıkıştan birisi ön frenler için (t bağlantı ile ikiye ayrılacak) diğeri arka için (Not fren sistemlerinde frene basıldığında önce ön frenler ardından arka frenler tıtmaya başlar) fren diski için mobiletlerin fren diskleri bu aracı rahatlıkla yere çakabilecek güçtedir

    Ama bu sistemde hidrolik sıvısı, pedal takımı, diskler, kaliperler ve kaliper bağlantılarıyla bereber en azından 10 kg ağırlık getirecektir. Neredeyse hiç kullanmayacağın frenler için yüksek bir bedel.

    Sana tavsiyem bisiklet parçacılarına giderek disk frenli dağ bisikletlerinin frenlerinden alman. Bu uygulamayla yaklaşık 2 kiloya fren işini halledebilirsin.

    Ayrıca aynı bisikletlerin göbek amortisörleride işini rahatlıkla görecektir.(eğer amortisör kullanmazsan yol tutuşun dolayısıyla virajdaki hızın düşecektir.)

    Not: Bu yarışı en kompleks sistemi değilde hafif olanı kuran kazanacaktır.

    geçen seneki yarışta bu bisiklet hidrolik disk on 2 tekere takıldı ancak etkili olamadı onun için ya motosiklet ya da arabalarda kullanılan fren disk sistemi kullanalım dedik. teşekkurler açıklamalar için sana ve diger tum arkadaslara


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler