arka laastik ebadı degisir mi???..
Reklamlar
-
01 Haziran 2005, 22:33
#1
arkadaslar arabalara yapılan genis yanak uygulama modifiyesi motora da yapılabilir mi. bende er5 var arka lastik 130/70/17 bunun yerine 150 veya 160 yanak lastik takılır mı takılmaz mı hadi bakalım buyrun burdan yakın...bana neden olmasın gibi geliyo...
takacak bi emniyet kemerim bile yok
Reklamlar
-
02 Haziran 2005, 02:15
#2
Re: arka laastik ebadı degisir mi???..
requiem adlı üyeden alıntı
arkadaslar arabalara yapılan genis yanak uygulama modifiyesi motora da yapılabilir mi. bende er5 var arka lastik 130/70/17 bunun yerine 150 veya 160 yanak lastik takılır mı takılmaz mı hadi bakalım buyrun burdan yakın...bana neden olmasın gibi geliyo...
Bunu "sikca sorulan sorular" bolumune koymak lazim...
Eger motosikletinle drag yarislarina katilacak, 400-500m gazlayip sonradan kamyona atip eve getireceksen degistirebilirsin... Yoksa degistirme.
Lastik o motosiklet icin gerekli cekisi-surtunmeyi saglayacak temas yuzeyi hesaplanarak secilir. Genis lastik takarsan temas yuzeyi genisler, cm2 ye dusen yuk/basinc azalir, gerekli kavrama-surtunme saglanamaz ve ozellikle virajda-islak yolda vs. motosiklet kayar.
(abartili ornek, buzda duz lastik ayakkabi ile dolasmak veya civili ayakkabi ile dolasmak olayini kafanda karsilastir.)
Drag yarisi olayinda ise durum degisir, burada sadece motordan gelen gucun asfalta aktarilmasi soz konusudur. Yuzey ne kadar genis olursa o kadar iyidir.. (tabii o da hesap isidir. Fazla genis lastik de patinaj yapacaktir)
-
07 Haziran 2005, 15:49
#3
Huyosung 125 lik motoruna bile 130 luk lastik takıyor.
Hatta 250 llik motorunda 150 lik lastik vardı. Motor çoktatlı gözüküyor fakat benim huyosunga olan güvenim azalıyor.
Bu adamların diğer üreticilerinden farklı bir bildikleri mi var?
Bir de er-5 180 kg kuru ağırlığa sahip. Ve lastik genişliği 130
600 RR ise 163 kg ve lastik genişliği 180.
Racinlerin daha yumuşak lastiği var ve sürtünme katsayısı daha büyük diye mi daha kalın lastik takabiliyorlar?
-
07 Haziran 2005, 15:56
#4
atlamadan edemiycem. 150-160 yanak nedir ya ? taban genisligini belirtiyo o 150-160.. yanak yandadır adı ustunde..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
07 Haziran 2005, 15:59
#5
150-160 yanak işte, kamyon şambriyeli oluyor....
-
07 Haziran 2005, 19:35
#6
150 tabandır. ondan sonra gelen rakam ise tabanın yüzde kaçının yanak genişliğini verdiğini gösterir. Karışık oldu bi örnekle toparlayım;
130/70/17==> 130 milimetre taban
130*0.70=91 milimetre yanak
-
07 Haziran 2005, 22:02
#7
Bende eski motorumun lastiklerini değiştirirken özellikle eski ebatlarını takıcam dediğim halde 110 olan ön lastiği 120 takalım diye direten 'abiler' vardı. DD'nin de anlattığı gibi herşey hesaplanarak uygulanıyor. Anladığım kadarıyla sen de görüntü için geniş lastik taktırmak istiyorsun tabiki zevk senin ama tavsiye etmem. Ayrıca geniş lastik arka çatala değebilir dikkat etmek lazım..
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
-
14 Haziran 2005, 01:40
#8
ewet yaa yanak yazmısım aslında boyle mallıklar yapmam ama ters geldi heralde tabiki taban genişliği demek istedim, anladığım kadarı ile olmaz diyosunuz. yaa bu kawazaki niye bu muhteşem er5 e kıymış da 130 lastik koymuş niye yaa. hyosung 250de bile 150 lastik var. bence motor iyice ucuza satılabilsin diye yapmışlar. gerçi gs 500d de 130 lastik var galiba neyse takntı yapmayalım lastiği mastiği sağsağlim binelim
-
14 Haziran 2005, 02:11
#9
Bende er5 almayı düşünüyorum.Er5 i ilk gördüğüm anda lastiklerin inceliği gözümü tırmaladı.Eğer garantiyi etkilemiyorsa (ki zannetmiyorum) aldığım gün daha geniş bi lastik takmayı düşünüyorum
-
14 Haziran 2005, 03:14
#10
Motosiklet için en uygun lastik ebadı fabrika çıkışı neyse odur. Değiştirmemenizi tavsiye ediyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
16 Haziran 2005, 00:46
#11
myerS sıfır almayı dusunmuyorsan ki dusunme bence ben motoru degiştirmeyi DL-650 suzuki enduro almayı ve tatilimde uzun bir gezi yapmayı planlıyorum .(2004 model er5 3000kmde gri garanti içinde)
-
16 Haziran 2005, 10:57
#12
Er5 le 130 tabanlı lastikle adamlar alp daglarına çıkıyor gavuristanda 150 taban takarlardı japonlar eğer makinaya uygun olsun isteselerdi zaten motor super sport bir motor değil spor turing yada turing birşey ve gayetde güzel orjinalliğini bozma deymez.
-
24 Haziran 2005, 23:06
#13
arkadaşlar scooter lar için lastik marka ve model seçimi varmı mondial125mt için
-
25 Haziran 2005, 18:49
#14
ARKADAŞLAR BENİM BİR ARKADAŞIMDADA ER-5 VAR BİZDE İLK BAŞTA DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNDÜK AMA SONRA VAZGEÇTİK.NİYE DİYE SORARSANIZ SİZİNDE DEDİĞİNİZ GİBİ FABRIKA ÖLÇÜMLERİNDEN SONRA EN ÇOK VERİM ALABİLECEĞİ LASTİĞİ TAKMIŞTIR.YİNEDE GENİŞ LASTİK TAKMAK İSTERSEN ZARARLARI BENCE --LASTİK GENİŞLİĞİ YÜZÜNDEN
DAHA FAZLA YAKIT,ZİNCİRE DAHA FAZLA YÜK,TOK VE BEYGİRDEN KAYIP VE TABI DOLAYLI OLARAK MOTORU DAHA FAZLA YORARSIN....
-
28 Haziran 2005, 00:30
#15
arkadaşlar ben şlk 500 km re bakımını yaptırdım bugün 15ytl tuttu normalmidir sizce?
-
01 Temmuz 2005, 21:57
#16
bypocar adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben şlk 500 km re bakımını yaptırdım bugün 15ytl tuttu normalmidir sizce?
normalde.senın bu sorunun acılan topic le ne alakası var arkadasım araya girdin
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler