Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

arka laastik ebadı degisir mi???..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    requiem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    arkadaslar arabalara yapılan genis yanak uygulama modifiyesi motora da yapılabilir mi. bende er5 var arka lastik 130/70/17 bunun yerine 150 veya 160 yanak lastik takılır mı takılmaz mı hadi bakalım buyrun burdan yakın...bana neden olmasın gibi geliyo...
    takacak bi emniyet kemerim bile yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure

    Re: arka laastik ebadı degisir mi???..

    Alıntı requiem adlı üyeden alıntı
    arkadaslar arabalara yapılan genis yanak uygulama modifiyesi motora da yapılabilir mi. bende er5 var arka lastik 130/70/17 bunun yerine 150 veya 160 yanak lastik takılır mı takılmaz mı hadi bakalım buyrun burdan yakın...bana neden olmasın gibi geliyo...
    Bunu "sikca sorulan sorular" bolumune koymak lazim...

    Eger motosikletinle drag yarislarina katilacak, 400-500m gazlayip sonradan kamyona atip eve getireceksen degistirebilirsin... Yoksa degistirme.

    Lastik o motosiklet icin gerekli cekisi-surtunmeyi saglayacak temas yuzeyi hesaplanarak secilir. Genis lastik takarsan temas yuzeyi genisler, cm2 ye dusen yuk/basinc azalir, gerekli kavrama-surtunme saglanamaz ve ozellikle virajda-islak yolda vs. motosiklet kayar.

    (abartili ornek, buzda duz lastik ayakkabi ile dolasmak veya civili ayakkabi ile dolasmak olayini kafanda karsilastir.)


    Drag yarisi olayinda ise durum degisir, burada sadece motordan gelen gucun asfalta aktarilmasi soz konusudur. Yuzey ne kadar genis olursa o kadar iyidir.. (tabii o da hesap isidir. Fazla genis lastik de patinaj yapacaktir)

  3. #3
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    Huyosung 125 lik motoruna bile 130 luk lastik takıyor.
    Hatta 250 llik motorunda 150 lik lastik vardı. Motor çoktatlı gözüküyor fakat benim huyosunga olan güvenim azalıyor.

    Bu adamların diğer üreticilerinden farklı bir bildikleri mi var?

    Bir de er-5 180 kg kuru ağırlığa sahip. Ve lastik genişliği 130
    600 RR ise 163 kg ve lastik genişliği 180.
    Racinlerin daha yumuşak lastiği var ve sürtünme katsayısı daha büyük diye mi daha kalın lastik takabiliyorlar?

  4. #4
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    atlamadan edemiycem. 150-160 yanak nedir ya ? taban genisligini belirtiyo o 150-160.. yanak yandadır adı ustunde..
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  5. #5
    kanat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    150-160 yanak işte, kamyon şambriyeli oluyor....

  6. #6

    Üyelik
    27 Nisan 2005
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    150 T
    150 tabandır. ondan sonra gelen rakam ise tabanın yüzde kaçının yanak genişliğini verdiğini gösterir. Karışık oldu bi örnekle toparlayım;
    130/70/17==> 130 milimetre taban
    130*0.70=91 milimetre yanak

  7. #7
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    Bende eski motorumun lastiklerini değiştirirken özellikle eski ebatlarını takıcam dediğim halde 110 olan ön lastiği 120 takalım diye direten 'abiler' vardı. DD'nin de anlattığı gibi herşey hesaplanarak uygulanıyor. Anladığım kadarıyla sen de görüntü için geniş lastik taktırmak istiyorsun tabiki zevk senin ama tavsiye etmem. Ayrıca geniş lastik arka çatala değebilir dikkat etmek lazım..
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  8. #8
    requiem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    ewet yaa yanak yazmısım aslında boyle mallıklar yapmam ama ters geldi heralde tabiki taban genişliği demek istedim, anladığım kadarı ile olmaz diyosunuz. yaa bu kawazaki niye bu muhteşem er5 e kıymış da 130 lastik koymuş niye yaa. hyosung 250de bile 150 lastik var. bence motor iyice ucuza satılabilsin diye yapmışlar. gerçi gs 500d de 130 lastik var galiba neyse takntı yapmayalım lastiği mastiği sağsağlim binelim

  9. #9
    MyerS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2005
    Bende er5 almayı düşünüyorum.Er5 i ilk gördüğüm anda lastiklerin inceliği gözümü tırmaladı.Eğer garantiyi etkilemiyorsa (ki zannetmiyorum) aldığım gün daha geniş bi lastik takmayı düşünüyorum

  10. #10
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Motosiklet için en uygun lastik ebadı fabrika çıkışı neyse odur. Değiştirmemenizi tavsiye ediyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  11. #11
    requiem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    myerS sıfır almayı dusunmuyorsan ki dusunme bence ben motoru degiştirmeyi DL-650 suzuki enduro almayı ve tatilimde uzun bir gezi yapmayı planlıyorum .(2004 model er5 3000kmde gri garanti içinde)

  12. #12

    Üyelik
    27 Ocak 2005
    Motosikleti
    er5
    Er5 le 130 tabanlı lastikle adamlar alp daglarına çıkıyor gavuristanda 150 taban takarlardı japonlar eğer makinaya uygun olsun isteselerdi zaten motor super sport bir motor değil spor turing yada turing birşey ve gayetde güzel orjinalliğini bozma deymez.

  13. #13
    bypocar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    mondial 125 mt
    arkadaşlar scooter lar için lastik marka ve model seçimi varmı mondial125mt için

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Aralık 2004
    Şehir
    ist/göztepe
    Motosikleti
    transalp
    ARKADAŞLAR BENİM BİR ARKADAŞIMDADA ER-5 VAR BİZDE İLK BAŞTA DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNDÜK AMA SONRA VAZGEÇTİK.NİYE DİYE SORARSANIZ SİZİNDE DEDİĞİNİZ GİBİ FABRIKA ÖLÇÜMLERİNDEN SONRA EN ÇOK VERİM ALABİLECEĞİ LASTİĞİ TAKMIŞTIR.YİNEDE GENİŞ LASTİK TAKMAK İSTERSEN ZARARLARI BENCE --LASTİK GENİŞLİĞİ YÜZÜNDEN
    DAHA FAZLA YAKIT,ZİNCİRE DAHA FAZLA YÜK,TOK VE BEYGİRDEN KAYIP VE TABI DOLAYLI OLARAK MOTORU DAHA FAZLA YORARSIN....

  15. #15
    bypocar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    mondial 125 mt
    arkadaşlar ben şlk 500 km re bakımını yaptırdım bugün 15ytl tuttu normalmidir sizce?
    bypocar

  16. #16
    shadow-vt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul.
    Motosikleti
    Honda Shadow
    Alıntı bypocar adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar ben şlk 500 km re bakımını yaptırdım bugün 15ytl tuttu normalmidir sizce?
    normalde.senın bu sorunun acılan topic le ne alakası var arkadasım araya girdin
    Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler