Alman MOTORRAD Dergisinin Kask Testi...ÇARPICI SONUÇLAR
-
Arkadaşlar ben Schubert S1 kötüdür demedim ki, sadece güvenlik açısından değerlendirilip en iyi kask olarak seçilmesi anlamsızdır dedim. Bu arada MotoGP'de kullanılan kaskların piyasada satılan replika modelleri arasındaki tek farkı üzerindeki desenlerdir. Onun dışında materyal olarak fark yok, adamlar piyasada replika olarak satıyorlar zaten. Aynı şekilde kullandıkları diğer aksesuarlar da farklı değil, mesela Capirossi'nin ayağındaki Sidi Vertigo Corsa marka ve model botu motosiklet mağazalarından gidip alabilirsiniz.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
-
Süper Moderatör (BBRR)
Rossi için bişey iddaa edemiyeceğim ama f1 i çok kapsamlı tanıtan bir discovery bölümünde pilotların kullandıkları kasklar için , söylenenleri çok iyi hatırlıyorum .üzerinde piyasada satılan kasklara oranla çok daha koruyucu çok daha teknolojik özellikler barındırıyordu ..Hatta bu tür kasklar ancak sipariş üzerine yapıldığı bilgiside verilmişti..gp için bu tür bir bilgim yok o yüzden bişi diyemiyorum ama Mehmet (boy) bu konularda araştıran soran bir arkadaşımızdır bilgileri atmasyon değildir..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Barış, adamların motorları özel ve piyasada satılan motorlar değil. Üzerindeki tulumlar da özel, onlara özel dikiliyor ama zaten tulum dediğin öyle olur, kişiye özel dikilir. Ancak kask, eldiven, bot bunlar dediğim gibi standart. Yani adam için özel bot üretmiyorlar. Üreten varsa bilemem. Capirossi'nin ayağındaki bot standart ve piyasada satılan bot ile birebir aynı. Hayden'in ayağındaki Alpinestar da standart. F1'deki kaskların standart olup olmadığını bilmiyorum, bu konuda Levent abi çok daha bilgilidir. Ama benim burada anlatmak istediğim şey, bir tek güvenli olup olmadığına bakılarak "en iyi" seçimi yapılması yanlıştır. Evet çok ağır olduğu için çok güvenlidir ama adamın boynuna zarar verir gibi... Motosiklet kaskı olarak en iyi kask olsaydı mutlaka MotoGP'de kullanan olurdu çünkü adamlar dünyanın en iyi aksesuarlarını seçiyor. Sadece reklam olsun diye de kötü bir markayı orada kullanacaklarını hiç mi hiç sanmıyorum. Kullandıkları malzemeler hep piyasadaki modellerin en üst, en pahalıları.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Schuberth kasklar ağırlık konusu ile ilgili olarak çok iddialı değiller ancak sağlamlık konusunda S1 in birçok başka testte de en sağlam çıktığını gördüm.
Üstelik farklı kriterler kullanılıyor.
Bunun yanısıra Schuberthin bir iddialı olduğu konu da, ses meselesi. Nisbeten ölçüm yapmanın daha kolay olduğu bu konuda da tüm testlerde bir numara çıkıyor.
Bununla beraber Schuberth sadece kask üreten bir firma. Yani bir motosiklet destek sanayi değil.
Almanların bu testte asla numara yapacaklarına inanmam ama şu var ki adamlar en çok güvenliğe önem verirler, mesela bir İtalyan bir miktar güvenlikten ödün verip daha hafif ve daha şık bir tasarımı tercih ederken Almanların % 95 i en sağlam olanı alacaktır.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
Konuştuğum bir Alman'ın kapı tokmağı üzerinden bir benzetmesi vardı. Tam olarak hatırlamıyorum ama kabaca şöyle bir şeydi.
"İtalyanlar bir kapı tokmağı yaparken tasarıma önem verirler, çok güzel kapı tokmağı yaparlar.
Japonlar kapı tokmağı yaparken bir sürü ek özelik katarlar.
Almanlar kapı tokmağı yaparken ne estetik katarlar, ne ek özellik katarlar, sadece kapı tokmağı yaparlar. Ama ev yanar, kapı kırılır, kapı tokmağına birşey olmaz."
Bu arada MotoGP pilotlarının kaskları ve replika kasklar arasındaki tek farkın desenleri olduğunu yazmışsın ama adı üstünde, replika, desenleri tamamen aynıdır onların.
Schumacher'in Schuberth'inin özel olduğu söyleniyor ama Raikkonen'in Arai'si standarttır, herhangi bir mağazadan aynı model Arai'yi alabilirsiniz.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Krank avatarın hiç hoş görünmüyor dalga geçilmiş gibi
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Böyle konuları herzaman ana sayfada görmek ne güzel.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
o avatar ne öyle ya hakikaten...
-
May the Force be with McLaren Mercedes
-
10 puanlık rekognizasyon sorusu...
bu amcamı tanıdınız mı?
bu arada Schuberth S1 1525 gr. http://www.schuberth.de/com/s1/index3.htm
Gerçi ben alışkınım her topicte bir iki tane tip çıkıp,kendi beğenilerini ve kendi fikirlerini bilimsel araştırmalardan üstün tutup veyahut bir çok insanın beğenisi kazanan bir emek ürününü beğenmeyerek muhalefet edip kendisini dışarıya üstün nitelikte birisi olarak göstermekten hoşlanır.
Banane Schubert'ten sanki ithalatçısıyım..Adamlar yapmış,dayanıklı sessiz en iyi kask... aha şekil bir madem motogp'de giyilmiyo kötü kasktır diyosunuz Schumacher neden giyiyo o zaman?
Herkesin parası kendine beğenmezsin tipini stilini gider hem tipi güzel hemde pahalı hava atçam diye Suomy alırsın kamikaze gibi gezersin ortada,banane.
-
SUOMY SPEC 1R
[SIZE="3"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE][FONT="Comic Sans MS"][I]with [COLOR="Blue"]Suzuki[/COLOR],own the racetrack![/I][/FONT]:cat:
-
Asagida bu testi yorumlayan Holger Hertneck in yorumu, elimden geldigince türkce ye cevirmeye calistim. bazi terimleri cevirmek zor oldu.
bu testte bu yorum herseyi aciklamiyor. Yazarin fotosunun yaninda hayalkirikligi olusturan darbe izolasyon testi denmis.
aslinda testin tamamini türkceye cevirmek istiyorum ama biraz vakit alacak gibi.
test 2005 yili MOTORRAD dergisinin 16. sayisindan
Holger Hertneck hazirlamis
Fotolar Bilski , Hertneck, Rettenmayr
ZAYIF GÖSTERI / Schwache Vorstellung
Kendi kendime bu testten sonra soruyorum ,ECE-R 22.05 ne icin var? O (ECE-R 22.05) aslinda, bu norm ile kontrol edilmis kasklarin olasi bir kazada en düsük (asgari) standarti korumasini garanti edebilmeli. Bundan bagimsiz olarak, kasklar test prosedürü (-20 derecede ki testte), ECE-R den sonra ne kadar mantikli olsa da ,ECE-etiketinden beklenen sinir degerini tutturmak zorundalar. Sonucta tüketiciler sözverilen korumaya güveniyorlar.
Ve simdi de bu alarmveren Carpma/Darbe izolasyonunun sonuclari.
Sayin kask üreticileri; nasil oluyor da piyasaya sundugunuz kasklar bu normda bir basarili bir basarisiz oluyorlar. Bu böyle olmamaliydi.Ayni kaliteyi koruyan kasklar sunmaniz mümkün olabilmeliydi ve bircok kaza arastirmacisinin/uzmaninin görüsüne göre zaten cok yüksek olan degerlerin icinde kalabilmeliydi. Kim bu engelleri asamaz ise ,benim fikrime göre motosiklet kask pazarinda hic bulunmamali. Ve kendime soruyorum ki, Test enstitülerinin sonuclarina nereye kadar güvenebilirim. Cünkü ECE-Etiketi olan bir kaskin darbe izolasyon testini gecememis olmasi aslinda düsünülememeli.
Benzeri olmayan durumlarda cok yüksek degerler, bazen test ölcüm toleransi veya test düzeneginde kesin olmayan ayarlar ile aciklanabilir. Bu durumda bir cok kez kötü not almis adaylar dikkat cekiyor ise kesinlikle bir üretim hatasi mevcuttur. Kötü sonuclar gelecek zaman icinde MOTORRAD tarafindan yürütülen testlerde de onaylanirsa, harekete gecilmeli.
Genel olarak; bütün bir seri icerisinden rastgele alinan numuneler hatali ise o seri komple pazardan cekilmeli.
Otomotiv sektörü, kamuoyu baskisinin sayesinde, sürüs emniyet problemlerinde olusan en ufak bir süphede komple bir seriyi gözden gecirmek veya revize etmek icin Fabrikaya /tamirhanelere cagirir. Bizim gibi iki teker sürücülerinin daha cok emniyeti saglamak üzere kafa yormasinin tam vakti. Cünkü hic bir trafik katilimcisi bizim kadar tehlikeye acik degil.
Bizler icin Motosiklet kaski bir numarali emniyet donanimidir.Hatali ürünler tolere edilmemeli. MOTORRAD bu konunun takipcisi ve arkasinda, gelismeler hakkinda sizi (sevgili bayan ve bay okurlari) bilgi sahibi edecek.
-
teşekkürler
-
Çok güzel bir konu emeğine sağlık. Kasklar bu kadar pahalımı ya Alıpda kötü bi kask almakda olmaz simdi .paraya kıyacaz anlasıldı.
Honda_BALI adlı üyeden alıntı
Asagida bu testi yorumlayan Holger Hertneck in yorumu, elimden geldigince türkce ye cevirmeye calistim. bazi terimleri cevirmek zor oldu.
bu testte bu yorum herseyi aciklamiyor. Yazarin fotosunun yaninda hayalkirikligi olusturan darbe izolasyon testi denmis.
aslinda testin tamamini türkceye cevirmek istiyorum ama biraz vakit alacak gibi.
test 2005 yili MOTORRAD dergisinin 16. sayisindan
Holger Hertneck hazirlamis
Fotolar Bilski , Hertneck, Rettenmayr
ZAYIF GÖSTERI / Schwache Vorstellung
Kendi kendime bu testten sonra soruyorum ,ECE-R 22.05 ne icin var? O (ECE-R 22.05) aslinda, bu norm ile kontrol edilmis kasklarin olasi bir kazada en düsük (asgari) standarti korumasini garanti edebilmeli. Bundan bagimsiz olarak, kasklar test prosedürü (-20 derecede ki testte), ECE-R den sonra ne kadar mantikli olsa da ,ECE-etiketinden beklenen sinir degerini tutturmak zorundalar. Sonucta tüketiciler sözverilen korumaya güveniyorlar.
Ve simdi de bu alarmveren Carpma/Darbe izolasyonunun sonuclari.
Sayin kask üreticileri; nasil oluyor da piyasaya sundugunuz kasklar bu normda bir basarili bir basarisiz oluyorlar. Bu böyle olmamaliydi.Ayni kaliteyi koruyan kasklar sunmaniz mümkün olabilmeliydi ve bircok kaza arastirmacisinin/uzmaninin görüsüne göre zaten cok yüksek olan degerlerin icinde kalabilmeliydi. Kim bu engelleri asamaz ise ,benim fikrime göre motosiklet kask pazarinda hic bulunmamali. Ve kendime soruyorum ki, Test enstitülerinin sonuclarina nereye kadar güvenebilirim. Cünkü ECE-Etiketi olan bir kaskin darbe izolasyon testini gecememis olmasi aslinda düsünülememeli.
Benzeri olmayan durumlarda cok yüksek degerler, bazen test ölcüm toleransi veya test düzeneginde kesin olmayan ayarlar ile aciklanabilir. Bu durumda bir cok kez kötü not almis adaylar dikkat cekiyor ise kesinlikle bir üretim hatasi mevcuttur. Kötü sonuclar gelecek zaman icinde MOTORRAD tarafindan yürütülen testlerde de onaylanirsa, harekete gecilmeli.
Genel olarak; bütün bir seri icerisinden rastgele alinan numuneler hatali ise o seri komple pazardan cekilmeli.
Otomotiv sektörü, kamuoyu baskisinin sayesinde, sürüs emniyet problemlerinde olusan en ufak bir süphede komple bir seriyi gözden gecirmek veya revize etmek icin Fabrikaya /tamirhanelere cagirir. Bizim gibi iki teker sürücülerinin daha cok emniyeti saglamak üzere kafa yormasinin tam vakti. Cünkü hic bir trafik katilimcisi bizim kadar tehlikeye acik degil.
Bizler icin Motosiklet kaski bir numarali emniyet donanimidir.Hatali ürünler tolere edilmemeli. MOTORRAD bu konunun takipcisi ve arkasinda, gelismeler hakkinda sizi (sevgili bayan ve bay okurlari) bilgi sahibi edecek.
Sizinde emeğinize sağlık.Üşenmeden çevirmissiniz teşekkürler
-
çokçok güzel bir çalışma tşk ederiz bu bilgileri bende merak ediyodum doğrusu
-
F1 pilotlarının kullandıkları kaskların markası aynı olabilir ama özellikleride aynımı demek luyor F1 pilotlarının kullandıları kasklar sanırım çok farklı duyduğuma göre pilotların o kaskın içinde su içebilcekleri bölmede varmıs.Emin degilim ama sadce duydum.Bide motogp deki kaskların vizör leri F1 dekilere göre daha geniş çünkü görüş alanının daha geniş olması lazım.Yani uzun lafın kısası vardıgım kanı F1 deki kasklar motorcuların kullandıgı piyasadaki kasklardan ve motogp deki kasklardan çok çok farklı oldugu,hatta alakası olmadıgı Bide adamlar sırf Alman diye kendi kasklarını birinci seçmezler.
-
Marushin kask almayı düşünüyordum. Bu yazı çok iyi oldu, paylaşım için teşekkürler. Tercihim marushin den yana olucak.
sürebiliyorum, öyleyse varım :)
[URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]
-
12 YTL ye bir kask almıştım. Gaz teli kitlemesi nedeniyle yere düştüğüm an kafamı yere vurduğumda kaska bir şey olmadı... Motoru aldığımda hediye verilen kask ise motordan düştüğünde ortadan ikiye yarılmıştı. Aslında canımız değerli ama istekler olanaklarla sınırlı olduğu için, Pahalı kaskların yanına bile yaklaşılamıyor. Tam koruma derseniz, Neredeyse motor fiyatına yakın bir meblağ tutuyor. Aslında bu tür malzemelerin itahalatında uygulanan vergilerin ayarlanmasıyla fiyatları ithalatçılar makul bir düzeye çekebilir. Bunun içinde kamu oyu oluşturmak şarttır. Bu nedenle diğer sitelerde de bu konuda işbirliği yaparak tüketim gücümüzü ortaya koyabiliriz. Fahiş fiyatlarla satılan malzemelere boykot uygulamak gerek bence. Yoksa gerisi boş...
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
F1 pilot kasklarının içinde su içebilecekleri bir hazne yok. Sadece su tanklarından gelen hortumun kaskın içine girmesini sağlayan bir delik bulunuyor kaskın ön bölümünde. Ama bir konuda haklısınız. F1 kaskları ve MotoGP kaskları görüş açısı bakımından farklıdır. Ama bunun nedeni F1 kasklarının özel üretim olması değil otomobil gereksinimlerinin farklı olmasındandır. Zira F1 kaskları rally kasklarına yakındır. Ayrı bir açıdan yaklaşırsak enduro kaskları da standart motosiklet kasklarından farklı diye özel muamele geçirmiş olduklarını iddia etmiyoruz.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
güzel konu tesekkür ederiz...
"t" yi "y" okudum bir an yukarıdaki linkte
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler