yok yok iş makınası dozer eksavator greyder vınç forklıft gıbı makınaların motoru canım arkadasım hayatında 3500 bg lık motor gordun mu
yok yok iş makınası dozer eksavator greyder vınç forklıft gıbı makınaların motoru canım arkadasım hayatında 3500 bg lık motor gordun mu
mesala ben racer 200 s almayı düşünüyorum o motor hava sogutmalı 60-70 geçmesen o motor hararet yapar bunun için aynı sey uygulanabilirmi motor hararet yaparmı?
motor cc küçüldükçe rodaj o kadar önemli hale gelir.bunun daha büyük motorlar için kullanılan üretim tekniklerinin daha hassas olması ile doğrudan payı vardır.yani büyük motorlarda atıyorum kabul edilebilir hata payı 0.1 mikron ise motosiklete doğru gidince yani motor küçülünce hata payı yükselir 0.2 0.3 olabilir..evet otomobiller için rodaj olayı yaklaşık 90 lı yılların sonunda bitti ama motosikletin şu anda performansını belirleyen en önemli faktör.ben olsam tamircilerin hiçbirine inanmam.herkes kafasına göre bişey söyler.bunu motosiklette yeniyim ama otomobilde yıllarca gördüm.yani hatayı şu şöyle söyledi ah uh diyeceğime kendim yaparım yanlış olursa da kendim ettim kendim buldum derim özellikle bu rodaj olayında.
SS motorlar rodajı yapılmış olarak mı üretiliyor.öyle bişey duydum sanki
[B]YamahaYBR125+Solaris50[/B]HondaCBF150[B]TvsRTR150[/B]MondialAG125+MCT250+125mt+150kn[B]MZ251+301[/B] Jawa250classic+TwinSport350[B]PejoNINJA50[/B]Mobilette50[B]Bisan150lf[/B]Crown150[B]2TekerÜstünde16Yıl+150000Km[/B]
size bir sorum olacak motorun kitapçığında 40 km yi geçmeyiniz yazıyor rodajını tamamlarken. ben ise 70-80km hızla kullandım (ilk 150 kmde).Bir defada 130 km hıza çıktım. Ama çıkış o çıkış motor bir daha o hıza ulaşmadı. en fazla 100 kmye çıkıyor.Şimdi ben motora göre yüksek hızlarda kullandığım için mi motor böyle sağır oldu? 1000km bakımı yapılınca düzelir mi? aydınlatırsanız sevinirim..
45 MEKAN 10 VATAN
naçizhane fikrimi söylüyüm.ben kendi motorumdan da anladığım kadarıyla rodaj süresince motorun performansı gel gitler yaşayabiliyo yani bir günü diğer bir gününü tutmuyo.senin bi defa 130 yapman motoru sağır etmez.bence stabil performans için 1000 i devirmek gerekir.ayrıca eğer motorun üyelikte yazdığı gibi lifan taysa 130 biraz afaki olmuş .zaten o kadar hıza normal şartlar altında çıkmaz cublar.muhtemelen yokuş aşşağı bi yerde yaptınız bu hızı.benim torroyla 300 km demedi ama 80 i geçemedim.
mondialin sitesindeki rodajla ilgili bölüm
www.mondialmotor.com.tr/?p=contents&gl=genel&xl=sss&c=1242
" Aracın ilk kullanımında "Rodaj" süresinde neler yapılmalıdır ?
İlk kullanım biçimi motorun ömrünü ve performansını direkt olarak etkiler. Motorunuzun uzun ömürlü olması ve yüksek performansta kullanılabilmesi için ;
* İlk kullanım (Km) ;
0-150______Km arası 30 Hız (Km/sa)
151-300____Km arası 40 Hız (Km/sa)
301-800____Km arası 45 Hız (Km/sa)
801-1500___Km arası 50 Hız (Km/sa)
* Motorunuzun devir hızını daima farklı tutun, motorunuzu aynı devir hızında uzun
süre kullanmayın,
* Motora ani gaz vermekten kesinlikle kaçınınız ve ilk 1.500 km için gaz elciğini kesinlikle sonuna kadar çevirmeyiniz,
* Motorunuzu çalıştırdıktan hemen sonra sürüşe başlamayınız. Motor rölantide iken motor yağının, motorun tüm parçalarına ulaşması başka bir değişle motorun ısınması için bir müddet bekleyiniz,
* Yük ve yolcu taşımamaya dikkat ediniz."
100 mg prince kitapçığında 5000 deviri geçmeyin diyor ilk bakımda 500 kmye kadar
sonra
800 e kadar da 7000 devri gecmeyin diyor
öncelikle daha önce vitesli motor hiç kullanmadığımı belirtmek isterim.
Bende CBF150 aldım.Birinci vites çok kısa kalıyor gibi geldi(Bilmiyorum ccdendir belki.Tekerlek dönmeye başladığı gibi vites büyütmek istiyo bağırıyo hemen).İkinci viteste 40-45e kadar çıkıyor.Üçüncü vitestede 70i görüyor.Ama Devamında(dört beş)sadece 90a çıkıyor :D Bu nasıl iş bi türlü anlamadım.Üçüncü viteste 70i 7000 devirde görüyorum ama dördüncü viteste aynı devirde ancak 80.Şehiriçinde kullandığımdan 70-80i geçmiyorum acaba onla bir alakası varmı?Ben üçüncü vitese kadar açtımda dört ve beşte sık kullanmadığımdan dört ve beş açılmadımı acaba?
Hız meraklısı değilim ama insan 300-400 km bi yola çıktığında 110-120 yi görmek istiyor.Yapılmazmı bu motorla?Yapılacaksa ben ne yapmalıyım?
Çok sık 6000 devirin üstüne çıkmıyorum ve genelde şehiriçinde kullanıyorum motoru.Böylece Sık sık vites değiştiriyorum,aynı devirde uzun süre gitmiyorum,dur kalk yapma fırsatım oluyor.Yanlışmı yapıyorum?
Uzun yolda rodaj olayı kafamı karıştıryor.
Acemelik zor zanaat
İlk motorum sıfırdı. Motor zaten açıldığında hissediyorsun artık bas diyor sana. şu an 1.300 oldu ilk defa 900'de bastım motorla sonra zaten her yolu bulduğumda kapatıyorum. zaten gaz telinde boşluk var 8.000 rpm'i geçmiyor bu da 110km/h'e tekabül ediyor . Daha redline'a girmedi motorum. torku falan da zamanla artıyor. gaz yemesi ivmelenmesi kompresyonu hepsi hissettiriyor zaten size
kılavuzdaki rodaj talimatlarını elbetde uyacağız ama videodaki gibi de rodaj yapılır mı?
ben rodaji ilk 1000 km de 8 000 devir sonra ikinci 1000 km de tam gaz olarak yaparim bu 2000 km de viteslerle cok oynamalisin dusur yukselt dusur yukselt motor zorlama kompresor yaptirtma ama 1000- ve 2000 km de yag degisecek subaplar ayarlanacak .
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)