Hoşgeldin,hayırlı olsun Cbf 'n, madem getirmişsin konuyu bişey yazalım.
Bu rodaj ,aslında fabrikada montaj hattında her motora yapılıyor ama 3-5 dk benzin harcamak istemiyorlar bu bir.
Gelişmiş yağ teknolojisi ile sürtünme ve aşınmalar en aza indirilmiş durumda tabii birkaç marka ve son modellerinden bahsediyorum.
500 km boyunca motoru ağır devirlendirmek ve motoruna göre de maksimum tork devrinin çok üzerine çıkmamak fazlasıyla yeterli.
500 km sonrasında nasıl açacağız motoru nasıl uçacak motor
; burada kulaktan dolma bilgilere rast geldim, birden yüklen-kompresyonla düşük vites yavaşla gibi. Birden yüklensen ne olur, silindir hacmin mi büyüyecek
, devir devir motorun en yüksek güç devrine kadar çıkarıp öyle vites yükselt.
Aşırıya kaçmakla ne olur, yüksek devirdeki gücün düşük devre geriler(kompresyonun yüksek devirde azalır.)Devir çevirirsin ama gücü düşer.
Sağır motor dediğimiz motorlar en iyi motorlardır,orjinaldir. Açılması da zor bişey değildir basarsın o da açılır.
Özetle birden yüklenilip açılan motor verimsiz,savurgan ve ömürsüzdür.
Hakkını gene verip redline' ı geçmeden yapılan rodaj sağlıklı olur,kompresyon güçlü olur ,tork ve güç fabrika değerlerinde uzun süre korunur.