Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sıfır Motorda Rodaj!

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Bir tez de ben atayım rodajla ilgili;Her viteste gaza birden yüklenerek degil yedire yedire devirlenmesini bekleyerek(hatta gazı vites degiştirmeden önce birden kapamak yerine çeyrek tur kesip bir iki saniye daha bekleyip yanma odasının temizlenmesini beklemek bir yüksek vitese geçildiginde toparlanma süresini kısaltdıgından piston eteklerine uygulanan stresi azaltır) maksimum bg gücü verilen devirde vites degiştirip herhangi bir viteste max güç devrini geçmeden ve özellikle max tork devrinin altına inmeden sürüş yapmak.Özellikle 5. veya son viteste max tork devrinin altı motorda hararete, vuruntuyla orantılı düzensiz aşınmaya sebep oluyor.Dururken ve kalkarken yumuşak kullanım ise rodaja oldugu kadar ileride karşımıza çıkacak;zincir,dişli,debriyaj balatası motor kulak vidası gevşemesi gibi bakım masraflarını minimum seviyede tutuyor.Rodajdaki araçta yüksek kompresyon degerleri bu masrafları biraz kullanıcıya yakın tutuyor.Gerçi bilinen konular ama birde benim yorumumu katayım dedim.Kolay gelsin.
    mankind1976 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    Rodaj denilen şeyin tarih olduğunu duyduklarını söylemiş bir kaç arkadaşımız.. Tarih olmuş bir olay değil motor için çok önemli bir konu, ancak Eskisi kadarda önemli değil.. Çünkü artık nano teknolojisi ile silindir ve pistonların micrometresini (insanın duyu organları ile farketmesi İMKANSIZ) bile ayarlayabilmekte büyük şirketler..
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  3. #23
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    Alıntı yarbayozer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze mrblar ben de yeni cbf150 motorumu aldım abi harika motormuş bu yaa.yani bende astra var onu sürerken bile bu kadar zevk almıyorum .ama bu gün bi arkadaşa verdim yan yatmış turatarken hafif çizikler var bereket koruma demirine biraz eğilmiş okadar ama moralim çok bozuldu.neyse buda gecer.
    hocam motoru diş fırçası gibi göreceksin. senden başka kimseye kullandırmayacaksın tehlikeli olabiliyor. sohbet bölümünde de buna benzer bir mevzu geçiyor, motorunu başkasına kullandıran bir sürü arkadaş pişman olmuş.

    ayrıca rodaj denilen şey hala geçerlidir. mikron da olsa, nano da olsa, nino da olsa hala geçerlidir. rodajına dikkat etmeden motoru açan biniciler "benim max hız neden dediğinizden daha düşük" "benim motorun kalkışı neden nisbeten zayıf" gibi soruları sık sık sorabilmektedirler.
    Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
    Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız

  4. #24
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin

    500-1000 km arası 7000rpm'i geçme

    1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme

    ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
    2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
    bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy

    Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.

    mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.

    alıntı.
    tek seferde rodaj nasıl oluyor?kıtapcıga uyun denılıyor ama kıtapcıkda türkçeden başka her dil var??
    Düş kurmaya cesaret edenler,onları gerçekleştirmeye de cesaret eder

  5. #25
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    doğru bilgiler

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    ilk yağ değişiminden sonra hafif hafif devirlenmek,
    ikinciden sonra 3/4 oranında sıkıştırmak,
    üçüncü yağ değişiminden sonra da asılmak lazım bence...


  7. #27

    Üyelik
    10 Nisan 2009

    slm motorhocası .. görüş belirtebilri misin ?

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin,hayırlı olsun Cbf 'n, madem getirmişsin konuyu bişey yazalım.
    Bu rodaj ,aslında fabrikada montaj hattında her motora yapılıyor ama 3-5 dk benzin harcamak istemiyorlar bu bir.
    Gelişmiş yağ teknolojisi ile sürtünme ve aşınmalar en aza indirilmiş durumda tabii birkaç marka ve son modellerinden bahsediyorum.
    500 km boyunca motoru ağır devirlendirmek ve motoruna göre de maksimum tork devrinin çok üzerine çıkmamak fazlasıyla yeterli.

    500 km sonrasında nasıl açacağız motoru nasıl uçacak motor; burada kulaktan dolma bilgilere rast geldim, birden yüklen-kompresyonla düşük vites yavaşla gibi. Birden yüklensen ne olur, silindir hacmin mi büyüyecek, devir devir motorun en yüksek güç devrine kadar çıkarıp öyle vites yükselt.
    Aşırıya kaçmakla ne olur, yüksek devirdeki gücün düşük devre geriler(kompresyonun yüksek devirde azalır.)Devir çevirirsin ama gücü düşer.
    Sağır motor dediğimiz motorlar en iyi motorlardır,orjinaldir. Açılması da zor bişey değildir basarsın o da açılır.

    Özetle birden yüklenilip açılan motor verimsiz,savurgan ve ömürsüzdür.

    Hakkını gene verip redline' ı geçmeden yapılan rodaj sağlıklı olur,kompresyon güçlü olur ,tork ve güç fabrika değerlerinde uzun süre korunur.


    otoser marka dört teker hafif mini kamyonet motor.. 1997 model 350 cc - çift silindir sahibi 26 hp diyor fabrikadaki usta 14 hp olmalı diyor ama emin değil..iki zamanlı.. 3000 km de..otoser.com.tr sitesi direk resmini açıyor aracın.. istihap haddi ruhsatta 700 kg mış.. fiili maximum hızı 70 miş..

    ve 80-90 bin yakarmış km en fazla ? bu mümkün müdür ?
    700 kg yük taşıyabilir mi ? bana enterasan geldi.. 1600 cc araç bile bu yükte zorlanır..

    otoser marka dört teker hafif mini kamyonet motor.. 1997 model 350 cc - çift silindir sahibi 26 hp diyor fabrikadaki usta 14 hp olmalı diyor ama emin değil..iki zamanlı.. 3000 km de..otoser.com.tr sitesi direk resmini açıyor aracın.. istihap haddi ruhsatta 700 kg mış.. fiili maximum hızı 70 miş..

    ve 80-90 bin yakarmış km en fazla ? bu mümkün müdür ?
    700 kg yük taşıyabilir mi ? bana enterasan geldi.. 1600 cc araç bile bu yükte zorlanır..

  8. #28

    Üyelik
    22 Haziran 2009
    Otomatik vites scooterler için nasıl oluyor bu rodaj ?

  9. #29

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şehir
    Istanbul / Pendık
    Motosikleti
    Kawasakı Nınja 250R
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin

    500-1000 km arası 7000rpm'i geçme

    1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme

    ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
    2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
    bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy

    Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.

    mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.

    alıntı.
    Cıkmamamız gereken bı hız sınırı varmı mesala 70ı gecme 80ı gecme fln gıbı ?

  10. #30
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    arkadaşlar burda muhendis arkadaşlar yazmış pekte teknik konularda konuşmak haddime değil ama 2 scooter rodajını yapmış biri olarak; eğer devir saati varsa söylenen deviri geçmeden, eğer yoksa da ani gazlamalardan kaçınarak, gazı 1/2 den fazla açma ve motora bağlı olarak değişir tabiki mesela 60 km yi geçme gibisinden!
    07 EEE 31

  11. #31

    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Merhaba arkadaşlar, Bende geçen ay bi Mondial 125 Mh Drift aldım. Motorda ilk 100 km yi devirince bi basayım dedim. 100 km hıza çıkardım ve bıraktım. Bunu kendimce şu nedene bağladım '' Hadi basayımda motor sağır kalmasın '' . Yaptıgım şeyi ustaya sordum bana fazla zorlama ama 100 km ye çıkardım dediğimde '' ha o kadardan bişey olmaz ama zorlama dedi '' acaba diyorum bu bastığımın motora bi zararı olurmu ?? Ustadan cevap aldım ama sizdende bişeyler duymak isterim. Teşekkürler

  12. #32

    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Selam arkadaşlar konyla bir ilgisi yok ama bir sorum olucak. Benim yzf r125 yamaha motorum var fakat eksoz sesi pek fazla ses vermiyor onun sesini Biraz daha yükseltmek için ona uygun hangi eksoz taktıra bilirim Şimdiden teşekürler.
    Profilinde RéSMin oLacağına Plakanda iSmin oLsun ßéBéq :wiinkk:

  13. #33

    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Merhaba arkadaşlar, Bende geçen ay bi Mondial 125 Mh Drift aldım. Motorda ilk 100 km yi devirince bi basayım dedim. 100 km hıza çıkardım ve bıraktım. Bunu kendimce şu nedene bağladım '' Hadi basayımda motor sağır kalmasın '' . Yaptıgım şeyi ustaya sordum bana fazla zorlama ama 100 km ye çıkardım dediğimde '' ha o kadardan bişey olmaz ama zorlama dedi '' acaba diyorum bu bastığımın motora bi zararı olurmu ?? Ustadan cevap aldım ama sizdende bişeyler duymak isterim. Teşekkürler

  14. #34
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı ezme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar burda muhendis arkadaşlar yazmış pekte teknik konularda konuşmak haddime değil ama 2 scooter rodajını yapmış biri olarak; eğer devir saati varsa söylenen deviri geçmeden, eğer yoksa da ani gazlamalardan kaçınarak, gazı 1/2 den fazla açma ve motora bağlı olarak değişir tabiki mesela 60 km yi geçme gibisinden!
    benim daifo 125 çin çan çon scooterım var. kmsi 9000 oldu olacak ama 80 i geçmiyor rodajı nasıl yapıldığını hiç bilmiyorum ama (babam kullandığı için) 60ı geçmemiştir. yani sağırsa açılır mı?

  15. #35
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25

    Bir kaç kelimede benden

    Yeni nesil motosikletlerde (nano teknoloji) rodaja en azından ilk 500 km sürdürmek yerinde olacaktır. Rodaj hiçbir zaman bitmez sadece süresi kısalır, fakat önemini her zaman korur.
    Girerken Yalvarmadık ki, Çıkarken İcazet Alalım.

  16. #36
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Bu uyarıların amacı motorun fazla ısınmaması içindir.Yok şu hız sınırı yok bu hız sınırı hikaye.Motorun fazla ısınmasını engelleyin hiçbir sorun olmaz.

  17. #37

    Üyelik
    17 Temmuz 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    tvs apache
    gerçı ben bu konuyu tamırcı olarak daha once baska yerde paylastım ama herkez kendı bılgısı kendıne veya doğrusu dıyelım sızn doğrular burada paylasark kendımızı bılgı konusunda gelıstırırız ama bu konuyu bır daha yazıyırom

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------

    öncelıkle herkeze selam ben kendım tamırcıyım ama senın deiğin gibi motor açılmaz hem bunlar ufak yanı en fazla 200 bg makınalar ben 1000bglık makınaların rektıfıyesını yaptığımızda adama dıyemıyoruz sonuna kadar aban sonra yuk azalt sonra yıne ver dıyemıyoruz cunku bı arızasında yuksekmalıyet oluyor ama sole soleyım motor acımı ıçın motor sılındır gomleklerı yağ tutunabılmesı ıcın homlama çızgılerı var bu cızgıler asağıdan yukarıya helısel cızıklerdır.bu çızıkler pıstondan ve gomlekten fazla asınarak pıston sıkışması asırı surtunme olacağından dolayı yağ tutunamıyacak ve surtunme hat safaya cıkacak pekı sıze bı soru normalde 1000 veya 1500 kmde değiştirdiğiniz yağı ılk bakımı neden 100 km de bunu cevaplarsanız zaten motoru n dılınden azda olsa anlarsınız bununda cevabı bole her zaman cevap yazamıyorum ama yanlısları duzeltelım kı herkezın doğrusunun bırlestığı yerde yanlıs cıkmaz

  18. #38
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı lazkopat_61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi Ben Motoru Ilk Aldım Bakımını Yapan Usta Ya Dedim Usta Motoru Açmak Falan Gerekiyormu Dedim Adam Aynen Böyle Dedi Ya Kardeşim 4 Zamanlı Motorda Açmakmı Olur Bas Istedigin Gibi Dedi.!! ??
    motorunu bozduğunda ona gideceğini bildiği için öyle demiştir. çin malı motorda rodaj olmalıdır. benim motor 10 000i devirdi. geçen üst kapağı açtık, arada komple silindire de baktık maşşallahı var nokta bile yok . kitapçıkta ne yazdıkysa +10 km kadar hızlandırıp kitapçıkta yazan hıza dönerek yaptım. ilk yağı da 400 km civarı değiştirmiştim. yağın castrol power1 scooter olsun.

    o ustanı da değiştir bence.

  19. #39
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı myword1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelıkle herkeze selam ben kendım tamırcıyım ama senın deiğin gibi motor açılmaz hem bunlar ufak yanı en fazla 200 bg makınalar ben 1000bglık makınaların rektıfıyesını yaptığımızda adama dıyemıyoruz sonuna kadar aban sonra yuk azalt sonra yıne ver dıyemıyoruz cunku bı arızasında yuksekmalıyet oluyor ama sole soleyım motor acımı ıçın motor sılındır gomleklerı yağ tutunabılmesı ıcın homlama çızgılerı var bu cızgıler asağıdan yukarıya helısel cızıklerdır.bu çızıkler pıstondan ve gomlekten fazla asınarak pıston sıkışması asırı surtunme olacağından dolayı yağ tutunamıyacak ve surtunme hat safaya cıkacak pekı sıze bı soru normalde 1000 veya 1500 kmde değiştirdiğiniz yağı ılk bakımı neden 100 km de bunu cevaplarsanız zaten motoru n dılınden azda olsa anlarsınız bununda cevabı bole her zaman cevap yazamıyorum ama yanlısları duzeltelım kı herkezın doğrusunun bırlestığı yerde yanlıs cıkmaz
    Hocam ne içiyosun sen?
    Senin mesaji Rossi'ye gönderdim, ulem yillardir ufacik tefecik motorlara biniyormusuz diye aglamaya basladi adam.
    En son nedeeen!nedeeen diye Ducati'yi tekmelerken gôrülmüs.
    braingulp bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #40
    İbrahim Büyükcevher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2010
    Şehir
    çamlıca
    Alıntı myword1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gerçı ben bu konuyu tamırcı olarak daha once baska yerde paylastım ama herkez kendı bılgısı kendıne veya doğrusu dıyelım sızn doğrular burada paylasark kendımızı bılgı konusunda gelıstırırız ama bu konuyu bır daha yazıyırom

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------

    öncelıkle herkeze selam ben kendım tamırcıyım ama senın deiğin gibi motor açılmaz hem bunlar ufak yanı en fazla 200 bg makınalar ben 1000bglık makınaların rektıfıyesını yaptığımızda adama dıyemıyoruz sonuna kadar aban sonra yuk azalt sonra yıne ver dıyemıyoruz cunku bı arızasında yuksekmalıyet oluyor ama sole soleyım motor acımı ıçın motor sılındır gomleklerı yağ tutunabılmesı ıcın homlama çızgılerı var bu cızgıler asağıdan yukarıya helısel cızıklerdır.bu çızıkler pıstondan ve gomlekten fazla asınarak pıston sıkışması asırı surtunme olacağından dolayı yağ tutunamıyacak ve surtunme hat safaya cıkacak pekı sıze bı soru normalde 1000 veya 1500 kmde değiştirdiğiniz yağı ılk bakımı neden 100 km de bunu cevaplarsanız zaten motoru n dılınden azda olsa anlarsınız bununda cevabı bole her zaman cevap yazamıyorum ama yanlısları duzeltelım kı herkezın doğrusunun bırlestığı yerde yanlıs cıkmaz

    200 ?? 1000 ?? markası nedir?? prototip mi??
    Biz harama meylederiz korkusuyla helalin onda dokuzunu terkederdik (Hz.Ömer)

    doğru olsam ok gibi, yabana atarlar beni...eğri olsam yay gibi, elde tutarlar beni...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler