Debriyajsız Vites Değiştirmek
-
Sitede arama yaptım.Detaylı açıklama bulamadım.Detaylı anlatımını bir de ben eklemek istedim!
Allah göstermesin debreyajda bir sorun yaşarsanız eğer ve debreyajsız vites değiştirmek zorunda kalırsanız vites yükseltmek istediğiniz zaman motorunuza hafif gaz verip biraz hızlanmasını sağladıktan sonra kısa bir süre içerisinde gazı bırakıp tekrar açarsanız aradaki zamanda şanzuman dişlisi ile motor dişlisi arasındaki bağlayıcı kuvvet 0'a yakın olur tam bu arada vitesinizi yükseltebilirsiniz, vites düşürmek içinde gazı bırakıp motorunuz yavaşlama başladıktan sonra kısa bir süre için gazı açıp tekrar bırakırsanız bu zaman aralığında yine bağlayıcı kuvvet 0'yaklaşacağından vites düşürmeniz mümkündür. boşa atmak için de motorunuz boşun olduğu vitesin üzerindeki vitesteyken(boş 1 ile 2 arasında ise 2. viteste olmalı) hafif gaz verin ve motorunuzun sabit hızda gitmesini sağlayın motor sabit hızla giderken ayağınızla vites koluna boşun olduğu tarafa doğru hafif bir kuvvet uygulayın vites boşa geçecektir. dururken hareket etmek için de motorunuzu iterek biraz hız kazandırırsanız(3-5km/s yeterli olur) motor stop etmeden vitese geçecektir.
Alıntı.
Reklamlar
-
Bunlar mecburiyet anında 1 yada 2 kere yapılabilecek şeyler...Devamı halinde dişlilerin köşeleri aşınıp ilerleyen zamanlarda seyir halinde vites ten atmalar yaşarsınız...
Sadece tel koptuğunda ya da ayarı düştüğünde servise gidene kadar ki uygulamalar...Sakın kendinizi alıştırmayın....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Bunlar mecburiyet anında 1 yada 2 kere yapılabilecek şeyler...Devamı halinde dişlilerin köşeleri aşınıp ilerleyen zamanlarda seyir halinde vites ten atmalar yaşarsınız...
Sadece tel koptuğunda ya da ayarı düştüğünde servise gidene kadar ki uygulamalar...Sakın kendinizi alıştırmayın....
Bahsettiğin hatırlatma için teşekkürler!
Tabiki bu uygulamalar servise giene kadar yapılmalı. Problem olmadıkça , yapıldığı taktirde ciddi zararlar verebilir!!!!
-
peki vites kolu düşerse ne yapacağız :D
-
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor
-
hubelas adlı üyeden alıntı
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor
hoşgeldin arkadaşım motorunu satarken haberimiz olsun seninkini satın almayalım
-
-
hubelas adlı üyeden alıntı
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor
Şööle bir deneme yap.....2 üç kere gazı ver, bırak....En çok hangi viteste yapıyorsan artırıp düşürmeyi o vitesde dediğimi yap.....
Bir gün işin var dimi arkanda artçınla beraber bir yokuştan iniyorsun....daha gazı bırakır bırakmaz noluyo bir bak....anında boşa çıkar motorun öyle hızlanırsınki??Allah korusun....
Dediğin gibi olsaydı motorlara debriyaj koymazlardı...Hem gereksiz hemde masraflı.....
Biraz düşünürsen hatanı anlayacaksın...Yok eğer anlamam dersen o zaman cebine 300 400 ytl yi hazırla.....Dişliler, balata, aradaki sarılar, işçilik o kadar tutar haberin olsun.....
supermoto adlı üyeden alıntı
peki vites kolu düşerse ne yapacağız :D
En kestirmeden servise gidiceksiniz....O da hafif meyilli yolda vitesi 2 ye takın, marşa tekerlek dönerken dokunun....Hemen çalışacaktır....2 vites ağır ve dikkatli şekilde, lambaları ayarlayarak gidin...Aradaki 2 3 kere değiştirmeler zorunluluktan da olsa mümkün olduğu kadar vites değiştirmemeye gayret edin....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
commuterlerde hiç debriyaj yok. devir geldiği zaman vites geçiyor.
itina ile kaza yapılır
-
firtina110 adlı üyeden alıntı
commuterlerde hiç debriyaj yok. devir geldiği zaman vites geçiyor.
Onların çalışma prensipleri ayrı....Sakın karıştırmayın....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
modenas kriss 110,yamaha crypton gibi modellerde yarı otomatik vites olayı var.vitesi sen değiştiriyorsun ama debriyaj sıkma gibi bir şey yok.FJZ miydi Yamahanın son Türkiyeye getirdiği modellere yani koymuşlar.gelmeden satılmış.ya şunu soracağım da bu debriyajı modenaslardaki gibi yarı otomatik şanzuman sistemi sonradan bir düz vites motosiklete uygulanamaz mı?modenas ın teknolojisi 98 in teknolojisi.bi bilgisi olan varsa yazsın rica edicem
-
yaww nasil commuter larda debriyaj yok.2 tane debriyaj var onlarda.birincisi donusu tamamen ayrican debriyaj.ikincisi gaza yuklendiginde kuvveti aktaran debriyaj.deneyin bakalim commuterla ,vites kolunu cok az asagi itin,gorun nasil debriyaj ayiriyo.sadece bizimkilerde elde debriyaj,onlardada ayakta.vites degistirirken .ike .ike debriyaj kullanasin diye.
(commuterlar ilk unlu olmaya basladiginda turkiyede,commuterla on kaldirdigimda arkadaslarim sasirmisti.cunku vites pedalini hafif ittiginde debriyajin ayirdigini bilmiyolardi )
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
Ona tam debriyaj denmez....Tamamen farklı bir sistem...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
orda aslinda bi tam debriyaj var,birde otomatik debriyaj var.istersen bi arastir...
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
jawa 180 cz lerde dişli sıyırma olayı yok mu ne. daha önceki motorum jawa 180 czydi debriyaj teli çok kopardı ve aylarca debriyajsız binerdim daha şimdiye kadar da hiç vites atması gibi bi durum olmadı allaha şükür.zaten artık emekli oldu.92 model mi neydi.debriyajsız çok rahat vites değiştirirdi.hatta debriyajsız sadece vites koluyla harekete başlardı.vites kutusunda yarı debriyaj mı ne varmış ama öyle başka motor da görmedim
-
ona bakarsan titan a bende cok yukleniyodum o konuda bir sey olmadi.satildi ama hala bomba gibi.
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
04 Aralık 2006, 01:06
#17
[I][SIZE="2"][/SIZE][/I]ÇOKCA ZEWK;ÇOKCA PARA İLE OLUR..
-
12 Aralık 2006, 00:37
#18
Ben debriyajsız vites değiştirme alışkanlığımla önceki iki motorumu oldukça uzun süreler sürdüm. Bir süre sonra ikisinde de debriyaj kaçırma problemi oldu. (Işıklarda viteste bekleyemiyordum). Motora zararı olduğu kesin.
Fena halde alışkanlık yapan birşey ama; hele vites küçültmeyi debriyajla yaptığınızda (özellikle sportif kullanım sırasında) motor freninin keskin vuruntusu ile karşılaşmak çok rahatsız edici oluyor. Motorun da dimdik durması gerek, biraz yüksek devirde arka lastiğiniz gezinmesine engel olamıyorsunuz. Hele ki güç kazanmak için vites küçültüyorsanız vuruntuyu düşürmek için çok seri bir şekilde gaz vermek gerekiyor, ki bunun kadar debriyajı ya da vites dişlilerini yıpratabilecek birşey bilmiyorum.
Zaman zaman alışkanlıkla debriyajsız tık diye düşürüyorum vitesi, ama sadece sportif kullanımda. Yukarıda anlatılan şekilde, azıcık gaz verince vites koluna çok az basınca, bir devirde vites kendiliğinden düşüyor aşağı. Ama normal sürüşte ise kesinlikle kullanmamak gerekli diye düşünüyorum.
Zaten ne zaman yanlış olduğunu motor kişiye hissetttirir. Debriyaj kullanmadan vites yükseltince motor aniden ileri zıplıyorsa; ya da küçültünce birdenbire öne yığılıyorsa yanlış vites değiştiriyorsunuz demektir.
Aslında ilginç bir konu, başka şeyler de söylenebilir bununla ilgili. Çünkü tam doğru anlarda yaparsanız motor tamamen vitessizmiş gibi pürüzsüz gitmeye devam ediyor. Belki de doğrusu budur, bilmiyorum..
-
12 Aralık 2006, 00:53
#19
ne yalan söyleyelim bu konuda üstüme yoktur.. bir ara debriyaj kullanmayı bırakmıştım ama Allah 'tan bu huyumu bıraktım sonralardan..
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
12 Aralık 2006, 01:02
#20
ya arkadaşlar debriyajsız motormu kullanılır işin zevki orada sıkacan debriyajı atacan vitese bakacan keyfine debriyajı cok kullanan birisiyimdir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler