Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Debriyajsız Vites Değiştirmek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul - Ankara
    arabada 6000-6500devir aralığında debriyaj ya hiç kullanmıyorum ya da yarısına kadar basıyorum debriyaja 1 senedir yaptığım bişe elimde kalan bişeler olmadı motorda da denedim aynısını onda daha da rahat oluyo fakat vites düşürürken mutlaka basılmalı debriyaja ama tabi ne kadar gerekli bi uygulama tartışılır en iyisi güzel güzel debriyajımıza basmak gibi sanki =)

  3. #23
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    sen git bi baktır balatalara...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  4. #24
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız
    Balatalara bişey olmaz....Balataların aralarındaki 4 adet saç parçaeskir birde geçirdiğin vitesin dişlisini yersin.....

    Keşke balataları yese......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #25
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Yani hep beraber tekrar edelim o halde.Debriyajsız vites değiştirmeyelim.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  6. #26
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani hep beraber tekrar edelim o halde.Debriyajsız vites değiştirmeyelim.
    valla mecbur kalırsan çok güzel değiştiriyorsun, tam da başlığa denk geldi,
    dün akşam iş çıkışı motoru çalıştırayım dedim, çattttt debriyaj elimde kaldı,
    tavsiyem bu işi öğrenin çünkü durumunuz ne olursa olsun böyle bir olay başınıza geldigi zaman servis yada ustalardan pek yardım alamıyorsunuz, 10 dakika mesafedeki bir servise gittim yürüyerek (motorun orjinal servisi değil bu arada başka bir servis) motoru buraya getir dedi, telefon açtım bir iki yere hepsi aynı şeyi söyleyince, telefonda aldıgım kısa bir eğitim sonrası,mecburen çıktım yola, ümraniyeden göztepeye 1 ve 2. viteste gittim ve motorun kendi servisinde yeni tel taktırdım
    yapılacak en mantıklı iş, ustalar pek yanaşmasada rutin bakımlarda debriyaj telinizi mutlaka kontrol ettirin, yoksa olur olmaz yerde kalırsınız, düşündümde E5 yada köprü üzerinde bu olay başıma gelseydi, herhalde çok daha ilginç bir macera yaşardım

  7. #27

    Üyelik
    12 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul - Ankara
    o kadar bi zararı olsaydı hadi 2002 model arabada fark etmedim ama 90 model flashın beni yarı yolda bırakması gerekirdi doğru aralıkta yaptığın sürece bi sorun çıkmıyo

  8. #28

    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    9 Ay Ankara 3 Ay istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600f Hemde Gümüş...
    daha once bende baska bi sitede okumustum racer makinelerin boyle ozelligi varmis... dogrumu bilmem artik ben merakımdan 1 kere kendi motorumda denedim gecti ama surekli yapmaya icim el vermedi. seviyom ben motorumu =)
    HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-

    Artik No Kawasaki Yes Honda =)

  9. #29
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Cahil cahil konuşmayın yaaa....Adamlar neden yapmışlar debriyajı....Sizin paranız çoksa yapın..Ama okuyan da debriyajsız geçiyormuş nasılsa diycek habire çat çut....

    Yarın bir gün serviste şanzumanınız açıldığında vites dişlilerine bir bakın o zaman ah ben ne yapmışım diyceksiniz.....Tabi açılırsa...Çünkü açılmadan satma yoluna gidiceksiniz....Motorun ortalama değeri 1000 - 2500 ytl....Ama 2 dişli size aç kapa 600 - 700 ytl ye mal olacak....Sizde yaptırmayıp bir balata değiştirip satıcaksınız dimi.....

    Her debriyajsız vites değiştirme şanzumanın ömründen çalmaktır.....Yazık diilmi yaaaa.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #30
    gagagotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul
    motorunuzu iyi tanıyorsanız, debriyajı kullanmadan vites değiştirmedede ustalaşırsanız, hiçbir zararı yok. yükseltirken motor gerekli devire geldiğinde zaten hafifçe dokunmanız vitesin geçmesi için yeterli oluyor. düşürürken daha dikkatli olmalısınız.
    uzun zamandır bu sitilde kullanıyorum. Herhangi bir zararını görmedim

  11. #31
    gucci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    ist-bahcelievler
    Motosikleti
    mondial mc 150
    debriya güzel bişi ama motor kullanırken sol elimin boşta olmasını tercih ederim... vitesli motorda kullandım ama genede yarı otomatiği özledim ve tekrar yarı oto ya gectim .... ayrıca suanda modenas bakıyorum cup ların kralı honda ve modenas

  12. #32
    ironeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    ESKİŞEHİR- İSTANBUL GÖZTEPE
    Motosikleti
    gitti ne yazık ki....
    Belkı kızacaksınız ama arkadaşlar bos bısey tartısıorsunuz.Eğer debriyaj işe yaramayan bır sıstem olmus olsaydı manuel vitesli araclar da bulunmazdı. Boylelıkle otomatik vites ve manuel vites ayrımı olmazdı.(diyeceksınız madem sacma nıcın yorum yapıosun? tanıstığım bı arkadas sıtemızı bır seyler araken bulmus insanların doğru bılgılenmesı ıçın yapıorum bu yorumu) Debriyajsız vıtes değiştirmenın zaraları zamanla ortaya cıkar 1 sene cokta uzun bır zaman değildir. Debriyajın gorevi sanzumanda baskı balata sayesınde volan ve sanzuman arasında ki kopru gorevi gören bir sistemdir.Eğer bu sistemı kullanmazsak manuel viteslerın yapısı buna uygun olmadığı için sanzuman ve senkromenç dislileri asınarak basımıza buyuk sorunlar acar. Ve malıyetı sizi baya uzer arkadaslar lütfen bu hatadan vazgecelim. Saygılarla

  13. #33
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    yaww tabiiki zarar veriri ama eger tam uygun devir tutarsa zarari cok az olur.titanla bunu hep uyguladim.bir sey olmadi
    ustune 83 model Ford Escort u 6 ay vites gecislerinde cok az debriyaj kullandim ama yine bi sey olmadi
    Eger devirine alisirsaniz fazla bi sey olmaz
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  14. #34

    Üyelik
    08 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung karion rt 125
    saray kırklarelinden istanbula dönüşte başıma geldi. debriyaj kolu elimde kaldı. daha çaylağım, durdurdum bi motorcu bişi olmaz dedi. debriyajsız da kullanabileceğimi söyledi. tarif ettiği gibi debdebriyajsız 1-5 vites aralığında üç beş defa gidip gelerek 30 km silivriye kadar kullandım. silivride teli değiştirip istanbul a devam ettim.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler