viraja girerken önemli 2 kural !!!
-
Doğru Viraj Alımında Geçerli 2 Genel Kural
Viraj alımında geçerli ilk kural ''yavaş gir - hızlanarak çık'' şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır. ''Önce dış -sonra iç- tekrar dış'' olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla motorun yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu her iki kural da doğru viraj almanın mantığını anlatmak için yazılmıştır ve sizle birlikte diğer araçların da seyir halinde olduğu normal trafikte uygulanması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir.
Yapılan Hatalar
Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja motorun yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır. Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğinizde çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır.
Virajları Doğru Almak
Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:
Doğru viraj alımında sürüş çizgisi ''önce dış -sonra iç- tekrar dış'' şeklinde olmalıdır.Viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.
motoru viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek motorun lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, motor viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde ''apex'' olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce motoru yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.
Fren noktasından itibaren motor virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) motora uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.
Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek motor gaza oturtulur. Ancak gaz verirken motoru kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.
[url]http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=23339[/url] :rendeer: artvin borçka
Reklamlar
-
ellerine sağlık acıklayıcı ve gusel bı olmus
Herkezlere kazasızz belaıszz surusler
[FONT="Courier New"][SIZE="2"][COLOR="DeepSkyBlue"]YOL GİTMEK;BEYİN VE BEDEN YETENEĞİ GEREKTİRİR[/COLOR][/SIZE][/FONT]
-
sen yazdıysan helal olsun gusel yazı
alıntı yaptıysan belırtmeyı unutmussun..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
Süper Moderatör (BBRR)
Alıntı adresinide eklersen çok seviniriz...
viraj alımında özellikle motosiklette hiç unutmamamız gereken şey virajda önümüze değilde viraj çıkışına bakmaktır..bu çıkışa bakarken izleyeceğiniz çizgiyide bilinçaltından çizersiniz çoğunuzun başına gelmiştir virajın çıkışında bir taş görürsünüz ve gider o taşın üstünden geçersiniz ..ne sağından ne de solundan tam üstünden ..bu mükemmel bir makina olan beynimizin hız ve viraj eğimini hesaplayıp size gideceğiniz yolu gösteren çizgiye bakmanızdan öte bişey değildir ..eğer o taştan kaçmaya çalışır ve viraj içinde fren yaparsanız inanın bana o taşın üstünden geçmekten çok daha kötüsü başınıza gelecektir..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
-
Virajı her şekil dönerimde korkum hız güdüm olmadığı için viraj içinde fren yapmak zorunda kalan tayfalar içindeyim, Nabıyım 12 yıl araba kullandıktan sonra motor kullanmaya başladım viraja giriyom motor çok yatıyor hatta yetmiyor viraj çizgi dışına çıkmak istiyor ama eylülde çok sorun yaşamadım herhalde tecrube kazanıyoruz.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
-
Alıntı dahi olsa faydalı bilgiler için teşekkürler.
-
Boş yolda viraj tekniği. Trafiğe açık yollarda kendi şeridimiz içinde bu hareket yapılmalı.
http://home.pon.net/HUNNICUTT/perfdriv.htm
İngilizce bir sürüş teknikleri sitesi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler