lastiklere nitrojen gazı?
Reklamlar
-
F1 araçlarında kullanılma sebeplerinin en başında gelen sebep şudur.
f1'de lastikler inanılmaz bir sürtünmeye maruz kaldıkları için çok fazla ısınırlar. içine azot basarlar çünkü azot ısıyı çok fazla absorbe ederek lastiğin ısınma süresini uzatır.
bütün lastiklerin verimli olduğu bir ısı vardır. f1 araçlarında bu verimli ısı seviyesi birkaç tur sonra geçilir ve lastikler artık verimsiz yüksek ısılara ulaşır. azot basmalarındaki en büyük gerekçe bu yüksek ısıya çıkma sürelerinin birkaç dakika da olsa uzatılmasıdır.basınç ve hava kaybı f1'de önemsenecek bir kriter değildir. f1 haftalar süren bir yarış olmadığı için milyonda birlik basınç kayıpları önem arz etmez.
------------------------
azotun f1 aracına diğer faydası geç ısındığı için geç genleşir. lastik basıncı arttıkça bombeleşip yere basan miktarı azalır. bu da motor gücünden daha az faydalanmak demektir.
normah hayattaki araçlar da azot kullanmak tehlikeli olabilir. çünkü lastik üreticileri lastikleri üretirken belli ısılarda çalışacak şekilde tasarlar. ve lastikleriniz bu ısıya ulaşmadığı sürece verimli olmaz. zaten motosiklet kullanıcıları bunu iyi bilir. ısınan lastikle viraja girmek daha tatlı olur.
ancak azot doldurduğunuz lastikler normal kullanım şartlarında çalışma ısısına çok geç ulaşacak ve bu süre içinde yol tutuş performansı kötü olacaktır.
özellikle kış aylarında daha kötü bir durum oluşturabilir.
normal hava basmanın belirgin tek dezavantajı vardır. uzun sürüşlerde lastik ısınacağı için basıncı artar..
bu da günlük kullanımınıza göre ayarlayabileceğiniz bir durumdur.
örneğin kısa mesafelerde şehir içinde kullanıyorsanız lastiğinizi tam psi değerinde şişirirsiniz. eğer uzun yola çıkacaksanız lastiği biraz indirip normal psi değerinden 1 birim düşük şişirsiniz. böylece yola çıkıp lastik ısındığında olması gereken basınca ulaşır ve sorun teşkil etmez.
moleküllerinin boylarından kaynaklandığı için normal hava kaçırır, azot kaçırmaz fikri de yanlıştır.
havanın %70'inden fazlası zaten azottur. lastiklerin hava kaçırması, jant yanaklarının ve buralara oturan lastik yanaklarının mükemmel olamayışından kaynaklanabilir.
normal hava içerisinde maddeler içinden süzülebilecek tek gaz hidrojendir. ve onun da havadaki miktarı önemsenmeyecek kadar azdır.
kısacası lastiğe azot basmak bazı firmaların " reklam yapma yöntemi " olabilir ancak eğer pistte yarışmayacaksanız azotun size faydasından çok zararı olacaktır.
Reklamlar
-
havayastıklarının içi de azotla doluyordu yanlış hatırlamıyorsam hızlı şişirdiğinden mi acaba bilen var mı tam olarak
-
harbisinden HORTLAMIŞ bir konu...
ama bende merak ediyordum,iyi oldu
-
hortlatmışım dimi bakmadım yazarken en son ne zaman atılmış mesaj diye
sessizsakin
arkadaşım doğrusun çünkü bazı lastikler tam aksine ısındıkça yola yapışır ve lastiğin performansı artar özellikle racing makinalar için bu geçerli nitrojenli tekerlerde bu ısınma olmaz o yüzden tehlikelide olabilir belkide fabrikalar bundan koymuyorlardır ama bence bu tamamen ticari bir şey adamlar zaten araba yada motor üretirken maliyeti minumumda tutmaya çalışıyorlar birde nitrogen gibi alternativi bedava hava varken ondan para almaları abest kaçar sürücünün opsiyonuna bırakılmalı artık lastikçilerin hepsi nitrojeni basıyor resmi bayilerde buna dahil dediğim gibi atla deve değil bende en çok tekere faydası olur sürücüye sürüşüne yada yakıt ekonomisine bir faydası olucağını sanmam..
lastiğin ömrü uzar ama tekrar ediyorum supersport denilen race makinlara bence koymayın pistte kullanıyorsanız o başka pist motorlarında da nitrojen var ama şehir içinde kullanıyorsanız tehlikeli olabilir...
-
Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye zararı yok.
Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.
Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.
Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.
Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
Alıntıdır. Her noktasına kefilim.
-
Boşverin lastik şişirmeyi yaw en güzeli dolu lastik hem patlamıyorda
-
harbiden konuyu hortlatmışsınız ha
azot gazı ile doldurduğum scooterimi 9 ay kullandım,hiç lastiğim patlamadı.bu süre içerisinde lastiklerin hiç indiğini görmedim.
lastik ömrüne olan katkısı için yorum yapamayacağım çünkü o kadar uzun süre kullanmadan motoru sattım
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
babaçi adlı üyeden alıntı
bugün lastiklerime(motorun) nitrojen gazı doldurttum.acaba başka kullanan varmı?faydaları ve zararları nelerdir.
merhaba..ben arabamın lastiklerine doldurttum.nitrojen gazı havadan daha hafif bir gaz olduğu için yakıt ekonomisinden lastik ömrüne kadar avantajları varmış.michelin servisi o şekilde söylemişti.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
merhaba..ben arabamın lastiklerine doldurttum.nitrojen gazı havadan daha hafif bir gaz olduğu için yakıt ekonomisinden lastik ömrüne kadar avantajları varmış.michelin servisi o şekilde söylemişti.
bende micheln servisinde doldurmuştum zamanında sanırım hepsinde var bu gaz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
nitrojen otomobillerde kamyonlarta tırlarda ve ağar olan her araçta kullanılabilir ve az ısındığı için lastiği daha az yumuşamasına olanak vererek ömrünü uzatır..
fakat; motosikletler de lastikerin yerle teması az ve maksat lastiklerin iice ısıtıp yola bastırmak olduğu için kullanılması doğru olmaz
-
evet bencede ama her motorsiklet için bu denmez bu ısındıkça yolu tutanlar genelde racingler yüksek performans motorları yoksa bir scootera chopper cruiser touring tipi motorlarda bir zararı olucağını sanmam
-
bildigim kadarıyla nitrojen gazı yaz aylarında uzun yol yaparken lastiklerin aşırı ısınıp gümlemesini önler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler