Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

OHV, SOHC, DOHC nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkuzen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    yok
    Merhaba, Honda CG 125 'in motoru OHV, Yamaha YBR 125 'in motoru SOHC imiş. Bu tip motorlar hakkında bilgisi olan açıklayabilir mi arkadaşlar bu terimler ne demek?

    Yani ben bu iki motordan birisini alıcam ama araştırıyorum.

    Yamaha biraz daha ağır basıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Misafir
    soch - üstte tek egzantirik
    doch - üstte çift egzantirk
    ohv - bunu bilmiyorum

  3. #3
    vreon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mavi YBR 125
    soch ve doch u guveli28 yazmış,
    ohv ise, sanırım "over head valve" gibi bir şeydi, yani sadece, üstten egzantrik
    Vreon Krantulor
    Okan Kılıç
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur :bestmt:

  4. #4
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    ÜSTTEN SUPABLI MOTORLAR (OHV)

    Üstten süpablı motorlarda süpaplar yanma odasının üstünde silindir kapağına monte edilmiştir. Bu tip motorların egzantrik mili motor blokuna monte edilmiştir ve supaplar itici çubuklarla açılıp kapanır.
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  5. #5
    serkuzen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    yok
    Peki, hangisi daha iyi? yani OHV motoru olan honda cg125 mi yoksa SOHC motoru olan yamaha ybr125 mi?

    bi sitede görmüştüm, bu yeni dedikleri SOHC sistemi ilk kez 1890 larda bir firma kullanmış. adı aklıma gelmedi.

    cg125 ?
    ybr125?

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1150 GS
    ybr 125
    Manic Depression Is Touching My Soul...

  7. #7
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    OHV demek Over Head Valve demektir. Yani supapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır ve bir itecek yarıdmıyla uykarıya iletilri hareket. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.

    SOHC ise Single Over Head Camshaft demektir. Yani suparları hareket ettiren ekzantrik mili silindir kapagına montelidir ve kranktan genellikle bir zincir vasıtasıya hareketini alır. Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..

    aşağıdaki resimde açıkça görülmektedir yumurtalar ekzantrik mili ve supapların hareketi..



    veya

    Flash formatında detaylı izlemek için burayı tıklayın

    Ayrıca DOHC ise Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantrik demektir. Bunu anlamı ise eksoz supapları için ayrı emme supapları için ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.

    SOHC veya DOHC motorlar dah ayuksek deivrlere çıkabilmketedirler. OHV motorlarda iteceklerdeki kayıptan dolayı yuksek devirlere çıkmak mümkün değil..

    Çıkmaya zorlanırsa aşağıdaki gibi bir durum sözkonusu olabilir. Henüz supap geri gelmeden piston yukarı çıkacagından piston supapa çarpar ve hasar oluşur.

    Şekil 1-A



    Umarım anlatabilmişimdir. Gecenin bu saatinde içerde ağlayan çocukla birlikte anca bu kadar oluyo..
    iptaluyelik02 ve Salih_T bunu beğendiler.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  8. #8
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Eralp Abi bunu faydalı bilgiler bölümüne de ekler misin rica etsem? Çok güzel olmuş anlatım, ben eklerim de benim değil senin nickin gözüksün istiyorum.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  9. #9
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS

    OHV ve SOHC Nedir?

    OHV demek Over Head Valve demektir. Yani supapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır ve bir itecek yarıdmıyla uykarıya iletilri hareket. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.

    SOHC ise Single Over Head Camshaft demektir. Yani suparları hareket ettiren ekzantrik mili silindir kapagına montelidir ve kranktan genellikle bir zincir vasıtasıya hareketini alır. Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..

    aşağıdaki resimde açıkça görülmektedir yumurtalar ekzantrik mili ve supapların hareketi..





    Ayrıca DOHC ise Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantrik demektir. Bunu anlamı ise eksoz supapları için ayrı emme supapları için ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.

    SOHC veya DOHC motorlar dah ayuksek deivrlere çıkabilmketedirler. OHV motorlarda iteceklerdeki kayıptan dolayı yuksek devirlere çıkmak mümkün değil..

    Çıkmaya zorlanırsa aşağıdaki gibi bir durum sözkonusu olabilir. Henüz supap geri gelmeden piston yukarı çıkacagından piston supapa çarpar ve hasar oluşur.

    Şekil 1-A





    Kaynak: eralpt
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  10. #10

    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    balkesir
    Motosikleti
    motorsiklet
    bende bir ornekle gireyim.... yuksek devire cıkabilir ybr ama titanla ben 150 ledim ibre yetmedi yukarıdaki resimdeki gibi subap catladı
    nezih kuzyaka

  11. #11
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    güzel bilgiler ,fakat parça isimleri biraz sanayi tabiri olmuş,
    İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.
    piyano denilenin esas ismi külbütör manivelasıdır
    Ekzantirk milindeki yumurta dediğimiz çıkıntılar da supapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapnaacagını ayarlar..
    yumurta denilenin esas ismi de kam veya eksantriktir(eksantrik:eksenden kaçık demektir bu arada)
    yazdıklarımın ukalalık olarak anlaşılmamasını rica ediyorum

    eralp hocama da selamlar

  12. #12
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    ÜSTTEN EGZANTRİKLİ MOTORLAR (OHC)
    Bazı motorların "camshaft-egzantrik mil"i silindir kapağının yukarısında, yada üstündedir (silindir bloğunun içinde olacağına). Bu sistemin avantajı kolların ve itici çubukların ilave ağırlıklarını ortadan kaldırmasıdır.
    Yeni olduğu sanılan bu teknik gerçekte Wilkinson Motor Car Company tarafından ilk defa 1898 de uygulanmıştır.

    ÜSTTEN ÇİFT EGZANTRİKLİ MOTORLAR (DOHC)
    Bu tip motor OHC motorla aynıdır tek farkı çift egzantrik milli olmasıdır.

    ÜSTTEN SUPABLI MOTORLAR (OHV)
    Üstten süpablı motorlarda süpaplar yanma odasının üstünde silindir kapağına monte edilmiştir. Bu tip motorların egzantrik mili motor blokuna monte edilmiştir ve supaplar itici çubuklarla açılıp kapanır.


    www.korfez.net/oto/info/motor.html sitesinden alıntı yapılmıştır...

    NOT:(Flash animasyonundaki 4 silindirli motorda pistonlar çifter çifter mi hareket ediyolar. )PHAETONW12 arkadaşıma çok teşekkürler...
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    DOHC, SOHC Double Over Head Cam, Single Over Head Cam: Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli. Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunun farkında değildir. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi, örneğin '94 model eski motorlu Tofaş Şahin'de olduğu gibi. SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora örnek olarak 95'ten itibaren Şahin'de ve diğer Tofaş-Fiat modellerinde kullanılan motorları gösterebiliriz. Tipo 2.0 i.e. modelinde ise DOHC, yani üstten çift eksantrikli motor bulunuyor. SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Birde bu Eksantriklerinine göre de Toyota,Honda ve diğer markaların değişik isimlerde VTEC, VVTi, i-VVTi, i-DSi adı altında akıllı subap zamanla sistemide denir.
    ---------
    toyota teknolojisinin icten yanmali motorlar camiasina kattigi subap sistemi. temeli farkli devirler icin, subaplardaki acilip kapanma surelerinin, acilarinin, verimli yanmayi surekli kilacak sekilde yonetilmesidir. yani sistemin ozu "degi$ken zamanli ve acili subap" mantigidir. motorda hem ciddi yakit tasarrufu hem de daha yuksek guc saglar. guzel bir$eydir. buna toyota cali$anlari kendi aralarinda "vit vit" derler.
    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=vvti sitesinden alıntıdır.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Benden bu kadar....
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  13. #13
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    NOT:(Flash animasyonundaki 4 silindirli motorda pistonlar çifter çifter mi hareket ediyolar. 4231 diye hatırlıyorum ben ama krank milinin şeklide önemli ama bilgisi olan buraya eklerse sevinirim.)
    genellikle 4 silindirli motorlarda ateşleme sırası 1-3-4-2 şeklindedir
    1. ile 4. ve 2. ile 3. silindirler kardeş çalışan pistonlardır

  14. #14
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    şunuda bi GÜNCEL liyimde yenilerde görsün öğrensin
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  15. #15

    Üyelik
    07 Ocak 2006
    çok güzel hazırlanmış. teşekkürler.
    VVTI teknolojisi supap sisteminde gelinmiş son nokta denilebilir. bundan sonra yapılabilecek çalışmalar supap sisteminde yapılacak yapısal değişikliklerdir diyebilirim. çünkü supapların zor çalışma şartları altında olması zaman zaman supaplarda değişik arızalarla görülüyor.

  16. #16

    Üyelik
    07 Ocak 2006

    çok açıklayıcı teşekkürler.

  17. #17

    Üyelik
    14 Mart 2006

  18. #18

    Üyelik
    30 Ağustos 2006

    zamanlama

    selam.sormak istedigim motorlar 4 zamanlı .her iş için bir zaman.piston aşagı inerken çek-şıkıştır-patlat-boşalt.yani 2 tur.birsilindir emme yaparken digeri iş digeri eksoz digeri sıkıştırma dört silindirli bir araba motorunda tamam.peki tek silindirli 4 zamanlı bir motorsiklet motorunda nasıl.tekbir silindir ve bir takım sübap.iki zamanlıda anlıyorum ama 4 zamanlıda mantıgıma oturmuyo

  19. #19
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Bilgiler için teşekkürler.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  20. #20
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Bilgiler için çok teşekkür ederim...
    Saygılarımla...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler