Manyetik ortamdan geçmeyen yakıtın molekülleri birbirine yapışmış halde bulunduğundan oksijen ile temas yüzeyi daha az olur.Bunun sonucu olarakta oksijen ile temas etmeyen moleküller yanma işlemi gerçekleştirmediği için yanmadan atılıyor bu da %27 yakıt kaybına neden oluyor.
Manyetik malzeme takıldıktan sonra yapılan emisyon testlerinde ise yakıt manyetik malzemeden geçtiği ve tam olarak yandığı için egzozdan atılan çiğ gaz oranı %3 lere kadar düşüyor.Yanmanın kalıteli olmasının, sadece yakıtta tasarruf sağlamadığınıda gösteren Magic Magnet, aracın çekişinide %30 hissedilir bir artış gösterir.
Şöyle ki, manyetik alandan geçen moleküller, manyetik alan sayesinde iyonize hale geliyor, bununla beraber her bir molekül ayrı ayrı oksijen ile temasa geçip daha iyi yanma lortamı bulur.Bu durumda; manyetik alanın yakıt tasarruf prensibi, bu yanmadan atılan yakıtı yakarak elde edilen tasarruftur.Yaptırdığımız emisyon testlerinin verdiği sonuçlara göre normal bir araçta ek bir düzenek takılmaksızın egzosdan yanmadan atılan çiğ gaz ın oranı %27 civarındadır.
Yakıt içersinsdeki molekülleri iyonize edip pozitif elektirikle yüklenerek oksijen molekülleri ile buluşmayı daha çabuk sağladığını kanıtladık. Magic Magnette manyetik kuvvet 24.000 Guass olup (Nd-B) neodmiyum elementindendir.
Monte edilecek yakıt borusunun kauçuk, aluminyum veya bakır olması gereklidir. İçerisinde çelik tel ihtiva eden borularda kullanılmamalıdır.
LPG li ve Doğal Gazlı otolarda Magic Magnet yakıt ayrışım çatalından önce monte edilmelidir.
Enjektörlü ve karbüratörlü LPG, Doğal Gaz, benzinli ve Dizel otolarda kullanılabilir
Garanti süresi 100 yıldır.
ISO-9001 belgesi