Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

BU BU NEDİR BU MONDİAL 125 MT LERİN YENİSİNDEKİ BU PARÇA NE?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Emme basma manifoltudur belkide öle bi zımbırtı vardıya benim motordada ona benzer bişi var turbolumu şimdi bizim alet :D:D:D:D hahahaha
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Mart 2005
    java kardeş senin dediğin gibi olması için ki senin dediğinde olmaz demiyorum hani...
    o borunun eksozun başlagıç tarfından çıkması mantığına aykırı. tam tersi eksozun başlgıç tarfından değil. eksozun bitim tarafında olması gerekiyor... yani bence haklı değil miyim?

  3. #23
    Misafir
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı
    akışkanlar mekaniğinde bernoulli prensibine göre hız arttıkça basınç azalır.
    http://home.earthlink.net/~mmc1919/venturi.html

    uçakta zaten bu prensibe göre uçar.kanat profilinin yapısından ötürü kanadın hücum kenarına rastlayan hava üst yüzeyden geçerken aniden hızlanır ve alt yüzeyden geçen havaya göre daha yüksek bir hıza ulaşır.böylece kanadın üst kenarında alçak basınç oluşur ve kanat, dolayısıyla uçak yükselme eğilimi gösterir.nasıl düz gider?kuyruk var,kanatçık var vs. vs...



    burda da aynı prensip geçerli.ekzoz tüpünden hızla geçen ekzoz gazı resimde monte edilmiş gördüğümüz valfin açılması sayesinde temiz havayı ekzoz tüpüne çeker.bu valfin özelliği tek taraflı açılır olmasıdır, yani ekzoz gazının aksi yöne geçmesine izin vermez.bu valfe bağlı plastik hortumun hava filtresine bağlı olmasıda yine aynı prensibe,yani bernoulli prensibine dayanır.eğer bu hortumun ucu açıkta yani motosikletin yanında bir yerde olsaydı hızla akan hava yüzünden aksi istikamette bir çekiş yaşanacaktı.motosikletin hızı ekzoz valfinin önünden geçen ekzoz gazının hızını aştığında bu borudan ekzoz gazı çıkacaktı.bu yüzden boru hava ffiltresi kutusundan hava almaktadır.aşağı yukarı statik durağan bir hava olduğunu farz edebiliriz.üstelik filtreden geçmiş tozsuz temiz bir hava, emisyon değerini düşürmek için birebir!
    kardeşim senin dediğin bu olay statik basınç ile dinamik basınç toplamı sıfır yapan kanunudur. Bernolli bağıntısına göre statik basınç ile dinamik basınç toplamı sıfırdır. Yani biri azalırsa diğeri artar. Burada o zaman dinamik basınç arttığına göre statik basınç azalacak. Ama sen diyorsun ki hızla yukarıdan gaz geçerken demek bu saçma bişey , çıkan eksoz gazı üst taraftan geçecek diye bişey yok. Sana göre o zaman eksozun içi parçalı bi yapıya sahip. Yani basınç olayı ile gazın hız olayını ve yukarıdan geçme olayını birbirine karıştırmayalım lütfen. Zaten valf tek taraflı ise böyle bişeye de ihtiyaç yoktur , yani bernolli bağıntısına , çünkü valf içerden hava geçerken zaten açılır.Bu arada bernolli bağıntısı daha çok sıvıların basıncında işe yarar , özellikle itfaiye araçlarının hortumlarının ucundaki parçaların ince olmasının ve bunun gelen suyun kalın borudan gelip inceden çıkmak isteyince basıncının artması dolayısıyla uzağa fışkırması olayı ile ilgilidir. Biraz karışık oldu ama , ben bu arada fizikçiyim

  4. #24

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bu arada javanın dediği tek taraflı valf ten benim anladığım bildiğimiz sibop. yani oradan hava geliyor ama geri gitimyor diyo bu sefere eksozdan çıkan basınç oradangelen basınçtan daha yüksek olursa nolacak ozaman walf diye tabir ettiğiniz sibop iki arada bi derede kalıp kendini kapatacak ne oradan hava gelecek nede bişey. zaten eksozdan çıkan basınç oradan gelen havanın basıncından daha yüksektir

  5. #25

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bu arada resimdeki motor weli1971 nikli arkadaşımızın dediği gibi kendiside fizik öğretmenidir keçinin olmadığı yerde koyuna apduraman çelebi dememek lazım

  6. #26
    Misafir
    Alıntı ariftoteles adlı üyeden alıntı
    bu arada resimdeki motor weli1971 nikli arkadaşımızın dediği gibi kendiside fizik öğretmenidir keçinin olmadığı yerde koyuna apduraman çelebi dememek lazım
    Arif teşekkür ederim , jawaya verdiği bilgiden ötürü yine de teşekkür ederim ama bizim yazdıklarımıza cevap vermesini de istiyorum bu arada.

  7. #27
    wishmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    Bahcelievler/Istanbul
    Motosikleti
    YBR 125
    selam,
    benzer yapı model uçağımda da var, yaptığı iş kısaca yanmadan sonra eksozdan dışarı atılan gazın basıncının bir kısmını yakıt deposuna iletmek, böylece devir arttıkça yakıt beslemesini de arttırmış oluyor (tahmin değil tespittir).. ha bunun motosiklette ne işi var bilemiyorum, ayrıca aynı işi yapıyorsa çok şaşırırım.

  8. #28
    Misafir
    Alıntı wishmaster adlı üyeden alıntı
    selam,
    benzer yapı model uçağımda da var, yaptığı iş kısaca yanmadan sonra eksozdan dışarı atılan gazın basıncının bir kısmını yakıt deposuna iletmek, böylece devir arttıkça yakıt beslemesini de arttırmış oluyor (tahmin değil tespittir).. ha bunun motosiklette ne işi var bilemiyorum, ayrıca aynı işi yapıyorsa çok şaşırırım.
    kardeş , senin uçağında bu ne işe yarıyorsa bunda da aynı işi yapıyordur herhalde. Gazın basıncını yakıt deposuna iletip devire göre yakıtı artırır demekle ne kastettin pek anlamadım. Biraz açarsan sevinirim. Teşekkürler.

  9. #29

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    fizik öğretmeni varken ders vermek niyetim yok ama bu konuda teknik açılımlara ihtiyaç vardı bende fikrimi yazdım.önceki mesleğim teknisyenlikti.mekaniği ve motorları severim.bu parçanın ne olduğuna dair fikriniz varsa buyrun yazın.
    sadece yukarıdaki resimden ve anlatılanlardan yola çıkarak yazıyorum.en güzeli sökün o parçayı görelim bakalım neymiş?
    tüpün geniş noktasında gaz hızı azalacağı için basınç artıyor.hızlı geçişin olduğu dar noktada basınç daha az olacaktır.ekzozun susturucu kısmında olan parçalar boruda yok, boru dümdüz ve içi boş.

    bu arada sevgili ariftoteles arkadaşımız şöyle buyurmuş:
    keçinin olmadığı yerde koyuna apduraman çelebi dememek lazım
    güzel benzetme, keçi geldi diyorsun yani!

  10. #30

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bu bi atasözüdür. eğer sen burda keçi yi bu şekilde anlıyorsun kesin zamanı gelinceye kadarda saman saklıyorsundur

  11. #31

    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MT
    Ne olduğu çözüldü mü arkadaşlar? Bir de ben şunu sorayım, eğer bu gerekli ve yararlı bir parçaysa bizimkilere de takılacak mı acaba servis tarafından?

    Sevgiler...

  12. #32
    vespa23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    vespa et 4
    kardeşler sekonder hava besleme sistemi olmasın yeni nesil motorların hepsinde var konum olarak garip yerleşimli yani fazla açıkta her neyse sekoder hava besleme motor rolantide iken artan vakum gücü nedeniyle eksoz çıkışına temiz hava verip yüksek devirde vakum düşünce bu havayı kesen boylece motorun düşük devirde ardışık ve düzenli çalışmasını sağlayan bir sistem (secondary air system )

  13. #33

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bence yakıtı düşürücü bi etkisi var ama fazla değil nisbeptle var taktıramazsın bence takacaklarınıda sanmıyorum

  14. #34

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı vespa23 adlı üyeden alıntı
    kardeşler sekonder hava besleme sistemi olmasın yeni nesil motorların hepsinde var konum olarak garip yerleşimli yani fazla açıkta her neyse sekoder hava besleme motor rolantide iken artan vakum gücü nedeniyle eksoz çıkışına temiz hava verip yüksek devirde vakum düşünce bu havayı kesen boylece motorun düşük devirde ardışık ve düzenli çalışmasını sağlayan bir sistem (secondary air system )
    olabilir eski vespalardada varmış bu sistem

  15. #35
    vespa23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    vespa et 4
    benim vespada var (2004) honda beat da var yani reis sistem yeni dört zamanlı motorlarda var iki zamanlıya uygun bir sistem değil

  16. #36
    heysem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/kadıköy
    Motosikleti
    Piaggio Skipper 150
    YA NERDEN OKUDUM O KADAR YAZIYI HEM KAFAM ŞİŞTİ HEM DE HİÇBİŞEY ANLAMADIM

  17. #37

    Üyelik
    19 Mart 2005
    motor alınca kafan şişmez. ozaman merakla ve istekle okursun

  18. #38

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    motorum var ve yine de tatmin edici ve mantıklı bir şey okumadım..
    imza, safrane

  19. #39

    Üyelik
    19 Mart 2005
    birisi secondary hava bilmem nesi dedi ama tam bilmiyorum en iyisi mondial teknik servis müdürüne sormak lazım

  20. #40
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Ben buraya o sistemi açıklayan bir mesaj atmıştım.Ama yazdığım mesajı şu an göremiyorum.Niye yok oldu bu mesaj.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler