Emme basma manifoltudur belkide öle bi zımbırtı vardıya benim motordada ona benzer bişi var turbolumu şimdi bizim alet :D:D:D:D hahahaha
Emme basma manifoltudur belkide öle bi zımbırtı vardıya benim motordada ona benzer bişi var turbolumu şimdi bizim alet :D:D:D:D hahahaha
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
java kardeş senin dediğin gibi olması için ki senin dediğinde olmaz demiyorum hani...
o borunun eksozun başlagıç tarfından çıkması mantığına aykırı. tam tersi eksozun başlgıç tarfından değil. eksozun bitim tarafında olması gerekiyor... yani bence haklı değil miyim?
kardeşim senin dediğin bu olay statik basınç ile dinamik basınç toplamı sıfır yapan kanunudur. Bernolli bağıntısına göre statik basınç ile dinamik basınç toplamı sıfırdır. Yani biri azalırsa diğeri artar. Burada o zaman dinamik basınç arttığına göre statik basınç azalacak. Ama sen diyorsun ki hızla yukarıdan gaz geçerken demek bu saçma bişey , çıkan eksoz gazı üst taraftan geçecek diye bişey yok. Sana göre o zaman eksozun içi parçalı bi yapıya sahip. Yani basınç olayı ile gazın hız olayını ve yukarıdan geçme olayını birbirine karıştırmayalım lütfen. Zaten valf tek taraflı ise böyle bişeye de ihtiyaç yoktur , yani bernolli bağıntısına , çünkü valf içerden hava geçerken zaten açılır.Bu arada bernolli bağıntısı daha çok sıvıların basıncında işe yarar , özellikle itfaiye araçlarının hortumlarının ucundaki parçaların ince olmasının ve bunun gelen suyun kalın borudan gelip inceden çıkmak isteyince basıncının artması dolayısıyla uzağa fışkırması olayı ile ilgilidir. Biraz karışık oldu ama , ben bu arada fizikçiyimjawa adlı üyeden alıntı
bu arada javanın dediği tek taraflı valf ten benim anladığım bildiğimiz sibop. yani oradan hava geliyor ama geri gitimyor diyo bu sefere eksozdan çıkan basınç oradangelen basınçtan daha yüksek olursa nolacak ozaman walf diye tabir ettiğiniz sibop iki arada bi derede kalıp kendini kapatacak ne oradan hava gelecek nede bişey. zaten eksozdan çıkan basınç oradan gelen havanın basıncından daha yüksektir
bu arada resimdeki motor weli1971 nikli arkadaşımızın dediği gibi kendiside fizik öğretmenidir keçinin olmadığı yerde koyuna apduraman çelebi dememek lazım
Arif teşekkür ederim , jawaya verdiği bilgiden ötürü yine de teşekkür ederim ama bizim yazdıklarımıza cevap vermesini de istiyorum bu arada.ariftoteles adlı üyeden alıntı
selam,
benzer yapı model uçağımda da var, yaptığı iş kısaca yanmadan sonra eksozdan dışarı atılan gazın basıncının bir kısmını yakıt deposuna iletmek, böylece devir arttıkça yakıt beslemesini de arttırmış oluyor (tahmin değil tespittir).. ha bunun motosiklette ne işi var bilemiyorum, ayrıca aynı işi yapıyorsa çok şaşırırım.
kardeş , senin uçağında bu ne işe yarıyorsa bunda da aynı işi yapıyordur herhalde. Gazın basıncını yakıt deposuna iletip devire göre yakıtı artırır demekle ne kastettin pek anlamadım. Biraz açarsan sevinirim. Teşekkürler.wishmaster adlı üyeden alıntı
fizik öğretmeni varken ders vermek niyetim yok ama bu konuda teknik açılımlara ihtiyaç vardı bende fikrimi yazdım.önceki mesleğim teknisyenlikti.mekaniği ve motorları severim.bu parçanın ne olduğuna dair fikriniz varsa buyrun yazın.
sadece yukarıdaki resimden ve anlatılanlardan yola çıkarak yazıyorum.en güzeli sökün o parçayı görelim bakalım neymiş?
tüpün geniş noktasında gaz hızı azalacağı için basınç artıyor.hızlı geçişin olduğu dar noktada basınç daha az olacaktır.ekzozun susturucu kısmında olan parçalar boruda yok, boru dümdüz ve içi boş.
bu arada sevgili ariftoteles arkadaşımız şöyle buyurmuş:
güzel benzetme, keçi geldi diyorsun yani!keçinin olmadığı yerde koyuna apduraman çelebi dememek lazım
bu bi atasözüdür. eğer sen burda keçi yi bu şekilde anlıyorsun kesin zamanı gelinceye kadarda saman saklıyorsundur
Ne olduğu çözüldü mü arkadaşlar? Bir de ben şunu sorayım, eğer bu gerekli ve yararlı bir parçaysa bizimkilere de takılacak mı acaba servis tarafından?
Sevgiler...
kardeşler sekonder hava besleme sistemi olmasın yeni nesil motorların hepsinde var konum olarak garip yerleşimli yani fazla açıkta her neyse sekoder hava besleme motor rolantide iken artan vakum gücü nedeniyle eksoz çıkışına temiz hava verip yüksek devirde vakum düşünce bu havayı kesen boylece motorun düşük devirde ardışık ve düzenli çalışmasını sağlayan bir sistem (secondary air system )
bence yakıtı düşürücü bi etkisi var ama fazla değil nisbeptle var taktıramazsın bence takacaklarınıda sanmıyorum
olabilir eski vespalardada varmış bu sistemvespa23 adlı üyeden alıntı
benim vespada var (2004) honda beat da var yani reis sistem yeni dört zamanlı motorlarda var iki zamanlıya uygun bir sistem değil
YA NERDEN OKUDUM O KADAR YAZIYI HEM KAFAM ŞİŞTİ HEM DE HİÇBİŞEY ANLAMADIM
motor alınca kafan şişmez. ozaman merakla ve istekle okursun
motorum var ve yine de tatmin edici ve mantıklı bir şey okumadım..
imza, safrane
birisi secondary hava bilmem nesi dedi ama tam bilmiyorum en iyisi mondial teknik servis müdürüne sormak lazım
Ben buraya o sistemi açıklayan bir mesaj atmıştım.Ama yazdığım mesajı şu an göremiyorum.Niye yok oldu bu mesaj.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)