ben ybr'ye castrol 10w40 yarı sentetik koyuyorum ...en son 1 lt'si 14 ytl'idi şimdi ne kadar bilmiyorum ama makinanın ömrü yağdır arkadaşlar...öyle etten püften yağ koymayın yoksa makinanız püfff olur arkadaşlar...
ben ybr'ye castrol 10w40 yarı sentetik koyuyorum ...en son 1 lt'si 14 ytl'idi şimdi ne kadar bilmiyorum ama makinanın ömrü yağdır arkadaşlar...öyle etten püften yağ koymayın yoksa makinanız püfff olur arkadaşlar...
Keşke görmüş olsaydım. Kendim yağ aldığım zaman illa ki motosiklet yağı alıyordum, bu sefer yağ satan adama danıştık bildiğimizden şaştık. Servisteki adam "castrol magnetece iyidir" dedi, tamam bu sefer de o olsun dedim ama sonra gördüm kutusunu araba yağıymış...
Şimdi ne yapmam lazım acaba? Tekrar yenileyeyim mi yağı, yoksa bir seferlikten bir şey olmaz mı?
150'lik scooter var. kanuni'nin voger yağını kullanyodum artık koymıcam. herkesin bi bildiği varki castrol kullanıyor ama servisteki abim küçük plastik 1lt'lik şişelerde marketlerin raflarında olan yağları atık yağlardan yapıldığını söyledi. ama benim 10w-40 yağımın da büyük ambalajda olanı yok heralde. ? baka 150cc scooter kullanıp hangi yağı kullandığını yazan olmamış. hep vitesliler yazmış
okudum okudum bi dragstar 650 kullanan yokmu (:
eger kullanan varsa ne yag koyuyosunuz nezamn degiştiriyosunuz?
servis 20 50 dedi sanırım tam emin digilim bida sorcamda bi fikrim olussun?
125 lik scooter castrol 4T scooter yağı var ondan kullanıyorum 10-40 ama yaza doğru 140 yapmayı değiştiriyorum birede arkadaşımın babası oto tamircisi 10 40w yağ 10000 km de bi değiştirilir dedi bende 500 de 1 değiştiriyodum 1000 ne çıkarttım
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
10-40 3000km de değiştiriyorum
Honda BeaT her 1000 KM'de yağ değiştiriyorum.Marka tam bilmioyorum kend iyerinden aldığım için sorun olmuyor.Bide sıcak yerlerde yağ markası pek önemli değil hemn hemn hepsi olur gibi geliyr bana.
Ben MOTUL kullanıyorum. 4 binde değiştiriyorum. Fakat diğer yağlar gibi 4 binde kapkara olup çabuk yıpranmıyor. Tekrar değiştireceğimde yine motul kullanacağım.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
dragstar 650 icin fikri olan yokmu?
10 40 diyen var 15 50 diyen var 20 50 diyen var
yarı sentetik diyen var tam sentetik diten var :S yardımlarınız makbule gecer
arkadaşlar mondial 151 rs için petrol ofisi özel yağ çıkardı deniliyo bilgisi olan varmı
THE DOORS- DİNLEMEK BİR AYRICALIKTIR
arkadaşlar teknik bilgiler bölümünde yağlarla ilgili bayağı açıklama var yağın markasından ziyade hizmet sınıfı önemli kullanma kılavuzlarında hangi sınıf yağı kullanacağınız bellidir bunlara uymak yeterli. 20/50 yağ öneren hiç bir motor üreticisi görmedim ve duymadım demekki yağcı arkadaşlar üreticilerden iyi biliyorlar.yalnız jaso/ma hizmet sınıfı yağların motorlarada uygun olduğu söyleniyor araştırmak lazım herkese kazasız belasız sürüşler.
herkese iyi akşamlar,
hemen tüm yazılanları okudum ve hayrete düştüm doğrusu
1000 - 1500 - 3000 km de yağ ne maksatla değiştirilir anlamdım doğrusu
cebinizde fazladan para var herhalde?
üstte belirttiğim km lerde attığınız yağ daha sıfır sayılır biliyormusunuz??
Motor yağ eksiltmedikçe,uygun yağ kullanıldıkça benim tecrübem en az 5000-6.000km ve daha fazlası diyor!!
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
suzuki intruder c800
ilk yağ değişimi 1000 km daha sonra her 6000 de bir
Motul (sadece suzuki servislerinde mevcut suzukinin yarışlardada kullandığı fransız menşeili yağ) marka yağ kullanıyorum. 15-40 veya 20-40 olması lazım
[COLOR="Red"][B]TÜRK CHOPPER[/B][/COLOR]
[B][COLOR="DarkRed"]Birlikteliğimiz Gücümüzdür[/COLOR][/B]
oksello 10-40 yarı sentetik yağ kullanıyorum.
15-50 bende şaşırdım servise dedim 15-40 koymuomusun benimki 200 lük enduro tabii eleman abii bunlar çabuk ısınıo bu daha ii dedi bende koy bakiim dedim koydu binim birazdaha ii oldu gibi gelio
Vitesli motosikletler için dediğinize katılıyorum. Ancak scooterlar için bir yağ ile 5000-6000 km. gitmek pek mantıklı gelmiyor bana. Çünkü genelde yüksek devirli gitmek durumundayız. Şahsen E5'te kaptırdığım zaman 6000-7000 devir arasında seyretmek durumunda kalıyorum. Bu şekilde gidildiğinde de yağ çok çabuk özelliğini yitiriyor. Bu yüzden önceki motorumda 1500, taş çatlasın 2000km. de bir yağ değiştirirdim.
Bu benim tamamen şahsi görüşüm tabi, yanılıyor da olabilirim. Yanılıyosam söyleyin, boşu boşuna para harcamıyım ben de. Yağı her değiştirdiğimde yağ kap kara çıkıyordu çünkü. Bilmiyorum, belki de ilk birkaç ısınmada yağın rengi değişiyordur. Valla bi yağ değişimiyle 5000km. korkmadan git derseniz baya sevinirim açıkçası.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)