Kaç km de yağ değişiyorsunuz, hangi yağı kullanıyorsunuz?
Reklamlar
-
15 Nisan 2009, 00:08
#241
ramzey 100 cup kullanıyordum satmadan önce tabi motorda castrol 10+40 yağ kullanıyordum ve her 1000 km de bir değiştiriyordum çünkü işim bu yıkama yağlama kısaca canım sıkıldığında yağını değiştiriyordumhelal olsun yaktığı yağlara o gitti sanki elimi ayağımı kestiler...
...ÖLÜM HAYALLERİ BEKLEMEZ...DEMİRKÖYLÜ...
Reklamlar
-
12 Mayıs 2009, 17:07
#242
delicoban08 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar mesaj yazan herkese teşekkürler güzel bir konu olmuş. honda CG 125 titan ES marka motoruma okuduğum mesajlar sonrası castrol 1 4 T 10w/40 yağ koymaya karar verdim.
arkadaşlar yağ konusunu hallettik sayılır da km işi ne olacak bu gün baktım ben değişeli 1400 km olmuş yağa baktım biraz kararmış sizce değişmelimiyim yoksa 2000 e kadar devam mı? (honda cg125 titan ES)
ha bide yaz geldi sayılır 15w 40 mı koysam acaba
-
12 Mayıs 2009, 17:29
#243
moturun kirapçığında 15w50 de yazıyordu. castrol 15w50 koydum 4 tane
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
21 Ağustos 2009, 10:16
#244
Merhaba Arkadaşlar;
Würth İstanbul satış temsilcisiyim.Würth ürünlerinden sipariş verecek arkadaşlar, vserceoglu@hotmail.com mail adresimden veya 542 301 36 46 nolu telefonumdan bana ulaşabilirler.
Syg
Volkan
542 301 36 46
vserceoglu@hotmail.com
-
22 Ağustos 2009, 19:53
#245
ya arkadaşlar scooter ıma 10 / 40 yağ koyuyorum yağım biraz eksilmis ben 10 / 40 yerine üstüne 5/40 koysam mesela ne olur?? elimde o var yağ almak istemiyorm ..
-
27 Ağustos 2009, 12:04
#246
Ben en son Opet 10/40 koydum, diğer denediğim yağlara göre çok aşırı bir fark yaptı.
Vites geçişleri acayip yumuşadı, boşa almak için hafifçe dokunmam yetiyor.
Vibrasyonda da gözle görülür bir azalma oldu.
Scoot diye bir yağ buldum bir de onu deneyeceğim, en son hangisinde karar kılacağım ona bakarım artı.
-
28 Ağustos 2009, 01:46
#247
Ben yazın 15-50, diğer mevsimlerde 10-40 Castrol motorsiklet yağı kullanıyorum. 14000 km. oldu 1000 km.de yağı değiştiriyorum hiç bir şikayetim yok yolda kalmadım, masraf açmadı. Formül; temiz kullanım, zamanında bakım, 1000 km.de Castrol yağ değişimi. Kötü motor yoktur, kötü kullanıcı vardır.
Orhan KÖNİ
-
10 Eylül 2009, 13:01
#248
Özellikle çin malları için
her 1000 km bir değişmesi gerek.Hava filtresini temizlettir adam gibi kullan motoru(Bazı arkadaşlar kendilerini yarışçı sanıyor köpek gibi yükleniyor makinaya,sonra derler ki; "adi bu makina yaaa,hemen bozuldu") yoluna devam et.Haa kaliteli motorlar için 2000 de 3000 de bir değişmesi lazım lakin motor yağ yakmıyorsa ya da yağ kaçırmıyorsa bile yağın viskozitesi bozulur yağlama görevini yapamaz.Ama bazı arkadaşlar 10.000 de bir ,5.000 de bir değiştirdiğini söylemiş ya altındaki motora acıdım valla.Taabi motor diye bişey kaldıysa zuhahahaha.
-
10 Eylül 2009, 13:15
#249
1000 km de viskozitesi bozulacak yağı baştan çöpe at bence. tamam 10000 gidilmez bir yağla ama 1000 de değişmek te abartı olmuş. normal kalitedeki yağlarla çok rahat en az 3000km gidersiniz. max 5000 km de değiştirmeniz gerekir. senelerdir motor kullanırım yağımı 3000-3500 arası değiştirim henüz elime aldığım bir motorum yok. ha yeri gelir zorlarımda motorlarımı hiç farketmez.
-
10 Eylül 2009, 14:17
#250
YBR 250 castrol 20-40 4T 10 000 km'de bir.Sorun yok.Tıkır tıkır gidiyoruz.30 000 km oldu daha 3 defa değiştirdim.
-
10 Eylül 2009, 14:49
#251
1000 km de viskozite bozuluyor demedim ki
dark_face adlı üyeden alıntı
1000 km de viskozitesi bozulacak yağı baştan çöpe at bence. tamam 10000 gidilmez bir yağla ama 1000 de değişmek te abartı olmuş. normal kalitedeki yağlarla çok rahat en az 3000km gidersiniz. max 5000 km de değiştirmeniz gerekir. senelerdir motor kullanırım yağımı 3000-3500 arası değiştirim henüz elime aldığım bir motorum yok. ha yeri gelir zorlarımda motorlarımı hiç farketmez.
Selam arkadaşım.
1000 km de viskozite bozuluyor demedim ki.Genelde bizim millette ne yazdığını okumama gibi bir sorun var.Üstüne alınma.Zorla arkadaşım motorunu, 3500 de değiştir yağını kimse sana bişey demiyor.Ben burda edindiğim bilgileri paylaşıyorum.
kaliteli motora sahipseniz 3000 uygun bana göre daha uzun olursa bu motor da üzer insanı yani.Sahip değilseniz durum değişiyor işte.Bende asya 150t-7b model motor var.Yag bozuluyor işte 1500 de.simsiyah çıkıyor.belli yani yapısı bozulmuş. bu motordan da kaynaklanır dediğim gibi.Koy piaggio ya aynı yağı 1000 km de yağı koyduğun gibi alırsın hiç bozulmamış biçimde.Ben değiştiririm durum bu hale gelmeden.1000 oludumu yağ değişimi yaparım.motor yaklaşık 25.000 oldu.2006 model.İzmir, manisa , urla , çeşme sıklıkla gidiyorum buralara.Sıkıntım olmadı şu ana kadar.
Motora bakarsan o da sana bakar.Düzenli bakım,insan gibi kullanım oldukça çin malı bile olsa bozulmadan gidiyor.Ah bir piaggiom olsa da
not : adamın motoruna bak ettiği laflara bak hıh gibi düşünceler içinde olan arkadaşları şiddetle kınıyorum.ha bunun bir varyasyonu da adamın bindiği motora bak kaskına bak o motora o kasla binilir mi? bu insanlar motorsikletin felsefesinden uzak olan insanlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:49 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 PM ----------
mayko33 adlı üyeden alıntı
YBR 250 castrol 20-40 4T 10 000 km'de bir.Sorun yok.Tıkır tıkır gidiyoruz.30 000 km oldu daha 3 defa değiştirdim.
Yolun açık olsun küçük bir soru : kullanım kılavuzunda kaç bin de bir yazıyordu yağ değişimi???
-
13 Aralık 2009, 15:12
#252
Arkadaşlar Gecen Günlerde Motor yagını kendim degiştirdim. Shell 15W50 yag koydum galiba 900 gr alıyormuş tam bilmiyorum. 900 gr yag mondial 100km cup motor icin fazlamı? kullandıkca yag fazlalaşırmı? Çünkü yagı ilk koydugumda motor blogununyanındaki camda motor çalıştıgında yag eksiliyordu. şimdi ise hic eksilme yok. yag fazlamı koyduma acaba? ne kadar yag koymalıyım?
-
13 Aralık 2009, 16:18
#253
cbf 150 için castrol 10w-50 kullanıyorum ama bu yağ tercihinin etkeni çoktur. Silindir hacmi,mevsim normalleri,kullanım tarzı vs vs..
-
13 Aralık 2009, 16:49
#254
Bende honda beat var daha yeni aldım.4000 de yağı değiştirilmiş.Şimdi 4846 da 5000 de yağını değiştiricem.Castrol düşünüyorum.Aydın hava şartlarında düşünürsek 10-40 ya da 15-40 düşünüyorum.Sizce bunlar doğru mu yoksa başka tavsiyeleriniz var mı?
-
13 Aralık 2009, 16:58
#255
bazıları kızıyor falan ama ben 1000 km veya 6 ayda bir değiştiriyorum... belki bazıları der mühendisler bunu düşünmemmişlerde senmi düşünüyorsun diye evet ben böyle düşünüyorum...babam ve ben her daim motorla iç içe büyüdük... babamdan bana bulaştı bu tutku...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
13 Aralık 2009, 17:55
#256
Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimhyasal bir maddedir.
Motor yagi, motorun tüm hareketli aksami üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayi azaltir. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarildigi anlamina da gelir. Motor yagi içerdigi deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardimci olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağin bir bölümünü kartere indirmeye yardimci olur.
Motorlarııza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince;
Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlarve Mineral Yağlar.
Sentetik yag ile mineral yag arasinda ne fark vardir? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim ?
Mineral yaglar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yaga gerekli katiklarin eklenmesiyle üretilir. Sentetik yaglar ise, baz yagin çesitli kimyasal islemlerden geçmesinden sonra laboratuar kosullarinda insan eliyle üretilir. Laboratuar ortaminda farkli bir teknoloji ile üretilen sentetik yaglar, mineral yaglara oranla daha yüksek ve daha düsük sicakliklar ile yüksek basinca karsi daha dayaniklidir.
Sentetik yaglar mineral yaglara göre neden daha pahalidir?
Sentetik yaglarin hammaddesi olan sentetik baz yag, ileri teknoloji ile yogun islemlerden geçerek üretildigi için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatini etkileyen nedendir.
Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK yada YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince oplup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.
Sentetik yaglari mineral yaglar ile karistirip kullanabilir miyiz?
Sentetik yaglar ile mineral yaglarin karistirilmamasi daha dogru olur. Bu yaglar karistirildigi takdirde mineral yag sentetik yagin üstün vasiflarini azaltir.
Ince yag motora zarar verir mi?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, amotorunuza uygun ve üreticisi tarafindan tavsiye edilen yagin kullanilmasidir. Kullanilan ince yag sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yaglar ince olmasina ragmen mineral yaglara göre çok daha dayaniklidir ve performansi yüksektir.
Motor yagina ek olarak baska yag katki maddesi kullanmak yararli midir?
Hayir, yararli degildir. Çünkü motorun ihtiyaci olan tüm katiklar kaliteli bir motor yaginda zaten vardir. Yapisan ve viskozite artiran olmak üzere iki gruba ayrilan katiklar, motor yaginin katik dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri disaridan katik kullanilmasini tavsiye etmezler. Motor yagi katigi kullanmanin sakincalari sunlardir:
Yaga sonradan ilave edilen katiklar, motor yaginin mevcut katiklariyla reaksiyona girip yapisini bozabilir. Bu durumda genelde yagda katilasma sikayetleri olusmaktadir
Yine bu katiklar, silindir duvarlarinda daha iyi yaglama için açilan honlama çizgilerini tikar. Bu da yagin silindir duvarlarina tutunmasini zorlastirarak yag filminin olusmasini engeller ve motor asinmasini artirir
Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite siniflandirmalari sunlardir:SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE siniflandirmasi digerlerinden farkli olarak yagi düsük ve yüksek isilardaki viskozitesine göre siniflandirir, dolayisiyla bir miktar daha ayrintili oldugu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanilani olmasi sebebi ile, ilk sirada
SAE siniflandirmasini inceleyelim;
SAE siniflandirmasinda derece “W” harfi ile ayrilan iki rakamdan olusur. W, winter yani kis anlamindadir ve yagin düsük sicakliktaki viskozitesini gösterir. Örnegin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, ayni zamanda yagin baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düsük olursa yag o kadar ince olacagindan, bu bize ayni zamanda yagin düsük isilarda ne kadar akici olacagini ve motorun ne kadar kolaylikla çalisacagini da gösterir.Ikinci rakam yagin yüksek isi viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir.
Ayni viskozite derecesindeki yaglar arasinda neden fiyat farki olur?
Yagin içerisindeki baz yagin kalitesi, katik paketinin cinsi, API veya ACEA performans sinifi farkliliklari nedeniyle fiyatlar degisiklik gösterebilir.
Motorlar neden Yağ Eksiltir?
Yag eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans saglamak amaciyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmistir. Motorlarda ki bu özellik yagin yipranmasina, dolayisiyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçlarin belirli km. araliklari için yag eksiltme paylarini araç kitapçiklarinda belirtmislerdir. Sentetik yaglar mineral yaglara oranla daha az eksiltme yapmaktadirlar.
Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
Motor yaginin görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yagi, içeriginde ki dagitici ve deterjan katiklari sayesinde motorda olusan kurum parçalarini dagitarak bünyesine alir, metal yüzeylere yapismasini engeller. Metal yüzeylere yapisanlari da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yagi kirlenir. Dolayisiyla kirli görünen motor yagi, görevini iyi yerine getiriyor demektir.
Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yaginin bozuldugunu anlayabilmek için elle veya gözle yapilan incelemeler yaniltici olabilir. Kesin sonuç için, yagin laboratuar kosullarinda, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.
Sabahlari bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
Araçlar soguk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soguk havada kalinlasan yag, ilk çalisma aninda motorun içinde rahat dolasamaz ve bu nedenle ilk çalisma aninda sorun yasanir. Özellikle soguk hava kosullarinda düsük viskoziteli (yani ince), kismi sentetik ya da tam sentetik yaglar kullanilmalidir.
Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise ; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Fazer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sonmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN !
Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasinda bağlantı var mıdır?
Araçlarin yag degisim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanim süresi araç üreticisinin tavsiyesi dogrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yaglarin mineral yaglara oranla çok daha dayanikli oldugu söylenebilir. Dolayisiyla kullanilan yagin sentetik veya mineral olmasi motor performansini ve korumasini dogrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yag degisim km.si araç üreticilerinin onayi olmadan uzatildigi takdirde, beklenen performans ve koruma saglanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.
Yag eksilmesi durumunda degisik marka yag eklenmesi motora zarar verir mi?
Eklenen yagin ayni viskozite derecesinde, ayni API sinifinda olduguna dikkat edilmeli ve mineral yag ile sentetik yag birbirine karistirilmamalidir. Bu durumda motorda ani ya da dogrudan bir zarar olusmasa bile yagin kimyasal yapisi bozulabilir, motor korumasi azalir.
Sonuç :
Her yag, mümkün olan en yüksek performansi vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yaginiz zaten kaliteli ise hiç katki eklememek, yok kaliteli degil ise de katkiya para vermek yerine yagi daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yagi alin, ve mümkün oldugunca markadan markaya, mineralden sentetige, degisik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyaciniz ne ise, ona uygun bir yag seçin. Evet, sentik yaglar mineral yaglara oranla hatiri sayilir derecede pahalidirlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sagladiklari koruma da mineral yaglara oranla çok daha fazladir.
Kazasız sürüşler,
Aşkın KAYMAZ
başka bir siteden alıntı yaptım. Ama çok faydalı bilgiler. Aşkın Kaymaz'a teşekkürler
-
13 Aralık 2009, 18:02
#257
10000 km de bir bakımlarda yamalube koyuyor sevis. Zaten klavuzunda da boyle yaziyor.
-
13 Aralık 2009, 18:02
#258
Her 2000 km değiştiriyorum.Aynı zamanda hava filtresinide temizletiyorum. Yağ olarak Castrol ya da Valvoline 4T 10-40 yağ kullanıyorum.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
13 Aralık 2009, 19:08
#259
Hyosung GT 250 R'ımda ;
Yazın Castrol 10-50 (Nadir bulunur ve pahalıdır fakat Yaz için güzel yağdır) ; Kışın Castrol 10-40 Kullanıyorum...Bi dahaki değişimde ise ELF deneyeceğim
15oo KM'de bir de Yağımı ve yağ filtremi YeniLerim...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
13 Aralık 2009, 20:15
#260
motosikletle tanışıklığım o kadar eski değil, ama otomobillerden bilirim 1970'lerde arabaları 3.000 km'de bakıma götürür ve yağını değiştirirdik. o günlerden bu günlere her şey gibi yağ teknolojisi de gelişti. bugün otomobiller 15.000 -20.000 km'de bir yağ değiştiriyorlar.
atık yağların çevreye verdiği zarardan dolayı, atık yağ miktarını azaltmaya yönelik çevre baskıları, yağ üreticilerini daha uzun ömürlü motor yağları geliştirmeye itti.
eski alışkanlıklarınıza dayanarak veya yağın rengine bakarak çok sık yağ değiştirmeyin; hem cebinize hem çevreye zarar arkadaşlar. yağın renginin siyahlaşması özelliğini yitirdiğini göstermez. dizel bir motorda yağ değiştirdikten 1.000 km sonra bakın, yağı simsiyah görürsünüz; fakat o yağı 14.000 km daha kullanırsınız.
öncelikle el kitabında tavsiye edilen kilometreye uyun. tozlu yollarda kullanıyor, fazla dur-kalk yapıyor, motora fazla yükleniyorsanız yağ değişimini biraz öne çekmeniz tavsiye edilir de; bu mesela 3.000 yerine 2.500 km'de değiştirmek olur; 1.000 km'de yağ değiştirmek yazık.
atık yağların çevreye çok zararı var. yağınızı kendiniz değiştiriyorsanız, eski yağı toprağa, kanalizasyona lütfen dökmeyin. yağ üreticileri özel tankerlerle servis ve tamirhanelerden yağ topluyorlar. yakınınızdaki bir tamirhaneye verebilirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler