Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Otomatik Zincir Yağlama Sistemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bilirsinizki motosikletlerde zincir bakımı önemlidir, temiz ve bakımlı bir zincir bize konforlu ve uzun ömürlü bir çalışma sağlar. Motosiklet zincirlerinin malum fiyatları da bizi zinciri korumaya ve daha uzun zaman kullanmaya itiyor. Normal bakımları yapılan bir zincir, yani belli aralıklarla temizlenen ve yağlanan bir zincirin ortalama 25.000 km ömrü vardır. Fakat yapacağımız sistem ile bu süre yaklaşık iki katına çıkmaktadır.

    Öncelikle bu fikir nasıl doğdu onu anlatayım, malumunuz zincir bakımı ve temizliği çoğu zaman zevkle yapacağımız bir uğraş olsada aslında bir zor ve zahmetli bir işdir. Etrafı kirletici bir iş olduğundan dışarda yapılmak zorundadır ve soğuk kış günlerinde yağmur ve çamurdan dolayı daha çok yağlanmak isteyen zincirimizle zature olma pahasına hiçbirimiz uğraşmayız.

    Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma otomatik zincir yağlama sistemleri standart olan motorlu testereler geldi, bunları araştırıken bazı iş makinalarındada böyle sistemlerin mevcut olduğunu öğrendim. Araştırmayı derinleştirince böyle bir sistemin motosikletler içinde üretilip piyasaya sunulduğunu gördüm.

    Evet, ne yazıkki sistem yurtdışında var henüz ülkemize gelmiş değil. Fiyatı yaklaşık 50 YTL ve tabiki bu fiyat orası için geçerli, ülkemize gelirse eğer vergiler masraflar ve ithalatcı karıyla fiyatın 2 mislini geçebileceğini rahatca söyleyebilirim. Neyseki çok zor bir sistem değil, bunu biz kendimizde yapıp aracımıza uygulayabiliriz.


    Bu resimlerde sistemin yağ haznesi olan küçük şişenin motorlara mote edilmiş hallerini görüyoruz.



    Bu resimde ise sistemin can damarı olan ve dişliye yağ damlatan plastik bir mekanizma var.

    Bizim bunu el ile yapmamız oldukca zor ve riskli olduğu için daha farklı ama aynı amacı taşıyan bir sistem yapacağız.

    Evet, başlıyoruz :

    öncelikle bize neler lazım bir bakalım ;

    Yağ haznesi olarak kullanmak için bir adet plastik şişe, bunun için en iyi çözüm aseton şişeleridir. 200 ml civarında bir kapasite bize yeterli olacaktır.



    Şişeyi sabitlemek ve kullanacağımız hortumları toparlamak için yeteri miktarda plastik kelepce.



    Yeteri miktarda akvaryum hava hortumu ve bir adet bu hortumların vanası



    En zor ekipman, bir adet 12 Volt selenoid valf



    Şimdi bir çoğunuz selenoid valf in ne olduğunu bilmeyebilir, ne olduğunu bilmeyen kişi nereden temin edeceğini de asla bilemez elbetteki. Selenoid valf elektirkli vana dır kısaca, çalışma voltajına göre elektirik akımını verdiğinizde kapalı olan vanayı açarak sıvı yada hava akışına müsade eder. Elektiriği kesdiğinizde ise vanayı tekrar kapatarak maddenin akışını engeller.

    Bizim sistemimizde ne işe yarayacağını anlamışsınızdır sanırım, evet selenoid valfimizi kontaktan gelen bir elektrik hattına bağlayacağız ve kontağı açtığımızda yağlama sistemizmiz devreye girecek kontağı kapattığımızda ise devreden çıkacaktır.

    Selenoid valfi nereden temiz edebilirsiniz? Belliki elektronik bir parça ve elektronikçilerde bulunur, ama ben sistemi ilk düşündüğümde aklıma bunu temin etmenin çok daha kolay bir yolu geldi. Otogaz dönüşüm istayonları, evet herhangi bir otogaz dönüşüm servisine giderseniz "benzin musluğu" istediğinizde size resimde gördüğünüz selenoid valfden verecektir. Eminimki bir otogaz dönüşüm servisi bulmak, yaşadığınız yerde bir eletronik parça satıcısı bulmakdan ve dahada ötesi onda selenoid valf bulmakdan çok daha kolay olacaktır. Fiyatları 7 YTL den 30 YTL ye kadar değişken, en ucuz olanı bizim işimizi fazlasıyla görecektir sakın fazla para vermeyin.

    Montaja başlıyoruz ;

    İlk önce yağ haznemizi yani şişemizi, kapağının dip kısmından müsait bir yerden hortumumuzun genişliği kadar deliyoruz. Delik çapına dikkat edin, hortumdan büyük olmasın sakın, hortum sıkı sıkıya girecek şişeye. Bir delikde hemen yanına açıyoruz ki burayada kısa bir hortum takıp hava almasını sağlayacağız.



    Sıra geldi şişemizin montajına, şişemizin için seçeceğimiz yer yağ doldurmamız gerektiğinde kolayca ulaşabileceğimiz bir yer olmalıdır. Üstteki resimlerdede gördüğünüz gibi genelde hep açıkda duruyor şişeler. Bende şişenin montajı için yolcu ayaklığının arka kısmını seçtim ve plastik kelepce ile iyice sağlamlaştırdım.



    Siz estetiğe önem veren biri iseniz şişeyi görünmeyen bir yere koyabilirsiniz, fakat bu görünmeyen yerde yağ ikmali zor olacağından şişeyi kolayca söküp takabileceğiniz bir aparat yapabilirsiniz. Fikir olarak bisikletlerin suluklarını ve suluğu taktığımız aparatını hatırlatmak isterim.

    Şimdi sırada selenoid valfimizin montajı var, elbetteki sudan çamurdan ve dış etkenlerden korunacak bir yere montajlamalıyız. Ben kendi aracımda bunun için çok müsait bir yer buldum. Valfin montajı bittikden sonra (-) ucuna şase veriyoruz, (+) ucunada kontak açıkken elektrik veren bir hattan elektrik çekmeliyiz. Buna çok dikkat edin, yoksa kontak kapalıda olsa açıkda olsa valf açık kalacak ve yağ akacaktır.



    Selenoid valfin montajını yapmadan önce hortumu valfe montaj ederseniz iyi olur, çünkü hortumumuz valfin ucuna göre biraz ufak kalıyor ve ısıtarak zorla giriyor. Bunuda montajlandığı yerde yapmanız imkansıza yakındır. Aman dikkat valfin plastik olan uclarını kırmayalım.

    Son olarakda hortumu uygun yerlerden geçirerek arka dişliye yakın bir mesafeye (1 cm kadar) ucu denk gelicek şekilde montajlıyoruz.



    Arka dişli ile selenoid valf arasına akvaryumcudan hortumla birlikte temin ettiğimiz küçük plastik vanayı koyuyoruz. Bu vana ile yağın ne kadar aralıkla damlayacağını ayarlayacağız, bunun tarifi malesef yok. Deneme yanılma yöntemi ile ve damlaları zaman tutarak sayarak vananın ayarını vermelisiniz. Dakikada ortalama 3 damla yeterli gözüküyor bana şimdilik.

    Peki yağlama nasıl olacak?



    Arka dişliye diklemesine bakan ve aynı hizada duran hortum ucu ağır ve yavaş bir şekilde damlayı bırakmaktadır, damlayı alan dişli ise zincirimiz tam olması gereken yerden orta içden yağlamaktadır. Ama bu işlem durduğumuz yerde gerçekleşmemektedir, çünkü emniyet açısından dişli veya zincire herhangi bir maddenin değmesini istemediğimiz için damlama yapan hortum ucunu dişliye çok yakın bir mesafede bırakdık. Motosikletimiz hareket halinde iken hortumun ucundan yavaşca süzülen yağ damlası, merkezkaç kuvveti ile dişliye damlamaktadır. Yani araç durur halde iken kontağımız kapalıyken damlama olmaz (yeni durmuş isek ucda kalan son bir iki damla damlayabilir) eğer kontağımız açıksa ve durur vazıyette isek yağ aşşağı damlar hareket etmeye başladığımızda ise yağ damlası aşşağı doğru değil geriye doğru yani tam dişlinin üzerine damlayacaktır (akacaktır).

    Evet sistemin son görünüşü aşşağıdaki gibi ;



    Benim için estetiğin bir önemi yoktur ve fazla özenmedim, ama siz mesela en azından plastik kelepceyi beyaz kullanabilirsiniz ve şişenizin kapağıda beyaz olabilir

    Yağ hazneme 90 numara dişli yağı koyup (1 litresi 2-3 YTL) Sistemi yaklaşık 100 km test ediyorum ve tahmin ettiğim şekilde çalışmakta, sıra geldi hortumun dişliye damlatan uc kısmını bir şekilde sağlamlaştırarak sabitlemeliyiz oraya. Bu şekilde bırakırsak yerinden oynayıp kayabiliyor, yumuşak bir malzeme olması bir tehlike oluşturmuyor ama yerinden oynadığında hem görevini yapmıyor hemde istemediğimiz bölgeleri fazladan yağlıyor.

    Bu sabitleme işi için önce hortumu takabileceğiniz çapda (ortalama 5 mm) bir demir veya sert plastik boru temin etmeliyiz. Hırdavatcıları gezerken gözüme ilk görünen şeyi bunun için kullanmaya karar verdim.



    Evet bu bir kapalı sert yay



    Doğal olarak esnek bir malzeme, ama sert ve kapalı yay olmasından dolayı kendi haline bırakıldığında asla hava sızdırmıyor. Hortumumuzu hemen bu temin ettiğimiz yaya yada boruya takıyoruz ve kendi motorumuza uygun bir bağlantı demiri ile maşaya sabitleyip arka dişliye göre mesafe ve hizasını ayarlıyoruz.



    Ben montajlama için bir adet L demir kullandım, her nalburda bulabilirsiniz.



    Tabi bu demiri siyaha boyasam daha hoş durur

    Evet sonuç olarak sistemimiz sağlıklı bir şekilde çalışmaktadır, fakat damlama ayarını iyi yapmalısınız. Eğer fazla damlarsa lastik yanağı biraz yağ olabilir.

    Bu arada bir not, havalar soğudukca yağının akışkanlığı zorlaşabilir ve hortumdaki vanayı biraz daha açmamız gerekebilir. Hatta çok soğuk kış günlerinde 90 numara yerine normal ucuz motor yağıda koyabiliriz.

    Ben sistemi yaparken çok eğlendim ve işlevselliğinden memnunum, umarım sizde yazıyı okurken eğlenmişsinizdir.

    Kazasız ve arızasız günler dileğiyle.
    Sağlıcakla kalın...

    Olcay AVŞAR
    zenon, Carbondioxid, ASİL_1 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Paylaşım için teşekkürler
    kuş sesli (cik cik) kapı zilinden alarm projesi ne zaman hayata geçecek acaba? hehe

  3. #3
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Eline sağlık... Güzel bilgiler için...
    Cüneyt Eralp

  4. #4
    Erudite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir/Bostanlı
    Motosikleti
    KAWASAKI ER-6N
    EYONG , güzel paylaşımın için çok teşekkürler
    Everything goes the way it should...

  5. #5

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Araştırmacı gazetecilik
    Benim anlamadığım dakikada 2-3 damla yağ yiyecek kadar yağlamak gerekiyor mu bu mereti? Yani sezon başında bir kere yağlanır, insaf edilirse yaz ortasında bir daha, sonra bi de sezon sonunda kaldırırken (evet ben de bi tatlısu motorcusu olacağım) bakım yapılır. Öyle düşünüyordum ben yanlış mıyım?

    (Normal bakımları yapılan bir zincir, yani belli aralıklarla temizlenen ve yağlanan bir zincirin ortalama 25.000 km ömrü vardır. Fakat yapacağımız sistem ile bu süre yaklaşık iki katına çıkmaktadır.) demişsin zaten modum, tekrardan köşeme çekiliyorum
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  6. #6

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Arkadaşlar buna benzer bir sistemi benim çalıştığım firmanın ürünleri arasında özel zincir yağıyla dolu vaziyette ve 0-12 aylık periyotlarda ayarlanarak çalışan system 24 ile de yapabilirsiniz.Ancak montaj şekliyle ilgili gerekli aksesuarlara bakmak lazım.Benzer sistemler asansör zincirlerini yağlamakta kullanılıyor.Tüpün hacmi 120 ml sistem çalışmaya başlayınca 1 aydan 12 ay a kadar ayarlanabilmekte.Yani içindeki yağı ister 1 ay sonunda, ister 12 ay sonunda tüketebilirsiniz bu 24 saat yağlama demek.
    SYSTEM 24 automatic lubricator

    www.mapro.skf.com adresinde re-lubrication menüsünün altında system 24 ü tıklayarak görebilirsiniz.

  7. #7
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    olcay ahada tamam bide ..motor yağını periyodik olarak değiştiren bi sistem daha yap nobel motosiklet ödülünü alacan ...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili Olcay,selenoid valf yerine,oto cam suyu pompa motoru kullanılabilir.10 ytl civarı.
    Yağ hortumunu boş cam sil kutusunun tabanca kısmına monte edip püskürtme ile etkili bir yağlama sağlanabilir
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    Cyberm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun
    Sistemi anladım... Şimdi bana bi de motor lasım
    Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Bildiğim kadarıyla bu sistemlerde önemli olan yağın dişli ile zincirin tam birleştiği kısıma ve dişli üzerine akıtılması gerekli

    senin sisteminde dişli üzerine damlatılmış. Muhtemelen yüksek hızda santrifüj etki yüzünden daha zincire ulaşmadan savrulacaktır.


    Ayrıca bu sistemlerin en büyükhandikapları, viskositenin sürekli olarak değişmesi yüzünden aşırı yağlama sonucu yağ sıçratma veya yağın katılaşması yüzünden sistemin devre dışı kalması. Bu sistemin bir sonraki neslinde selenoid yerine zaman röleli yağ pompası vazifesiyle, mevsim şartlarından bağımsız olarak, ayarlanan zaman aralıklarında istenildiği kadar yağlama yapmak mümkün.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  11. #11
    ırmakmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    DENİZLİ-TAVAS
    Motosikleti
    TVS APACHE 150 YUKI ATV150 20 P 0696

    servis

    iyi bir konu ne yazıkki türkiyede pek fazla kullanılmayan bir sistem
    yazın iki tane alman turist geldi bmw ile motorlarında bu sistem vardı gercekten almam motosiklet aksesuar dergisi var bende aynı sistem 11-15 euro arasında almam turistlerde kendileri yapmışlar fakat onlar ön siperlige yerleştirmişler selenoit falan yok elleriyle şişeyi sıkıyorlar gerektiğinde oda güzeldi... farklı motorların özelliğine göre farklı işlemler yapılabilir...
    ben müşterinin zincirlerini würt yada castrol spraylarle yağlamak istiyorum müşteri kalsın üstüm batar diyor halbuki kaliteli ve yapışkan özellikli malzeme kullanıyoruz vede ücret almıyorum ama naparsınız insanlar üstüm batar diye istemiyor...
    [B][COLOR="Red"]motorcuyum[/COLOR][/B]

  12. #12
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Eyong süpersin Ama ben bu kadar uğraşamam, iyisi mi ebay'dan sipariş edeyim ben
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  13. #13
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler
    kuş sesli (cik cik) kapı zilinden alarm projesi ne zaman hayata geçecek acaba? hehe




    Kapıcım eyongum kankamsın diye demiyom seni seviyom... sana olan sevgimi msn de sınayanlar var abi ya...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #14
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    güzel mantıklı yararlı sistem olabilir.Ama düzenli şekilde temizliği yapılmassa zincirlerin daha fazla problem yaratabilir...... Yağın çamuru bıçakla da kazınmıyo mübarek. Durmadan yağlandığını düşünürsek durmadan tozlardan çamur toplayacak........Bide yıkama sistemi geliştirirsek tamamdır bu iş......

    Paylaşım için teşekkürler....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #15
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bide yıkama sistemi geliştirirsek tamamdır bu iş......
    Kanka bu Kapıcı Olcayın başka bir fonksiyonuda Zihni Sinir genlerini taşımasıdır...Vallahi yapar bak...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #16
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    comet olcay abi sayesinde goldwing e dönüşecek böle giderse
    [B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)

  17. #17
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    Eyong harikasın yaa başarılarının devamını diliyorum inşallah bigün tanışırız

  18. #18
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    iyi çalışma devamını bekliyoruz...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  19. #19

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Bu ne yaw... . Google'da gezinirken karşıma çıktı...
    İlginç fakat işe yarar icatlar için Teşekkürler...

  20. #20
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu bir kapalı sert yay



    ]

    tırnaklarını kessene pis herif...


    modlar böyle pasaklı olmamalı...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler