Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Katkı Yağları Ve Motor Yağları Konusunda Bilgisi lazim

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2005
    öncelikle motosikletim mondial 125 mt scooter...

    arkadaşlar motosikletime rodaj dönemi bitince yani 1500 km den sonra yağ filtrside değiştikten sonra motoruma

    1.)Castrol GPS Extreme Protection 10W/40 koyacağım 10/40 olma sebebi kitabında öyle yazıyor bu ürünün fiyatını? ve nerde satıldığını bilen var mı?
    internet adresi bu
    http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=6008877

    2.) şazıman yağı olarakta Castrol EPX 80W/90 koymayı düşünüyorum bu numarada yine kitapcığnda yazıyor bunuda fiyatını? bilen var mı?

    2.) Katkı yağlarını iyice araştırdım dabıl up 444 vs ile ilgili olumsuz bilgiler var ... ama Motorsilk isimli Yeni bir ürüne rastladım 70 mliyonlira fiyatı var bu yüz yılın dehası ali erdemirin keşfettiği sürtünme katsayısını baya bi aza indirgeyen bi ürünmüş bu.... bunun internet adresi

    www.motorsilkturkey.com

    motorumun yağ haznesi 950 gr şanzıman yağı haznesi ise 110 gr
    ben bu yukarıdaki castrol yağları kullandıktan sonra motor yağının içine 100 gram motorsilk şanzıman yağının içinede 10 gr civarında motorsilk atmayı planlıyorum yani onda 1 oranında ...

    bunları kullanmış yada bu konu hakkında bi fikri olan arkadaşlar var mı???? paylaşırsanız sevinirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    ariftoteles, motor ve şanzıman yağ sistemin ortak değilmi?Benim bildiğim motorların %95 bu şekildedir yani şanzımana ayrı motora ayrı yağ konmaz.Tabiki senin ki farklı olabilir.Öncelikle bundan emin olmalıyız.

    GPS motor yağına gelince bende bunu kullanıyorum 1 litresi 12 ytl Gaziosmanpaşadan aldım.

    Katkı maddesi ise motosikletlere göre olmadığı yönünde tavsiyelerde var.

    Eminim konuya daha hakim arkadaşlar yazacaklardır..
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  3. #3

    Üyelik
    19 Mart 2005
    yok abi benimkinin şanzıman yağı var arka tekerin orda ayrıca kitapcığındada yazıyor110 ml

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kaliteli yağ kullanman yeterli, katkıya filan ihtiyac yok. Katkının motora neler yaptığını araba motorum rektifiyeciye gittiğinde gördüm. Ama eski motorlara yani bitmek üzere olan motorlara faydası var, yeni motora koymana gerek yok bence.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #5
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Diger motorlarda şanzıman ve motor aynı yerden yaglanır debriyaj baskı balatalarda bunun içindedir. Yani sürtünme azaltıcı bir katkı koyarsan ( teflon içerir ) muhtemelen balatalarda etkilenir ve işlevini yapamaz. Scooterlarda şanzıman ve motor ayrı ama debriyaj sistemi nasıl bilmiyorum. Yani scootersa bilemem ama diger motosikletlere kesin konmaz. Denedimmi hayır. Nereden biliyorum okudum.

  6. #6
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Yani sürtünme azaltıcı bir katkı koyarsan (
    Katkıların amacı sürtünmeyi artırmaktır. Sürütnme azaltıcı katkı diye bişey olmaz.. Zaten katkı olayı yaglamanın yaptıgı kayganlığı artırma amaçlı.

    Katkının işlevini şöyle acıklayabilirim..

    Örnegin aygınızı yerde sürükleyin, bu yagsızlık gibi.. Sonra ayagınıızı ıslak bi yede sürükleyin.. bu da normal yaglama hali.. bir de yagaını ıslka yerde ama yerlde ufacık bilyeler varken sürükleyin.. bu da yag+ katkı hali..

    Hangi katkı konusuna girmeden önce söyleyecegim şey minimum 5-6 bin km boyunca parcalar birbirine tam olarak alışana kadar katkı koymayın.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  7. #7
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    bende motoruma gps1 aldım castrol'ün motor için üretdiği en iyi yağ bence
    6000 bakımına götürücem motoru usta yapılması gerekenler arasında motor yağı değişimi hariç şanzıman ve dişli yağı değişimindende bahsetdi scooterlarda sistem farklı
    motor yağı en iyisini alıyoruz ama şanzıman ve dişli için bilinen bir marka var mı acaba ?
    ERASER WİLL COME BACK

  8. #8

    Üyelik
    19 Mart 2005
    arkadaşlar şanzıman deyince yanlış anlaşılan bir nokta var. ben şanzıman derken tekerin yanındaki dişli yeri varya ordan bahsediyorum oraya 110 ml 80w/90 yağ giriyor. şanzıman diye bahsettiğim yer bura. bundan haric bi şanzıman varmı bilmiyorum. ama çoğu kişinin söylediği motor yağı şanzıman yağı aynı. ama dişli nin olduğu yer şanzıman diye geçmiyor mu? yukarıda oduncu nikli arkadaş motor yağına böyle bişey koymayın teflon balataları etkiler balatlar yağlanınca kaçırır demiş. bakın bu mantıklı geldi bana... bu arkadaşa katılan var mı yada fikirleri olan bu konuda?

  9. #9

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı ThE_Unforgiven adlı üyeden alıntı
    ariftoteles, motor ve şanzıman yağ sistemin ortak değilmi?Benim bildiğim motorların %95 bu şekildedir yani şanzımana ayrı motora ayrı yağ konmaz.Tabiki senin ki farklı olabilir.Öncelikle bundan emin olmalıyız.

    GPS motor yağına gelince bende bunu kullanıyorum 1 litresi 12 ytl Gaziosmanpaşadan aldım.

    Katkı maddesi ise motosikletlere göre olmadığı yönünde tavsiyelerde var.

    Eminim konuya daha hakim arkadaşlar yazacaklardır..
    benim şanzıman diyebahsettiğim tekerin yanındaki dişli yeri 110 mlt 80w90 yağ giren yer. orası şanzıman değil mi?

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #11

    Üyelik
    19 Mart 2005
    hocam bunların hepsine baktımmotosiklet ile ilgilig bi muhabbet yok

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    motosiklet ile ilgili olmasına gerek yok, motor aynı mantıkda çalışıo ve yağ aynı yağ (yani numarasına göre, mesela 10w-40 gibi)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #13

    Üyelik
    19 Mart 2005
    burda sadece katkı kullanmayın diyor katkı kullanma yağcıların işine gelmior biliyorsun. ama www.motorsilkturkey.com buraya bi bak bu yağ çok özel bişey ceviz kabuğunda bizamanlar bu ali erdemirin konusu çıkmıştı bilenler bilir.

    birde bir servis ben kullandım bişey olmadı dedi ama onun ne kullandığını bilmiyorum... acaba
    " motorlarda şanzıman ve motor aynı yerden yaglanır debriyaj baskı balatalarda bunun içinde" denilmiş bu doğrumu

    bu arada ben arabam için bi zamanlar motor up kullandım ve gerçekten çok iyi sonuç aldım hararet düştü motorun sesi değişti ayrıcada 1 yıl yağ değiştirmedim

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Arkadaşım bu kadar eminsen kullan o zaman, ama ben yine söylüyorum; yeni motora katkı koymaya gerek yok ama belli bir km yapmış yani baya aşınmış ve yağ yakmaya başlayan motorlara faydası var. Slikonize özelliği sayesinde fazla aşınan ve deforme olan bölgeleri kapladığı için yağ yakmayı ve harareti önler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #15

    Üyelik
    19 Mart 2005
    yok ben rodaj süresi tamamlandıktan sonra koymayı düşünüyorum

  16. #16

    Üyelik
    18 Mayıs 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha YZF R6
    sevgili dostum motorsiklette şanzıman yağıyla motor yağı aynı sisteme bağlımı değilmi bilmem ama Eyong unda dediği gibi makinelerin hepsine yağlamanın amacı ortaktır. ben sana şu kadarını söyleyim; motor yağlarının ana amacı motorun hararetini azaltmaktır. bunu da iki yolla yapar. bunlardan 1. si kayganlığı arttırıp sürtünmeyi azaltarak metallerin sürtünmeden dolayı oluşturacağı sıcaklığı minimuma indirmektir. 2.si ise küçük bi orandada olsa blok içi sıvı soğutması görevi görür. eğerki motorunda aşırı hararet yada çabuk ısınma gibi problemler yoksa, motorunun yeterli yağlamayı yaptığını gösterir. bu durumda motor yağı katkısına gerek yoktur. sonuç itibariyle motor yağı katkılarının amacı motor yağının vizkozitesini azaltıp, dolayısıyla kayganlığını arttırıp, sürtünmeyi minimumum a indirmektir. sonuç olarak yatak sıcaklıklarında anormal bi durum yoksa sadece önerilen motor yağını kullanmak senin için yeterli olacaktır. orta devirli bi makine içinde tam sentetik( 5W-40) veya yarı sentetik(10W-40) uygundur. saygılar....

  17. #17

    Üyelik
    19 Mart 2005

    motorsilkden haber var

    arkadaşlar www.motorsilkturkey.com a mail attım ve cevap yazdılar cevabı size direk sunuyorum


    Motorunuzda castrol magnetec kullandığınıza göre Boron CLS BOND
    kullanmanız gerekir. Kutuda 475mg vardır. yarısını kullanmanız yeterli
    olacaktır. Motor Sılk yağ katkısı değildir piyasada satılan ürünlerle
    mukayesesi bile söz konusu değildir. Servisler bu tip yağ katkılarının
    kullanılmasını tavsiye etmezler bence son derece haklılar çünkü kaliteli
    bir madeni yağın içerisinde yeterli oranda katkı maddeleri bulunmaktadır
    ekstra bir yağ katkısı kullanmakla fayda görmekten ziyade yağınızın
    içindeki katkı maddelerinin oranlarını değiştirmiş olursunuz buda
    yağınızın özelliğini bozmak anlamına gelir. busebeptende sorumluluk
    üstlenmek istemezler.
    Motor Sılk; Bir yüzey teknolojisidir motor yağınızdan ayrışır kimyasal
    reaksiyon geçirerek metal yüzeylere nufüs eder. Sürtünme kat sayısını
    0.001'e düşürür bu sayede aşınmaları engeller sürtünmeye harcadığınız
    enerjiyi size tassarruf olarak döndürür. Ürünümüzden doğacak bir sorun
    olur ise hasarınızı karşılamayı değil motorunuzun yenisini almayı dahi
    taahhüt ederiz.
    evet arkadaşlar şimdi ne diyorsunuz bu işe ???

  18. #18

    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MT
    @ariftoteles, adam daha ne desin, sorun olursa yenisini bile alırım demiş, belki rastlamışsındır bende senin gibi Mondial 125 MT aldım, henüz 300 km.deyim. Sen benden daha ileride olduğundan dolayı sürekli seni takip ediyorum. Ben bu olayı 1-2 motor servisine sordum Edirne'de buradakilerin haberi bile yok bu işlerden.
    Ben kullan derim, bakalım sonuç ne olacak, motorun ömrünü uzatması güzel görünüyor...
    Sevgiler...

  19. #19

    Üyelik
    19 Mart 2005
    emoak kardeş ben deneme tahtasımıyım yawww. sende ... ama bi gerçekki adam resmen sana motoru öderiz diyor. ama arkadaşlar şuna dikkat edelim motorsilk çok farklı bir teknoloji 444 yada dabı up filan gibi değil yani motor katkısı olayından farklı. bu bizamanlar ceviz kabuğunda çıkmıştı ben ordan biliyorum sürtünme katsayasını 0.001 e indiriyo ve fiyatı tam 75 milyonlira 5- 10 değil yani bilmiyorum başka bir yorumu olan?

  20. #20
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    ariftoteles, kardeşim yanlış anlama ben bir yağ firması sahibi değilim. Ama yinede o katkıyı kullanmana gerek olmadığını bir kardeş olarak söylüyorum, kısaca bir hesap yaparsak; dediğin katkının kutusu 75 YTL diyorsun ve adam sana yarısını kullanmanın yeterli olduğunu söylüyor. Yağ değişimini 1000 km de yaptığını düşünürsek (mondial'den emin değilim ama benzer motorlarda 1000 km de değişmek gerek) o katkının sana maliyeti şöyle ; 2.000 km = 75 YTL / 20.000 km = 750 YTL / 40.000 km = 1.500 YTL / 50.000 km = 1.875 YTL. : Senin motorunun fiatı zaten 1.700 YTL ne gerek var buna, hem hiç merak etme en dandik açık yağı da koysan senin motor 50.000 km gider. Eee arkadaşlar söyleyin yanlış mı hesabım???
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler