önerileriniz icin cok tsk ederim...
ANKARA MT
Emre arkadaşım senim ayakta sorun yok öyle değil mi ?
Benim motor 10 gün çalıştırılmadığı halde en fazla 3 marşla ayaktan çalışıyor !
Başka bir adamın 10 defa ayaktan marşa basıp çalıştıramadığı motoru
ben tek basışta çalıştırmıştım geçen sene !
Motor orta sehpadaysa genellikle ayak marşını kullanıyorum !
buji başını çıkar kesin ateşleme yapmıyordur
dostum tek ben olsam 1-2 kişi daha denedi.. 3-4 kere ayak marşına bastıgımda asagı iniyor yukarı cıkmıyor bu seferde...
önerileriniz icin cok saggolun arkadaslar... motorun buji cıkartıp baktım.. sanırım marşa fazla basmaktan buji ucu yaglanmıstı sildim kuruladım geri taktım. yine tık yok.
ANKARA MT
Bilgisayar güç kaynağı ile akü şarj edilmez. 12 volt bi akünün şarj edilmesi için 12'den yüksek voltaja ihtiyacı vardır. Akü şarj cihazları 13.5-14.5 civarında çalışır. PC güç kaynakları (PSU) tam 12V verir. Haliyle ancak ölü bir aküyü BİRAZ toparlamaya yeter ama çeyrek kapasiteye bile şarj etmez. Full şarjlı bir 12V tabir edilen akü 13'ün üzerinde volt verir.
Tavsiyeler konusunda diğer arkadaşların yazdıklarına katılıyorum. Akünü sök ve şarja götür. Normalde tamamen bitmiş bir akü motorun çalışmasını engelleyebilir ve aküyü söktüğünde aküsüz ayak marşı ile çalışabilir AMA seni zaten şarj sistemin bozuk olduğu için akün bitti haliyle aküsüzkende ayak marşı ile çalışmaz. Sen aküyü sökücen götürücen oto elektrikçisinde adam gibi akü şarj redresörü ile şarj ettiricen sonra getirip takıcan motorun çalışacak hemen servise gidip alternatörünü kontrol ettireceksin.
Çalışmayan motora çok ayak marşı basarsan egsozdan benzin kokusu gelmesi normal. (Ateşleme olmadığı için yanmayan benzin egsoza akıyor) Hatta motorun çalıştığında egsozun içinde benzin yanacaktır, motorunda katalitik konvertör varsa başka problemler çıkabilir, çalışmıyorsa çok zorlama.
bak aynı olayı ben yasadım akum bıttı artık motorun mars sesınden ciyakk ciyakkk dıye kendıne yetmeyecek sesler basladı cok kısık bır sekılde...
senın akun %99 bıtmıs..... ama benım anlamadıgım tek sey yolda gıderken ısıklarım sonmeye basladı demısın yanı bu akun sarj olmuyorda olabılır... senın yapacagın tek sey akunu doldurmak veya motora baglıyken soklattırıp aynı anda calıstırabılırsın
akusuz calısamaz onun ımkanı yok... ama aku motora baglıyken vede sarj oluyorken calısabılır
alternatorun elektrik uretmıyordur. veya konjektor de problem vardır. bunlarda muhtemelen garantıden değişir. akü yü şarj ettirmek cozum değıldır. onun bitmesıne sebep olan şeyı arayacaksın. belkide elektrik harcaman yani toplam W , alternatorun urettıgı W den yuksektır. dolayısıyla şarj ediyordur fakat harcanan W ye yetmıyordur. akü yavaş yavaş biter. farlarında ampullerde değişiklik falan yapmadın değilmi? yada ekstra bır aydınlatma yapmadın insallah. eger onlar varsa onları çıkar akü nü şarj ettır bir dene. eger bitmiyorsa o W yi kaldırmıyordur motorun. ama eger hicbir değişiklik yoksa konjektor ve alternatorde sorun olabılır. veya sigortan atmıştır ( bu en basiti, bu olsa bunu gorurdun dıye uzerınde durmuyorum ). baska birşey aklıma gelmıyor.
gecenlerde aynı olay benim basıma geldi, servis tam zamanında getirmişsin dedi biraz daha getirmesem motor yanacakmış, tesisat ortadan yarılmıs , nasıl olduysa artık.
komple tesisat değişti, akünün ömrü bitmiş , kuru tip akü tamamen bosalınca galiba bir daha şarz almıyor. 100ytl gözden çıkar öyle git servise...
geçmiş olsun,
ama ayaktan çalışması lazım eğer ordan çalışmıyorsa ayak marsında da sorun vardır...
yardımlarınız icin tesekkür ederim arkadaslar
motorun aküyü doldurttum sonra geri taktım motora bu gün akşam akü yine bitti ama bu sefer hic bişi acık degildi ( farlar) sonra motoru aldım verdim servise bakalım ne yapacaklar.
ANKARA MT
keşke serviste dursaydın bu servislerin ne halt yidği belli olmuyor
motoru teslim aldım. servis motorun aküyü şarj etmeye yarayan bir parcasının bozulmuş oldugunu söyledi.Allaha şükür yapmışlar,teker patlaktı onuda yapmışlar inşallah tekrar böyle bir sorunla karsılaşmam.
dostum servise cok iyi ve onlar benden habersiz bir iş yapmazlar!!!
bilgileriniz ve önerilerinizle beni ve tüm scooter kullanıcıları bu konuda bilgilendirdiginiz icin cok sagolun arkadaşlar
ANKARA MT
akünün şarz olmasını saglayan parca bozulmuş. degiştirildi. 10ytl
ANKARA MT
yine de ayaktan çalışması lazımdı akü bitmesi 151rs de benimde başıma geldi ayakla çalıştırmak çok zor ama sonunda çalışıyor ben belki 50 kere bastım ayak marşına çok zor oldu ama çalıştırdım bide 20. basışa filan gelince hafif motor rr diyo onu duyunca çeyrek gaz verirsen hemen çalışıyo motor
akü kutup başı gevişek olabilir.
sana tavsiyem en yakın servise baş wur çünkü benim başımada geldi ayak marşını dişlileride kırıktı çook zor calışıyodu servise götürdüm hemen hallettiler yaklaşık 30-40 dk içindede werdiler
slm lar tüm motorcu arkadaşlarım
imza yoq kaşe war o olmazsa para war
arkadaşlar benim pek değil hiçbir bilgim olmadıgı halde motorun(kinroad 150) elektrik tesisatını söktüm (sırf meraktan:D )sökerken de neyi nerden söktüğüme dikkat etmedim neyse mantık yürüterek tesisatı toparladım 2,5 luk kabloyla (eskisi 0,50 idi) şimdi herşey normal çalışıyor lambalar daha parlak yanıyor korna daha güçlü ses veriyor. benim asıl takıldıgım şu akü çıkarsa motor çalışmaz mevzusu oldu çalışırı arkadalar ben defalarca çalıştırdım ha motorun şarjı bitmiştir derseniz ona karışmam(çünkü ilk defa burda okuyorum bu olayı) ama motor kesinlikle aküyü çıkardıktan sonra ayakla çalışır görüntü yaparsam eger formada eklerim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)