Gerek yok öyle rezistanslı bujiye falan, ateşleme gücünü düşürür boşuna. 2 liralık bujiyle motorum bütün gün kar altında kaldıktan sonra 10 saniye marşla çalıştı. Karda bile gerek yoksa rezistanslı bujiye nerede kullanmak gerekir ki. Bujin siyahlaşıyosa motor fazla zengin karışımla çalışıyor demektir, gerçi bujinin ayna gibi çıplak metal halde kalmasını da beklememelisin ona bakarsan pistonun tepesi ve silindir kapağının küreciği de simsiyan oluyor her türlü.
Bujide kurum varsa yeterli yanma sıcaklığına erişemediğinin göstergesidir diyolla.
2 seçenek var imiş;
1- ya çok kısa mesefalerde kullanılıyor buji
2- düşük yanma sıcaklığına sahip buji kullanılıyor demekmiş
buji yeterince ısınırsa kurumları kendisi siliyor imiş.
Kısa mesafe denilen uzun süre gaz açılmayınca trafikte dur kalklı gidişlerde buji siyah veya yağlı çıkabilir, en doğrusu orjinal numarada buji kullanılması veya doğru buji testi yapılmasıdır...
güncel olarak tavsiye ettiğiniz iridyum buji markası var mı fiyat performans açısından
NGK marka. Başka bakma. Yıllarca kullanırsın.
Genel olarak bir iridyum buji hevesi var fakat her buji her motora uymuyor. Örneğin zamanında ben de bu hevese kapılıp bujimi iridyumla değiştirdim fakat motorun sesi daha tok ve patırtılı olmaya başlamıştı,aynı sorunu yaşayan başkalarını da duydum hemen eski bujiye döndüm tabi. Velhasıl kelam bir cihazı overdose olarak kullanmak tabii ki mümkündür ama üreticiler optimum ayarı konfigüre ederek satışa sunarlar. Overdose kullanımlarda mekanik ömrünü belli bir ölçüde kısaltmış oluyorsunuz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)